Fum4R napisał(a):
Diablo nie jest mmorpg, WoW nie ma wielkiego sensu, cala rozgrywka polega na dobijaniu postaci do max lvl mlocac potwory. No wiec widzisz tu jakis sens?
U nas nie ma fanow Tibii, tylko UO
Masz racje, ludzie sa glupi
Sprzeczne informacje? Pisze ze respawn moze trwac do 40 min, jednak nie pisze ze w kazdym wypadku
Niektore informacje na stronie moga nie byc dokladnie wyjasnione.
Nie jestesmy firma. Mamy 18 osobowa zaloge.
Wszystko ok tylko nie dostrzegasz delikatnych psychologicznych aspektow mmorpgow takich jak repeatable content ktory jest musem niestety poniewaz nie mozna zadowolic tylko pewnej grupy osob kiedy placa za gre wszyscy . Limitacje wynikajace z jedynego rozsadnego rozwiazania czyli world eventow polegaja na tak zwanym pre-skalingu tak by objal jak najwieksza mozliwa polac subskrybentow . Generalnie dlatego latwiej zaplanowac progresywnosc w grze za pomoca levelingu niz skill systemu
, i dlatego zazwyczaj skill system jest ciekawszym rozwiazaniem . Dlugi respawn zazwyczaj jest rezerwowany dla wysoko levelowych mobskow czy tez quest npc , to jeden z typowych zabiegow "time sink" , przykladem doskonalym jest lockdown high level instances w WoW gdzie jest niejako wymuszone oczekiwanie na refresh . Nalezy sie zastanowic jak chcecie sprawic by gracz poczul sie jak bohater ? , nasuwa sie tu cytat z pouczajacej skad nikad bajeczki "The Incredibles" ..."jak wszyscy sa super to nikt nie jest " , heros to ucielesnienie nadczlowieka , ciezko to zaimplementowac w grze mmorpg gdzie kazdy chce zasmakowac calosci contentu i napewno nie scierpi jesli jakis inny gracz bedzie mial nad nim przytlaczajaca przewage , jednak sprawa wypracowania balansu to oddzielny temat i mozna nad nim dywagowac kiedy powstanie odpowiednia "otoczka". Podsumowujac trzeba nakreslic odpowiedni "szkic" robimy : gre dla hardcore pvperow z duzym death penalty z loot systemem , bardzo skillowa . gre typowo pve gdzie jest niski death penalty brak lootingu , duzy drop rate , czy tez probojemy pogodzic obie
UO style , z odpowiednia rasologia , oprawa graficzna , odpowiednim interface , wydajny engine i kod sieciowy
Kiedy Blizzard tworzyl Diablo 1 , mieli 16 ludzi w ekipie , pozostaje wam zyczyc stania sie drugim Blizzardem