MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

[Projekt] Dengarie cRPG (możliwość MMO)
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=29292
Strona 1 z 2

Autor:  Krusy [ 22 kwi 2008, 17:09 ]
Tytuł:  [Projekt] Dengarie cRPG (możliwość MMO)

Nie jestem osobą która utworzyła ten projekt , a także nie jestem osobą z jego teamu. Pomagam tylko rozbudować go , więc pytania typu w czym jest pisana gra nie będę odpowiadał.*

Witam wszystkich , chciałbym przedstawić projekt gry Dengarie , który ma już ponad kilka miesięcy.
Komenty typu Pozytyw i Negatyw będą mile widziane jak już mówicie , że
'gra to totalny shit'. To nie mówicie tego dosłownie , tylko powiedzcie co wam się nie podoba i co proponujecie (To raczej prosiłbym napisać na forum).

Publikuje to tutaj , ponieważ brakuje grafików ! Każdy , który ma zdolność do pixel art pisać na forum.

Najprawdopodobniej w grze będzie możliwość Multiplayer. (Póżniejsze Wersje)

Strona : http://kubass.yoyo.pl/ (Tutaj informacje dotyczące gry , opis i tak dalej i dział download)
Forum : http://www.dengarie.fora.pl/ (Tutaj , bardziej rzeczy dotyczące teamu czyli : rekrutacja i galeria)

Co zrobione

Można nazwać to wersja Alpha 0.13
Na stronie jest wersja Alpha 0.1 do sciągnięcia.
Alpha 0.13 V
Cytuj:
* Chodzenie
* Scrolling
* Backpack
* Eq
* Atakowanie
* Bronienie Sie
* AI (slabe)
* 3 sposoby walki
* Skille
* Level
* Staty (Siła , zręczność i Inteligencja)
* Potwory
* Itemy
* Drzewa
* Map editor
* Ogólny zarys świata
* I wiele innych rzeczy
* Non-Player Character (trza dopracować)






Co zrobione (Map Editor wersja Beta) :
Cytuj:
* Pomniejszona plansza
* Scrolling mapy
* Poprawiony system wyswietlania grafik
* Ground tiles
* Update mapy
* Reset mapy
* Zapisywanie mapy
* Ladowanie mapy
* Wypelnianie mapy




Kilka najnowszych screenów :
Obrazek
Obrazek
Więcej screenów , dostępnych na stronie.

Czekam na komentarze : p.

Autor:  Xender [ 22 kwi 2008, 17:16 ]
Tytuł: 

Szczerze to jednak jest totalny shit... Niesądze zeby ktos sie tym zainteresowal...

Autor:  Krusy [ 22 kwi 2008, 18:38 ]
Tytuł: 

Cóż , mogę powiedzieć.
Publikując to tu , oczekiwałem takich wypowiedzi.
Czekam na więcej komentarzy.

Autor:  Randalf [ 22 kwi 2008, 19:02 ]
Tytuł: 

Nic lepszego nie uslyszysz.

29 FPS? WTF?! Wezcie znizcie detale albo lepsze kompy sobie zlozcie

Autor:  Krusy [ 22 kwi 2008, 21:48 ]
Tytuł: 

Cóż , wiem o tym. Ale zawsze może znajdzie się ta jedna osoba , która zechce choć troszkę pomóc.

btw. Jak już mówiłem , nie znam się na tym nie ja stworzyłem ten projekt. Opublikowałem go tylko w celu znalezieniu kilku grafików.
Przekaże , to coś o detalach dla Teamu.

Autor:  rafgate [ 22 kwi 2008, 21:58 ]
Tytuł: 

coza chlam

Autor:  Xender [ 23 kwi 2008, 11:43 ]
Tytuł: 

Twórcy tej gry chcą być "fajni" i zrobić grę, jednak niech lepiej się wezmą za naukę...np. grafiki :D

Autor:  MagPS [ 23 kwi 2008, 11:49 ]
Tytuł: 

napisanie kiepskiej gry >> pisanie durnych postów

Autor:  Ashton [ 23 kwi 2008, 12:36 ]
Tytuł: 

ciekawe czy wiekszosc piszacych ze to shit potrafilaby chociaz taki shit zrobic ;)


wiekszosc pewnie nawet z basiciem by miala problemy ;)

Autor:  Krusy [ 23 kwi 2008, 13:08 ]
Tytuł: 

Koleś napisał(a):
Twórcy tej gry chcą być "fajni" i zrobić grę, jednak niech lepiej się wezmą za naukę...np. grafiki :D

Cóż w teamie jest jedna osoba :
Kubass ( Twórca , programista i on wykonał narazię wszystkie grafiki )
Myślisz , że tak łatwo uczyć się tego i tego ?
Jestem ciekawy jakie były twoje początki.
Ja sie uczę grafiki , ale na razie za dużo nie umiem , więc napisałem tu , żeby chociaż ktoś troszkę pomógł dla Kubassa.
Jest tu kilka osób , które znają się na tym więc pisze to tutaj.
Lepsze to niż pisać na tibia.pl , gdzie zaraz zleci się zrzeszenie osób , które naprawdę nic nie potrafią a się chwalą =/.
'Fajni' Co przez to chcesz powiedzieć ? Że Kubass stworzył tą grę dla sławy ?
Pamiętam , że kilka osób było tutaj miłych .. ale to przeszłość.

Autor:  lordyp [ 23 kwi 2008, 18:01 ]
Tytuł: 

mam szacunek dla tego co robicie ( sam nie potrafiłbym takich rzeczy zrobić), ale niestety prawda jest taka , że w tę grę zagra tylko garstka- wy sami i trochę waszych znajomych ot tak ,żeby nie było wam przykro , że coś zrobiliście i nikt nie chce w to grać i poza tym z ciekawości co tam zdziałaliście plus ktoś przypadkowy
reszta nie będzie grała w tę grę - bo to gra poz względem graficznym o jakiś kilkanaście lat do tyłu - przykro mi to pisać ale tak jest ( ogólnie plus np drzewa , które nie wiem czemu są pochylone)

ogólnie duzy plus za chęci i mam nadzieję , że z takich słabych projektów w przyszłości dojdziecie do gier o które będą bić się wydawcy

Autor:  Qraczek [ 23 kwi 2008, 18:59 ]
Tytuł: 

2 dzien i jeszcze nikt nie zadal odwiecznego pytania: "Ile placicie?"... Dziwne ...

Autor:  Dallahpl [ 23 kwi 2008, 19:45 ]
Tytuł: 

a ja powiem tak: Panowie, nie przejmujcie sie postami typu "gowno, shit" itp itd. W.g mnie powinniscie kontynuowac projekt. Z prostej przyczyny: doswiadczenie. Nic tego nie zastapi. Nie macie poprostu funduszy na cos lepszego i grafika jest jaka jest. Wazne ze poznacie jak robic gry, jak w sieci laczyc graczy itp itd. To jest najwazniejsza podstawa do przyszlej pracy. Jest to zawsze jakas wizytowka, a zakladam ze jeszcze bedziecie cos innego klecic:] Zycze powodzenia nie w tym projekcie, a w ogolnym rozwoju programistycznym i jak najmniej blednych linijek kodu ^^ pzdr


edit:
Jesli moge wam cos poradzic jesli o grafe chodzi. Patrzcie na Ultimke. Mysle ze jest wyjatkowo klimatyczna. Wykreslcie 4 czy dla zaawansowanych 8 kierunkow w jakim moze sie poruszac postac, i dla kazdego dajcie inna grafike. Ciezkie ale to tylko kwestia poswieconych h. Wiem bo sam zaczynam zabawe z grafika ale 3d+ odrobina photoshop'a :]

Autor:  Mac [ 24 kwi 2008, 01:31 ]
Tytuł: 

Po wygladzie wnosze ze "gra" jest pisana od podstaw przez (w miare) poczatkujaca osobe.

Po pierwsze, polecam odejscie od grafiki 2d. Wbrew pozorom nie jest latwiej niz w 3d, a stworzenie dobrze wygladajacej grafiki 2d bedzie w praktyce wymagac (bardzo) dobrego grafika, ktorego pewnie nie macie i miec nie bedziecie. Proste 3d bedzie wygladac duzo lepiej od prostego 2d. Nie wspominajac o mniej wiecej zerowej przydatnosci zdobytego doswiadczenia w ewentualnej pracy w przypadku robienia gry w 2d.

Jaki jest cel tego projektu? Jesli liczycie ze (w skonczonym czasie) uda sie wam wypuscic cos co bedzie chociaz w niewielkim stopniu przypominac dzialajaca gre, radze przyjrzec sie ktoremus z open source / indie license engine'ow (ogre, irrlicht, torque itd...). Wiecej opcji tu: http://www.devmaster.net/engines/ Mozna sie tez zainteresowac XNA. Oszczedzicie miesiace, jesli nie lata czasu ktory mozna spedzic na tworzenie gry a nie pisanie kodu ktory juz wczesniej zostal napisany tysiace razy.

Jesli natomiast celem jest nauka a nie wypuszczenie dzialajacego produktu, to moze pomysl nie jest najgorszy, ale pewnie lepiej wstrzymac sie z publikowaniem czegokolwiek dopoki autor nie ma sie czym pochwalic. A na razie nie ma sie czym chwalic.

Autor:  Ash [ 24 kwi 2008, 07:36 ]
Tytuł: 

Jesli celem ma byc nauka to tez lepiej zajac sie czytaniem dokumentacji do OGRE. Gry pisze sie na silnikach. Jak piszesz gre, musisz miec silnik. Jesli nie masz silnika, to piszesz silnik, ale gwarantuje ci ze wiecej praktycznych rzeczy nauczysz sie robiac cos w gotowym silniku niz piszac beznadziejny wlasny silnik od zera.

Autor:  Maraquaya [ 24 kwi 2008, 14:02 ]
Tytuł: 

Powiem tak.
Ja skończyłem informatykę na Uniwerku i conieco wiem o programowaniu. Napisanie nawet takiej gry jak ta, wymaga sporo pracy i umiejętności.

Tylko popatrzcie na to z drugiej strony. Gra jest prosta, przynajmniej na taką wygląda. Ale zadajcie sobie ile kosztowało to co teraz widać? 100-400 h pracy jednego zapaleńca? W przeliczeniu na złotówki 1000 zł?
A za jaką kasę powstają gry-hity? Za 1 mln$? Za 10 mln$?
Więc nie ma co tego porównywać do np. Lineage 2.

Fakt, gdy teraz są w 3D, połowa oparta na tym samym silniku 3D.
Tylko, że to ktoś opracował silnik, a potem 20 firm dorabia jedynie "content" i AI.
A Twórcy Dengarie sami się czegoś nauczą, bo wszystko robią od zera! Może i gra nie odniesie sukcesu i nie przyniesie im dochodów, ale czegoś się na pewno nauczą. I to wiele. Bo w trakcie tworzenia takich programów, co rusz napotyka się na pewne problemy "jak coś zrobić". No i twórcy się z tym uporają, czegoś się nauczą. Właśnie takich ludzi trzeba w branży, co znają działanie gry od podszewki.

Na zakończenie powiem: nie poddawajcie się.
Zdobyta wiedza i doświadczenie przy tworzeniu takiego projektu jest wiele więcej warte niż by wam nawet ktoś za to zapłacił 5000 zł. Inwestycja w nieruchomości i samego siebie jest w XXI wieku najlepszą inwestycją :)

Autor:  Ashton [ 24 kwi 2008, 14:56 ]
Tytuł: 

100-400h ?

moze dla totalnego nooba :(

przykro mi ale widzialem lepsze projekty napisane w krotszym czasie... no ale sporo moich znajomych to pro koderzy ;/


jak na ironie zadnego dobrego grafika nieznam (a grafika mnie bardziej ciagnie niz kodowanie ;p przydalby sie jakis mentor ;p)

Autor:  Krusy [ 24 kwi 2008, 17:08 ]
Tytuł: 

Zaproponowałem pomysł z grafiką 3D na forum.
Ale wątpię , żeby to wypaliło.
Dzięki , kilka osób dało pozytywnego komenta czego się nie spodziewałem =).

Autor:  Ash [ 24 kwi 2008, 22:54 ]
Tytuł: 

Maraquaya napisał(a):
Powiem tak.
Ja skończyłem informatykę na Uniwerku i conieco wiem o programowaniu. Napisanie nawet takiej gry jak ta, wymaga sporo pracy i umiejętności.
(...)


bla bla bla bla.

zasmiecanie sobie glowy 'skillami' ktorych sie w przyszlosci nie wykorzysta to nie jest inwestycja w siebie tylko strata czasu.
te 1000 godzin ktore ktos poswieca na pisanie tego gowna moglby poswiecic na pisanie czegos w OGRE ktory duzo bardziej przypomina wspolczesne silniki graficzne.
wtedy to co sobie tu napisze wrzuca do swojego portfolio i idzie do firmy piszacej gry i pokazuje 'to zrobilem.'

niech tak przyjdzie do kogos ze swoja super gierka 2d. i dare him.

Autor:  Mac [ 25 kwi 2008, 01:16 ]
Tytuł: 

Dokladnie. Najlepiej zajac sie czyms co potem mozna wrzucic do portfolio. Wiec albo zajac sie pisaniem gry w gotowym silniku, albo napisac od podstaw jakies fajne demko. Inaczej istnieje duza szansa ze to bedzie po prostu strata czasu.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team