MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

TOP-20 mmorpg - Jak glosowaly wowkidsy ;)
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=39134
Strona 3 z 6

Autor:  iniside [ 19 cze 2011, 12:09 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Tzn. Ci co są zalogowani na serwerze, robią coś 100km dalej i mają wpływ np. na ekonomię na serwerze to już się nie liczą?

Nie. To było w odniesieniu do instancji.

Cytuj:
Natomiast jest znacząca różnica w gatunkach gier tj. MASSIVELY multiplayer online, a na przykład gry posiadające online multiplayer pozwalające dołączyć do bądź założyć server i pizgać się w jednokrotnie wygenerowanych sesjach. Co z tego, że masz nawet 64 czy 128 ludzików skoro świat nie jest persistent dla danego servera bądź nawet jeden (jak Eve)?

Tak. Załóżmy hipotetyczną gre. Która składa się z setek serverów. Servery są połączone w sieć. Każdy server to taki microświat, ale wszystkie ję łączy wspólna ekonomia, gracze (każdy gracz może grac gdzie mu się podoba), i dziłania graczy mają wpływ na całą sieć a nie na pojedyńczy server.
To jest multiplayer czy MMO ? (zamiast słowa server, można wstawić instancje whatever).


Coś wam powiem. Każda teminologia ewoluuje i dostoswouje się do nowych warunków. To że paru nedów na forach będzie mówić, nie, nic tu nie zmieni ;p.

Autor:  Oyci3C [ 19 cze 2011, 12:15 ]
Tytuł: 

A jeśli dorobię do rowerka silnik napędzany paliwem atomowym to co to będzie? :(

Brniesz niepotrzebnie i teoretyzujesz.

MMO to MMO i chuj, o.

Autor:  candidoser [ 19 cze 2011, 12:17 ]
Tytuł: 

Oyci3C napisał(a):
. Co z tego, że masz nawet 64 czy 128 ludzików skoro świat nie jest persistent dla danego servera bądź nawet jeden (jak Eve)?


Age of Conan. To jest mmo, czy nie jest? Bo swiat na pewno nie jest persistent. Dla mnie jednak to mmo, bo np. wspolna jest ekonomia.

Autor:  Oyci3C [ 19 cze 2011, 12:25 ]
Tytuł: 

Zdefiniuj jak rozumiesz persistent.

Autor:  iniside [ 19 cze 2011, 12:26 ]
Tytuł: 

Oyci3C napisał(a):
A jeśli dorobię do rowerka silnik napędzany paliwem atomowym to co to będzie? :(

Brniesz niepotrzebnie i teoretyzujesz.

MMO to MMO i chuj, o.

Nudze się troche cholera ;/.

Autor:  Oyci3C [ 19 cze 2011, 12:29 ]
Tytuł: 

To mi odpowiedz w topicu tech o SSD bo zlałeś :(

Autor:  candidoser [ 19 cze 2011, 12:45 ]
Tytuł: 

Oyci3C napisał(a):
Zdefiniuj jak rozumiesz persistent.


A jak mam rozumiec?:) Jest tylko jedna "kopia" swiata.

Autor:  tomugeen [ 19 cze 2011, 12:47 ]
Tytuł: 

candidoser napisał(a):
Oyci3C napisał(a):
Zdefiniuj jak rozumiesz persistent.


A jak mam rozumiec?:) Jest tylko jedna "kopia" swiata.


Nie.

Autor:  candidoser [ 19 cze 2011, 12:54 ]
Tytuł: 

Co nie?

Autor:  iniside [ 19 cze 2011, 12:54 ]
Tytuł: 

Oyci3C napisał(a):
To mi odpowiedz w topicu tech o SSD bo zlałeś :(

Powiedziałbym więcej gdybym wiedział.
http://iosafe.com/blog/best-practices/s ... ard-drive/
Cons
Punkt drugi.
Jesli, cie nie przeraża, albo wiesz ze i tak nie dojdziesz do tego momentu, to dalczego by nie ?

Autor:  Oyci3C [ 19 cze 2011, 12:57 ]
Tytuł: 

No właśnie ten drugi punkt od początku dla mnie przesądzał o SSD... chyba sobie to wyliczę hehe i może się przekonam :(

O: http://www.storagesearch.com/ssdmyths-endurance.html

@candidoser: click

Autor:  Dana [ 19 cze 2011, 13:13 ]
Tytuł: 

candidoser napisał(a):
Co nie?


Persistent to persistent. Mimo że cię nie ma na serwerze, świat TRWA w najlepsze. Możesz być wylogowany, ale inni gracze nadal będą bić bosy, zdobywać zamki, corp może wjechać titanem i zając sektor, może ktoś kupić twój item z auction house, wysłać tobie mejla etc etc.

Timeline świata gry jest ciągły.

Autor:  Oyci3C [ 19 cze 2011, 13:15 ]
Tytuł: 

Tudzież hamburger może zruchać Ci sigil bo akurat padłeś na pysk o 4am :(

Autor:  candidoser [ 19 cze 2011, 13:31 ]
Tytuł: 

no rzeczywiscie macie racje. Caly czas bylem przeswiadczony o tym, ze persistent = jednorodny (bez instancji).

Autor:  Dana [ 19 cze 2011, 13:37 ]
Tytuł: 

To by było 'seamless'.

Autor:  Teo [ 19 cze 2011, 13:43 ]
Tytuł: 

Nie wiem co lepsze czy ograniczenia spowodowane wydajnością klient/server i otwarty świat bez ograniczeń ilości graczy, czy zamierzone przez producenta takie ograniczenia.

Dla mnie może być multi byle gra miała sens i dawała dobra zabawę, nie jest dla mnie priorytetem w grze mmo otwarty świat i brak limitu graczy w jednym miejscu, oczywiście może to być zarąbiste ale dajcie mi to przynajmniej na papierze by czekać na taką grę.
Problem jest taki że nikt nawet nie ma zamiaru robić takiej gry, wszystko poszło w kierunku multi.

Tak jak WoW ewoluował z mmo w stronę multi, tak inni producenci nawet nie próbują robić gier z pełnym otwartym światem, nie wiem czy to problem kasy, czy technologii, czy może wiedza o tym co chce przeciętny gracz skłania ich do tego ?

Autor:  iniside [ 19 cze 2011, 13:49 ]
Tytuł: 

Każdy z tych punktów po troche:
Nie masz kasy, nie opracujesz technologii.
Zobacz. Trion ponad 3 (albo 4) lata poświęcił na rozwój samego software. Przciętny developer, nie może nawet marzyć o tym, żeby tyle czasu poświęcić na rozwój samego backendu, bez dodtykania gry.

A samym graczom też nieszczególnie zależy, zeby mieć seamless świata. Mnie to osobiscie totalnie wali czy jest seamless czy nie.

Autor:  Sou [ 19 cze 2011, 14:25 ]
Tytuł: 

iniside napisał(a):
Każdy z tych punktów po troche:
Nie masz kasy, nie opracujesz technologii.
Zobacz. Trion ponad 3 (albo 4) lata poświęcił na rozwój samego software. Przciętny developer, nie może nawet marzyć o tym, żeby tyle czasu poświęcić na rozwój samego backendu, bez dodtykania gry.

A samym graczom też nieszczególnie zależy, zeby mieć seamless świata. Mnie to osobiscie totalnie wali czy jest seamless czy nie.


Rzyglem, "zobacz Trion" WTF?! "zobacz ArchAge" pojebalo was? Przestancie w koncu hypowac sie grami ktore nie wyszly. Ciagle na tym forum pier$@ jaka to jakas gra nie jest zajebista, szkoda ze jej nie ma, a jak wychodzi to sie o niej nagle cicho robi. masarka

Autor:  Arturnik [ 19 cze 2011, 14:34 ]
Tytuł: 

@up
Trion to studio i wydało ostatnio grę pt. RIFT, może o niej słyszałeś :<

Autor:  iniside [ 19 cze 2011, 14:34 ]
Tytuł: 

Sou napisał(a):
iniside napisał(a):
Każdy z tych punktów po troche:
Nie masz kasy, nie opracujesz technologii.
Zobacz. Trion ponad 3 (albo 4) lata poświęcił na rozwój samego software. Przciętny developer, nie może nawet marzyć o tym, żeby tyle czasu poświęcić na rozwój samego backendu, bez dodtykania gry.

A samym graczom też nieszczególnie zależy, zeby mieć seamless świata. Mnie to osobiscie totalnie wali czy jest seamless czy nie.


Rzyglem, "zobacz Trion" WTF?! "zobacz ArchAge" pojebalo was? Przestancie w koncu hypowac sie grami ktore nie wyszly. Ciagle na tym forum pier$@ jaka to jakas gra nie jest zajebista, szkoda ze jej nie ma, a jak wychodzi to sie o niej nagle cicho robi. masarka

RIFT nie wyszedł ?

Strona 3 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team