MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Darkania - powstaje nowa gra. Czekamy na chętnych.
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=24617
Strona 1 z 3

Autor:  Vojtonus [ 3 maja 2007, 19:27 ]
Tytuł:  Darkania - powstaje nowa gra. Czekamy na chętnych.

A więc wpadłem na pomoc stworzenia nowej gry MMORPG. Chce stworzyć grę całkowicie interaktywną, taką, w której gracze sami tworzą świat, fabułę, taką, w której wszystko zaczyna się od zera. Nie chce, aby w grze byli tzw. NPC, tu wszystkim będą musieli zająć się gracze, każdy będzie równie potrzebny - czy to rycerz czy to hodowca owiec. Scenariusz jest teraz trochę zamotany bo kilka razy zmieniała nam się forma gry i próbowaliśmy go zmienić, ale wszystko jest do nadrobienia. Poszukujemy
oczywiście chętnych do pomocy przy tworzeniu naszej gry. Może to być bardzo dobra produkcja, potrzeba tylko chęci i ludzi skorych do pomocy.

Oto scenariusz gry:

Nazwa: Darkania

Typ: RPG


Świat

Na start 5 miast i okolice (1 miasto w górach, 1 na pustyni i 3 nizinne).
Tworzenie Postaci:
1. Wybór religii (i miasta).
2. Wybór klasy.
3. Jeżeli wybrano opcję "zaawansowany", należy samemu ustalić następujące rzeczy:
3 umiejętności główne i przydzielić punkty do atrybutów (siła, inteligencja, zwinność, kondycja).

Religie

Katolicyzm

Główne miasto: Arkadia
Władza kościelna: Papież
Osoby głoszące relgię: ksiądz, biskup
Władza świecka: Król
Miejsca podległe:
Mroczny las, Wyspa Skazańców, port Arkadyjski, okoliczne wioski

Buddyzm
Główne miasto: Yoshima
Władza kościelna: Dalajlama
Osoby głoszące religię: mnich
Władza świecka: Cesarz
Miejsca podległe:
Górskie miasto Kukuori, przystań Shang – Yu, Lwia Wyspa, okoliczne wioski

Islam
Główne miasto: Tubaj
Władza kościelna: Najwyższy mułła
Osoby głoszące religię: mułła
Władza świecka: Sułtan
Miejsca podległe:
Wielka Pustynia, Grób Pański, Oaza, okoliczne wioski

Prawosławie

Główne miasto: Dorika
Władza kościelna: Patriarcha
Osoby głoszące religię: pop
Władza świecka: Car
Miejsca podległe:
Tajga, Lodowiec, okoliczne wioski

Brak wyznania

Życie wśród innych religii.

Umiejętności
Rolnictwo, zielarstwo, alchemia, górnictwo, kowalstwo, stolarstwo, majsterkowanie, oswajanie zwierząt, myślistwo, zaklinania, handel, ukrywanie się, zdolności przywódcze, nauczanie, walka bronią (oddzielne umiejętności dla walki mieczem, szablą, łukiem itp.).

Miasta


Na początku gry w miastach znajdują się:
-szałasy
-drewniany ratusz

Z czasem gracze sami tworzą nowe budowle.

Miastem rządzi Burmistrz.
Burmistrz - wybierany raz na 250 dni (czasu gry). Robi przetargi na miejsca do zabudowania. Ustanawia ceny w sklepie miejskim i prowizję na bazarze (nie mniejszą niż 5%). Organizuje turnieje rycerski, konkursy i zwykłe turnieje. Wydaje też dekrety miejskie. Mianuje strażników.

Questy, zadania i turnieje (zwykłe)
Questy
Przydzielaniem questów zajmuje się MG (Mistrz Gry). Rodzaje Questów mogą być niezwykle różnorodne od: zbierz w ciągu jednej godziny (czasu gry) 20 koniczyn, poprzez: zabij 5 goblinów pustoszących góry kończąc na epickich przygodach trwających kilkadziesiąt tur. Możliwe jest przeprowadzanie questów dla jednego gracza, drużyny jak i całych Gildii. Po wykonaniu zadania gracz dostaje nagrodę (np. talary, jakiś przedmiot, czy nawet artefakt) oraz doświadczenie.

Konkursy
Konkursy organizuje burmistrz. Są to proste zadania ograniczone czasowo dla pojedynczego gracza. Bierze w nich udział oczywiście wiele rycerzy. Zaprezentuję może przykład:
Burmistrz postanawia zorganizować konkurs. 2 dni (czasu gry) przed rozpoczęciem daje ogłoszenie na tablicy ogłoszeń. Pisze tylko ogólnikowo, że konkurs jest przeznaczony dla zielarzy. Kilka minut przed rozpoczęciem konkursu tworzy grupę 6 osób, biorących w nim udział. Wyrusza na polanę i tam rozkazuje zebranie jak największej ilości rumianku. Konkurs trwa 20 minut. Zielarz, który zebrał najwięcej dostaje nagrodę w wysokości 1000 talarów oraz 200 doświadczenia. Od reszty burmistrz skupuje zebrane towary po 80% wartości. Cały zebrany rumianek trafia do sklepu miejskiego, a grupa się rozchodzi…

Turniej Rycerski
Burmistrz może ogłosić turniej rycerski, który odbędzie się na specjalnie do tego przygotowanej arenie. Gracze składają swoje kandytatury przez 3 dni (czasu gry) od czasu ogłoszenia turnieju. Burmistrz przydziela przeciwników i zaczynają się walki. Cały turniej trwać może tylko jedną godzinę (czasu gry), a runda 5 minut. Zwycięzca zdobywa nagrodę, którą przedtem obiecuje burmistrz (mogą to być talary, zbroja, broń, artefakt, czy mikstury).

Praca
Burmistrz może zlecić graczowi prace. Przykład:
Gracz jest zielarzem, więc zatrudnia się u burmistrza. Burmistrz zleca mu szukanie ziół, po czym je od niego kupuje. Za każde wykonane zlecenie otrzymuje doświadczenie i oczywiście pieniądze za towar.

Gildie
Gildie może założyć gracz, który otrzymał działkę pod zabudowę. Zbudować na niej musi siedzibę Gildii. Po tych czynnościach wysyła do burmistrza list, a w nim:
- założenia Gildii,
- prawa Gildii,
- nazwa Gildii.
Jeżeli Burmistrz zatwierdzi Gildię może ona zacząć swoją działalność. Budynki Gildi w zależności od wielkości mogą posiadać od 4 do 10 pokoi. W każdym pokoju mieszczą się 4 łóżka. Przywódca Gildii może przeznaczać pokoje na następujące rzeczy:
- sypialnie (wstawia tam łóżka),
- magazyny (wstawia tam skrzynie, które może przeznaczyć dla członków),
- zielarnia (pokój dla zielarza, stawia tam doniczki),
- sklep (Gildia może wystawiać swoje towary na sprzedaż),
- pokój treningowy (ustawia tam manekiny do walki),
- laboratorium (pokój dla alchemików)
Informacja o tym, w jakiej Gildii jest gracz widoczna jest przy opisie…

Ważne założenia gry
Miasta muszą być samowystarczalne Nie będą pojawiać się w sklepach towary z nikąd. Burmistrz musi je zapewnić poprzez kupowanie ich bądź organizowanie konkursów.
Mistrzowie gry będą czuwać nad rozgrywką. Musi być ich dosyć dużo (2 - 3 na miasto) i nie mogą czynnie grać. Ich głównym celem jest wymyślanie questów dla graczy i ich przeprowadzanie.

Opis umiejętności

Rolnictwo
Dzięki tej umiejętności można pracować w gospodarstwach rolnych. Im jest ona wyższa, tym więcej można zarobić. Przy osiągnięciu 50 poziomu można wykupić kilka arów u burmistrza miast (sugerowana cena 10k talarów za 1 ar*) i mając odpowiednią ilość ziarna sememu je obsiać. Jeden akr obsiewa się 10 workami ziarna, a po 30 dniach (czasu gry)dostaję się z niego 100 worków.

Zielarstwo
Wychodząc do lasu lub na polanę można poszukać ziół. Szansa na znalezienie jakiegoś zależy właśnie od tej umiejętności. Po osiągnięciu 50 poziomu można wykupić działki (od burmistrza) z glebą przygotowaną specjalnie pod uprawę ziół. Taka działka kosztuje (około) 5k talarów. Na jedną działkę potrzeba jeden worek nasion, z których wyrasta (co 20 dni czasu gry) 100 roślin tego typu. Lądują one w miejskim magazynie w specjalnej skrzyni, którą trzeba wykupić Po osiągnięciu 75 poziomu tej umiejętności można robić herbaty lecznicze.

Drwalstwo
Drwale zajmują się wycinką drzew. Dzięki nim stolarze mogą składać swoje meble. Im większy poziom tej umiejętności tym większa wydajność i prędkość ścinania drzew.

Alchemia
Alchemicy zajmują się wyrobem mikstur z ziół i innych składników. Mogą tworzyć eliksiry pomocne w walce, leczące rany, ale też trucizny, których jedna kropla zabija. Ze wzrostem tej umiejętności można tworzyć coraz więcej mikstur. W gildiach są specjalne pokoje dla alchemików, w których można produkować właśnie te eliksiry.

Górnictwo
Górnik zajmuje się wydobywaniem kruszców z gór. Im wyższa umiejętność tym więcej może wydobyć podczas jednego kopania. Zwiększa się też ilość kruszców możliwych do wydobycia.

Kowalstwo
Kowal zajmuje się wyrobem zbrój, broni, narzędzi. Im wyższe jego umiejętności tym więcej przedmiotów może wytwarzać. Jakość wyrabianych przedmiotów zależy od umiejętności kowala i kruszcu, którego użył. Po zdobyciu 50 poziomu umiejętności może nazywać wyrabiane przedmioty (np. Miecz Zniszczenia).

Hutnictwo
Hutnik przetapia kruszce, które potem sprzedaje np. złotnikowi.

Złotnictwo
Złotnik robi biżuterie i sprzedaje ludziom bogatym. Złotnik może otworzyć swój zakład i swój sklep kupując 5 akrów ziemi (3 akry na zakład, a 2 na sklep).

Stolarstwo
Stolarz zajmuje się produkcją mebli. Może wyprodukować łóżka, skrzynie, ale nawet rusztowania budynków, czy proste deski.

Majsterkowanie
Dzięki tej umiejętności można tworzyć małe przedmioty typu: doniczki, czy butelki dla alchemików.

Oswajanie Zwierząt
Podróżując po Darkanii można natknąć się na wiele zwierząt. Większość będzie atakować, ale niektóre (np. konie, czy owce) można oswoić. Szansa na zdobycie zwierzęcia zależy od poziomu tej umiejętności. Po uzyskaniu 50 poziomu tej umiejętności można założyć własną hodowlę kupując 10 akrów i budując ją na tej ziemi. We własnej hodowli można hodować różne zwierzęta, które się wcześniej się złapało (oczywiście można je rozmnażać). Zwierzęta te można hodować na własny użytek lub na handel mięsem. Niektóre zwierzęta mogą służyć jako środki transportu (np. koń).

Myślistwo
Myśliwi mogą korzystając z łuku myśliwskiego udać się na polowanie. Dodatkowo umieją garbować skóry robiąc z nich materiał na zbroje.

Zaklinanie
Zaklinanie jest umiejętnością specjalną. Nie można wybrać jej jako główną, ani nigdzie się nauczyć. Myślę, że można by dać ją w nagrodzie za jakieś zadania wypełnione przez Alchemika. Zaklinanie pozwala na umagicznianie przedmiotów za pomocą kamieni duszy**. Taki magiczny przedmiot może mieć nieskończoną wytrzymałość lub zwiększony atak (lub obronę).

Handel
Posiadając tą umiejętność taniej płaci się w sklepach miejskich. Poza tym po 70 poziomie nie płaci się prowizji na bazarze. Po uzyskaniu 50 poziomu z tego zawodu można się zgłosić do burmistrza i po zapłaceniu 5000 ta zostać kupcem. Ten, kto zostanie kupcem będzie miał schowek większy o 20 miejsc. Burmistrz, gdy zabraknie czegoś w magazynach miasta może wysłać kupca z pewnym listem i pieniędzmi do innego miasta po nowe towary. W mieście kupiec idzie do magazynów i daje list i pieniądze, które otrzymał. Następnie odbiera pokwitowanie zakupu i towar i udaje się do swojego miasta. Kupiec, który wykona zlecenie dostaje pieniądze i doświadczenie w swoim zawodzie.

Poziom um. Zniżka
do 10 1%
od 11 do 20 3%
od 21 do 30 5%
od 31 do 40 7%
od 41 do 50 10%
od 51 do 60 12%
od 61 do 70 15%
od 71 do 80 17%
od 81 do 90 20%
od 90 do 100 25%

Ta tabela przedstawia zniżki jakie otrzymuje się w miejskich sklepach przy posiadaniu umiejętności na danym poziomie.

Ukrywanie się
Czasami gracz musi się ukryć (np. przed oprawcami). Może on wtedy skorzystać z tej umiejętności. Staje się niewidoczny (nie ma go na liście obecnym w danym miejscu) do czasu, aż wykona jakikolwiek ruch. Szansa na ukrycie się zależy od poziomu tej umiejętności. Przy poziomie wyższym niż 90 można w ukryciu kraść, dzięki temu okradzionej osobie nie pojawia się informacja o kradzieży.

Kradzież
Każdy ma czasami ochotę coś swędzić. Dzięki tej umiejętności jest to możliwe Im wyższy jej poziom, tym większa szansa, że kradzież się powiedzie.

Zdolności Przywódcze
W grze gracze mogą organizować się w grupy. Osoba, która taką grupę założy staje się jej przywódcą. Decyduje wtedy gdzie mają się udać itp. Jeżeli przywódcą zostanie ktoś z wysokim poziomem tej umiejętności jego kompani otrzymują następujące bonusy:

Poziom um. Atak Obrona
do 10 +1 +1
od 11 do 20 +2 +2
od 21 do 30 +3 +3
od 31 do 40 +5 +5
od 41 do 50 +10 +10
od 51 do 60 +15 +15
od 61 do 70 +20 +20
od 71 do 80 +25 +25
od 81 do 90 +30 +30
od 91 do 100 +40 +40

Uczenie
Każdy może zostać nauczycielem. Może nauczyć innego gracza umiejętności do poziomu równego połowie własnego poziomu tej umiejętności. Im wyższa umiejętność Uczenia tym większy przyrost uczonej umiejętności. Nauczyciel może zatrudnić się w szkole i dostawać za to pieniądze.

Walka bronią
Umiejętność dzieli się oczywiście na poszczególne umiejętności (np. łucznictwo, walka mieczami, walka toporami itp.). Im wyższy poziom tej umiejętności tym lepszy atak. Ogólnie atak obliczany jest ze wzoru:
2S + (AB * UW / 100)
S - siła, AB - atak broni, UW - umiejętność walki wykorzystywanej.

Przypisy

* Miasta mają od 30 do 50 akrów dostępnych

** Kamienie duszy można zdobyć tylko i wyłącznie w questach

Czas gry
1h (czasu gry) = 30 min (czasu rzeczywistego)
1 doba (czasu gry) = 12h (czasu rzeczywistego)


Scenariusz jest narazie bardzo ubogi. Czekam na Wasze propozycje.

Autor:  CheGee [ 3 maja 2007, 19:31 ]
Tytuł: 

to ma byc 3d 2d textówka?

masz grafikow programistow muzykow czy tylko sam scenariusz (ktory jest bardzij 2nd lifem w sredniowieczu niz rpgiem z grindem)

Autor:  Vojtonus [ 3 maja 2007, 19:35 ]
Tytuł: 

Co do grafiki to: 3D - akurat trochę w tym siedzę. Grupę osób do tworzenia tej produkcji powoli zbieram.

Autor:  Gothel [ 3 maja 2007, 19:56 ]
Tytuł: 

Jakie masz doświadczenie w tym temacie. Przewidujesz MMO non-fantasy (z tego co narazie widzę choć mogę się mylić) czy zwykłe. Jakie sterowanie planujesz (standardowe hack&slash czy też w końcu klawiaturowe), jakie systemy walki, jaki masz na to budżet, skąd chcesz wziąść serwery i kasę na opłatę łącza. I pytanie zasadniczo najważniejsze ... gdzie do diabła posiałeś drwalstwo :lol:

P.S. Jak już odpowiesz na te wszystkie pytania podaj GG, jeśli odpowiesz z sensem, a nie jak kolejny "Oh oh mam genialny pomysł będzie to MMO smoki i wogóle zarobię miliony", to bym chętnie pogadał i jakoś wspomógł pomysł. Kiedy jakaś strona/serwis powstanie:)

Autor:  Vojtonus [ 3 maja 2007, 20:04 ]
Tytuł: 

Co do doświadczenia to pomagałem przy kilku mniejszych produkcjach lokalnych. Z założenia ma być to MMO non-fantasty, ale możliwe jest że pojawi się kilka elementów fantasty. Sterowanie klawiaturowe. Budżet na tym etapie tworzenia nie jest ważny, aby stworzyć jakąś grę nie zawsze potrzeba wielomilionowych kapitałów. Co do serwera - najprawdopodobniej zostanie na początku uruchomiony dla testów na jakimś silniejszym kompie (2x 2,6 GHz, 4 GB RAM, 400 GB HDD), poźniej się pomyśli nad innym rozwiązaniem, narazie trzeba czekać czy coś z tego wyjdzie. A jeśli chodzi o drwala, to sam nie wiem jak to zostało przeoczone przez scenarzyste :D

------

Jeśli chodzi o stronę to jest wiki projektu, ale nie udostępniamy go publice. A moje jeśli coś to 1507178.

Autor:  Tsunami [ 3 maja 2007, 20:05 ]
Tytuł: 

Podaj date kiedy projekt padnie :) Zrobimy stype heheh

Autor:  Goatus [ 3 maja 2007, 23:44 ]
Tytuł: 

Tsunami napisał(a):
Podaj date kiedy projekt padnie :) Zrobimy stype heheh


Tobie nawet sępy stypy nie urządzą jak "padniesz" więc się tak głupkowato nie ciesz :roll:

Autor:  Tsunami [ 4 maja 2007, 01:14 ]
Tytuł: 

@UP
Może wilki co?

Gierka nie wyjdzie wiec nie ma co sie łudzić...

Autor:  Viedzmin [ 4 maja 2007, 07:44 ]
Tytuł: 

Hmm Troche tak zbyt nie fantasy :/ mogłeś jakieś Religie walnąć ala Bogowie różnych przypadków np Nerull w DnD :> Albo nie wiem hmm Bocc-obb
(Nie chodzi mi o przeniesienie ich z dnd do twojej gry :>)

Autor:  Gothel [ 4 maja 2007, 13:54 ]
Tytuł: 

No dobra pięknie ładnie. Macie DD/pracujecie nad DD (design document). Ilu masz ludzi? Jakie masz plany na przyszłość? Kiedy ruszy jakaś strona informacyjna.

Daj na priva albo tutaj nr GG. Bo mam kilka bardziej szczegółowych pytań, a nie będę na forum pisał, bo to raczej na bierząco potrzebuuje odpowiedzi.

Autor:  Vojtonus [ 5 maja 2007, 21:10 ]
Tytuł: 

A więc póki co w ekipie mamy 2 grafików 3D, programistę i scenarzystę. Plany na przyszłość? Póki co - niewielkie, chcemy poprostu narazie wydać grę. Moje GG: 1507178

Autor:  Quetzacotl [ 5 maja 2007, 22:24 ]
Tytuł: 

troche to smieszne, pewnie jeszcze nawet nie macie podwalin silnika a już znacie skrypt obliczający obrażenia oO

Autor:  Vojtonus [ 5 maja 2007, 22:35 ]
Tytuł: 

To nie jest raczej skrypt obliczający obrażenia lecz tabelka opisująca bonusy przy danym poziomie umiejętności

Autor:  Quetzacotl [ 6 maja 2007, 13:25 ]
Tytuł: 

bez różnicy, zabieracie się za tworzenie gry "od dupy strony"

Autor:  Mark24 [ 6 maja 2007, 13:46 ]
Tytuł: 

Quetzacotl napisał(a):
bez różnicy, zabieracie się za tworzenie gry "od dupy strony"

od dobrej strony, najpierw pomysl, potem realizacja (dobor silnika to juz realizacja).

Autor:  Quetzacotl [ 6 maja 2007, 14:02 ]
Tytuł: 

Nie mowa o scenariuszu, mowie o wszystkich "liczbach". Sam scenariusz jest ok, ale obecnosc tych formuł pokazuje, ze ci ludzie maja nikle doswiadczenie przy tworzeniu gier.

Autor:  Vojtonus [ 6 maja 2007, 14:15 ]
Tytuł: 

Jak już napisałem jest tu to po to aby pokazać mniej więcej na jakiej zasadzie będzie to działać.

Autor:  Gothel [ 6 maja 2007, 15:14 ]
Tytuł: 

Człowieku, chodzi przedmówcy o to, że wstawił ten temat i wyjaśnił ogó,ny wygląd gry jaki planuje. To nie świadczy o braku dświadczenia. Po prostu chce przekazać o czym będzie gra. Jeśli chcesz poznać szczegóły tworzenia po kolei musisz poczekać na stronkę.

Autor:  Duna [ 6 maja 2007, 19:41 ]
Tytuł: 

Wydaje mi sie, ze ogolnie scenariusz ma duzo wspolnego z ultima online ;).

Btw wybraliscie jakis silnik ?. Czy piszecie od zera ?.

Autor:  Vojtonus [ 6 maja 2007, 20:30 ]
Tytuł: 

Chcemy silnik napisać od nowa. Tak szczerze? Nigdy nie grałem w Ultime i nie wiem jakie jest podobieństwo między moim scenariuszem a nią.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team