MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Czy skonczyly sie pomysly na gry mmorpg?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=18373
Strona 3 z 7

Autor:  CheGee [ 22 mar 2006, 15:56 ]
Tytuł: 

Dobra wtrące i ja swoje 3 grosze. Jest to efekt wielogodzinnych przemyslen wszelkie prawa zastrzezone itp itd.

MIPIM® (Moj indywidualny projekt idealnego Mmorpga)

Bardzo mi brakuje w grach indywidualności i denerwuje mnie fakt, że istnieje jedna wielka gonitwa kto bedzie miał wyższy lvl. Dla mnie osobiście każdy mmo jest czymś więcej niż bezmyślnym klepaniem mobów, jest miejscem gdzie moge spotkać sie z przyjaciółmi i mogę zrobić coś wspólnego.

Ostatnio siedząc w wannie wpadłem na kilkka genialnych pomysłów. Ogólnie żecz biorąc stwożył bym mmorpga w którym nie było by takiego pojęcia jak Lvl postaci. Ludzie walcząc z potworami automatycznie zyskiwali by str/dex/inf itd...

Wpadłem także na kilka ciekawych pomysłów np taki, że czlonkowie tej samej guildi nosili by ten sem cherb przykladowo rycerze na tarczach magowie na pelerynach i dodatkowo ich eq zachowane było by w takiej samej kolorystyce. Przykladowo by na każdej zbroi istaniły by punkty które miały by kolorem coś wspólnego z logo guildi. Mogło by być także fajnie, że wszystkie klasy noszą peleryny z guild logo. Ważne jest by logo mogło być kreowane przez graczy i w miare dużej rozdzielczościby nie powtarzała sie sytuacja z mu;]

Wpadłem też na taki pomysł by przykladowo to jakiej jakości jest materiał na pelery (długość wygląd) było zależne od np questu ktorego trzeba wypełnić cała 10 osobową guildią.

W wielu mmo brakuje mi także tego, że ludzie w wielu przypadkach nie współpracują. Idealna by była dla mnie gra gdzie gracz by iść na exp musi iść całą ekipą. Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku były by bardzo silne potwory gdzie niezbedny byl by zarówno tak jak i buffer.

Pozostaje jednak problem ksowania przez drugą grupe. Myśle że w takiej sytuacji mogła by sie włamczac obcja zaatakowania drugiej grupy bez uapania punktow pk (ktore opisze w dalszej czesci tekstu)

Idealna była by dla mnie także taka gra w ktorej nagle z maga można zrobićrycerza. Tak jak wcześniej wspomnialem umiejętności powinny rozwijać sie coś pod rodzaj dungeon Siege.

Denerwoje mnie także fakt, że w większośći mmo patrząc na zbroję masz wytyczne req lvl-XX str-X dex-X. Myśle że lepiej było by to zastąpićczymś w rodzaju. Jesteś zasłaby by udzwignąc ten miecz, założyć tą zbroję itp. Udogodnieniem mogło by być że nazwa przedmiotu jeżeli jest w koloże niebieskim to można jej użyć , i dalej zielona(niedlugo będziesz mógł użyć)->żółta(czeka cie sporo pracy by użyć tego przedmiotu)->czerwona(kolor mówi sam za siebie)

Nie możemy też zapominaćo handlu między graczami. Dobrym rozwiązaniem są sklepy ktore można ostawić afk. Ja bym je jednak troche usprawnił i w mieście zrobił bym miejsca w których można za jakąś cene wykupićstoisko przykladowo na 3h... Nie masz kasy? stoisz i krzyczysz.

Dobrym rozwiązaniem było by także udostepnienie opcji craft dla graczy którzy zamiast walczyć z potworami wolą wytważać coraz to nowesze przedmioty i nadawać im własne nazwy. Oni zamiast expić mogli by sami wydobywać materiały przkładerm może być tu Uo

Godnym punktem uwagi pownno być także pvp. W wielu grach możemy sie spotkać z przykładem gnebienia graczy słabszych przez silniejszych. Jedynym jak dotąd dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest typ pvp z mu gdzie gracz atakując innego zyskuje punkty karne. Im ich wiecej

Tak jak już wyżej wspomnialem gra powinna mieć dobże rozwiniety system gry zespolowej i wrecz uniemożliwiać solowanie mobków. Fajnym dodatkiem mogło by być to, iż questy mogły by być wykonywane także tylko w dużych grupach.

W grze powinien być także wedłog mnie odwieczny problem walki ze zlem. Ciekawym rozwiazaniem by bylo to np ze w pewnym momencie (jak juz wspomnialem niema czegos takiego jak lvl postaci) jakis npc pozwali ci wybrac droge miedzy dobrym a zlym. Istnial by specjalny quest gdzie przykladowo quest w ktorym widzisz walke 2 bogo zly zaczyna wygrywac. I masz zadanie albo pomagasz zlemu i stajesz sie zly albo dobremu i stajesz sie dobry. Po zakończeniu questa wyrastają ci skrzydła na początku małe które wraz z rozwojem postaci robią sie coraz większe.

Co do dobrego i zlego charaktera dodatkiem moglo by być to, że zlemu wlosy robią sie coraz ciemniejsze i oczewiście wyglad skili sie zmienia. Przykladowo dla kogos natury mrocznej ciecie miecza bedzie mialo kolor czerwony dla dobrego neibieski.

Myśle ze w tego typu mmo nie obejdzie sie bez Upgrejdowania przedmiotow. Robili by to oczewiscie wyzej wymienieni kraftezy i tak jak wspomnialem Bronie dobrych mialy by poswiate niebiesko biala zlych czarno czerwono ;]

No to chyba tyle co mi narazie przyszlo do glowy w przyszlosci pragne zostac grafikiem komputerowym zebrac sztab ludzi i uaktualnic swoj plan ;] Pozdrawiam jak ktos ma jeszcze co do tego projektu jakeis fajne plany to piszcie w tym topicu ;]

Autor:  Goatus [ 22 mar 2006, 16:26 ]
Tytuł: 

Shaver napisał(a):
Ostatnio siedząc w wannie wpadłem na kilkka genialnych pomysłów.


:wtf:

Shaver napisał(a):
Ogólnie żecz biorąc stwożył bym mmorpga w którym nie było by takiego pojęcia jak Lvl postaci. Ludzie walcząc z potworami automatycznie zyskiwali by str/dex/inf itd...


Już jest, chociażby w EVE nie ma leveli i wszystko się na skillach opiera.

Shaver napisał(a):
Wpadłem także na kilka ciekawych pomysłów np taki, że czlonkowie tej samej guildi nosili by ten sem cherb przykladowo rycerze na tarczach magowie na pelerynach i dodatkowo ich eq zachowane było by w takiej samej kolorystyce.


To chyba też już jest zaimplementowane? Np tabardy w takim wow.

Shaver napisał(a):
Ważne jest by logo mogło być kreowane przez graczy i w miare dużej rozdzielczościby.


Technicznie ciężkie do zaimplementowania. Ponieważ takie logo musi być rozesłane przez server do wszystkich graczy. Teraz pomnóż sobie to przez liczbę gildii powstających, co jakiś czas i już masz spore liczby. Nie wspominając, że coś takiego było by per Server czyli np zakładając chara na nowym serverku zaciągali byśmy najpierw sporą liczbę tabardów/logosów istniejących na nim gildii....

Shaver napisał(a):
Wpadłem też na taki pomysł by przykladowo to jakiej jakości jest materiał na pelery (długość wygląd) było zależne od np questu ktorego trzeba wypełnić cała 10 osobową guildią.


Questy gildiowe też już istnieją. np w lineage 2


Shaver napisał(a):
W wielu mmo brakuje mi także tego, że ludzie w wielu przypadkach nie współpracują. Idealna by była dla mnie gra gdzie gracz by iść na exp musi iść całą ekipą. Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku były by bardzo silne potwory gdzie niezbedny byl by zarówno tak jak i buffer.


Nie możesz zmuszać graczy do grania tak jak ty uważasz, że jest słusznie. Bo nie będą grali w twoją grę. Możesz np zachęcać ich dając bonus do group exp. Mobki silniejsze, ale dające dużo większy loot itp itd., Ale to też już jest zaimplementowane w wielu mmo.

Shaver napisał(a):
Pozostaje jednak problem ksowania przez drugą grupe. Myśle że w takiej sytuacji mogła by sie włamczac obcja zaatakowania drugiej grupy bez uapania punktow pk (ktore opisze w dalszej czesci tekstu)


A niby jak serwer ma zdecydować czy druga grupa próbuje ks'ować, pomóc, czy może przypadkiem zaatakowali nie tego mobka?.


Shaver napisał(a):
Denerwoje mnie także fakt, że w większośći mmo patrząc na zbroję masz wytyczne req lvl-XX str-X dex-X. Myśle że lepiej było by to zastąpićczymś w rodzaju. Jesteś zasłaby by udzwignąc ten miecz, założyć tą zbroję itp.


:req lvl-XX str-X dex-X.: = "Jesteś zasłaby by udzwignąc ten miecz, założyć tą zbroję"

:roll:

Autor:  Goatus [ 22 mar 2006, 16:43 ]
Tytuł: 

(Double post, ale nie chce już z tamtego robić tasiemca xD)

Dla mnie idealne mmo powinno mieć:

-Wysoce rozwinięte AI npc'ów/mobów. Raczej nie nastąpi to w najbliższym czasie, ponieważ nawet w grach SP ten aspekt dzisiaj kuleje.
Przez wysoce rozwinięte AI mam namyśli to, że walki (np. z Bossami) nie muszą już być skryptowane, taki mob "sam podejmuje decyzje" bazując na swoim hp/mp debuffach/buffach pozycji itp itd.

-Moby powinny mieć szeroki wachlarz zróżnicowanych skilli, z których by korzystały. Nie jak teraz 5 skilli per mob. :/

-Walka powinna być "reakcyjna" tzn, pewne skille mają zastosowanie ściśle sytuacyjne, są Np counterami innych skilli, lub openingami dla grupowych combośów itp itd.
Nudzi mnie walka gdzie klikamy ciągle 2-3 skille, przychodzi następna faza walki to używamy innych 2-3 skili itp itd.

-Koniecznie zaimplementowana fizyka. (Kolizja modeli itp. itd) Dałoby wreszcie prawdziwe znaczenie dla pozycjonowania. Gdzie dwóch tanków w ciasnym korytarzu było by wstanie zablokować hordy mobów przed próbą dotarcia do casterów itp itd.
PvP też było by przez to ciekawsze (Bardziej taktyczne)

-System dowodzenia raidem/party. Nie zwykły party/raid chat, chodzi mi o coś w stylu np mapki poglądowej z możliwością wyznaczania celi (atak/move/defence) itp itd.

-Wszystko skill based. (Rozwinięty system z eve był by niezły, casual friendly, ale też przydałoby się do niego wrzucić coś dla hardcore players)

-Koniecznie Endgame crafting. Zdobywanie najlepszych broni z mobków jest... weak.

-Śmierć, niezależnie czy w PvE czy PvP powinna mieć znaczenie (a nie tak jak jest w wow) tzn. powinno się coś tracić (exp. prefered)

Autor:  Teo [ 22 mar 2006, 16:46 ]
Tytuł: 

To co wymieniles jest zawarte po troszku w roznych grach, teraz problem by to polaczyc w calosc i by wyszlo cos grywalnego.
Moim idealem bylo by wlasnie brak lvl, gdzie walka, questy, crafting itd wzmacniaja twoje umiejetnosci, mozliwosc budowania domow i zwiazany z tym crafting, losowy crafting i losowy drop, takze losowy drop z questow, questy zrecznosciowe i logiczne.
Na poczatku praktycznie zadna mozliwosc kreowania postaci, wszystko rozwija sie w miare gry, nawet oddzialywanie na przyrode czy przedmioty moze wplywac na postac, gra solo i w grupie nastawiona na losowe wydazenia w questach, gdzie rozne odzialywanie graczy moze spowodowac rozne efekty, przykladowo jesli wpadniemy z zamiarem wycinania wszystkiego co sie rusza to oczywiste ze sciagniemy na siebie cala okolice, a wiesc o tym trafi nawet do odleglego wroga, wiec mozliwosc taktycznego podejscia lub silowego.
Logiczne questy zwiazane z rozwiazywaniem trudnych zadan, oczywiscie tez losowo zdazenia laczace wszystko w calosc.
Crafting powinien byc tak zrobiony ze wykowajac 10 armorow, kazdy powinien byc inny, posiadac rozne statystyki i wyglad nie idealny, po dlugim okresie pracy i udoskonalaniu mozna by uzyskiwac rzeczy idelane i bardzo wyjatkowe.
Drop z mobow bardziej logiczny, jesli zabijemy jakiegos pajaka to raczej z niego nie powinien wypasc miecz czy kasa.
Kasa na swiecie, jesli klimaty srednioweczne czy fantasy to oczywiste ze pioeniadze sie nie znajdzie w mobie lecz tylko i wylacznie za sprzedane usugi/materialy/surowce, skarbiec frakcji, rasy, krola czy cos tam powinien byc podstawa ekonomi.
Powinno byc swiadczenie platnych uslug, np wynajmujesz gracza ewentualnie npc by ci pomagal w zadaniu grupie czy solo.

Pomyslow wiele, nie do zrealizowania w jednym projekcie, sorki za bledy, ale natchnienie...

:)

Autor:  Goatus [ 22 mar 2006, 17:07 ]
Tytuł: 

Ops. Zapomniałem o najważniejszym. Razem z grą powinien powstawać zajebiście potężny toolset dla gm’ów. Dający im możliwość kreowania np. live eventów za pomocą kilku kliknięć itd.

Na przykładzie wow'a:

Narzędzie takie wyglądało by jak WCIII, tzn gm miał by podgląd na to co dzieje się w danej zonie z rzutu izometrycznego (ofcourse zredukowana liczba polygonów na jednostkach, ujednolicony ekwipunek, itp itd żeby nie było za dużego laga)

Miał by możliwość włączania podglądu (wizualnego) spawnpointów (z opcją filtrowania, np po typie, (mob, npc chest, itp. Itd.) spawn pointu itp itd)

Miał by opcje modyfikowania loot table indywidualnych mobów

(pseudo kod:
/create(loot_table, custom09)
/add_loot(custom09, ring of power, 100%)
/assign_loot_table(spawnpoint10) itp itd)

Opcje wcielania się w moby lub wydawania im rozkazów jak w rts.
Opcje wpływania na pogodę, czy różne efekty wizualne. (O kształtowaniu terenu nie wspominam by to chyba całkowicie niemożliwe przy dzisiejszej technologii. Chociaż w Populous TB można było w multi zmieniać teren.. Ale tam liczba graczy była 4 a nie kilka tysięcy xD)

Autor:  Mirtul [ 22 mar 2006, 18:05 ]
Tytuł: 

Idz zrob UO z dobra grafika i bedzie mmorpg "idealny".

Autor:  Ashton [ 22 mar 2006, 18:16 ]
Tytuł: 

Problem z mmo jest taki ze sporo jest albo zbyt proste by przyciagnac wyjadaczy, albo zbyt skomplikowane dla noobie/dzieci/idiotow.

Imo gra powinna dawac giga mozliwosci, ale nie zmuszac gracza do czegokolwiek.

Gra moze opierac sie na skomplikowanym dajacym spore mozliwosci systemie skilli, starczy by dali nakladke dla noobkow :)

Solo czy grupa - to powinno raczej inaczej wygladac, imo powinno byc tak ze gracze moga nawet wymiatac solo, ale tylko jezeli naprawde maja uber postac - tutaj pojawia sie moj pomysl na brak skill capow - kazdy mogl by byc uber, ale potrzebowal by na to sporo czasu..

Odnosnie umeirania dawnych mmo - imo dobrym przykladem jest city of villains ktory jest zarazem dodatkiem i nowa gra. Trzeba robic dodatki - nowe gry, wtedy istnialo by polaczenie miedzy istniejacymi grami, ale caly dodatek dawalby spora zabawe i mozliwosci znalezienia grupy takze dla nowych graczy.

Co do tworzenia wygladu postaci w pe to swg i eq2 maja to o niebolepiej wykonane :D

Autor:  Sou [ 22 mar 2006, 18:16 ]
Tytuł: 

Wpadl mi w oczy tekst o robieniu wlasnego logo gildii ktore mozna nosic;) Albo mi sie cos przynilo albo to juz gdzies widzialem.. Linage 2? Czy tam przypadkiem nie da sie tego loga gildii ( rysowanego recznie ) dac na jakies tarcze czy cos takiego ?

Autor:  Ashton [ 22 mar 2006, 18:18 ]
Tytuł: 

Takie cos jest nawet w ragnarok online ;) z tym ze tam to tylko ikonka sie wyswietla przy info postaci ;D

Autor:  Keii [ 22 mar 2006, 18:34 ]
Tytuł: 

Ikonka przy postaci (tak jest też w L2), ale w RO w miastach, gdzie są zamki do zdobywania w walkach GvG odbywających się 2 razy na tydzień są na rynku flagi. Tam też owe loga się znajdują (taki jakby prestiż).

Autor:  Mark24 [ 22 mar 2006, 18:47 ]
Tytuł: 

Ashton napisał(a):

Co do tworzenia wygladu postaci w pe to swg i eq2 maja to o niebolepiej wykonane :D


PIerwszy lepszy korean/japan mmorpg bije pod względem szczegółowości wykonania postaci te EQ2/SWG do tego razem wzięte.

Autor:  Xanth [ 22 mar 2006, 18:59 ]
Tytuł: 

Pokaz tego pierwszego lepszego korean/japan mmoga, gdzie mozna miec wplyw na szczegoly anatomiczne postaci lacznie z rysami twarzy i ksztaltem cyckow.

X.

Autor:  Aldatha [ 22 mar 2006, 19:02 ]
Tytuł: 

mmorpg to jedyny gatunek gier gdzie jeszcze mozna cos nowego wymyslec IMO

Autor:  Ashton [ 22 mar 2006, 19:19 ]
Tytuł: 

Teraz wpadl mi ciekawy pomysl...

Jak wiadomo sporo graczy nie lubi bycia klonem kolejnej postaci, grania stylu click&kill, etc.

Mozna by robic serwery z calkowitym podzialem na ruleset i sposob gry..

Chodzi mi o to ze mozna zrobic serwer w ktorym gra by wygladala jak w eq/2...
Mozna zrobic serwer w ktorym gracz moglby sterowac takze postacia, tak jak w fps/tps - czyli poza skllami z gry liczylyby sie takze skille gracza.
Mozna by zrobic serwer polaczony, serwery z limitami skilli i bez tych limitow... serwery ze standardowym swiatem, i serwery ala sb w ktorych gracze by nie tylko mogli sie mordowac ale takze budowac miasta, walczyc o nie itp.

Autor:  kozas15 [ 22 mar 2006, 19:24 ]
Tytuł: 

Gdzies mozna bylo robic herb gildii ;)

Wiem nawet gdzie- w MU :D

Herb gildii kazdy nosi tam chyba na ramieniu. Tworzy sie go prosto. Jest kwadrat iles pikselkow na iles no i sie robi.

Autor:  Mark24 [ 22 mar 2006, 20:29 ]
Tytuł: 

Xanth napisał(a):
Pokaz tego pierwszego lepszego korean/japan mmoga, gdzie mozna miec wplyw na szczegoly anatomiczne postaci lacznie z rysami twarzy i ksztaltem cyckow.

X.


a co mnie obchodzą szczegóły anatomiczne czy kształt cycków. Pisałem o tym, ze postacie w azjatyckich produkcjach są znacznie lepiej dopracowane. Czas się przestać zaperzać i bronić gówna, a zacząć czytać ze zrozumieniem.

Autor:  Mendol [ 22 mar 2006, 21:00 ]
Tytuł: 

hm
wedlug mnie szanse na powstanie dobrego mmorpga sa i zawsze beda. zalezy to jedynie od tego kto z kim bedzie w stanie sie dogadac. gdyby blizz, soe, code byli w stanie wspolpracowac z firmami ktore wydaja b. dobre single player gry to mozna by cos z tego splodzic. wystarczyloby wyciagnac pare pomyslow z Fable, NWN, czy Obliviona i polaczyc to jakos. ale niestety obawiam sie ze przyjdzie nam jeszcze troche poczekac az cos takiego powstanie.

Autor:  Keii [ 22 mar 2006, 21:09 ]
Tytuł: 

Wydaje mi się, że dobre rozwiązanie to nie zapożyczenie wielu rozwiązań z gier SP, tylko raczej skupienie się na dwóch pierwszych literkach skrótu, czyli dopracowaniu Massively Multiplayer ;)

Autor:  Teo [ 22 mar 2006, 21:16 ]
Tytuł: 

No wlasnie chyba nie, bo jak widac w WoW najwiecej ludzi gra solo, a grupa i gildia to dodatek, oczywiscie z wyjatkami, ja np osobiscie nigdy nie zagram w zadne gry gdzie wylacznie mozna grac w grupach.
Oczywiscie MM to nie tylko problem gry w grupie, tylko ze narazie wszystko sprowadza sie do tego, a mozna duzo wiecej.

Autor:  Keii [ 22 mar 2006, 21:36 ]
Tytuł: 

Grupy w mmorpgach powinny być o wiele efektywniejsze niż solo, aby skłonić graczy do tego.
Np. w FFXI na początku chciałem "sam" wszystko osiągać, ale po pierwszym wypadzie grupowym (dodam, że od 10 lv większością klas solo po prostu się nie opłaca i wszędzie biegają drużyny 6 osobowe ;) zmieniłem zdanie. Większego funu bez "znajomych z RL" w mmorpgu nie miałem.
Problem w forced-grouping polega z kolei na tym, że czasem ciężko jest kogoś znaleźć, a stanie za każdym razem godzinę z flagą "looking for party" nawet najwytrwalszych może zniechęcić.
Ale przez MM rozumiem też wpływ graczy na świat, kiedy jednak tych graczy jest dość dużo, albo np. Castle Sieges w L2.

Strona 3 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team