MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Everquest II - nazwa kodowa NEXT https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=37078 |
Strona 15 z 17 |
Autor: | Meta [ 26 sie 2013, 08:54 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Highlander napisał(a): Sorry, za ignorancje ale niewiele wiem o tym landmark. Na papierze brzmi zajebiscie, z tego co piszesz. Masz jakies zrodla gdzie cos więcej jest napisane? Bo tak trochę nie znalazłem wiele. Zrazila mnie grafa z początku, ale teraz to co innego. To ten landmark mnie bardziej interesuje, ale proceduralne dungeony brzmia niezle. A jakos obie gry będą na siebie wplywac? Odpowiedzi znajdziesz tutaj: http://babagra.pl/category/eqn-landmark/ Oficjalny polski fansite (żródło: https://www.everquestnext.com/news/cele ... t-fansites): http://everquestnext.pl/?s=landmark |
Autor: | Frost [ 6 paź 2013, 12:13 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
po obejrzeniu filmikow i poczytaniu o next, landmark -jesli to nie wypali to strace nadzieje, ze cokolwiek wypali. |
Autor: | iniside [ 14 lis 2013, 08:03 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
http://www.twitch.tv/everquestnext/c/3239129 Best game ever. (Gameplay zaczyna sie kolo 16 mintuty). Kupuje Founder packa ;< |
Autor: | Oyci3C [ 14 lis 2013, 10:57 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
:OOOO |
Autor: | Turbot [ 14 lis 2013, 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Taki Wurm 5.0 |
Autor: | tomugeen [ 14 lis 2013, 18:40 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Muli mi ten twitch strasznie cos, ale doszedłem do: "Combat? Slightly after launch" to co to? gre w budowanie domków wydają? |
Autor: | Perrin [ 14 lis 2013, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Tak. Na razie wychodzi edytor, a nie pełne MMO. |
Autor: | Oyci3C [ 14 lis 2013, 19:05 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Można powiedzieć, że dwie odrębne gry. Coś tam pieprzą, że najfajniejsze projekty z Landmark trafią do Nexta także wtf. Mój COCK HOUSE pewnie nie wygra hihi :< |
Autor: | iniside [ 14 lis 2013, 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Oyci3C napisał(a): Można powiedzieć, że dwie odrębne gry. Coś tam pieprzą, że najfajniejsze projekty z Landmark trafią do Nexta także wtf. Mój COCK HOUSE pewnie nie wygra hihi :< Oh oni nie musza nic pieprzyc. Kazdy kto ma chociac pol mozgu, wie ze Landmark to zaowalowany sposob na outsourcing contentu do EQN. A swoimi planami ktore ujawnili w tym Streamie, tylko to potwierdzili. Landmark da praktycznie pelny dostep do toolsow ktorych uzywaja (kreacja contentu, narzedzia do tworzenia AI). Ciekawi mnie czy udostepnia tez mozliwosc pisania wlasnych skryptow, zeby tworzyc np. wlasne skile. Jak sandbox to pelna gębą. Co ciekawsze rzeczy pewnie beda wykupowane przez SOE i wdrazane do gry. Ja osobiscie widze Landmark jako poligon doswiadczalny do tego co wyladuje w EQN. Nikt nie ma jakis specjalnych oczekiwan ktore by go dotyczyly, wiec mozna tam ladowac co popadnie i badac jak dziala ;d. |
Autor: | Oyci3C [ 14 lis 2013, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Nie mogę się nie zgodzić |
Autor: | visilis85 [ 14 lis 2013, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
iniside napisał(a): Oh oni nie musza nic pieprzyc. Kazdy kto ma chociac pol mozgu, wie ze Landmark to zaowalowany sposob na outsourcing contentu do EQN. Chyba mądry kierunek, sądząc po tym co tworzą ludzie gdy tylko da im się narzędzia. inside już sporo na ten temat tutaj napisał. Jest masa ludzi kreatywnych, którzy nie zajmują się tworzeniem czegokolwiek na co dzień z różnych powodów. Żeby zawodowo zajmować się np. level designem trzeba przejść pewną drogę. Mało kto potrafi korzystać z profesjonalnych narzędzi bez długich przygotowań i nauki ich obsługi, za to każdy gdy dostanie pudełko z LEGO lub plastelinę będzie potrafił zrobić coś mniej lub bardziej ciekawego . Zrobi to jeszcze chętniej jeżeli będzie miał świadomość tego, że więcej osób może z jego tworów później korzystać. Nie wspominając już o ewentualnym sprzedawaniu assetów co jest jeszcze większą motywacją Game of Thrones w Minecraft: Więcej: http://www.forbes.com/sites/erikkain/20 ... eroscraft/ http://youtu.be/m3Sy9_A04_I |
Autor: | sula [ 14 lis 2013, 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Tu nie chodzi o kreatywność. Kreatywności u profesjonalnych designerów nie brakuje. Chodzi przede wszystkim o koszty. Jęczenia o tym, że tworzenie gier, a szczególnie mmo jest z roku na rok coraz bardziej unsustainable, (czytaj. zyskowność spada, ROI się wydłuża co bije lub może bić bezpośrednio w managment) jest od dawna, a to jest odpowiedź na to. Entuzjaści naprodukują całe masy contentu, który później będzie tylko trzeba zintegrować, a do tego wystarczy mniej developerów. Do tego gracze-entuzjaści zrobią to za dosłownie za prawie darmo i to z uśmiechem na ustach. W zasadzie jak SOE to dobrze rozegra to zamiast tylko wydać mniej, to zarobią na tym, że gracze im wyprodukują content do innej gry. Proste, a jednocześnie genialne z punktu widzenia korpo. |
Autor: | visilis85 [ 14 lis 2013, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
sula, nie napisałem, że brakuje kreatywności u profesjonalistów. Mam tylko na myśli, że przygotowanie takich narzędzi jak Landmark umożliwi amatorom (z których jakaś część jest tak samo lub bardziej kreatywna od profesjonalistów) tworzenie contentu na wystarczającym poziomie. Zarówno pod względem jakości jak i ilości. Efektem będzie dokładnie to co napisałeś w dalszej części. Niby takie proste a jednak nikt tego chyba nie wykorzystał w dużej grze do tej pory. |
Autor: | sula [ 14 lis 2013, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Były i są gry bazujące na tworzeniu przez graczy contentu (rozumianego wąsko jako assety do gry). Np.Second Life jako podstawa, NWN jako jeden z main 'selling point', a wiele innych gier jako "wspomagacz" sprzedaży. W przypadku tak dużego projektu tego nie było do tej pory, bo dopiero Minecraft pokazał jak zyskowne to może być jako podstawa modelu biznesowego, no i oczywiście conajmniej równie ważna kwestia monetyzacji. Dostęp ludzi do mikroplatności i tego, że zachodnie społeczeństwo się do nich w grach przyzwyczaiło. |
Autor: | Turbot [ 15 lis 2013, 13:38 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
I Tutaj wspomnę o Wurmie , gdzie wszystkie miasta, drogi, porty,statki, kopalnie sa zrobione przez graczy |
Autor: | iniside [ 15 lis 2013, 13:47 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
sula napisał(a): Były i są gry bazujące na tworzeniu przez graczy contentu (rozumianego wąsko jako assety do gry). Np.Second Life jako podstawa, NWN jako jeden z main 'selling point', a wiele innych gier jako "wspomagacz" sprzedaży. W przypadku tak dużego projektu tego nie było do tej pory, bo dopiero Minecraft pokazał jak zyskowne to może być jako podstawa modelu biznesowego, no i oczywiście conajmniej równie ważna kwestia monetyzacji. Dostęp ludzi do mikroplatności i tego, że zachodnie społeczeństwo się do nich w grach przyzwyczaiło. Ja tam nie wiem jak ty, ale gdybym ja spedzil nad modelem jakies 40h to tez bym go za darmo nie mial zamiaru oddawac. Nuff said. Stawka godzinowa freelancera za zrobienie postaci w cywilizowanym kraju to okolo 250$. Mowimu tu oczwiscie o kims kto zna sie na swojej robocie. Ja tam osobiscie nie widze Landmark jako gry. Dla mnie to platforma testowa, w ktorej gracze beda robic rozne dziwne rzeczy, SoE bedzie je wybierac i wprowadzac do EQN. Kazdy zarobi. Ciekawi mnie tylko jaki bedzie split. Czy tak jak Valve (30/70) czy cos bardziej rozsadnego w stylu (40/60 albo 50/50). |
Autor: | sula [ 15 lis 2013, 14:03 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
Też bym nie miał zamiaru. Tylko, że imo ceny proponowane przez SOE w Landmarku imho nie będą nigdzie blisko tych stawek. Choćby dlatego, że dostęp do tego będą mieli artyści z krajów "mało cywilizowanych", którzy zrobią to samo za wielokrotnie mniej niż freelancer z USA, UK, Niemiec czy nawet Korei. Nie mówiąc o uzdolnionych amatorach, nerdach, którzy pewne rzeczy zrobią jeszcze taniej + efekt konkurencji (to jeżeli by się SOE udało dużo osób przyciągnać). Jeden kupujący, ograniczony popyt vs. potencjalnie nieograniczona ilość podaży w tym z krajów o niskich płacach. Cały myk polega na tym, że SOE chcę to zrobić taniej. Płacić tyle samo lub nawet podobnie, co np. teraz w USA? Cała zabawa i inwestycja w to traciła by sens dla SOE. W każdym razie - nie mam zamiaru się kłócić i przyjmuje możliwość, że Ty będziesz miał więcej racji. Bardziej się orientujesz w tworzeniu assetów, modellingu, itd niż ja. No, ale jak będzie się okaże po prostu w praniu. edit: dwa pytanka 1. można wrzucać własne modele zrobione w jakimś zewnętrznym programie do modellingu do EQL? 2. Jest już dostępna EULA na jakiej zasadzie są traktowane zarówno kreacje stworzone w EQL (np. zamek zrobiony klockami od SOE) jak i zaimportowane modele i/lub tekstury jeżeli można własne wrzucać? |
Autor: | Meta [ 15 lis 2013, 16:07 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
To będzie działało tak samo jak Player Studio, które też na pewno będzie w EQL i EQN, czyli własne obiekty też pewnie będzie można tworzyć. Cytuj: If a player-created item is selected for inclusion in the SOE Marketplace, SOE will share 40% of the net amount it receives from the sale of the item with the player that created the item. Cytuj: How can I get started making items?
For more information on how to get started in SOEs Player Studio program, visit https://player-studio.soe.com/how-to-submit. Additionally, following is a list of useful third party art tools for helping to create in-game items: 3D Modeling: Maya - http://www.autodesk.com/Maya 3ds Max - http://usa.autodesk.com/3ds-max/ Blender http://www.blender.org/ Wings3D - http://www.wings3d.com/ Modo - http://www.luxology.com/modo/ Texturing: Photoshop - http://www.photoshop.com/ Paint.NET - http://www.getpaint.net/ GIMP - http://www.gimp.org/ Tutorials and Online Digital Communities: http://www.polycount.com/forum http://forums.cgsociety.org/ http://www.3dbuzz.com http://3d-coat.com/forum/ http://www.cgfeedback.com/cgfeedback/ https://forums.station.sony.com/playerstudio/ |
Autor: | iniside [ 15 lis 2013, 17:34 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
sula napisał(a): Cały myk polega na tym, że SOE chcę to zrobić taniej. Płacić tyle samo lub nawet podobnie, co np. teraz w USA? Cała zabawa i inwestycja w to traciła by sens dla SOE. W każdym razie - nie mam zamiaru się kłócić i przyjmuje możliwość, że Ty będziesz miał więcej racji. Bardziej się orientujesz w tworzeniu assetów, modellingu, itd niż ja. No, ale jak będzie się okaże po prostu w praniu. edit: dwa pytanka 1. można wrzucać własne modele zrobione w jakimś zewnętrznym programie do modellingu do EQL? 2. Jest już dostępna EULA na jakiej zasadzie są traktowane zarówno kreacje stworzone w EQL (np. zamek zrobiony klockami od SOE) jak i zaimportowane modele i/lub tekstury jeżeli można własne wrzucać? 1. Do EQL narazie nie mozna. Ale raczej nie odetna sobie potencjalnego zrodla dochodu. Taniej != lepiej. Wystarczy spojrzec na DoTA2 zeby zobaczyc jak zawrotne ceny potrafia osiagac niektore itemy. Osobiscie przypuszczam, ze ceny bedą osyclować od 2$ (za najprostsze assety), do 80$ za najbardziej rozbudowane template. Jestem pewny, ze na poczatku ceny pojda na ryj, ale ludzie ktorzy beda zanizac ceny szybko sie wykrusza, bo zdadza sobie sprawe, ze za minmalna stawke, nawet jakbys mieszkal w chinach to nie przezyjesz, a ilosc pracy jaka trzeba wlozyc w to zeby przygotowac cos naprawde fajnego, nawet skladajac z lego jest zbyt duza. Zdadza sobie sprawe, ze tych rzeczy nie sprzedaje sie w tak churtowych ilosciach, jak np. proste propsy, a wykonanie ich to luzem pewnie z 20-40h i jak chce sie przezyc ze sprzedawania tego to trzeba miec rozsadne ceny. Z reszta chocby najbardziej utalentowana, nie bedzie miala czasu, zeby sie tym profejsonalnie bawic. |
Autor: | Razoth [ 17 lis 2013, 15:06 ] |
Tytuł: | Re: Everquest II - nazwa kodowa NEXT |
iniside napisał(a): churtowych No kurwa bez przesady. |
Strona 15 z 17 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |