MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Odpowiedni Mmorpg dla ... - plz o rade
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=20633
Strona 1 z 8

Autor:  Ajntz [ 4 sie 2006, 01:13 ]
Tytuł:  Odpowiedni Mmorpg dla ... - plz o rade

Tak wiec chcialbym prosic o rade bardziej doswiadczonych graczy. Jaki mmorpg, wedlug was jest najbardziej zblizony do Ultima Onlne. Mam na mysli glownie szerokie mozliwosci w pvp i podobny system crafterow (duze mozliwosci tworzenia przedmiotow / broni przez graczy) lub mozliwosc posiadania wlasnych domow jak w uo jezeli taki system jest wogule dostepny gdzies.
Jako ze uo juz jest leciwe :) zastanawiam sie na rozpoczeciem przygody z innym mmorpgiem.
Z tego co przejzalem na forum najbardziej interesujacy wydaje sie WOW i GW.
Jako ze nie jestem jeszcze zdecydowany na nic :P Plz o rade, Moze ktos tez przeszedl z uo na ... i wlasnie znalazl to czego szukal :)
A moze cos wyjdzie niedlugo Darkfall wyglada interesujaco ..

Autor:  Dana [ 4 sie 2006, 01:30 ]
Tytuł: 

WoW nie ma ani dobrego systemu pvp ani dobrego craftingu ani housingu.

Niewiem jak z pvp ale crafting+domki to są w SWG :)

A jeżeli szukasz MMORPG to z tych dwóch to definitywnie WoW :)

Autor:  ham1eT [ 4 sie 2006, 01:48 ]
Tytuł: 

Ja odpowiem jak zwykle :>

www.darkfallonline.com

Pokrotce.
Gra tworzona jest od ladnych paru lat, obecnie nieoficjalnie jest alpha, niedlugo wyjdzie beta, a przynajmniej wszystko na to wskazuje. Tak czy owak - gra jeszcze nie istnieje. Ale warto na nia czekac i nie zaprzatac sobie glowy zabijaczami czasu, vide WoW czy inne EQ-klony.

Autorzy DFO sa ogromnymi fanami UO, w grze spedzili wieeele godzin.
Ich gra ma oferowac pelne PvP bez ograniczen; 6 roznorodnych ras; pelny system housingu wraz z projektowaniem wlasnych budynkow; swiat, na ktorego przebycie ponoc potrzeba okolo 12 godzin; nieprzesadzone wymagania sprzetowe, a przy tym naprawde przyzwoita grafike; okolo 500 skilli + podobna ilosc czarow; brak levelowania; pelno innych rzeczy, ktore wprawiaja kazdego wielbiciela UO (i nie tylko) w zachwyt.
Prawda jest taka, ze z opisu gra przypomina najsmielsze marzenie gracza UO. I wszyscy fani wierza, ze bedzie do tego zblizona. Ile z obiecanek devow okaze sie prawda, czas pokaze.

Proponuje ci co nastepuje.
Nie wykupuj abonamentu na WoWa, czy inne FFXI; nie graj w bete LOTR online (wiadomo o co chodzi). Zainteresuj sie DFO i, o ile znasz angielski, przylacz sie do fanow DFO, poudzielaj sie na forach, znajdz sobie gildie, dzieki ktorej zwiekszysz swoje szanse na dostanie sie do testow (pierwsza wystartuje clan closed beta, a dopiero potem open beta). Dokladnie dowiedz sie na czym gra polega, odkryj wiekszosc obiecanych smaczkow i sam ocen, czy warto na nia czekac aktywnie, zamiast biernie katowac moby w WoWie.
Gdybys szukal sporej juz, miedzynarodowej i znanej gildii, to polecam moją. Choc jestem tam od niedawna, juz czuje, ze jesli DFO nie okaze sie klapą, to zawojujemy caly serwer. Wiec MSG me jakby cos :).
Jezeli bardzo ci sie nudzi, to polecam GW, akurat na max pare miesiecy. Jako, ze jestem optymista, licze, ze do tego czasu ukaze sie beta DFO i wszyscy ambitni fani MMORPG zostana uszczesliwieni. Ach, ten optymizm...

Ciap

Autor:  SwenG [ 4 sie 2006, 07:49 ]
Tytuł:  Re: Odpowiedni Mmorpg dla ... - plz o rade

Ajntz napisał(a):
Jaki mmorpg, wedlug was jest najbardziej zblizony do Ultima Onlne.

Horizons.

Autor:  konrador [ 4 sie 2006, 08:59 ]
Tytuł: 

Ale tylko craftingiem... Jest trial, ale ja bym sie w to nie pakowal, bo przyszlosc tej gry jest niepewna.

Autor:  SwenG [ 4 sie 2006, 09:37 ]
Tytuł: 

Na pytanie wydaje mi się że odpowiedziałem prawidłowo. Horizons chyba jest najbardziej zbliżone do modelu gry UO. No i chyba housing tez tam jest.

Autor:  Aldatha [ 4 sie 2006, 09:40 ]
Tytuł: 

horizons mialo wspaniale pomysly z potworna implementacja
rzeczywiscie darfall jak narazie mimo ze w zapowiedziach jest jedyna gra ktora bedzie najbardziej zblizona do ultimy online pod wzgledem klimatu fantasy czy rozwiazan . Obecnie pod wzgledem mozliwosci najbardziej rozbudowana gra jest SWG mimo ze ma swoje wzloty i upadki .

nie spodziewaj sie szybko dobrej gry pvp , raczej eq-klony ewentualnie dalekowschodnie produkty ktore sie swietnie sprzedaja i ryzyko wypuszczenia takiego tytulu jest mniejsze niz np darkfall

wez pod uwage ze Darkfall to grupka chyba 20-30 ludzi z Grecji ktorzy sa
pasjonatami pvp i duzymi ryzykantami , sa tez odwazni ze w epoce WoW robia gre totalnie wypadajaca z mainstream pve based mmogow , ale ja czekam i ludzie ktorzy czekaja wiedza co robia bo jak wyjdzie DFO to i tak nie bedzie sie oplacac grac w nic innego :)

mnie osobiscie szkoda czasu i pieniedzy zeby sie bawic kolejnymi pve , item centric w mniejszym lub wiekszym stopniu .

Autor:  konrador [ 4 sie 2006, 09:46 ]
Tytuł: 

Na pytanie wydaje mi się że odpowiedziałem prawidłowo.

Tak srednio tbfh. Ja bym powiedzial, ze predzej do UO zblizone jest SWG (ktory wspomnial(a?) Dana), gdzie jest przynajmniej jakies szczatkowe PvP. A Ajntz prosil o cos z szerokimi mozliwosciami PvP. A jesli juz zmieniamy calkowicie klimaty z fantasy na sci-fi, to moze EVE? Jest free trial, pvp jest, crafting jest - nic tylko sprobowac.

Autor:  Huba [ 4 sie 2006, 12:31 ]
Tytuł: 

Jezeli chodzi o PvP, rozbudowany crafting i "housing" to EVE.
Problem w tym ze to nie jest fantasy tylko sci-fi mmo wiec klimatem do UO raczej nie pasuje.

Autor:  mrynar [ 4 sie 2006, 13:23 ]
Tytuł: 

Czytam was i czytam narzekajacych na wspolczesne mmorpg i tak sobie mysle, ze potrzebujecie jakiegos ET w scenerii fantasy. Zadnych itemow, zadnych leveli, ewentualnie lezace na ziemi potiony i jakis bonus dla tych co wiecej zabija. Moze mosliwosc podskakiwania wyzej? :D Przeciez pvp jest nudne i raczej nikt na to wielkiej kasy nie wylozy. Ile mozna podskakiwac i radosnie sie napierdalac?

Sednem mmorpg jest pve, ewentualnie z elementami pvp. Ludzie lubia levelowac, craftowac, zbierac itemki, scigac sie w tym itp, a wam sie gatunki pomylily: fps z mmorpg. :)

Nie chce mi flameowac nawet z wami. Taka mnie naszla poprostu refleksja.

Ze starszych mmorpg polecam FF XI, pvp jest szczatkowe, housing szczatkowy, a mimo tego ludzie sie w to bawia od kilka lat i sie im nie nudzi.

Autor:  Aenima [ 4 sie 2006, 13:46 ]
Tytuł: 

Przeciez pvp jest nudne i raczej nikt na to wielkiej kasy nie wylozy. Ile mozna podskakiwac i radosnie sie napierdalac?

Co jest ciekawego w nudnym bashowaniu mobow? Ile mozna zabijac szczury lvl 1 2 potem 30 a koncu uber szczura lvl 70?
PvP wymaga skilla a nie tylko bez mozgiego wciskania 2 przyciskow, wiec pls nie wypowiadaj sie o rzeczach o ktorych nie masz pojecia.

Autor:  mrynar [ 4 sie 2006, 14:02 ]
Tytuł: 

Aenima napisał(a):
Przeciez pvp jest nudne i raczej nikt na to wielkiej kasy nie wylozy. Ile mozna podskakiwac i radosnie sie napierdalac?

Co jest ciekawego w nudnym bashowaniu mobow? Ile mozna zabijac szczury lvl 1 2 potem 30 a koncu uber szczura lvl 70?
PvP wymaga skilla a nie tylko bez mozgiego wciskania 2 przyciskow, wiec pls nie wypowiadaj sie o rzeczach o ktorych nie masz pojecia.


I na czym ten skill polega? Na wciskaniu 4 przyciskow? A moze 6? Jak masz lepsza klawiature to masz oczywiscie skill +1. Dobra mysz to nastepne +1 do skilla.

Autor:  tomugeen [ 4 sie 2006, 14:08 ]
Tytuł: 

mrynar napisał(a):
Zadnych itemow, zadnych leveli, ewentualnie lezace na ziemi potiony i jakis bonus dla tych co wiecej zabija. Moze mosliwosc podskakiwania wyzej? :D Przeciez pvp jest nudne i raczej nikt na to wielkiej kasy nie wylozy. Ile mozna podskakiwac i radosnie sie napierdalac?

Troche inaczej, gry z kompletnym PvE (gdzie mam na mysli raczej crafting, gildie, housing niz mega time sink na raidach) i PvP majacym jakies znaczenie. Skakanie i nukowanie siebie nawzajem nudzi sie tak samo szybko jak klepanie szczurow, chodzi o mozliwosc zaatakowania kogo sie chce z jednoczesna swiadomoscia pozniejszych konsekwencji.
Takie eve z innym systemem walki i 'ludzikami zamiast statkow' ;]

Autor:  Morge [ 4 sie 2006, 14:20 ]
Tytuł: 

Mrynar - sprzęt ma znaczenie raczej w FPS(FPP - jak kto woli :D)

Skill polega chociażby na zdolności przewidywania zagrań przeciwnika i odpowiednio szybkiej na nie reakcji, żywy przeciwniki jest mniej przewidywalny niż kolejny mob,boss, których można nauczyć się na pamięć. A potem zabijać z zamkniętymi oczami (i bynajmniej nie jest to żart).

Autor:  konrador [ 4 sie 2006, 14:30 ]
Tytuł: 

I na czym ten skill polega?

Nie zadawaj glupich pytan tylko pobaw sie w pvp, a potem wrzucaj na forum porownania do fpsow.

Duzo zalezy od gry, ale zawsze przeciwnik po drugiej stronie kabla bedzie bardzije nieprzewidywalny, w odroznieniu od mobka. A przede wszystkim osobom, ktore lubia jakas forme rywalizacji bardziej odpowiada walka z innym graczem niz z glupim monsterkiem.

Autor:  Aenima [ 4 sie 2006, 14:40 ]
Tytuł: 

I na czym ten skill polega? Na wciskaniu 4 przyciskow? A moze 6? Jak masz lepsza klawiature to masz oczywiscie skill +1. Dobra mysz to nastepne +1 do skilla

chcesz mi udowodnic ze trudniej zabic moba niz dobrego gracza?

Autor:  kozas15 [ 4 sie 2006, 15:17 ]
Tytuł: 

Kiedy zabijesz moba napewno jest mniejsza frajda, nawet jesli ubity player byl akurat mniejszym wyzwaniem niz mob( co raczej nieczesto sie zdarza). Ubiles moba- fajnie, a rozwalisz jakiegos gostka, ktory zbieral sobie kwiatki czy co tam- od razu lepiej na duszy :]

Autor:  Aldatha [ 4 sie 2006, 16:13 ]
Tytuł: 

Bicie przeskryptowanych potworkow jest fajne pare razy z rzedu potem juz staje sie nudne , bo taki przeskryptowany stworek niczym cie nie zaskoczy kiedy juz poznasz jego przeskryptowane zachowania z predefiniowanymi skillami ktorych uzywa w predefiniowany sposob .

pve wymaga tyle zeby skoordynowac paru-parunastu ludzi do klepania AI
w odpowiednich sekwencjach , pvp wymaga skilla wiekszego niz skill gracza po drugiej stronie kabla , pvp z lootem to bajka gdzie masz zajebista adrenalinke w poloczeniu z ryzykiem z jakim wiaze sie pvp , co ty FFXI carebear mob basher mozesz o tym wiedziec , skoro najlepsze pvp z jakim miales do czynienia to balista .

wypowiadasz sie o czyms czego nie zrozumiesz bo nie masz o tym pojecia
milego klepania bossow i zbierania phat l3wt

Autor:  Mark24 [ 4 sie 2006, 16:17 ]
Tytuł: 

Najlepiej zrobiony crafting - moim zdaniem w FFXI. Primo, że wszystkie (??) skladniki pochodzą z huntingu, miningu, fishingu etc., secundo, że mamy szansę na lost, succes, succes+1, +2, +3. Tercio - szansa zależy od pory dnia, kierunku patrzenia, typu dnia i zapewne jeszcze miliona innych rzeczy. Generalnie każde +0.1 do skilla np. w smithingu dawało mi dużą frajdę.
Najlepiej zrobione PvP - WoW. Na pewno przeczytasz, że walka w WoW jest bez sensu bo nie możemy zlootować przeciwnika. Pomijając całą otoczkę i sens takiej walki stawiałbym WoW-a na pierwszym miejscu a potem długo długo nic. Po pierwsze o wygranej decydują aż trzy rzeczy:
1. skill w operowaniu myszą/klawiaturą
2. znajomość skilli własnych i przeciwnika - czyli tzw. głowa/plan
3. nasz sprzęt

PvP w Eve mimo świetnej otoczki (loot) jest nudne jak flaki z olejem i totalnie nieskillowe. Dyskutowałbym z pojęciem FreePvP w tej grze, ale niech tam będzie, że popełnianie sepuku w sektorach 0.5+ atakując jakiegoś nooba oznacza "free".

Housing to tylko SWG i może jeszcze jakiś tytuł. Ale SWG chyba pada i nie warto w ten tytuł inwestować.

Rzeczywiście Horizons, ma wszystko co chcesz, ale gra ma skopaną grafikę, żałosne performance, mało ludzi na serwerach.. więc imho też jest tytułem bliskim upadku.

Autor:  Aldatha [ 4 sie 2006, 16:30 ]
Tytuł: 

chciales chyba napisac ze pvp w WoW jest fast-paced i dlatego fun
jest w tym sporo prawdy , castingi sie liczy w ulamkach sekund i walki sa dynamiczne . Ale WoW jest za bardzo item centric zeby to mialo rece i nogi

Strona 1 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team