MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Pillars of Eternity
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=44181
Strona 20 z 57

Autor:  Stobek [ 19 mar 2015, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Focus, endurance o co chodzi. Jest to gdzieś jakoś ładnie wytłumaczone?

Autor:  yabaddi [ 20 mar 2015, 07:46 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Stobek napisał(a):
Focus, endurance o co chodzi. Jest to gdzieś jakoś ładnie wytłumaczone?


Wiki: http://pillarsofeternity.gamepedia.com/Pillars_of_Eternity_Wiki albo zerknij do mnie na stronę poradnika (Postać bohatera, Klasy).

@Tomu
Muszę to potestować jeszcze ale jak na razie to zupełnie nie potwierdza mi się to co ten gość pisze (sprawdzałem z War Bow, Lead Splitter'em). Mój Cipher działa z 2 daggerami i ładuje Focus'a błyskawicznie (Two Weapon Style) właśnie dzięki Draining Whip.

Inna sprawa to to, że Cipher startuje każdą walkę z max. Focusem i na koniec każdej walki odnawia się on automatycznie, tak jak Endurance.

Autor:  raggnarok [ 21 mar 2015, 18:52 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

26h /played. Powiem tak - bierzcie urlopy tego 26-go 8)

Autor:  Aldatha [ 21 mar 2015, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

duchowy spadkobierca baldurs gate ? :)

Autor:  tomugeen [ 21 mar 2015, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Alda, tak.


raggnarok napisał(a):
26h /played. Powiem tak - bierzcie urlopy tego 26-go 8)

No widziałem, ze non stop ingame siedzisz ;]

Niby embargo (w poniedziałek zaczną streamować, pełne recenzje chyba beda mogli wypuscić 26go), ale po randomowych wypowiedziach dziennikarzy to kisiel w gaciach z radości mają.

Autor:  Aldatha [ 21 mar 2015, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

tomugeen napisał(a):
Alda, tak.


raggnarok napisał(a):
26h /played. Powiem tak - bierzcie urlopy tego 26-go 8)

No widziałem, ze non stop ingame siedzisz ;]



hehe , ragna Ty wogole pracujesz? ;) , non stop w cos pykasz i z glodu nie umierasz :D

Autor:  raggnarok [ 21 mar 2015, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Aldatha napisał(a):
tomugeen napisał(a):
non stop w cos pykasz i z glodu nie umierasz :D


dodaj jedno do drugiego ;)

Autor:  tomugeen [ 21 mar 2015, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Alda

Obrazek

Autor:  Aldatha [ 21 mar 2015, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Obrazek

Autor:  zaboleq [ 22 mar 2015, 08:44 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Czy ktoś może mi powiedzieć o co kaman z tym płaczem odnośnie exploita engagement/disengagement?

Autor:  tomugeen [ 22 mar 2015, 09:49 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Engagement działa w uproszczeniu tak - każdy z członków drużyny i każdy z enemy po wejściu w melee combat nadaje statusu engaged z pierwszemu (?) przeciwnikowi w zasięgu. Ten targed gdyby chciał opuścić engagement range, np. odbiec do innego celu dostanie potężnego strzała - disengagement attack DA, który jest instant i bez recovery penalty, przerywa to engagement. Czyli free dmg.
Fighter w def stance ma +2 targety którym nakłada status engagement, jest też talent do +1 targetów engaged dostępny dla wszystkich.

Przykład 1:
Rogue i enemy rogue wpadają na siebie. Każdy nakłada przeciwnikowi status engaged. Gdyby jeden z nich postanowił sie odkleić dostanie instant strzała w buzię. Ale nie powinno być dramatu.

Przykład 2:
Pullnąłeś coś źle i 3 wrogów obskoczyło priesta, chcesz go wycofać. Dobiegasz kolejnymi postaciami, ale każdy z 3 wrogów ma nałozył engagement na priesta. Twoi melee maja engagement na wrogach, cofasz priesta, ale to nic nie zmienia. Dostaje od kazdego po instant uber hicie z DA(na takie przypadki głownie jest płacz) i umiera ;]
Gdyby ci co dobiegali chcieli uciekać, to nie dostana DA, bo enemy są engaged z priestem, czyli są bezpieczni.

Przykład 3:
Twój fighter walczy z 4 wrogami, jest w defensive stance wiec ON daje engagement 3 z 4 wrogów. Natomiast kazdy z wrogów daje mu odgagement. Gdyby ten czwarty z wrogów uciekał (nie wiesz chyba ktory, o to jest płacz), to nie dostanie DA, pozostali dostaną.
Gdyby natomiast fighter chciał sie poruszyć, dostanie DA od każdego.
Faktycznie nie wpływa to twardo na tankowanie, bo nie ma tauntów, natomiast AI będzie sie go lepiej trzymać z tego co sprawdzano (AI chce uniknac DA).

Przykład 4, exploit:
Stackujesz postacie w jednym miejscu (nie powinno być możliwe), pullujesz jedna za nimi wrogów, przebiegając zanim sie ogarna dostaja od wszystkich po hicie z DA, wipe wrogów. To już tak nie powinno działać.

Przykład 5:
Walczysz z grupką wrogów, ktorzy maja max 3 target engagement. Każdy z 3 twoich melee nie powinien sie poruszać, bo wrogowie nałozyli im engagement. Każdy ich ruch w walce spowoduje DA, bo gdyby z wroga A na B chcieli sie przesunąć, ktoś ich hitnie, ciężko to kontrolować.



O co jest płacz:
- Bardzo ważne jest pullowanie, tank czy nie tank (bo bonusy dają tyle ilu wrogom możesz dać status engaged a nie od ilu wrogów ty bezkarnie możesz taki status dostać), jak juz wrogowie podbiegna i złapia cie jako target to w sumie ta postać powinna siedzieć i sie nie ruszać.
Można temu zaradzić dzieki CC na wrogach i paru ability które zrywaja engagement przez przesuniecie przeciwnika (grimoire slam maga, amplified thrust ciphera, Into the Fray fightera) albo takie ktore pozwalaja ci zignorować to u enemy (self skille u Rogue i Barbariana).

- Najgorsze: To engagement range jest jakieś mikroskopijne. Walcząc z kilkoma wrogami w melee przesuwasz się o trzy pixele bo tak np działa pathing, albo w ogole sie przesuwasz, nie odbiegasz od goscia wcale i dostajesz DA.
To faktycznie kiepskie, jak dla mnie powinno być to jakieś AoE na zerwanie, tak ze faktycznie nie mozesz odbiegać, ale w zwarciu mozesz sie poruszać między celami.
Jest mod który jako jedną z opcji ma wyłączenie DA, bez zmiany samego engagement system (po prostu hity nie wchodza), zeby nie psuć AI. No i jest mała ale wokalna grupa ktora wiesza za ten system psy na Obsidianie.

IMHO, z tego co widziałem, powinnien to być zawsze range, albo nawet cone wokół atakującego, a sam atak powinien rootować albo slowować - wtedy faktycznie nie pozwalamy ranged po prostu uciekać od melee za darmo. Przecież i tak już dostaje w pape jesli jest w melee i musi temu zaradzić.
Strzał w ryj za samo przebieganie obok enemy który nie ma jeszcze max targetów (bo enemy moga mieć jak fighter czasem kilka targetów) wygląda troche jak chodzenie nocą po dzielnicach łodzi ;]



TL;DR
Melee engagement polega na nakładaniu przez postać, najczęściej na jednego przeciwnika (lub nakładanie na nas przez przeciwników) w melee range statusu Engagment. W przypadku wyjscia targetu z melee range dostaje on specjalny instant atak.
Płacz jest głownie o to, że w praktyce nie trzeba uciekać od celu, zwyczajne poruszenie sie w combacie powoduje ten atak. Czesto powoduje to głupie śmierci.

Autor:  Stobek [ 22 mar 2015, 11:16 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

tomugeen napisał(a):
TL;DR
Melee engagement polega na nakładaniu przez postać, najczęściej na jednego przeciwnika (lub nakładanie na nas przez przeciwników) w melee range statusu Engagment. W przypadku wyjscia targetu z melee range dostaje on specjalny instant atak.
Płacz jest głownie o to, że w praktyce nie trzeba uciekać od celu, zwyczajne poruszenie sie w combacie powoduje ten atak. Czesto powoduje to głupie śmierci.


To zamierzają coś z tym zrobić przed premierą? Exploit jest pewnie do naprawy, ale boli mnie to co mówisz, że dam atak drugiego gościa z którym mam engagment postać się przesunie piksel i dostaje atak. Całkowicie bezsensowne i megairytujące.

Autor:  tomugeen [ 22 mar 2015, 11:28 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Zobaczymy jak bedzie w praktyce w full wersji juz. Calkowita przerobka na szybko bylaby dla nich ciezka z powodu mieszania AI w glowie. Wbrew tym co placza najbardziej gra jest absolutnie grywalna, jesli jednak w combacie bede sie skupial glownie na tym, zeby mi czegos nie instagibneli, to sciagne sobie moda i poczekam az lepiej rozwiaza.


Nie padlo jeszcze najwazniejsze pytanie.
W jaka wersje jezykowa zamierzacie grac i dlaczego ci ktorzy wybiora inna sa od was gorsi?!

Autor:  Mendol [ 22 mar 2015, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

ragnarok gra non stop i nie narzeka, nie wiem wiec po chuj znowu jakis placz zanim sie samemu zagralo.

tomu: a beda jakies do wyboru? :P

Autor:  raggnarok [ 22 mar 2015, 11:56 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Przykład 2:
Pullnąłeś coś źle i 3 wrogów obskoczyło priesta, chcesz go wycofać. Dobiegasz kolejnymi postaciami, ale każdy z 3 wrogów ma nałozył engagement na priesta. Twoi melee maja engagement na wrogach, cofasz priesta, ale to nic nie zmienia. Dostaje od kazdego po instant uber hicie z DA(na takie przypadki głownie jest płacz) i umiera ;]
Gdyby ci co dobiegali chcieli uciekać, to nie dostana DA, bo enemy są engaged z priestem, czyli są bezpieczni.

Nie wiem o co tu placz. Dla mnie to bardzo dobre zachowanie AI. Niby dlaczego maja zmieniac target jak moga przyjebac priestowi? :)

Autor:  raggnarok [ 22 mar 2015, 11:57 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Mendol napisał(a):
ragnarok gra non stop i nie narzeka, nie wiem wiec po chuj znowu jakis placz zanim sie samemu zagralo.

tomu: a beda jakies do wyboru? :P


I nawet na Hardzie gram :)

Autor:  wodny [ 22 mar 2015, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Ciekawe ilu z Was przejdzie ten tytuł. :D

Autor:  Niah [ 22 mar 2015, 12:06 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

wodny napisał(a):
Ciekawe ilu z Was przejdzie ten tytuł. :D


Wszyscy którzy kupili? :roll:

Autor:  wodny [ 22 mar 2015, 12:13 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

Niah napisał(a):
wodny napisał(a):
Ciekawe ilu z Was przejdzie ten tytuł. :D


Wszyscy którzy kupili? :roll:

Już to widzę, ale spoko.

Autor:  Mendol [ 22 mar 2015, 12:19 ]
Tytuł:  Re: Pillars of Eternity

jak wiadomo ty niewiele widzisz, wiec luz :P

Strona 20 z 57 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team