MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Pierwsza inwestycja w świecie wirtualnym https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=16194 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mark24 [ 28 paź 2005, 19:51 ] |
Tytuł: | Pierwsza inwestycja w świecie wirtualnym |
Cytuj: W naszym kraju, gdzie posiadanie stałego i dobrego łącza internetowego wciąż ma posmak luksusu, nie jest to jeszcze tak wyraźne, lecz patrząc na gry MMO z perspektywy globalnej nie trzeba być prorokiem na haju, by dostrzec, iż stanowią one przyszłość. Przyszłość gier komputerowych, przyszłość rozrywki, przyszłość spędzania czasu, a nawet... przyszłość pracy i zarabiania pieniędzy. I to nie tylko wirtualnej pracy i wirtualnych pieniędzy, ale również tych jak najbardziej rzeczywistych i brzęczących. Kości zostały rzucone (czytaj: wirtualne przedmioty na internetowe aukcje) już dziesięć lat temu przy okazji Ultimy Online. I chociaż po upływie dekady ten proceder nadal jest nielegalny w świetle większości licencji na użytkowanie gier, bynajmniej popularności mu to nie ujmuje. Aukcje pękają w szwach od ofert sprzedaży wirtualnych worów złota, a najwięcej transakcji wcale nie dotyczy światów, których autorzy dopuszczają taki handel (Project Entropia, Everquest II na dwóch wydzielonych serwerach) – najwięcej ofert dotyczy gier najpopularniejszych. Czyli World of Warcraft dla dobrego przykładu. Za GOL-em.
Dwa dni temu świat obiegła informacja o tym, że reżyser filmów klasy-którejś-tam Jon Jacobs, grający w Project Entropia pod ksywką Neverdie, kupił na aukcji wirtualny resort kosmiczny za, bagatela, 100 tysięcy dolarów. Na pierwszy rzut oka transakcja ta budzić może obawy o poczytalność kupującego, lecz jeśli przyjrzymy się liście dóbr, które składają się na resort i które przede wszystkim zapewniają ich właścicielowi stały i niemały dochód, zaczniemy dostrzegać sens inwestowania w świecie nie-tak-bardzo-nie-istniejącym. Przyjrzyjmy się zatem: 1000 apartamentów do wynajmu; centrum handlowe zawierające 100 wynajmowalnych ‘stoisk’; prawo zbierania podatków od myśliwych polujących na terenie resortu; prawo zbierania podatków od graczy wydobywających surowce; system zarządzania terenem resortu; kontrola nad przeprowadzaniem imprez i zawodów; system dystrybucji reklam na wirtualnych billboardach; możliwość przyjmowania nowych graczy wprost na teren resortu (własny spawning point); prawo do zmiany nazwy resortu (tak na dokładkę). W Project Entropia obowiązuje prosty przelicznik walutowy 1 dolar = 10 PED (Project Entropia Dollar), a w jej świecie znalazło już miejsce dla siebie ponad 300 tysięcy graczy. Kosmiczny resort na własność, poza satysfakcją posiadania czegoś w przestrzeni międzyplanetarnej, może stanowić początek dostatniego, spokojnego i spędzonego przed ekranem życia. Może nasze dzieci właśnie w ten sposób będą zarabiać na syntetyczne hamburgery i na wakacje na Marsie? Wszak już dzisiaj masa ludzi (tu mam na myśli przede wszystkim naszych skośnookich bliźnich) zarabiają dzięki sprzedaży wirtualnych pieniędzy i wirtualnych przedmiotów pieniądze, jakich produkcja absolutnie wszystkiego dla całej reszty świata niekoniecznie zapewnia. Panie i panowie, idzie nowe... Chyba jakiś przełom, biorąc pod uwagę sposób finansowania PE, to jest inwestycja która na dłuższą metę może wypracować jakiś zysk. |
Autor: | Constantin [ 28 paź 2005, 23:29 ] |
Tytuł: | |
jakis czas temu ktos kupil cala wyspe czy jakos tak i o ile pamietam za wieksza kase.. ja obstawialem pepsico albo cos w tym stylu, ale PE przestalo mnie interesowac nawet jako swego rodzaju zoo w swiecie mmog i nie wiem ja to sie dalej rozwinelo.. |
Autor: | Matlush [ 29 paź 2005, 18:32 ] |
Tytuł: | |
Nie za większą kase, coś koło 26k dolców. A i tak czy siak PE to MMORPG z elemenatmi kasyna, więc trzeba mieć mocne nerwy. |
Autor: | Strangerr [ 29 paź 2005, 19:35 ] |
Tytuł: | |
a myslalem ze PE juz dawno padlo , wszyscy tak po tej grze jezdzili ze jest taka zla i blah blah , a ty okazuje sie ze trzyma sie calkiem niezle ...hmmm chyba zainstaluje sobie z ciekawosi i zobacze jak to teraz wyglada |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |