MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Lineage 2 się znudził?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=23774
Strona 1 z 2

Autor:  Maraquaya [ 3 mar 2007, 01:04 ]
Tytuł:  Lineage 2 się znudził?

Od prawie roku gram w Lineage 2 i się troszkę znudził. W tej grze mam już wszystko, co było do osiągnięcia (no może poza Hero, full S grade) i już ta gra mnie tak nie bawi. Szczególnie questy, które polegają w większości na: idź, zabij 100 mobów, przynieś co wydropiły. Dlatego rozważam grę w innego MMORPG.

Lineage 2 generalnie mi się podobał. Rozbudowany system klanów/ally, klanowe wyprawy na RB, party, ogromny i przepiękny świat gry, obecność systemu craftingu, system siege, wiele różnych ras i klas, ciekawa ekonomia gry, no i dobre community.
Ale L2 ma też wady. Szczególnie powolne expienie na high lvl i składnik RPG, czyli mało wyszukany sposób szkolenia postaci (tylko grind) i questy (małe zróżnicowanie i opłacalność).
Wg mnie L2 na high lvl to gra ukierunkowana na PvP, a mnie się PvP niezbyt podoba (mój klan teraz to tylko się udziela na wojnach, PvP i PK, a nic innego już ludzi nie bawi).

Szukam MMORPG ze wskazaniem na składnik RPG, party PvE i questy. Oczywiście z dobrym community, systemem klanów/gildi, wyprawami na raid bossy (podobnie jak w L2). PvP też może być, ale ja raczej będę od tego stronić (więc np. full loot odpada).

Na Forum jest trochę info o nowych MMORPG'ach, ale do końca nie wiem, które zostały już wydane, a które są w fazie Beta.
Z ciekawszych propozycji MMORPG można wymienić:

1. Age of Conan (testy)
2. Aion (testy)
3. Corum online
4. Darkfall online (testy)
5. EVE online
6. Guild Wars
7. Lineale 2
8. Lord of the Rings online (testy)
9. Perfect World, Perfect World w mmorpg.com, Perfect World Japan, Perfect World images (tylko Azja?)
10. Soul of the Ultimate Nation, SUN (webzengames), SUN (gry.pl) (tylko Azja ?)
11. Two Worlds, link 2 (testy, premiera V.2007)
12. Vanguard – Saga of Heroes, link 2
13. Word of Warcraft

Osobiście mnie ciekawe wydają się: Perfect World, Soul of the Ultimate Nation i Vanguard – Saga of Heroes. Jednak dwie pierwsze chyba nie są jeszcze dostępne.
A co wy o tym sądzicie?
Wie ktoś coś więcej na temat tych gier?

Jak są jakieś nowe ciekawe MMORPG, to podajcie linki. Może warto stworzyć jakiś temat z samymi linkami (i tylko linkami, ew. krótki opis) do wszystkich MMORPG, aby nowi gracze mogli sami przeanalizować rynek?

Autor:  MagPS [ 3 mar 2007, 01:16 ]
Tytuł: 

Age of Conan, Guild Wars, EVE online, Darkfall online - imo PvP
Vanguard – Saga of Heroes, Word of Warcraft - PvE
imo WoW >> VG (coz VG poki co, jest w wersji beta)
reszta albo maja KIEDYS powstac albo po 2 miesiacach beda free :wink:

Autor:  zax [ 3 mar 2007, 01:34 ]
Tytuł: 

EVE jest rewelacyjne, ale na 1000% nie jest to gra dla ciebie.
Guild Wars mimo, że nie ma full lootu itp nie oferuje nic poza PVP, więc też odpada.
Vanguard jest we wczesnej alfie (na dodatek płatnej :roll: ) - radził bym się wstrzymać.
Corum Online - co to jest w ogóle?
AOC, DFO i Aion - narazie nie ma o czym mówić (wyjdą za minimum rok, a DFO pewnie wcale).
Perfect World - może za dwa lata...
Two worlds - z założenia miało być grą singlową. MMO dobudowują do niej "na siłę". Będzie to wyglądać jak GW mniej więcej (instancje).


Polecam WOW lub EQ2 ewentualnie.
(razem z EVE to chyba trzy best MMO obecnie)

Autor:  Karol66 [ 3 mar 2007, 03:15 ]
Tytuł: 

MagPS napisał(a):
Vanguard – Saga of Heroes, Word of Warcraft - PvE
imo WoW >> VG (coz VG poki co, jest w wersji beta)


IMO VG jest rewelacyjne - szczegolnie jesli chodzi o system PvP.
Niektorych razi brak balance postaci pod PvP (choc z kazdym patchem jest lepiej) ale sama idea (no safe zones, looting, dlugie walki nie ukierunkowane totalnie zrecznosciowo ale tez nie sprowadzone do klikania tylko w kilka klawiszy) super.
A co do "bety" to jasne, gieka ma mase bugow tyle, ze jakos nie sa w stanie odebrac przyjemnosci z gry bo ciezko je nazwac jakimis "powaznymi" bugami (typu destabilizujace ekonomie gold dupe, jakies hacki pod PvP etc).

A wracajac do pierwszego posta - jesli szukasz tylko PvM to chyba najlepszym pomyslem jest WoW => servery non PvP.
Dopracowana, popularna - czego chciec wiecej :)

Autor:  konrador [ 3 mar 2007, 03:25 ]
Tytuł: 

Jesli pasuje Ci crafting/questing/bicie bossow, to WoW lub Vanguard beda najlepszym wyborem. Reszta gier to albo wczesne beta testy i odlegly termin premiery, albo brak/znikoma ilosc w/w.

O WoW mozesz poczytac wszedzie, mozesz tez sprobowac triala dostepnego zarowno dla wersji US jak i EU.

Jesli chodzi o Vanguard to jest to gra nowa, co zalicza sie jej na plus... i na minus. Na plus dlatego (przynajmniej dla mnie), ze nikt jej jeszcze do konca nie odkryl, moze zaskoczyc, zadziwic i jest sporo ludzi na niskich levelach, z ktorymi mozna sie bawic w grupy (chociaz w WoW na nowych serwerach tez jest duzo nowych postaci, ale czesc to beda alty weteranow). Na minus dlatego, ze wiele dziur wymaga jeszcze zalatania, sa problemy z memory leakami, performance, niedzialajacymi questami - ale to normalka jesli chodzi o nowe MMO. Wracajac do plusow tej gry, zaliczylbym do nich jeszcze bardzo duza ilosc klas i ras do wyboru oraz mozliwosci rozwoju i kreacji wygladu postaci, wielki i bardzo ladny swiat, mase questow, rozbudowany crafting, rozbudowany system "diplomacy", bardzo ladna oprawe wizualna i dzwiekowa. Screeny i troche wrazen z gry znajdziesz tutaj na forum porozrzucane po topicach.

Autor:  Cybot [ 3 mar 2007, 05:35 ]
Tytuł: 

@zax
"Vanguard jest we wczesnej alfie" yyy grales? Bo jezeli tak i naprawde uwazasz ze to jest wczesna alfa - to wspolczuje wymagan. Jezeli nie - no coz, dziekujemy Ci za Twoja opinie o wszechwiedzacy i wciaz czekamy na odpowiedz o co chodzilo z 42.

Bardziej ogolnie:
Gra jest naprawde na wysokim poziomie, grafika jest swietna, swiat intrygujacy, crafting powala na kolana. Bugi? Owszem - ale nic mega powaznego... Ogolnie naprawde da sie grac i czerpac wielka przyjemnosc z gry.

Autor:  Tidus [ 3 mar 2007, 09:31 ]
Tytuł: 

Guild Wars grasz tylko w kampanie po to żeby skille do PvP zdobyć.

Autor:  miron [ 3 mar 2007, 10:14 ]
Tytuł: 

ciekawe ze nie ma tutaj Warhammer online wymienionego...

Autor:  m1sza [ 3 mar 2007, 10:44 ]
Tytuł: 

Moze dlatego, ze WH:O ma byc pure pvp?

Autor:  MagPS [ 3 mar 2007, 11:22 ]
Tytuł: 

m1sza napisał(a):
Moze dlatego, ze WH:O ma byc pure pvp?


WHO pure pvp? 'Ciekawe', zreszta czemu wymienione sa AoC i DFO?

No i zmien myszko wielkosc sigu

Autor:  Teo [ 3 mar 2007, 12:28 ]
Tytuł: 

Nic nie zastapi ogromnej ilosci graczy w mmog-u, WoW nadal i napewno przez dlugi czas bedzie nr1 bo konkurencja przespala ladnych pare lat, wiekszosc nowych gier powstaje by zalatac dziure na rynku i w wiekszosci do nowych gier ida ludzie znudzeni WoW-em, ktorzy zazwyczaj wracaja po zniecheceniu sie nowym tytulem.
WoW istnieje juz tal dlugo ze poprostu gracze, ktorzy sa od dluzszego czasu w tej grze, maja duzo znajomych w niej i ciagnie ich zawsze do wspolnej zabawy.
L2, EVE, EQ2, to jedyna rozsadna konkurencja ale brak graczy lub calkowita "innosc" ( EVE ) powoduje ze WoW cieszy sie nadal ogromna popularnoscia.
Minusami duzej ilosci graczy jest to ze trafiaja sie idioci, dzieciaki, debile itd itp, ale musisz wziasc pod uwage ze mmog-a tworza ludzi i dlatego podstawa do grupa ludzi chcacych grac razem dla zbawy, wtedy na boku zostaje ped za itemkami, exp itp.

Autor:  Asmax [ 3 mar 2007, 13:26 ]
Tytuł: 

m1sza napisał(a):
Moze dlatego, ze WH:O ma byc pure pvp?


Chyba przestales sie gra interesowac 2 lata temu?

Autor:  zax [ 3 mar 2007, 13:49 ]
Tytuł: 

Cybot napisał(a):
@zax
"Vanguard jest we wczesnej alfie" yyy grales? Bo jezeli tak i naprawde uwazasz ze to jest wczesna alfa - to wspolczuje wymagan.


Grałem w buddy triala i to mi wystarczy. Byłem napalony na tą grę jak głupi, ale niestety to nie bugi są największym problemem.
Problem to stworzony chyba w 3 godziny (z przerwami na kawę) engine, który tak naprawdę nadaje się tylko do wymiany.
Zapewne wyjedziesz zaraz z czymś w stylu "kup nowego kompa" - niestety, to nie z kompami graczy jest coś nie tak. Na piecach, na których LOTRO idzie na high, VG to pokaz slajdów.

Cybot napisał(a):
dziekujemy Ci za Twoja opinie o wszechwiedzacy

No problem. Wystarczy przelew na moje konto w ramach rekompensaty za stracony przeze mnie tutaj czas.
Cybot napisał(a):
wciaz czekamy na odpowiedz o co chodzilo z 42.

Tak się zbulwersowałeś, że zaczynasz majaczyć.
Jakie 42?


BTW Co do Aion, WAR, AOC, Perfect World i DFO to dziwię się, że OP bierze je w ogóle pod uwagę szukając MMO na teraz. Każda z nich wyjdzie za 1 rok+

Autor:  bartii [ 3 mar 2007, 14:16 ]
Tytuł: 

Karol66 napisał(a):
MagPS napisał(a):
Vanguard – Saga of Heroes, Word of Warcraft - PvE
imo WoW >> VG (coz VG poki co, jest w wersji beta)


IMO VG jest rewelacyjne - szczegolnie jesli chodzi o system PvP.

z tym ze system pvp jest ciekawy zgodzic sie moge...

ale nie moge nie powiedziec ze mimo wszystkich zalet tej gry delikatnie mowiac zje*** silnik gry robi swoje...(najciekawiej bylo jak wlaczylem hdr - gra dzialala przez chwile a pozniej nagle ciemny ekran...,[karta=gf7900gt])

co do bugow: Vanguard przypomina dzisiaj niestety platna alfe i o ile
niektorzy tego wogole nie odczuwaja to niektorzy( w tym ja) bardzo.
bo ile razy mozna byc wywalonym z dungeonu przez zle zrobiony teleport co akurat jest jednym z mniej wkurzajacych bugow..

takze vanguard tak: ale za iles miesiecy... a wtedy to juz pewnie wszyscy beda lgneli do aoc.

Autor:  Karol66 [ 3 mar 2007, 14:52 ]
Tytuł: 

bartii napisał(a):
co do bugow: Vanguard przypomina dzisiaj niestety platna alfe i o ile
niektorzy tego wogole nie odczuwaja to niektorzy( w tym ja) bardzo.
bo ile razy mozna byc wywalonym z dungeonu przez zle zrobiony teleport co akurat jest jednym z mniej wkurzajacych bugow..


Byc moze to kwestia kompa ale ja nie kumam, w odniesieniu do VG, pojecia "lagi", "crashe" i bugi a sprzet mam raczej sredni - byc moze to kwestia driverow albo konfiguracji

Bugi na poziomie tego ze:
- jeden na 100 questow nie dziala
- utknales w jakims kamyku albo spadles z pomostu
- nie mozna cie invitnac do grupy bo jest 2 kontynenty dalej
mnie jakos nie przekonuja bo kazdy gracz moze go usunac we wlasnym zakresie w kilka sekund (/stuck, /rope albo summon)

Poza tym nie przypominam sobie gry MMO w ktora gralem, a ktora by nie miala tych samych "problemow" przy starcie - jesli ktos gral od poczatku w UO, Shadowbane, DAoC czy L2 to pamieta duplikowanie itemow, blokowanie mobow za przeszkodami terenowymi, znikajacy stuff, crashujace sie serwery 3x dziennie etc etc etc - to sa IMO prawdziwe bugi a nie duperele typu ze raz na jakis czas trzeba wydac komende /flush.

Autor:  konrador [ 3 mar 2007, 20:21 ]
Tytuł: 

fyi: VG korzysta z mocno zmodyfikowanego engine Unreala. Engine Unreala nie jest zly. Po odpowiednim skonfigurowaniu gry FPS powinno byc pod dostatkiem w 80% sytuacji. Przestoje/freezy/itp. moga byc spowodowane zbyt mala iloscia ramu i memory leakami. Przez miesiac gry crashnalem max 2 razy.

Na piecach, na których LOTRO idzie na high, VG to pokaz slajdów.

LOTRO jest o wiele mniej skomplikowane od VG, to raz. Dwa, czar pryska jak tylko z 1GB (lub mniej) wejdziesz do wiekszego miasta.

Fakt faktem do Vanguard trzeba miec mocny komputer. Komfortowo gra sie dopiero z 2GB RAM-u, a z duza iloscia walczacych ludzi+potworkow na ekranie moze wysiasc nawet najlepsza karta graficzna.

Autor:  zax [ 3 mar 2007, 21:00 ]
Tytuł: 

konrador napisał(a):
VG korzysta z mocno zmodyfikowanego engine Unreala. Engine Unreala nie jest zly. Po odpowiednim skonfigurowaniu gry FPS powinno byc pod dostatkiem w 80% sytuacji.

To, że VG chodzi na enginie Unreala nic nie znaczy. Liczy się to jak jest on skonfigurowany. Podam za przykład dwie gry na tym samym Valve's Source engine - Half Life 2 (wzór płynności imo) i Vampire the Masquerade Bloodlines (chodził podobnie jak teraz chodzi VG).

konrador napisał(a):
Fakt faktem do Vanguard trzeba miec mocny komputer. Komfortowo gra sie dopiero z 2GB RAM-u, a z duza iloscia walczacych ludzi+potworkow na ekranie moze wysiasc nawet najlepsza karta graficzna.
Co innego mocny komputer, a co innego komp-rakieta napędzany podtlenkiem azotu. :roll:
Z tego co słychać i widać na wszystkich forach, w VG komfortowo nie gra się praktycznie na żadnej konfiguracji sprzętowej.

BTW Co do LOTRO, to niby mniej skomplikowany, a w niektórych przypadkach wygląda zdecydowanie lepiej od VG.

Autor:  konrador [ 3 mar 2007, 22:08 ]
Tytuł: 

Przesadzasz troche z tymi rakietami. Ja poza mala iloscia FPS przy "raidach" i doczytywaniu z dysku przy wchodzeniu do miast/zmienianiu zone'ow nie mam na co narzekac i gra mi sie ok, a mam na chwile obecna mniej niz przecietna konfiguracje (A64 3k+, 1GB, 6800GS). Takie a nie inne dzialanie tej gry nie jest dla mnie wielkim zaskoczeniem, bo przezylem juz kilka premier innych tytulow, ktore nawet na dobrych (w tamtych czasach) komputerach nie zachowywaly sie tak, jak zyczylby sobie tego gracz. AC2 (swoja droga ten same engine co LOTRO), SWG (w ktore super plynnie gra sie z 2GB dopiero, a gra ma juz pare lat na karku) i wiele innych. Nawet glupie 2D UO dzialalo wolniej na 256RAM niz na 512 do tego stopnia, ze na konikach biegalo sie wolniej od innych ludzi, nie mowiac juz o przeskakiwaniu z serwera na serwer przy wychodzeniu z dungeonkow np. Dlatego zdaje sobie sprawe, ze jest jak jest i jesli chce sie bawic w nowa gre MMORPG, to musze sie liczyc z pewnymi niedogodnosciami, ktore z czasem zostana spatchowane.

PS. Nie jestem zadnym fanboi'em (raczej b.daleko mi do tego), ale od samych bugow bardziej meczy mnie narzekanie na gre na general i forach.

Autor:  Karol66 [ 4 mar 2007, 02:39 ]
Tytuł: 

konrador napisał(a):
PS. Nie jestem zadnym fanboi'em (raczej b.daleko mi do tego), ale od samych bugow bardziej meczy mnie narzekanie na gre na general i forach.


bo latwiej jest powiedziec "gra jest do dupy" niz "na moim kompie to slabo chodzi" :)

zreszta swoja droga to dosc ciekawe bo VG to prawie wish list z watku "MMO idealne"
- zajebisty crafting
- free PvP
- loot (kasy)
- housing
- swietne i duzo questow
- statki
- mounty
- brak instancji (ale tez nie dokucza camping bo wiekszosc bossow mozna sobie wyspawnowac z questu)
- olbrzymi i roznorodny swiat
- najlepszy crafting jaki dotad widzialem
- dyplomacja, karawany, frakcje
etc

Fakt ze goscie sciagneli mase rzeczy z EQ, WoW, UO, SB i generalnie poza pewnymi wyjatkami ciezko znalesc cos czego w innych tytulach nie ma ale dla mnie wybrali z nich to co najlepsze :)

Autor:  Karol66 [ 4 mar 2007, 11:07 ]
Tytuł: 

roball napisał(a):
Ile czasu trzeba poswiecic zeby zaczac sie bawic w pvp? I czy da sie levelowac poprzez pvp? Jest jakis soullight, "red" i jakie sa ograniczenia corpselootingu?

Wiem ze to pewnie jest gdzies napisane na oficjalnej stronie/forum, ale wole tu spytac, moze komus sie bedzie chcialo odpowiedziec.


nie wiem czy XP leci na full PvP serwerze ale na team PvP nie dostaje sie XP za graczy

zaatakowac i zabic mozna kazdego ale jesli gosc bedzie duzo nizszy od Ciebie to nie dostaniesz lootu i infamy
z drugiej strony jesli nizszy lev zabije wyzszego to dostaje kase i infamy

przy zabiciu liczy sie tylko last hit - ja dosc czesto poluje ze scorpem ktory ma 6 lev nizej niz ja i jesli widze ze jakis gosc nie da mi kasy a jest w jego level range to staram sie zeby to on mial last shota

nie wiem jak to jest zrobione ale nie czuje sie jakiejs znaczacej redukcji dmg w PvP miedzy graczami o roznych lev - jak bylem na 18 lev to zabilo mnie 2 gosci na 10 lev

nie ma czegosc takiego jak "red" (rozumiem ze chodzi Ci o jakis PK system?) - PvP jest free jak w shadowbane na serwerze PvP a na team PvP jak w daoc/wow

soullight=soulbonding?
jest mozliwe soulbondowanie sobie itemow tak zebys sie resowal sie razem z nimi i nie musial biegac do grobu ale malo kto to robi, bo wtedy ich nie sprzedasz na markecie
natomiast prawie wszystkie itemy z questow sa soulbonded (zeby nie bylo sensu robic questow i sprzedawac z nich itemow na rynku)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team