[center]
[/center]
[center]http://www.youtube.com/watch?v=b5f1EixToNA&hd=1
[/center]
[center]
[/center]
darmowe MMORPG,
świat średniowieczny, w którym magia jest elitarna i tajemnicza, a jej charakter jest oparty na autentycznych wierzeniach tego okresu,
walka wręcz, dystansowa oraz z wierzchowca toczona za pomocą wirtualnych replik autentycznej broni w systemie non-target,
swobodny rozwój postaci (całkowity brak klas czy profesji),
dojrzała fabuła oparta na konfliktach wartości, nie cofająca się przed eksplorowaniem poważnych wątków,
rozbudowane, nieliniowe zadania, w których decyzje gracza wpływają na fabułę gry i nastawienie postaci niezależnych,
możliwość zrealizowania postacią niektórych czynności poprzez automatyczne użycie umiejętności lub samodzielne przejście mini-gry przez gracza (co daje dodatkowe korzyści),
kilkanaście systemów rzemiosł różnego typu, pozwalających graczom wytwarzać przedmioty, używane w wewnętrznej ekonomii gry,
silnik Unity 3D odpowiadający za renderowanie grafiki wykorzystuje shadery w wersjach 2.0 oraz 3.0.
Cytuj:
[center]
Cytuj:
"Gloria Victis to nowy, polski MMORPG, znany wcześniej pod nazwą Ether Fields. Całość działa na świeżo upieczonym silniku Unity 3D Engine i ma przenieść nas wprost w Średniowieczne czasy.
Optymalizacja Gloria Victis stoi na tak wysokim poziomie, że MMORPG powinien osiągać 60-70 fps na słabiutkich laptopach, nie mówiąc o PC."
[/center]
[center]
[/center]
[center]
[/center]
[center]
[/center]
[center]
Etherczycy
[/center]
[hide]
Cechy zewnętrzne:
Wzrost Etherczyków jest przeciętny. Mieszkańcy ziem Ether mierzą od 160 do 200 cm wzrostu. Niekiedy jednak zdarzają się mieszkańcy o wzroście przekraczającym 2 m. Z uwagi na panujący klimat umiarkowany na zamieszkiwanych przez nich ziemiach, Etherczycy mają bladą cerę. Ich lica okalają jasne włosy, od białych nawet po jasnobrązowe. Mają zielone bądź niebieskie oczy. Etherczycy posiadają delikatny zarost, choć również można spotkać mieszkańca o gęstej ciemnej brodzie lub wąsach.
Ubiór:
Etherczycy lubią stroje w odcieniach szarości wykonane z materiałów roślinnych. Niekiedy zakładają również ciemne, ciepłe skóry, zdzierane z zabitych lub hodowanych zwierząt, jako wyznacznik ich statusu społecznego i zamożności. Żołdacy i rycerze przywdziewają natomiast wszelkiego rodzaju zbroje, począwszy od lekkich, skórzanych napierśników poprzez ciężkie, metalowe pancerze.
Charakter:
Usposobienie Etherczyków jest tak różne, jak różny jest każdy Etherczyk. Większość z nich jest spokojna i ustatkowana, podporządkowana władzy jaką sprawuję król. Lecz zdarzają się również tacy wśród społeczeństwa, którzy wybierają samotną lub awanturniczą drogę przez życie.
Pismo:
Wszystkie ważniejsze dokumenty sporządzane są pisemnie na pergaminach lub w papierowych księgach. Spisywaniem ważnych wydarzeń na dworach królewskich zajmowali się nadworni skrybowie. Jednakże mieszkańcy, którzy posiedli umiejętność czytania i pisania, sami spisywali swoje myśli.
Przykładowe imiona:
Barnim, Chociebąd, Dalewin, Gniewomir.
Imelda, Hermina, Niestanka, Szczęsna.
Religia:
Etherczycy wyznawali religię monoteistyczną w boga Arysa. Jednakże z czasem powstały odłamy tej religii i utworzyły się 3 zakony.
Relacje:
Odwiecznym wrogiem Etherczyków są ludy Aska. Z czasem również do strony konfliktu dołączyli Nuncjanie, którzy opowiedzieli się po stornie Asków, natomiast po stronie Etherczyków, Ludy Północy.
[/hide]
[center]
Askowie
[/center]
[hide]
Cechy zewnętrzne:
Ludność Aska jest podobna do ludności Etheru ze względu na to, iż ich przodkowie pochodzą z tym samych ziem, które zamieszkiwali niegdyś potomkowie Arysa i Szana.
Przeciętny Ask mierzy od 160 do 190 cm wzrostu i posiada drobną budowę ciała. Nigdy nie spotka się Aska otyłego, gdyż w ich kulturze obżarstwo jest uważane za brak poszanowanie darów natury. Charakteryzują się ciemną karnacją. Rdzenni Askowie posiadają czarne lub ciemnobrązowe oczy. Włosy natomiast, zawsze utrzymane w ładzie, mają ciemne, a często nawet i kruczoczarne. Zarost zawsze jest zadbany i krótko przystrzyżony. Nigdy nie spotka się Aska o innych cechach wyglądu, dlatego też są oni bardzo łatwo rozpoznawalni na tle innych narodowości.
Charakter:
Askowie posiadają nieposkromiony temperament, porównywany dość często z ognistym temperamentem legendarnego boga Szana. Ale mimo to, potrafią się podporządkować władzy dyktatorskiej panującej w państwie.
Mieszkańcy południa mają bardzo twardy charakter, ukształtowany dzięki ciężkim, niesprzyjającym warunkom życia. Uważają także, że swój temperament odziedziczyli po bogu Szanie.
Pismo:
Na początku dokumenty oraz kroniki ludów Aska spisywane były na pergaminach, papierze oraz glinianych tabliczkach przez skrybów. Z biegiem lat i upowszechnieniem się piśmiennictwa wśród najzamożniejszych mieszkańców, można było znaleźć różnego typu pamiętniki, zapiski, maksymy.
Przykładowe imiona:
Baltazar, Daniel, Eliasz, Samson.
Aisha, Jasira, Nadża, Nudhar,
Religia:
Askowie wyznają religię monoteistyczną w boga Szana. Jedynie ludy wędrowne, tak zwani nomadzi wyznają religię politeistyczną.
Z czasem również, na terenach zamieszkiwanych przez tę ludność powstały odłamy religii monoteistycznej, wyznawcy skupili się wśród 3 kultów: życia, śmierci oraz Aska.
Relacje:
Według wierzeń i podań przekazywanych ustnie, a w późniejszych czasach skrupulatnie odnotowywanych, Askowie utrzymują przyjacielskie stosunki z Nuncjanami, których łączą nie tylko więzy krwi, ale i także stosunki dyplomatyczne, polityczne, jak również gospodarcze. Ludność obu narodów nie odmawia sobie wzajemnej pomocy w obliczu zagrożenia. Natomiast za swych odwiecznych wrogów uważają Etherczyków, którzy zamieszkują północną część kontynentu. Askowie obarczają Etherczyków winą za to, iż musieli opuścić legendarne miasto Goth. Także Ludy Północy traktowane są przez Asków jako wrogie, ze względu na ich aktywną pomoc jakiej udzielają mieszkańcom ziem Eteru.
[/hide]
[center]
Nuncjanie
[/center]
[hide]
Cechy zewnętrzne:
Według podań Nuncjanie to ludność spokrewniona z Askami i Etherczykami.
Przeciętny wzrost Nuncjan wynosi od 160 do 190 cm. Kolor skóry jest zbliżony do karnacji mieszkańców północnej części kontynentu. Choć niekiedy można także spotkać Nuncjana przypominającego kolorytem skóry mieszkańca ziem południowych. Dlatego też wśród tej ludności można się spotkać z dowolnym kolorem włosów, począwszy od jasnych blond, poprzez rude, brązowe oraz kruczoczarne.
Widoczne różnice w cechach zewnętrznych tego ludu zatarły się na przestrzeni wieków. O odmienności świadczą jedynie cechy wewnętrzne, ubiór oraz inna religia, która zakłada obecność i równowagę dwóch bogów - Arysa i Szana.
Ubiór:
Strój codzienny Nuncjan jest niemal identyczny, bądź bardzo zbliżony do ubioru jaki upodobali sobie Askowie na gorących pustynnych terenach. Lekkie, przewiewne szaty wykonane są w taki sposób, aby chroniły przed promieniami słonecznymi, ale i również były wygodne i nie krępowały ruchów w boju.
Charakter:
Nuncjanie to bardzo dokładny, skrupulatny, cierpliwy i inteligentny naród, który większość czasu przeznacza na naukę i doskonalenie wiedzy oraz poszerzanie umiejętności już posiadanych. Nuncjanie słyną ze swego zamiłowania do koni, dzięki któremu wyhodowali rasę silną, wytrzymałą i odporną na warunki pustynne. Nuncjanie nie podejmują pochopnych wniosków, nie są ludem gwałtownym, który bezmyślnie skazuje swe wojska na klęskę. Z rozwagą i precyzją planują każde wydarzenie i wyprawy wojenne. Choć ich armia nie jest militarną potęgą, starają się bronić swych ziem, bądź pomagać w potrzebie zaprzyjaźnionym narodom.
Pismo:
Ze względu na swą kulturę i historię, wszelkie dokumenty dotyczące życia codziennego i ważnych wydarzeń w życiu Nuncjan, sporządzane są na glinianych tabliczkach. Coraz częściej spotykane są również osobiste zapiski i pamiętniki mieszkańców pustynnych terenów, którzy z doskonałą precyzją opisują przebieg swego życia i wydarzeń politycznych, kulturowych oraz społeczno – gospodarczych.
Przykładowe imiona:
Ardalion, Bonitus, Dacjan, Litoriusz.
Afra, Liceria, Pryska, Sylwana.
Religia:
Trudno jednoznacznie sklasyfikować religię jaką wyznają Nuncjanie. Najtrafniej jednak, określić można ich wiarę jako kultywowanie przekazów pradawnej Religii Stwórców, nie mniej jednak lud ten odszedł od harmonijnych przekazów i wartości tej religii, co nieodłącznie było związane z napływem kultury i wiary Asków.
Nuncjanie wierzyli zarówno w boga Arysa, jak i Szana. Jednakże po wielu wydarzeniach i nieszczęściach, które w ich ocenie były spowodowane przez Arysa, odrzucili jego dogmaty i skierowali się ku Wyznaniu Szana. Po zdarzeniach, które doprowadziły do tego, iż lud ten musiał w popłochu opuścić starożytne miasto Goth, winą obarczyli boga Arysa i lud Etherczków. Od tego momentu jedynym bogiem, któremu była oddawana cześć i budowane liczne monumenty, pomniki i świątynie był bóg Szan.
Relacje:
Nuncjanie żyją w przyjaznych stosunkach z Askami, z którymi zaprzyjaźnili się po trudnych wydarzeniach w mieście Goth. Na przestrzeni wieków doszło między nimi do wielu przyjaznych relacji, a także do zawiązania szerokiej współpracy politycznej, ekonomicznej i gospodarczej. Ponadto, nie odmawiają pomocy w chwilach przełomowych dla Asków, jak również stają ramię w ramię w boju przeciwko Eterczykom i Ludom Północy.[/hide]
[center]
Ludy Północy
[/center]
[hide]
Cechy zewnętrzne:
Przeciętny mieszkaniec lodowych wysp mierzy od 170 do 210 cm. Każdy posiada bardzo jasną cerę, niebieskie oczy oraz niesamowitą muskulaturę. Większość męskiej części społeczeństwa posiada długie siwe lub poszarzałe brody, które niekiedy zdobione są paciorkami i plecionymi warkoczami. Ich wygląd zewnętrzny wynika z przystosowania do trudnych warunków klimatycznych panujących na lodowych terenach północnych.
Ubiór:
Mieszkańcy północnych krain lubują się w futrach dzikich zwierząt, które są jedynym dostępnym materiałem, z których tworzą ciepłe ubrania. Dzięki temu odzieniu bez trudu mogą przetrwać tak niesprzyjająco zimne warunki.
Charakter:
Wojownicy północy znani są nie tylko z fachu produkowania odzieży ze skór, ale przede wszystkim ze swej waleczności i męstwa. Każdy wojownik dzięki swej sile nabył umiejętność posługiwania się ciężkimi broniami, których zwykły śmiertelnik nie byłby wstanie unieść. Ludność ta doskonale opanowała umiejętności rybołówstwa, łowiectwa i garbarstwa. To właśnie te produkty, wytwarzane przez wykwalifikowanych garbarzy, rozsławiły naród północy na cały Kontynent Ether/Aska.
Pismo:
Ludy Północy preferują podania ustne. Przekazywane przez najstarszą ludność podczas uroczystości przy ognisku.
Jednakże w późniejszych czasach, w ważnych sprawach, które wymagały dokładności, precyzji, mieszkańcy lodowych wysp zaczęli używać pisma runicznego, a nawet dokumentów spisywanych na skórach zwierząt.
Przykładowe imiona:
Armin, Briok, Gwenol, Ingwar.
Aldegunda, Filiberta, Hedwa, Roselina,
Religia:
Ludy Północy są politeistyczne. Swe modły zanoszą trzem, najważniejszym dla nich, bogom: Orathowi, Dyonie, Efrayowi. Z czasem, gdy ich łodzie przybiły do ziem Etherczyków, zaczęli się interesować kulturą i wierzeniami mieszkańców Kontynentu Ether. Doszli do wniosku, iż wiara Etherczyków nie stanowi zagrożenia dla ich trzech bóstw, a nawet pod pewnymi względami jest bardzo podobna. Od tego czasu Ludy Północy zaczęły przyswajać nauki religijne tamtejszych mieszkańców, jednak nigdy nie porzucając swej wiary.
Relacje:
Po przybyciu na ziemie Eterczyków stali się ich sprzymierzeńcami na polu politycznym, kulturalnym jak również społeczno – gospodarczym. Lecz nigdy nie stanęli razem w boju przeciwko swym najeźdźcom. Za swych wrogów uważali lud Aska i zaprzyjaźnionych z nimi Nuncjan, co wynikało z podań kulturowych i wydarzeń na ziemiach Etherczków przed przybyciem ich na te ziemie. Ich celem stało się uratowanie ziemi Ether przed najazdami nieprzyjaciół z dalekich, pustynnych terenów.[/hide]
[center]
Zainteresowany? Zainteresowana? Masz dość podobnych do siebie gier mmorpg?
Czas na zmiany niech nastanie epoka Średniowiecza. Weź znajomych i wpadnij wspomagać projekt Gloria Victis.[/center]
[center]
Strona GłónaOd Kuźni czyli DevBlogForumIndieDB[/center]
Zespół Black Eye składa się z ponad dwudziestu doświadczonych osób – programistów, projektantów, artystów grafików, a także specjalistów od dźwięku i produkcji.
Już od 2008 roku naszym celem jest tworzenie i udostępnianie za darmo wysokiej jakości gier o pomysłowej fabule, dorównujących pod względem oprawy innym tytułom obecnym na rynku. W tym celu nieustannie podnosimy swoje kwalifikacje, poznajemy najnowocześniejsze technologie i realizujemy ambitne projekty.
Do Zobaczenia Na Forum, Bywajcie.