Bahamut napisał(a):
Niah napisał(a):
Po co uczyć się Unity jak można Unreal? Serio pytam.
Bo unreal jest w c++, jest zbugowany i niestabilny, no a najważniejsze to fora Unity gdzie masz odpowiedź na każde pytanie. Prędkość pisania i uczenia się jest 10x.
Unreal jest zajebisty w grafice - 20$ odpalasz i boom grafa cie rozpierdala.
Także jak masz 2 lata exp`a w c++ albo interesuje cię tylko zajebista grafika to wal w unreal. Jak cie gameplay intersuje i ZROBIENIE gry to Unity.
Jak chcecie wiecej info od ludzi co intensywnie używają obu silników(ja tylko UDK raz odpaliłem) to też polecam google + unity forums, dużo ciekawych wątków.
A wogóle to idzie Unity5 co ma mieć opcje graficzne porównywalne z unreal(tyle że za 1500$).
Nie ma co rozpoczynać wojny, ale moje doświadczenie jest dokładnie odwrotne. W Unity nic sie kompletnie nie da zrobić. Jak chcesz zrobić coś bardziej zaawansowanego niz tetrisa, to masz schody. A to takiej funkcjonalności brakuje, a to trzeba kupić plugin, a to plugin sie gryzie z innym pluginem i chuj.
Czytanie for Unreal i Unity zeby sie dowiedziec opnii na temat silnikow nie polecam. Bo chyba jest oczywiste jakie będa.
Natomiast to czego Unity napewno nie ma to developerow odpowiadajcych na pytania, i zajmujacych sie twoimi problemami. O ile potrafisz je przedstawic w rozsadny sposob, a nie "kurwa nie dzialac, fixx00r or sub cancel!".
Po drugie i teraz szpila dla kazdego, kto uwaza ze programowanie w C++ w unrealu jest trudne. Na forum unreala jest troche ludzi ktorzy robia grafike i programuja w C++, prowadzac 1/2/3 osobowe projekty. Wiec serio. Jak ktos uwaza ze umie programować (i nie robi nic poza tym) i nie jest w stanie ogarnac Unreala, to hf&gl z programowaniem czegokolwiek ;>. Zwlaszcza, ze w Unrealu masz ogromna ilosc programistycznych problemow typowych dla gier rozwizanych w sposob idioto odporny. Np. replikacja (multiplayer client-server), predykcja client-side, gotowy framework do gier postaciami/pojazdami.
I to napisane przez ludzi ktorzy tworza gry multiplayer od ponad 15 lat, a nie od ludzi ktorzy tworza tylko silniki i tech dema, nie majac pojecia o realnym zastosowaniu.
Teraz Epic sie jszcze mocno skupia na supporcie ogromnych swiatow (w multiplayer support do 400km^2 20kmX20km) na kodzie bez modyfikacji. Jak ktos sie zastanawia, to wiecej niz najwieksza mapa w ArmA III ;>
A Unity te rzeczy albo musisz pisac sam bo sa chujowe ponad wszelkie wyobrazenie (multiplayer), albo ich zwyczajnie nie ma i musisz je pisac (support dla duzych map).
Powiem tak. Polecam sprobowac obu i zobaczyc, gdzie ci ludzie beda chetniej pomagać. Ja na ircu dostaje odpowiedzi zaleznie od pory dnia w kilka minut ;>, z answerhubem jest roznie (czasem trzeba zrobic bump, zeby sie przebic), a siedza unrealowym kanale ludzie znani i mniej znani (Hourences, ambershee, developerzy z Epica), developerzy pracujacy w studiach AAA (np. ostatnio byla rozmowa z programista serwera z Trionu).
Z forum też jest różnie. Jak zadasz jakieś skomplikowane pytanie np. na temat pisania modułów edytora, to mozesz sie liczyć z brakiem odpowiedzi, bo mało osob to robi i na takie tematy to najczesciej odpowiadam sobie sam 0o. Na bardziej przyziemne tematy jak gameplay, odpowiedzi sa szybko.
Ja bym powiedzial ze Unity to taka zabawka, ktora tak naprawde nie ma zadnego konkretnego planu rozwoju, a jak dostajesz update to jest wielka łaska, ze w ogóle go masz. Jak myslisz o tym powaznie, to Unreal.