MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Jedyne sluszne MMO - Fantasy?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=30182
Strona 3 z 3

Autor:  Soulless [ 29 cze 2008, 17:29 ]
Tytuł: 

Duna napisał(a):
Firma z zalozenia jest nastawiona na maksymalny zysk i nie bedzie robic specjalnej gry dla 5% graczy na rynku.


No nie wiem.
Zdominować niszę i mieć 90% z 5% ogółu graczy, albo lizać tyłek postWOWowy i mieć 0,1% z 95%...

Autor:  coldzik [ 29 cze 2008, 17:38 ]
Tytuł: 

Soulless napisał(a):
Duna napisał(a):
Firma z zalozenia jest nastawiona na maksymalny zysk i nie bedzie robic specjalnej gry dla 5% graczy na rynku.


No nie wiem.
Zdominować niszę i mieć 90% z 5% ogółu graczy, albo lizać tyłek postWOWowy i mieć 0,1% z 95%...


calkowita prawda... w tej chwili blizz szczerze mowiac ma monopol na rynek fantasy mmorpg... imo, z calym szacunkiem dla blizza, bo badz co badz najlepsza firma devgame'owa, gra jest beznadziejna...
W tej chwili odebrac WoWowi (jaki skrot) graczy moze sam blizzard wydajac nowa produkcje mmo, lub w malym % WAR... jednak skoro nie udalo sie to LOTRowi, to pewnie i Warhammerowi rowniez sie nie uda...

Nie rozumiem tylko dlaczego my, gracze to widzimy, a nie widza tego specjalisci w firmach devgame'owych

Autor:  konrador [ 29 cze 2008, 18:44 ]
Tytuł: 

Firma z zalozenia jest nastawiona na maksymalny zysk i nie bedzie robic specjalnej gry dla 5% graczy na rynku.

Przeczytaj jeszcze raz moj post. Chyba ze juz przeczytales i nadal twierdzisz, ze lepiej porywac sie z motyka na slonce i raz po raz tracic pieniadze, zamiast zyskac mniej niz by sie chcialo (10mln subow czy ile tam), ALE zyskac.


Face Of Mankind - beta testowalem toto i gralem na poczatku w retail. To jest samo PVP w zasadzie z jakims tam pozyskiwaniem resources, na dosc malych arenach, rozmiarowo przypominajacymi zone'y w Neocron. Zrealizowane jeszcze slabiej niz NC.
UO - mysle, ze mogloby trwac dosc dlugo w swojej niszy (ponownie), jednak EA zdecydowalo, ze lepiej z jedynego, unikalnego, najbardziej rozwinietego MMORPG zrobic kolejnego EverQuesta - neverending neon item hunt. I skonczylo sie jak sie skonczylo. Tez nie rozumiem za bardzo, czym sie kierowalo EA, bo na pewno nie rozumiem. Zniszczyli gre, zdajac sobie sprawe (?), ze maja produkt zacofany technologicznie jesli chodzi o engine i oprawe wizualno-dzwiekowa, ktorego PVE nigdy nie bylo mocna strona. UXO mialo byc kolejnym krokiem w kierunku przeksztalcenia MMORPG jedynego w swoim rodzaju w MMO, jakim zapchany jest rynek, ale jakos szybko to padlo...

Autor:  Duna [ 29 cze 2008, 20:59 ]
Tytuł: 

znajdz inwestora, ktory zainwestuje kilkanascie milionow w projekt o duzym ryzyku...

Jesli ktos planuje gre niszowa to planuje rowniez niskie koszta jej zrobienia co w wiekszosci przypadkow nie wychodzi grze na dobre.


Co do UO to EA zrobilo to poniewaz gracze sie nudzili, odchodzili i probowalo ich zatrzymac dodajac nowe itemki. UO moze i jest rozwiniete ale end game jest poprostu nudne. PVP ma ok ale co z tego.

Autor:  MagPS [ 29 cze 2008, 21:16 ]
Tytuł: 

niszowa != niskie koszta, więc kilkanaście mln to sporo za mało

Autor:  Mac [ 29 cze 2008, 21:40 ]
Tytuł: 

Duna napisał(a):
Co do UO to EA zrobilo to poniewaz gracze sie nudzili, odchodzili i probowalo ich zatrzymac dodajac nowe itemki. UO moze i jest rozwiniete ale end game jest poprostu nudne. PVP ma ok ale co z tego.


rofl. wiesz w ogole o czym mowisz?

Po pierwsze przerabianie UO na item based game nie mialo zadnego sensu, w tym czasie istnialy juz mmo z duzo lepsza grafika ukierunkowane na odbiorce dla ktorego wlasnie itamz maja najwieksze znaczenie. Ludzie odchodzili z wielu roznych (zazwyczaj innych) przeczyn. Chociazby wlasnie z powodu postepujacej itemizacji.

Po drugie w UO nie bylo (przynajmniej w okresie w ktorym gralem) zadnego "end game", podobnie jak obecnie w EVE. Kazdy gracz sam wyznaczal sobie wlasne cele, i to wlasnie bylo w grze najpiekniejsze. Poza tym wszyscy mogli grac razem bez wzgledu na poziom rozwiniecia postaci (brak leveli).

A po trzecie lol @ komentarz o PvP.

Autor:  konrador [ 29 cze 2008, 21:56 ]
Tytuł: 

znajdz inwestora, ktory zainwestuje kilkanascie milionow w projekt o duzym ryzyku...

Projekty, ktorych jedynym selling point jest grafika, i ktore mimo to maja bezposrednio konkurowac z WOW to sa wlasnie projekty o duzym ryzyku - prosciej sie nie da.

Autor:  coldzik [ 29 cze 2008, 22:04 ]
Tytuł: 

Duna napisał(a):
znajdz inwestora, ktory zainwestuje kilkanascie milionow w projekt o duzym ryzyku...

Jesli ktos planuje gre niszowa to planuje rowniez niskie koszta jej zrobienia co w wiekszosci przypadkow nie wychodzi grze na dobre.


Co do UO to EA zrobilo to poniewaz gracze sie nudzili, odchodzili i probowalo ich zatrzymac dodajac nowe itemki. UO moze i jest rozwiniete ale end game jest poprostu nudne. PVP ma ok ale co z tego.


No tak, lepiej zainwestowac w te pieniadze w WoW based game, ktora z gory albo bedzie skazana na porazke, albo bedzie w nia gralo duzo mniej osob, niz gdyby trafila w te nisze...

A co do UO, to o czym Ty w ogole rozmawiasz? Wiekszy spadek graczy, zostal dopiero zaobserwowany, gdy gra zaczela isc w innym kierunku...
Nie wiem jak teraz, ale dwa-trzy lata temu na prywatnych serwerach, ktore mialy pre AOS gralo po kilka tysiecy ludu, poniewaz ludzie szukali tego co dostarczalo kiedys OSI

Autor:  xyz [ 30 cze 2008, 07:22 ]
Tytuł: 

Duna napisał(a):
znajdz inwestora, ktory zainwestuje kilkanascie milionow w projekt o duzym ryzyku...


Klonowaniem istniejących produktów się nie zarabia niczego. Nigdy nie zrozumiem jak firmy zdobywają inwestorów na kolejne kosztowne klony WoWa, z których 8 na 10 wywala się na pysk zaraz po premierze, jeden dogorywa przez wiele miesięcy, a 1 odniesie umiarkowany suckes , na tyle żeby się mooooże koszty zwrócily , ale nic poza tym.

WoW na starcie wniósł sporo innowacji, ludzie z Blizzarda nie tworzyli gry w oderwaniu od świata tylko czerpali ile się dało istniejących tytułów, wiele rzeczy udoskonalali, inne modyfikowali na swój charakterystyczny sposób (prostota przede wszystkim), do gra miala na starcie potężne wsparcie community jak każda inna gra Blizza - i wygrali.

Tyle, że niestety od tego czasu już nikt nie czerpie pomysłów i rozwiązań ze wszystkich gier, tylko z tej jednej - no to trudno się dziwić że większość z nich, jeżeli nie ma universum z potężną siłą przyciągania ( LoTRo) - wypieprza się zaraz na starcie.

Dobrym przykładem jest Age of Onan, który miał naprawdę potencjał, aż nie przyszedł moment że devsom jebnęło do głowy ogromne zainteresowanie , zapaliły się w głowie czerwone lampki "przebijemy WoW, przebijemy WoW!".

Efekt? Z oryginalnych założeń (które własnie były powodem dla którego gra była oczekiwana!), zostały im chyba tylko sutki.

Ja już wiedzialem, że oni to spierdolą w momencie jak zobaczyłem nagłówki na portalach niebranżowych 'AOC rzuca wyzwanie WOW" "AOC ma szansę przebić WOW". Zamiast nastawiać się na robienie dobrego produktu pod swój target, zaczęli kroić i wylizywać grę pod masowego odbiorcę.


A już to co się dzieje z niektórymi starszymi grami , to sa opary totalnego debilizmu. Całe tytuły są bezmyślnie niszczone i przerabiane na WOW. Wydawałoby się że nawet idiota rozumie, jeśli skoro coś jest obecne na tak chwiejnym runku przez wiele lat, to być może ma pewne elementy które graczom odpowiadają, a spadek populacji ma inne przyczyny - np.
przestarzałość techniczna.

Ale nie - jak tylko im zaczynają spadać zyski , to zamawiają sobie z dupy zewnętrzny audyt który ma im pomóc uratować tytuł. Oczywiście w takim przypadku się patrzy na co...? Na zdecydowanego lidera rynku i porównuje co ma lider, a czego nie ma u nas, i sukcesywnie to wprowadza.

Do nikogo niestety jak na razie nie dociera, że jak gracz będzie chciał grać sobie w WOW , to może zwyczajnie wklepać numer karty kredytowej na stronie blizzarda , zamiast tracić czas przy nieudolnym klonie.

Setki, pewnie tysiące ludzi by z miejsca wróciło do UO czy AO , gdyby zdecydowano się odpalić classic servery i po prostu zapewniać bug fixy , lekkie odświeżenie graficzne i ochłap nowego contentu od czasu do czasu.

Autor:  Oyci3C [ 30 cze 2008, 09:47 ]
Tytuł: 

Wrociliby ale na krotko niestety.

Giev Age of Conan albo WoW z rulesetem i systemem UO :(

Autor:  Mac [ 30 cze 2008, 12:38 ]
Tytuł: 

Oyci3C napisał(a):
Giev Age of Conan albo WoW z rulesetem i systemem UO :(


Darkfall! :lol:

Autor:  Oyci3C [ 30 cze 2008, 12:46 ]
Tytuł: 

Mac napisał(a):
Oyci3C napisał(a):
Giev Age of Conan albo WoW z rulesetem i systemem UO :(


Darkfall! :lol:


Kruwau Mac ja mowie o czyms bardziej przyziemnym hehehe.

Unfortunately :[

Autor:  Mac [ 30 cze 2008, 12:54 ]
Tytuł: 

Oyci3C napisał(a):
Mac napisał(a):
Oyci3C napisał(a):
Giev Age of Conan albo WoW z rulesetem i systemem UO :(


Darkfall! :lol:


Kruwau Mac ja mowie o czyms bardziej przyziemnym hehehe.

Unfortunately :[


Beta przed koncem roku. Srsly.

Autor:  Viracept [ 30 cze 2008, 13:11 ]
Tytuł: 

Ostatnio DFO był pokazywany ( 2 trailerki ) na jakimś greckim spotkaniu game developerów ( fakt autentyczny ) plus Aventurine nawiązał współpracę z firmą zajmującą się dystrybucją/produkcją płyt/filmów w Grecji i chce sam wydać DFO.

Co nie zmienia faktu, że dopóki nie pokaże choćby krótkiego filmiku z gameplay ma status vaporware.

V.

Autor:  coldzik [ 30 cze 2008, 13:47 ]
Tytuł: 

o DFO to szczerze mowiac wole juz nie myslec... jak wyjdzie to bedzie i jak bedzie dobre, to sie bede cieszyl, ale na te chwile to mam te gre szeroko gdzies, bo takiego zwodzenia graczy to nie widzialem, przy zadnym innym tytule

Autor:  konrador [ 30 cze 2008, 15:29 ]
Tytuł: 

plus Aventurine nawiązał współpracę z firmą zajmującą się dystrybucją

To troche zabawna sytuacja, bo pierwotnie Aventurine byl wydawca gry tworzonej przez Razorwax. Z tym ze po jakims czasie obie firmy polaczyly sie w jedna.

Autor:  Razoth [ 30 cze 2008, 15:36 ]
Tytuł: 

Może się połączą z producentami DNF jeszcze. ;)

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team