MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Darkania - powstaje nowa gra. Czekamy na chętnych.
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=24617
Strona 3 z 3

Autor:  kamilus [ 7 maja 2007, 14:26 ]
Tytuł: 

Przede wszystkim DirectX to nie grafika.
OpenGL to pewien standard, który jest obsługiwany przez różne biblioteki z dostępem na różnym poziomie. Więc najzwyczajniej w świecie piszesz bzdury.
Direct3D - tutaj po części można by się zgodzić - gdyż jest to standard i ujednolicone biblioteki od jednego producenta.

Autor:  Gothel [ 7 maja 2007, 16:21 ]
Tytuł: 

Panowie. Takie rzeczy to tylko w osobnym temacie na offtopach:) Tu mówimy o Darkanii

Autor:  ikona [ 7 maja 2007, 16:34 ]
Tytuł: 

tczewiak napisał(a):
Mi niestety z powodów czasowo-finansowych pozostaje w wypadku silnika graficznego skorzystanie z gotowca - być może będzie to OGRE (pełen OS), a być może znajdę coś co w lepszy sposób zintegruję z własnymi rozwiązaniami. Jednak to nie temat do dyskusji o amatorskiej gierce akademickiej, skupionej na silniku sieciowym, tylko temat o AMATORSKIEJ gierce robionej dla ludzi.


HA widzisz! bo ty nie jestes inzynier tylko script kiddie. Jak to bylo? Gotowe engine sa dla dzieci.

Sam napisales "AMATORSKIEJ". Przy amatorskich projektach glownym i w zasadzie jedynym celem jest ukonczenie projektu w skonczonym czasie. Ponadto cel uswieca srodki. Jesli trzeba z jakiegos bajeru zrezygnowac bo implementacja zajmie 6 miesiecy to trudno.
Nikt przeciez nie ma nieograniczonego czasu, motywacji i cierpliwosci zeby dlubac jakas gierke zupelnie za darmo.

Najwiekszym wyzwaniem jest realistyczne podejscie do swoich mozliwosci i dobre rozplanowanie zasobow ktorymi sie dysponuje.

Autor:  kamilus [ 7 maja 2007, 21:00 ]
Tytuł: 

Widzisz - ja jestem biedny script kiddie, bowiem muszę robić to sam (nie znalazł się drugi frajer co podjąłby się tego tematu). W 2 osoby napisać coś takiego w 6 miesięcy jest najzupełniej możliwe - jeśli zaś gra ma być dla ludzi to ekipa kilku dobrych i zapalonych programistów wystarczy i nie będą musieli korzystać z gotowców.

Autor:  Eshim [ 7 maja 2007, 21:06 ]
Tytuł: 

Korzystanie z gotowych engine... Dla dzieci.

hmpf, lepiej zakodowac "sf00j pr0 3ndz1n" ktory pociagnie dwa moby i animacje broni, a dodatkowo bedzie potrafil utrzymac na serku uwaga uwaga cale dwie osoby!

Nie lepiej korzystac z gotowego silnika i ew. odpowiednio go modyfikowac do swoich potrzeb?



Z bibliotek to się tylko ogre przez chwilę zabawiałem by poznać opengl'a (co było sporą pomyłką).

przeczytaj zanim napiszesz
bojowa wypowiedz nr 1 :

Widzisz - moim tematem pracy inżynierskiej jest właśnie proste mmorpg ale w 3D - jednak z naciskiem na silnik sieciowy (ekstrapolacje, rozwiązania konfliktów czasowych itp. itd.).


bojowa wypowiedz nr 2:

Nie masz pojęcia o czym piszesz albo chciałeś "zagiąć" kogoś kto siedzi w tym bagnie od paru lat.


bojowa wypowiedz nr 3:

Ciekawe, że istnieją osoby, które w pojedynkę muszą napisać jakiś tam engine graficzny (3D) i sieciowy w ramach pracy inżynierskiej (dla przedszkolaków - inżynierkę pisze się w 6 miesięcy)...


Widze , ze jestes wybitnie zdolny :lol:


Przede wszystkim DirectX to nie grafika.


interfejs do grafiki, dzwieku itp. itd.

OpenGL to pewien standard, który jest obsługiwany przez różne biblioteki z dostępem na różnym poziomie



Cytuj:
OpenGL (ang. Open Graphics Library) - specyfikacja uniwersalnego API do generowania grafiki. Zestaw funkcji składa się z 250 podstawowych wywołań, umożliwiających budowanie skomplikowanych trójwymiarowych scen z podstawowych figur geometrycznych.

Autor:  kamilus [ 7 maja 2007, 21:17 ]
Tytuł: 

specyfikacja uniwersalnego API == standard

Z uzdolnieniem gorzej. O ile przeliczanie zdarzeń fizycznych w środowisku 3D to nie jest dla mnie wielki problem, o tyle myślenie przestrzennie o wizualizacji mnie po prostu przytłacza. Z gównianą inżynierką stoję na etapie.. "założenia są, połączenie jest, logika jest, obrazu brak"...

Co do pisania w pojedynkę silnika 3D - jak już wspomniałem - praca była dla 2 osób - jedna miała skupić się na 3D, druga na sieci. W wyniku splotu zdarzeń (to znaczy braku chętnych do pisania 3D) temat zestał zmodyfikowany i nie muszę pisać bzdurnej dokumentacji do samego silnika 3D - tylko o nim napomknąć na kilku stronach i objaśnić działanie "fizyki świata". Ba - już nawet prawie działają prawidłowo zderzenia dowolnych brył - prawie, bowiem nie mogę sobie poradzić z powierzchniami kulistymi na tyle, by było to wydajne w sieci.

Autor:  Quetzacotl [ 8 maja 2007, 01:09 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Przede wszystkim DirectX to nie grafika.

interfejs do grafiki, dzwieku itp. itd.

akurat tu miał po czesci racje, ja napisalem DirectX myslac o DirectX Graphics, sam DirectX ma w sobie jeszcze Direct Input, Direct Sound, Direct Music i pare innych

Autor:  Tsunami [ 8 maja 2007, 12:19 ]
Tytuł: 

same OFF TOP'y...

Jak ida prace nad gra??

Autor:  Eshim [ 8 maja 2007, 15:40 ]
Tytuł: 

Jak ida prace nad gra??

Z tego co wiem to jak narazie nawet nie postanowili z czego skorzystac OpenGl/Direct, po za tym chyba nadal szukaja programistow i grafikow.

tczewiak, szczerze mowiac chyle czola przed toba, bo ja jak narazie jestem noobkiem co sie do OpenGl i Qt z nudow dobiera, ale na nastepny raz nie rzucaj wyzwanaia noobom z darmowych (takim jak ja) piszac ile ty umiesz :) .

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team