MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Tabula Rasa
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=13112
Strona 1 z 2

Autor:  Beast [ 17 maja 2005, 08:07 ]
Tytuł:  Tabula Rasa

W zwiazku ze zblizajacym sie E3 Expo w Los Angeles firmy ujawniaja coraz wiecej informacji o nadchodzacych produkcjach MMORPG.
Tym razem nadszedl czas na uchylenie rabka tajemnicy na temat nowego dziecka Richarda Garriott, noszacego tajemnicza nazwe: Tabula Rasa.

Cytuj:
Features

Go to the frontlines of a futuristic war in a massively multiplayer war game that combines the character growth of an RPG with the action of a shooter.
Players will participate in large scale battles with NPC allies against an intelligent enemy known as The Bane for control of entire planets.
Players will go behind enemy lines in missions that directly impact the war effort, either solo or with teammates.
Rich storyline and fictional universe features Richard Garriott signature creative vision and attention to detail.
Its not all guts and guns; a mysterious power known commonly as Logos; allows players to harness the very fabric of the cosmos to offer rebel forces an advantage against an overwhelming foe.
Simplified game interface is complimented by built-in voice chat technology to create a seamless cooperative gaming experience.
Benefits

Role-playing game fans will enjoy a game design that focuses more on depth than complexity, with an immersive story and rich character growth driven by player choices.
First person shooter fans who crave a richer gaming experience will appreciate a massively multiplayer game that is reactive to player choices and allows for a broad range of character movement. They’ll also find FPS standards including explosions, vehicles and big guns.
Massively multiplayer online game fans will enjoy being able to garner rare collectibles and inventory, a large community to interact with, and frequently updated content to both the game and the storyline.

Przykladowe screeny:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiecej informacji: Link.

Autor:  Ashton [ 17 maja 2005, 08:39 ]
Tytuł: 

Dunno zajezdza mi jakos planetside :< a ostatnio jak probowalem triala to juz raczej nie bylo takie mmo ;/

Autor:  Talanar [ 17 maja 2005, 10:27 ]
Tytuł: 

wszystko ladnie, kolorki, fajerwerki i wogole duze giwery ale ci kosmici jacys tacy... boje sie ze powstana jakies pokraki jak w mimesis online :)

Autor:  Xanth [ 17 maja 2005, 12:42 ]
Tytuł: 

Jesli ta gra wraz z AutoAssault ujzy swiatlo dzienne, to NCSoft stanie sie chyba glownym potentatem rynku MMOG. 7 tytulow, w tym 6 skierowanych na rynki zachodnie, to nie byle co, szczegolnie, ze w stajni NCSoft sa takie popularne tytuly jak Lineage 2, City of Heroes czy Guild Wars. Nie mowiac juz o Lineage, ktore jest niekwestionowanym liderem na swiecie w ilosci aktywnych abonamentow (w 2004 roku ponad 3 mln.)

X.

Autor:  Ozzie [ 18 maja 2005, 12:23 ]
Tytuł: 

I jeszcze niedawno NCSoft kupil licencje silnika Unreal 3... :o

Autor:  kozas15 [ 18 maja 2005, 13:40 ]
Tytuł: 

Richard Garrott twórcą tej gry?? No, no jest na co czekać...

Autor:  onionpl [ 18 maja 2005, 14:52 ]
Tytuł: 

Zobaczcie sobie filmik na www.gamespot.com z Auto Assault.
Jak dla mnie kolejna lupanina, tak jak City of Heroes.

Autor:  konrador [ 18 maja 2005, 15:11 ]
Tytuł: 

Zobaczcie sobie filmik na www.gamespot.com z Auto Assault.
Jak dla mnie kolejna lupanina


No ale to bylo wiadomo od poczatku. Ktos poza toba spodziewal sie czegos innego? :<

Autor:  Xanth [ 18 maja 2005, 15:11 ]
Tytuł: 

onionpl napisał(a):
Jak dla mnie kolejna lupanina, tak jak City of Heroes.

Bo to ma byc lupanina. Takie Planetside w klimatach cyberpunkowo-samochodowych.

X.

Autor:  Ozzie [ 18 maja 2005, 19:05 ]
Tytuł: 

onionpl napisał(a):
Zobaczcie sobie filmik na www.gamespot.com z Auto Assault.
Jak dla mnie kolejna lupanina, tak jak City of Heroes.


Nie kolejna lupanina tylko taka z samochodami, to zasadnicza roznica i za to polubilem NCSoft. 8)

Autor:  Zychoo [ 4 gru 2005, 11:59 ]
Tytuł: 

Pojawil sie ciekawy wywiad z tworca gry
http://www.armchairempire.com/Interview ... rriott.htm

Zapowiada sie ciekawie, niestety moze sie okazac, ze gra bedzie pozbawiona PvP :( lub zostanie ono zmarginalizowane.

Autor:  Aldatha [ 4 gru 2005, 12:38 ]
Tytuł: 

Xanth napisał(a):
Jesli ta gra wraz z AutoAssault ujzy swiatlo dzienne, to NCSoft stanie sie chyba glownym potentatem rynku MMOG. 7 tytulow, w tym 6 skierowanych na rynki zachodnie, to nie byle co, szczegolnie, ze w stajni NCSoft sa takie popularne tytuly jak Lineage 2, City of Heroes czy Guild Wars. Nie mowiac juz o Lineage, ktore jest niekwestionowanym liderem na swiecie w ilosci aktywnych abonamentow (w 2004 roku ponad 3 mln.)

X.


Zgadza sie , NC wraz z Blizzardem maja w garsci wiekszosc rynku mmo , co pozwala przyjac prawie za pewnik ze jakikolwiek produkt ktory rozpoczna jest praktycznie gwarantowanym release , czego nie mozna powiedziec o innych firemkach ktore proboja sil w tym biznesie. NC targetuje rynek prostych w rozgrywce gier , przyjemnych i niestety w duzej mierze short-term , mozna rzec ze flooduja rynek wykorzystujac
coraz to nowe pomysly , ja akurat wole jakosc nad iloscia ale widac ze taktyka NC sie sprawdza

Autor:  Sylvian [ 4 gru 2005, 16:35 ]
Tytuł: 

Aldatha napisał(a):
Zgadza sie , NC wraz z Blizzardem maja w garsci wiekszosc rynku mmo , co pozwala przyjac prawie za pewnik ze jakikolwiek produkt ktory rozpoczna jest praktycznie gwarantowanym release , czego nie mozna powiedziec o innych firemkach ktore proboja sil w tym biznesie. NC targetuje rynek prostych w rozgrywce gier , przyjemnych i niestety w duzej mierze short-term , mozna rzec ze flooduja rynek wykorzystujac
coraz to nowe pomysly , ja akurat wole jakosc nad iloscia ale widac ze taktyka NC sie sprawdza

Łatwych i przyjemnych powiadasz? Zagraj w L2 i osiągnij level cap to porozmawiamy ;) Wiem, że L2 przez większość osob traktowane jhest z przymróżeniem oka - choć w chwili obecnej już nie powinno (gra przeszła sporą przemianę od czasu prelude/C1, choć grind jest nadal - tyle, że bardziej 'zabawny/rozrywkowy że tak powiem'). Napewno nie short-term.
Co do tej prostości też się trochę nie zgodzę - NC to koreańczyk z rodowodu i nie dziwne że targetuje w gry, które kultywują koreański styl rozgrywki, choć jak widać lubią eksperymentować i znakomita część ich produktów ociera się o mmorpg (choć wiemy, ze nimi do końca nie jest).

Tak czy siak przyznać trzeba rację, że podobnie jak Blizzard i SoE mają kasę i gry przez nich wydawane raczej nie padną przed terminem wydaniea (ale to chyba dobrze... nie sądzisz?).

Autor:  Zychoo [ 4 gru 2005, 16:43 ]
Tytuł: 

Tabula Rasa ma byc jakis odcieciem sie od grindu a levelowanie ma przestac byc sendem gry. Tyle przynajmniej zrozumialem z tego wywiadu.

Autor:  Shubduse [ 4 gru 2005, 17:13 ]
Tytuł: 

Dobre chęci, oby tylko nimi piekła nie brukowali.

Autor:  konrador [ 4 gru 2005, 18:59 ]
Tytuł: 

Tabula Rasa ma byc jakis odcieciem sie od grindu a levelowanie ma przestac byc sendem gry.

Jakos nie bardzo sobie wyobrazam co mozna by bylo robic w grze PvE only poza grindem... Mozna raidowac po itamz, ale to tez grind raczej. Jeszcze nikt na tyle ciekawego end-game (poza podpieraniem plotka w Moonglow - UO), zeby calkowicie zrezygnowac z PvP, nie wymyslil.

Autor:  Zychoo [ 4 gru 2005, 22:27 ]
Tytuł: 

Cytuj:
That mentality springs out of the “min/max” attitude of a level grind oriented game. TR is a game where content is metered out by accomplishments more than levelling. We hope this will lessen the drive to have the one optimal item to maximize levelling. In our game levelling is less the focus of game play.

Tak zrozumialem ten fragment. Moge sie mylic ofc ;)

Autor:  Shubduse [ 5 gru 2005, 01:01 ]
Tytuł: 

A mnie wlasnie zastanawie taka pewnosc pogladu, ze jak gra PvE to wielokrotne zabijanie mobkow musi przynosic korzysci.

Otoz ja widze juz jedna gre, ktora ma miec inny system - D&D Online, gdzie ponoc dostajemy exp tylko za questy, a nie za samo bicie mobow.

Ktos dosc trafnie mi juz napisal w innym watku, ze przeciez te questy tez pewnie beda polegaly na biciu mobkow. Pewnie tak, ale sadze ze nie bedziemy po farmersku robic ich 20 razy. Aby zrobic endgame, trzeba bedzie pewnie gre - podobnie jak gry singlowe - przejsc. Raz.

( oczywiscie, wymaga to sporego nakladu pracym, zbey uzyskac dla gry dlugi lifespan, nie wystarczy juz porozrzucac mobki po mapie ).

Moze Tabula Rasa tez bedzie gra fabularna, tzn z wyraznie zarysowana fabulą.

I taka mala konkluzja na koniec.

Nie uwazazacie ze termin MMORPG do tej pory byl zakresem sie wzajemnie wykluczajacym? Bo zaden MMORPG nie mial zbyt spojnej fabuly, najwyzej cykl drobnych eventow, trudno wiec byloby nazwac to gra fabularną.

Autor:  konrador [ 5 gru 2005, 02:06 ]
Tytuł: 

Tak zrozumialem ten fragment. Moge sie mylic ofc

No dobra, ale nadal nie rozumiem jak w tej grze ma byc rozwiazany endgame... Jest to gra nastawiona glownie na PvE, czyli szerokopojeta interakcje z otoczeniem, wiec jesli na grind, to mozna sie domyslac, ze beda prowadzili jakies live questy, ktore beda polegaly na: a) szukaniu czegos w swiecie (i.e. exploracji); b) biciu potworkow w celu znalezienia/zdobycia czegostam (wiec wracamy do punktu wyjscia) :| Jakos mi sie to slabo widzi, ale moze mnie zaskocza.

Otoz ja widze juz jedna gre, ktora ma miec inny system - D&D Online, gdzie ponoc dostajemy exp tylko za questy, a nie za samo bicie mobow.

Ale to juz bylo w GW (z reszta nie tylko tam, bo w WoW tez), gdzie bardziej lukratywnym zajeciem jesli chodzi o zdobywanie expa byly questy/misje, takze w tej kwestii nic nowego nie wymyslili. Z tym ze, tak jak napisales akapit dalej, ''rozwiazywanie'' questow w glownej mierze takze sprowadza sie do bicia mobkow...

Moze Tabula Rasa tez bedzie gra fabularna, tzn z wyraznie zarysowana fabulą.

Moze... Jesli wyraznie zarysowana fabula, to najlepiej taka, na ktorej dalszy rozwoj po wypuszczeniu gry mieliby wplyw gracze, bo to bylby dopiero jakis porzadny endgame. Nie da sie na dzisiaj (tak jak w zwyklych grach RPG) dac jednej grajacej osobie mozliwosci ingerencji w wyglad swiata i dalszy bieg fabuly, bo questy musialyby byc przygotowywane indywidualnie dla kazdego. Pewnym rozwiazaniem jest danie mozliwosci uczestniczenia w epic questach wiekszej grupie graczy, ktorzy wspolnym wysilkiem zmienialiby otaczajacy ich swiat. Z tym ze tutaj tez sie sprawa komplikuje, bo jesli devsi chcieliby dac mozliwosc ukonczenia questa na kilka roznych sposobow (a nei jeden predefiniowany przed jego rozpoczeciem), to musialby istniec jeden wielki serwer, na ktorym miesciliby sie wszyscy gracze, bo inaczej dalsze questy po rozwidleniu sie ich drog (czyli rozwiazaniu ich na rozne sposoby na roznych serwerach) musialyby byc przygotowane oddzielnie na kazdy serwer...

Nie uwazazacie ze termin MMORPG do tej pory byl zakresem sie wzajemnie wykluczajacym?

A Diablo przewaznie klasyfikowane jest jako RPG :\

Autor:  Shubduse [ 5 gru 2005, 08:30 ]
Tytuł: 

Wplywu graczy na ogolna fabule gry chyba w ogole w zadnej grze na duza skale nie ma.

To znaczy najblizej temu chyba paradosksalnie historycznemu MMO : WW2 Online. Z tego co pamietam, do postepow graczy w przesuwaniu frontow zalezalo czy gra przeniesie sie w kolejna faze II WŚ. Nie wiem, czy w koncu wyszlismy gdzies spoza Belgii i Francji, gralem w to tylko miesiac.

Natmiast WoW i GW faktycznie przyciagaly mnopja uwage zwlaszcza tym, ze questy obudowane byly jakas tam wyrazniejsza historyjka, czasami nawet ciekawa ( ja np. z przyjemnoscia dowiadywalem sie co to za organizacja ta Scarlet Crusade ). Ale wciaz pozostala tradycyjna metoda siekania w teamie kilka lvli wyzszych mobów, i trwal ogolny wyscig na wyzszy poziom, i jeszcze ogolne rzeznictwo i nabijanie statsów do rankingów PvP.

A ingerencje w swiat gry mozna jednak niewielkim kosztemn zaaplikowac, a to w ten sposob, ze wiekszosc questow i akcji D&D Online rozgrywac sie bedzie w kilkuosobowych instanach, wiec podmiana danych dla kilku osob jest do zrobienia. Zawsze to latwiejsze niz modyfikowac na zywo wielkie mapy tradycyjnych MMO.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team