MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Dlaczego często w (mmo)rpg są itemy na level?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=20566
Strona 1 z 1

Autor:  zi00n [ 31 lip 2006, 12:33 ]
Tytuł:  Dlaczego często w (mmo)rpg są itemy na level?

Trochę to idiotyczne, że przyjęły się itemy na level i profesję. Przecież itemy to jedna z rzeczy z podstawowych części kazdego rodzaju rpg. Na pewno lepiej by było gdyby "item dla każdego", bo to by wskazywało na to czy jestem bogaty i wysokolevelowy. Przecież nie zawsze magowie noszą lekką zbroję, a rycerze nigdy nie mogą postrzelać sobie "dla jaj" z łuku. Również nie każdy niski poziom musi być biedny więc dlaczego te potężniejsze zbroje muszą być tylk i wyłącznie dla 80 poziomu. Kretynizm totalny. To nie jest ot takie moje zrzędzenie. Na pewno dużą społeczność to irytuje. Wyjaśnijcie mi jaki to ma sens?

Autor:  tomugeen [ 31 lip 2006, 12:38 ]
Tytuł: 

Zapobiega zbytniemu twinkowaniu w item-based mmo?

Autor:  MagPS [ 31 lip 2006, 12:53 ]
Tytuł:  Re: Dlaczego często w (mmo)rpg są itemy na level?

zi00n napisał(a):
Trochę to idiotyczne, że przyjęły się itemy na level i profesję. Przecież itemy to jedna z rzeczy z podstawowych części kazdego rodzaju rpg. Na pewno lepiej by było gdyby "item dla każdego", bo to by wskazywało na to czy jestem bogaty i wysokolevelowy. Przecież nie zawsze magowie noszą lekką zbroję, a rycerze nigdy nie mogą postrzelać sobie "dla jaj" z łuku. Również nie każdy niski poziom musi być biedny więc dlaczego te potężniejsze zbroje muszą być tylk i wyłącznie dla 80 poziomu. Kretynizm totalny. To nie jest ot takie moje zrzędzenie. Na pewno dużą społeczność to irytuje. Wyjaśnijcie mi jaki to ma sens?


magowie moga uzywac cos innego niz cloth (czytaj potrafia w to sie ubrac) tylko ze musza miec odp sile, a dwa zmniejsza szanse udanego rzucenia czaru. Trzy ubranie zbroi przez maga moze miec zgubne skutki, koledzy po fachu moga miec "przeciwskazania". Gry ktore na sile uniemozliwiaja uzycia danego przedmiotu tylko dla widzimisie producenta sa dupne tak samo jak producent. Tak samo lvl req, chociaz czasem "ubranie" sie w dany magiczny przedmiot moze miec zgubne skutki dla uzytkownika.

Autor:  Dana [ 31 lip 2006, 15:38 ]
Tytuł: 

Ja osobiście lubię takie ograniczenia :)

Autor:  CheGee [ 31 lip 2006, 16:14 ]
Tytuł: 

Hmm a pomysl sobie cale zycie pracujesz w piekarni i nagle masz isc do wojska dostac bazooke. Hmm czy mozliwe jest by piekaz byl dobrym zolnierzem?

A co do itemow na lvl to jest to bardzo dobre rozwiazanie. Pomsyl sobie koles jest najlepszy an servie top eq. I nagle jego kumple chca grac. Dostaja full wypas eq? co sie dzieje w niekrotkim czasie doganiaja go i ownuja server razem z nim. Czy jest to fair?

Autor:  Constantin [ 31 lip 2006, 16:39 ]
Tytuł: 

oczywiscie, ze nie fair.. no chyba, ze chodziloby o mnie..

Autor:  Pieszczoch [ 31 lip 2006, 16:45 ]
Tytuł: 

A co do itemow na lvl to jest to bardzo dobre rozwiazanie. Pomsyl sobie koles jest najlepszy an servie top eq. I nagle jego kumple chca grac. Dostaja full wypas eq? co sie dzieje w niekrotkim czasie doganiaja go i ownuja server razem z nim. Czy jest to fair?


"Zycie"

Autor:  Borsh [ 31 lip 2006, 17:42 ]
Tytuł: 

Ultima to jest coś i Darkfall będzie.

Autor:  Brakh [ 1 sie 2006, 14:14 ]
Tytuł: 

Esencja dobrego rpg jest maksymalna dowolnosc dzialan gracza. Jakiekolwiek ograniczenia wprowadzane odgornie psuja realnosc rozgrywki. Jednak przed daniem mozliwosci uzywania dowolnego dostepnego ekwipunku waznym jest wprowadzenie pewnych ograniczen: I dajmy na to mag chcacy zalozyc na siebie tone pancerza? Prosze bardzo pamietajmy jednak o tym ze najprawdopodobniej taki osobnik bedzie mial tyle krzepy co male dziecko, wiec szybkosc porownywalna do zolwia, a z mozliwosci jakie oferuje mu gruba blacha nie bedzie potrafil skutecznie korzystac. Dodatkowo jezeli dany system magii zaklada utrudnienia w rzucaniu czarow noszacemu zbroje to nasz biedny mag moze skonczyc tragicznie. Przykladow tego typu moze byc wiele. To od programisty zalezy na jakie ograniczenia sie zdecyduje: Moze isc na latwizne i zaprezentowac nam giere pokroju koreanskich szitow jakie ostatnio zalewaja rynek mmo, albo wymyslec stos przedziwnych skryptow modyfikujacych rzeczywistosc gry i pozwalajacych na troche bardziej dowolna rozgrywke. Pamietajmy ze im wiecej gracz dostaje mozliwosci rozwoju tym gra jest bardziej miodna, unikamy setek takich samych chodzacych po swiecie postaci po ktorych niemal wiadomo czego mozna sie spodziewac. Oczywiscie pelnej dowolnosci w grach nigdy nie osiagniemy. Od tego jest normalne zycie :)

Autor:  brazz [ 1 sie 2006, 16:52 ]
Tytuł: 

Borsh napisał(a):
Ultima to jest coś i Darkfall będzie.


No i oczywiście Roma Victor ^^

Autor:  Ashton [ 1 sie 2006, 16:59 ]
Tytuł: 

Bo producenci mmorpg nie wiedza co to rpg ? :<
Najgorsze ze gracze to lykaja...

Autor:  Brakh [ 2 sie 2006, 11:09 ]
Tytuł: 

Mozna sie sprzeczac co to jest rpg. Dla jednych bedzie to cos w stylu Diablo - mamy swoja postac, rozwijamy ja, zdobywamy cenny ekwipunek, dla innych papierkowy Warhammer - odgrywamy swoja postac. Coraz czesciej po rpgi siegaja mlodsi gracze ktorzy z odgrywaniem postaci najprawdopodobniej nigdy w zyciu sie nie zetkneli. W pojawiajacych sie MMO coraz mniejszy jest nacisk kladziony na fabule a wiekszy na akcje. Ciekaw jestem jaki % graczy orientuje sie np: W historii swiata danej gry?

Autor:  zi00n [ 2 sie 2006, 15:45 ]
Tytuł: 

Hmm? To wy gracie po to by być najlepszym na liście? Ja szczerze mówiąc gdybym miał takiego kolegę to bym podziękował, bo wolę sam zarobić na to niż dostać i skończyć grę. A wogóle czy tak nie jest? Masz baaardzo bogatego kolegę to zawsze "pożyczy " ci kasę raczej... nic nie wiem o tej sprawie, bo takich kolegów nie mam :P.

@edit
No właśnie. Przecież im młodszy gracz tym lepiej chwyta grę. Taki młody dowie się, że instnieje darmowa gra to tylko wtedy to się liczy. Tak właściwie to jeśli zrobiliby tak jak w Tibii, że te rzadkie rzeczy są bardzo cenne. A tu możemy znaleźć u każdego NPC bądź po przystępnej cenie u gracza.

Ps. wybaczcie, że taki przykład podałem, ale nie w żadnej innej grze, w którą grałem nie było tego (bądź nie pamiętam)

Autor:  Dhoro [ 2 sie 2006, 16:56 ]
Tytuł: 

Tja np. w wowie gdzie po 1 czesc do setu latasz po raz 100 do mc.... u vendora kupisz sam syf, prawdzwie itemy pochodza z bardzo rzadkich dropow. Zreszta tibia to akurat najgorszy przyklad bo tam armor nie daje nic poza pancerzem, w innych mmorpg zazwyczaj dany item daje jakis bonus do many, sily etc. a teraz mi wytlumacz po co np. wariorowi bonus do mana lub inta? Pokolenie tibii...

Autor:  CheGee [ 2 sie 2006, 17:16 ]
Tytuł: 

by wiedzial jak walic z axa. Bo knajci to gupki som.

Autor:  Smashie [ 2 sie 2006, 17:23 ]
Tytuł: 

jezu shaver przestan byc fajnym, k :(

Autor:  Sou [ 2 sie 2006, 23:20 ]
Tytuł: 

Nie chce mi sie czytac waszych postow wiec moze i napisze to samo co ktos wyzej ;)

IMO producenci nowych mmo nie potrafia zrobic normalnego sprzetu ktory nie robil by przepasci miedzy postaciami noszacymi go;] Jednoczesnie nie chca zeby ktos tylko dzieki sprzetowi koxal postac 100x szybciej. Wiec wymyslili jakies durne podzialy uzbrojenia itd w zaleznosci od lvl co bylo najprostszym i pewnie jedynym mozliwym rozwiazaniem w ich sytuacji :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team