wodny napisał(a):
Oyci3C napisał(a):
Chcesz powiedzieć, że te wielokąty na ramionach w tych czasach gdzie na ekranie są dwie postaci i jakaś tam sceneria jest fajne?
Ja pierdolę.
Ja już dawno przestałem oczekiwać cudów w kwestii grafiki od bijatyk. Zgodzę się z Tobą, że skoro na ekranie są tylko 2 postacie to wszystko mogłoby wyglądać dużo lepiej. Znaczną rolę odgrywa tutaj kwestia tego by gra nigdy nie zwalniała.
Juz abstrahujac od ilosci wielokatow. Jesli przy w tak kontrolowanym środowisku (dwie postacie, tlo + jakies tam efekty od czasu do czasu), developer nie potrafi kontrolowac wydajnosci gry, to...
Niech spierdala zamiatac ulice, a nie gry robic.
A co do powodow, ze animacje sa jakie sa, na to sa dwie odpowiedzi:
1. Brak czasu. Zeby te animacje byly naprawde dobre, trzeba by je wszystkie przygotować ręcznie i dokładnie blendowac, w zaleznosci od wykonywanych ruchow.
2. A na pytanie, dlaczego, nie robic tego proceduralnie, przeciez napewno sie da ? Oczywiscie ze sie da. Tylko przypomnijcie sobie, jak ciagle marudzicie, ze w innych grach postacie "plywaja" przy wykonywaniu atakow. Ano plywaja, bo nie maja root motion (czyli animacja nie jest kompletnie zrigowania), tylko blenduja podstawowe animacje z czesto full body IK, ktore sprawdza pozycje kości względem otoczenia postaci i na tej podstawie generuje pozycje w których maja sie znalesc.
Czy da sie to robić bardziej dokładnie ? Pewnie, ze sie da. Pytanie tylko, czy chcecie mieć 30fps czy 60fps/120fps ?
Mi to osobiscie nie przeskadza i nie zwracam na to, az tak duzej uwagi. Osobiscie bardziej mie wali w oczy, jak postac wisi w powietrzu (bo teren nie rowny, a animacja nie bierze tego pod uwage, bo i jak ?), albo wali w powietrze (bo przeciwnik pomimo ze w zasiegu ataku, nie jest w zasiegu animacji).
Cytuj:
No ale ważniejsze jest wykorzystanie 3/4 mocy procesora na symulacje podwiewanej przy tym wyskoku sukienki ;]
E nie przesadzajmy. Cloth sim to bardzo tania symulacja, zwlaszcza na tylko dwoch postaciach. A przypuszczam, ze wiekszosc gier i tak tego nie symuluje, tylko uzywa czegos w stylu Alembic, albo po prostu bakeuje cloth sim do zrigowanych kosci (;.