MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

MMORPG jaki?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=10481
Strona 1 z 2

Autor:  Ingvar [ 7 sty 2005, 00:24 ]
Tytuł:  MMORPG jaki?

Witam:)

Po 3 latach grania w UO na Dream Masterze doszedłem do wniosku, że czas na coś nowego. Zacząłem czytać to forum, sprawdzać linki itp.
Szczerze mówiąc sam nie wiem co wybrać.
Szukam MMORPG-a w którym ludzie w miarę klimatycznie grają, gdzie świat jest duży, rozwinięty jest system craftingu, nasza postać ciągle się rozwija, no i przede wszystkim lagów ( mam Neo +).

Interesuje mnie zarówno Sci-fi jak i fantasy.
Przeczytałem na waszym i innych forach, że Star Wars niby fajny ale ma braki??? Właściwie jakie? Eve też podobno fajne tyle że nudne:( Zastanawiałem się również nad Proj. E.
Ciekawi mnie również WoW tyle, że podobno szybko max level się osiąga. Zastanawia mnie też czy nie jest on przypadkiem nastawiony głownie na PvP? No i jak wygląda tam crafting. Są też Everquesty ale o nich prawie nic nie wiem:(

Pomóżcie mi coś wybrać. Z tego co widzę na forum to dużo ludzi grała w większość z dostępnych MMORPG-ów, więc wasze opinie są dla mnie ważne.

Pozdrawiam.

Autor:  Asmax [ 7 sty 2005, 00:28 ]
Tytuł: 

Ja ogolnie moge polecic w tym momencie dwa tytuly

a) Jezeli lubisz beztresowe granie, nie wymagajace duzej ilosci czasu, latwe i lekkostrawne, z ciekawym PvP to bezapelacyjnie WoW
b) Jezeli chcesz dosyc ciezka rozgrywke, na ktora trzbea poswiecic sporo czasu (czasem nawet nerwow), a postac rozwija sie bardzoooo dlugo (starsi gracze przez ponad rok gry nie osiagneli lvl capa), bez PvP, ale z bardzo rozbudowanym PvM wymagajacym idealnej grupy --> FFXI.

Autor:  Ingvar [ 7 sty 2005, 01:06 ]
Tytuł: 

PvP jak najbardziej mi pasuje tylko chodzi mi o to żeby gra nie opierała się tylko na PvP. A co do długości to jak najdłużej:) W UO trzy lata tą samą postacią grałem :)

Autor:  Koma [ 7 sty 2005, 01:15 ]
Tytuł: 

WoW, RP server.

Autor:  Morgul [ 7 sty 2005, 01:45 ]
Tytuł: 

w zlym okresie sie o takie rzeczy pytasz, teraz nawet jezeli powiesz, iz chcialbys jakis symulator to pierwszy na liscie propozycji bedzie WoW ;)

Autor:  Strangerr [ 7 sty 2005, 02:39 ]
Tytuł: 

ja bym jeszcze polecil WISH ... jak grales w UO i sie podobalo to ta gra bedzie dla ciebi ... tylko problem w tym ze jest dopiero w early beta i jeszcze 4-5 miesiecy do release .. ale za to gierka jest juz naprawde calkiem fajna .. (pomijajac to ze serv pada co 2h :P ale to beta i to wczesna)

Autor:  rafgate [ 7 sty 2005, 03:25 ]
Tytuł: 

moim skromnym zdaniem szkoda se psuc teraz zabawe wish zapowiada sie ciekawie lecz jak pogralem 1h w bete odechcialo sie i odinstalowalem niechcac sobie psuc zabawy no i niestety zawczesnie ta bede wydali :(

Autor:  Pieszczoch [ 7 sty 2005, 03:40 ]
Tytuł: 

IMO do ciebie pasuje najlepiej (w.g kolejnosci):

1.FFXII- Dlugie levelowanie, system zmiany jobow, najlepszy PvM jaki widzialem oparty tylko i wylacznie na team od lvl10-12.
Ciezki craft i bardzo dobrze rozwiniety oraz bardzo pionierski. Life stealer :D .
2.Horizons- System jobow sciagniety od FFXI (prawdopodobnie tylko sama idea).
Craft to istne UO, wszystkie itemki tylko od graczy, system jobow craftu.
Bezstresowe levelowanie, a zarazem dlugie jakby nie patrzec.
Najlepiej rozwiniety housing, a w dodatku buduje sie cale miasta z murami fontannami guildhousy sklepy itd budujesz.
Plotki na temat PvP (cos mysle ze to wyjdzie tak jak DFO czyli conajmniej pozno), na podstawie oblezen miast PC, mountowanie PC smokow i latanie pewnie nad tymi miastami itd. <--- podkreslam Pvp w HZ= release date DFO :P
3.SWG, mialem tylko okazje pograc sobie jedne dzionek (dokladniej 3h u znajomego), wiec duzo nie wiem na temat tej gry ale sam ponoc swiat jest klimatyczny oparty na SW. Sam bym chetnie w to pogral, ostatnio sie napalilem.
4.WoW, no tu jest tak ze zero stresu, pionierskie levelowanie w PvP zone oraz sam tryb konfliktu dwoch stron, zero komunikacji miedzy ally i horde.
Craft w MIARE oryginalny, oraz przyjemny.
Lvl cap w jeden miesiac totalnego hardcoru w graniu.
Nowe features w drodze.

Autor:  Mark24 [ 7 sty 2005, 10:22 ]
Tytuł: 

WoW - 1miesiąc 24h/dobę z grupą - mozna strzelić max lvl. Na serwerach PvP trochę wolniej bo często w robieniu expa przeszkadzają "czerwoni".
Crafting - taki jak w FFXI - czyli masz składniki, click i masz item, z tym, że większość dobrych schematów na rare armorki czy receptur na fajne potionki to rare dropy z ciężkich bossów, czasami trzeba też stuknąć jakiś quest by levelować crafting wyżej.
WoW jest nastawiony na endgaming a nie na robienie postaci latami. Jak raczej pociąga cię tworzenie postaci całymi latami (i leveling w jednym miejscu przez miesiąc - złośliwie ale prawdziwie) to FFXI.

Autor:  Ingvar [ 7 sty 2005, 10:46 ]
Tytuł: 

A jak wrażenia z Entropii, SWG i Eve? Zaraz sprawdzę co to ten Horizons:)
Muszę dobrze wybrać bo znajomi dalej w UO grają i musi to być coś naprawdę dobrego żeby ich też namówić do grania:D:D
WoW wygląda fajnie tylko nie wiem czy to nie chwilowy zachwyt w końcu to nowa gierka.
A jak crafting stoi w Entropii? I jak lagi? On chyba na szwedzkich serwach stoi?

PS. Jest coś co odpowiada klimatowi Fallouta?

Autor:  Aenima [ 7 sty 2005, 11:12 ]
Tytuł: 

entropia to shit

Autor:  Mark24 [ 7 sty 2005, 11:24 ]
Tytuł: 

W PE gralem jakieś 5minut potem gra wyleciała z HDD.
W SWG 3 tygodnie podczas których przeczytałem kilka fajnych książek więc grę wspominam dosyć miło - chyba jedyny mmorpg gdzie w czasie walki człowiek mógł się odlać czy skoczyć do lodówki
Horizons - mnie odstraszył grafiką i perfomance. Grafa kiepska, bardzo słaba, gra ledwo co działa - cos jest nie tak z tym klientem, sama gra jest OK, ale typowa i schematyczna, leveling, grupy, moby, raidy, itd.
Falloutowi - chyba nic, może AO niektóre lokacje tam to przypominały mi te z Fallouta

Autor:  Xanth [ 7 sty 2005, 11:26 ]
Tytuł: 

Mark24 napisał(a):
Falloutowi - chyba nic, może AO niektóre lokacje tam to przypominały mi te z Fallouta

Neocron. Ale od czasu NC2 nie polecam :/

X.

Autor:  Zia [ 7 sty 2005, 11:34 ]
Tytuł: 

Na Entropie szkoda czasu - mówię od razu, dawałem jej szanse prawie pół roku ( z przerwami dla zdrowia swej psychiki ).
SWG ( również pół roku ) wspominam bardzo miło ( głównie ze względu na fantastycznych ludzi z gildii ), teraz od jakiegoś czasu pogrywam w WoW ( przenieśliśmy się całą gildią ) i jedyne do czego na razie mam zastrzeżenia to grafika - ale to kwestia gustu.

Autor:  Ingvar [ 7 sty 2005, 11:40 ]
Tytuł: 

ok w takim razie Entropie wykreślam:)

Szkoda że walka z tego co piszecie na SWG jest niedopracowana i że prędzej czy później ludzie rezygnują.

Wczoraj oglądałem filmik WoW nakręcony przez kogoś z was, Grafa trochę dziwna ale to może tylko takie wrażenie.

What about EVE? Przeglądam screeny z EVE i wygląda to tak jakby tylko się tam statkami latało.

Coś tak czuję że chyba w klimacie fantasy będzie trzeba poszukać bo w sci-fi duże braki.

Autor:  Xanth [ 7 sty 2005, 12:11 ]
Tytuł: 

Ingvar napisał(a):
What about EVE? Przeglądam screeny z EVE i wygląda to tak jakby tylko się tam statkami latało.

Wiecej. TY jestes statkiem, nie masz swojej fizycznej postaci ani nawet kokpitu (w przeciwienstwie do sp. EnB, ktory IMO byl zajebistym mmogiem kosmicznym).

X.

Autor:  Ingvar [ 7 sty 2005, 12:32 ]
Tytuł: 

Tak więc EVE odpada od razu:D:D
Czyli Sci-fi odpadly:D:D Krok na przód;)

A jakie są plusy i minusy WoW, Everquest 2 i Dark Ages of Camelot? Może coś z tego?

Autor:  Pieszczoch [ 7 sty 2005, 13:07 ]
Tytuł: 

WoW juz mowilem 60lvl ALE gra jest oparta na tym zeby iec max lvl i potem sie ponoc gra zaczyna. Ryzyko lame players, bn kids itd po stronie Alliance jak i Horde zawsze sie znajda. Nowa gra, czyli tez wada. Klimat jakiego jeszcze nie bylo. Dla starego piernika UO serwery RPG.

EQ2, pytaj Tuxa najlepiej ale popros go o subiektywna ocene, poniewaz wiadomo ze w naszym smiesznym temacie we Flames kazdy wyoldrzymia swoje gierki, a zarazem wszyscy wiemy ze obie sa na swoj sposob dobre.

Co do DAoC to jest to nie dla ciebie chyba, tzn. patrze pod wzgledem jako UO fan boy :D

Autor:  Mark24 [ 7 sty 2005, 13:19 ]
Tytuł: 

główna wada DAoC - to stara gra. 99% to starzy gracze którzy znają grę od podszewki. Mało lowlvl graczy którzy sobie poznają i explorują świat i mechanikę gry. Czasami ktoś przemknie w kilka dni/tygodni robiąc koljengo alta. Nie wiem czy tak jest dokładnie ale tak to wyglądało w AO gdy chciałem wrócić... Myślę, ze to ogólnie syndrom gier starszych.

Autor:  lutus [ 7 sty 2005, 13:33 ]
Tytuł: 

plusy daoc : pvp system - takiego na razie nigdzie nie znajdziesz, balance klas, jak lubisz rp ( roleplaying dla wyjasnienia) to i tam znajdziesz gildie , ktore bez tego zyc nie moga, no i pvp , bo jest naprawde swietne :)

minusy daoc (jak dla mnie) : lvlowanie postaci zajmuje troche ( srednio powiedzialbym ze teraz okolo 2 miesiecy), zmieni sie to na + w nastepnym dodatku mniej wiecej pewnie za 2-3 miesiace.Po wylewelowaniu lvl capa, zostaja ML levele, to tez zajmie z dobre 2 miesiace. Jednak glownym minusem jest to, ze powoli, acz niestety systematycznie odchodza od niego, ale to tylko dlatego,z e powstaja wreszcie jakies inne ciekawe mmorpg

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team