joshe napisał(a):
iniside napisał(a):
Sry, aleojeciec co do jednego ma racje. Na rynku jest tyle technologii do robienia MMO, ze wypuszczanie takiego crapa nawet w fazie beta... to.. to.. po prostu trzeba mieć tupet i nie mieć mózgu.
Co ja kuwa gadam. Są nawet darmowe technologie do tego np. Ryzom (taka gra, ostatnio wypyscili kod calosci na licencji GPL..)
http://www.devmaster.net/wiki/MMORPG_Creation_Packages10s w google.
Kuwa. Na tych darmowych pakietach to nawet ja bym potrafil postawic gre ktora sie nie wyjebie przy loadingu.
I sądzisz że wszyscy na hurra rzucą się na opensource wydany na licencji GPL ?
A to dobre
OGRE też jest OS, ale nie znam mmo bazującego na nim.
Dlaczego ?
Może jednak wybrać komercyjny engine 3D najlepiej wraz z oprogramowaniem serverside i technologią sieciową ?
Które indy studio stać na to, aby wysupłać od strzała na np. ~700k$ na UE3 (bez atlasa), cheetah, cryengine czy inny wiodący produkt tego typu ?
Aventurine stworzyło własne kosztem 8 lat pracy (?).
Nieopłacalne, ale rozwiązanie własne i dedykowane konkretnemu produktowi. Imo jednorazowe.
StarVault poszło w UE3. Ledwo wiąże koniec z końcem, z czego cieszą się wszystkie kerbirs naokoło.
Krecha rośnie, inwestorzy sapią, w kieszeni czuć dno, trzeba zatem wypuścić co mamy, bo inaczej 5 lat pójdzie w piach.
Wszystko sprowadza się zatem do ilości posiadanej gotówki na stworzenie gry mmo.
I ciągle powtarzana jest ta sama mantra: małe studio = fail.
Ale jak duże studio wydaje gierkę i jest jeszcze większy fail, to zaskakujące jest to, że ilość negatywnych opinii w przypadku indy jest tysiąckrotnie większa, niż względem produktu molocha.
Nie zauważyłem ociekających jadem opinii pod adresem obecnie montowanej, trzeciej gierki failcomu.
Do 3 razy sztuka ?
Jasne ze nie wszyscy. Ale jak ktoś chce zaistnieć na rynku to ... dlaczego by nie ? No co, to ze musi swoj kod tez obublikowac na takiej licencji to zadna przeszkoda. Przeciez nie musisz tego robić z Assetami i tzw. World Data. ktoś sobie sciągnie twoj kod, skompliuje w Visualu i moze zacieszać. Ale bez dwoch pozostałych elementow, to jest jedyna rzecz jaka moze robić.
OGRE to z kolei wyłącznie silnik renderujący. Było pare gier na nim, zreztą są chyba wypisane na stronie OGRE albo na wiki.
Mozna wybrać komercyjne oprogramowanie. Vide Atlas Epica =, który ma problemy sam ze sobą. Celowo wspomniałem o Ryzom bo to proven technology. Działa już od wielu lat, obsluguje duże ilości graczy jenocześnie w jednym miejscu. Po prostu sprawdzona, stablina technologia istnieje już od wielu lat i rozwijana dalej przez jej developerow.
Naprawde w przypadku gry zczególnie MMO, nie rozumiem naprawde nie jestem tego w stanie pojąć dalczego małe niezalezne studio miałoby niekorzystać w kodu ktory jest na GPL ? Dla mnie jest to nie pojęteChcą sie chłopaki wybić i już na starcie wypuszczając crapa. Jeszcze w przypadku singlowek moge zrozumiec niechcie do korzystania z GPL, ale w przypadku MMO ? Nigga pls..
Akurat kiedy AV zaczynało to Pewnie nikt nawet sobie wyobrazal, ze bedzie tyle darmowych i komercyjnych technologii to tworzenia MMO w garazu. Wiec niejako sie im nie dziwie. Po prostu nie mieli wyboru i tyle.
Z co do Funcomu, kazdy wie ze to bedzie fail, wiec po co ja komentowac ? Zreszta nikt jej nawet na oczy nie widzial ;p.
Zresztą ostanio sie staje sie modne wypuszczanie naprawde duzych komercyjnych silnikow za darmo (vide UDK od Epica do którego mozna podpiąć własny kod w C++), czy tam Unity czy niedługo NeutronE, Czy też kiedyś tam CryEngine 3 (standalone pewnie tak jak UDK, pewnie po premierze Crysis 2). z tym ostatnim to wogole ciekawa sprawa, bo pewnie bedzie mozna bezprzeszkod korzystac z zewnetrznych biblitek.. W UDK wymaga to troche wiecej gimnastyki.