MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Darkania - powstaje nowa gra. Czekamy na chętnych. https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=24617 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | kamilus [ 7 maja 2007, 14:26 ] |
Tytuł: | |
Przede wszystkim DirectX to nie grafika. OpenGL to pewien standard, który jest obsługiwany przez różne biblioteki z dostępem na różnym poziomie. Więc najzwyczajniej w świecie piszesz bzdury. Direct3D - tutaj po części można by się zgodzić - gdyż jest to standard i ujednolicone biblioteki od jednego producenta. |
Autor: | Gothel [ 7 maja 2007, 16:21 ] |
Tytuł: | |
Panowie. Takie rzeczy to tylko w osobnym temacie na offtopach:) Tu mówimy o Darkanii |
Autor: | ikona [ 7 maja 2007, 16:34 ] |
Tytuł: | |
tczewiak napisał(a): Mi niestety z powodów czasowo-finansowych pozostaje w wypadku silnika graficznego skorzystanie z gotowca - być może będzie to OGRE (pełen OS), a być może znajdę coś co w lepszy sposób zintegruję z własnymi rozwiązaniami. Jednak to nie temat do dyskusji o amatorskiej gierce akademickiej, skupionej na silniku sieciowym, tylko temat o AMATORSKIEJ gierce robionej dla ludzi.
HA widzisz! bo ty nie jestes inzynier tylko script kiddie. Jak to bylo? Gotowe engine sa dla dzieci. Sam napisales "AMATORSKIEJ". Przy amatorskich projektach glownym i w zasadzie jedynym celem jest ukonczenie projektu w skonczonym czasie. Ponadto cel uswieca srodki. Jesli trzeba z jakiegos bajeru zrezygnowac bo implementacja zajmie 6 miesiecy to trudno. Nikt przeciez nie ma nieograniczonego czasu, motywacji i cierpliwosci zeby dlubac jakas gierke zupelnie za darmo. Najwiekszym wyzwaniem jest realistyczne podejscie do swoich mozliwosci i dobre rozplanowanie zasobow ktorymi sie dysponuje. |
Autor: | kamilus [ 7 maja 2007, 21:00 ] |
Tytuł: | |
Widzisz - ja jestem biedny script kiddie, bowiem muszę robić to sam (nie znalazł się drugi frajer co podjąłby się tego tematu). W 2 osoby napisać coś takiego w 6 miesięcy jest najzupełniej możliwe - jeśli zaś gra ma być dla ludzi to ekipa kilku dobrych i zapalonych programistów wystarczy i nie będą musieli korzystać z gotowców. |
Autor: | Eshim [ 7 maja 2007, 21:06 ] |
Tytuł: | |
Korzystanie z gotowych engine... Dla dzieci. hmpf, lepiej zakodowac "sf00j pr0 3ndz1n" ktory pociagnie dwa moby i animacje broni, a dodatkowo bedzie potrafil utrzymac na serku uwaga uwaga cale dwie osoby! Nie lepiej korzystac z gotowego silnika i ew. odpowiednio go modyfikowac do swoich potrzeb? Z bibliotek to się tylko ogre przez chwilę zabawiałem by poznać opengl'a (co było sporą pomyłką). przeczytaj zanim napiszesz bojowa wypowiedz nr 1 : Widzisz - moim tematem pracy inżynierskiej jest właśnie proste mmorpg ale w 3D - jednak z naciskiem na silnik sieciowy (ekstrapolacje, rozwiązania konfliktów czasowych itp. itd.). bojowa wypowiedz nr 2: Nie masz pojęcia o czym piszesz albo chciałeś "zagiąć" kogoś kto siedzi w tym bagnie od paru lat. bojowa wypowiedz nr 3: Ciekawe, że istnieją osoby, które w pojedynkę muszą napisać jakiś tam engine graficzny (3D) i sieciowy w ramach pracy inżynierskiej (dla przedszkolaków - inżynierkę pisze się w 6 miesięcy)... Widze , ze jestes wybitnie zdolny ![]() Przede wszystkim DirectX to nie grafika. interfejs do grafiki, dzwieku itp. itd. OpenGL to pewien standard, który jest obsługiwany przez różne biblioteki z dostępem na różnym poziomie Cytuj: OpenGL (ang. Open Graphics Library) - specyfikacja uniwersalnego API do generowania grafiki. Zestaw funkcji składa się z 250 podstawowych wywołań, umożliwiających budowanie skomplikowanych trójwymiarowych scen z podstawowych figur geometrycznych.
|
Autor: | kamilus [ 7 maja 2007, 21:17 ] |
Tytuł: | |
specyfikacja uniwersalnego API == standard Z uzdolnieniem gorzej. O ile przeliczanie zdarzeń fizycznych w środowisku 3D to nie jest dla mnie wielki problem, o tyle myślenie przestrzennie o wizualizacji mnie po prostu przytłacza. Z gównianą inżynierką stoję na etapie.. "założenia są, połączenie jest, logika jest, obrazu brak"... Co do pisania w pojedynkę silnika 3D - jak już wspomniałem - praca była dla 2 osób - jedna miała skupić się na 3D, druga na sieci. W wyniku splotu zdarzeń (to znaczy braku chętnych do pisania 3D) temat zestał zmodyfikowany i nie muszę pisać bzdurnej dokumentacji do samego silnika 3D - tylko o nim napomknąć na kilku stronach i objaśnić działanie "fizyki świata". Ba - już nawet prawie działają prawidłowo zderzenia dowolnych brył - prawie, bowiem nie mogę sobie poradzić z powierzchniami kulistymi na tyle, by było to wydajne w sieci. |
Autor: | Quetzacotl [ 8 maja 2007, 01:09 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Przede wszystkim DirectX to nie grafika.
interfejs do grafiki, dzwieku itp. itd. akurat tu miał po czesci racje, ja napisalem DirectX myslac o DirectX Graphics, sam DirectX ma w sobie jeszcze Direct Input, Direct Sound, Direct Music i pare innych |
Autor: | Tsunami [ 8 maja 2007, 12:19 ] |
Tytuł: | |
same OFF TOP'y... Jak ida prace nad gra?? |
Autor: | Eshim [ 8 maja 2007, 15:40 ] |
Tytuł: | |
Jak ida prace nad gra?? Z tego co wiem to jak narazie nawet nie postanowili z czego skorzystac OpenGl/Direct, po za tym chyba nadal szukaja programistow i grafikow. tczewiak, szczerze mowiac chyle czola przed toba, bo ja jak narazie jestem noobkiem co sie do OpenGl i Qt z nudow dobiera, ale na nastepny raz nie rzucaj wyzwanaia noobom z darmowych (takim jak ja) piszac ile ty umiesz ![]() |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |