mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość

Posty: 27
Dołączył(a): 4.07.2013
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 00:39 
Cytuj  
Witam,

Mam na imię Kamil, od 10 lat zajmuje się programowaniem, głównie dla biznesu i przemysłu. Pracowałem i nadal pracuje jako programista, ale to według mnie trochę za mało - dlatego rozpocząłem własny projekt.
Pomysł na grę narodził się jakieś dwa lata temu, kiedy z żoną klikaliśmy sobie w takiej dosyć znanej farmerskiej gierce. Sianie, zbieranie, handel.... Coś co wciąga i pozwala zabić czas. Aktualnie pracuję właśnie nad tego typu grą, po ponad pół roku pracy doszedłem do momentu, kiedy można się tym 'pochwalić' i jednocześnie potrzebna jest pomoc osób z zewnątrz.
O co konkretnie chodzi? O zalogowanie się do gry i próbę grania. Ocenę tego co zostało aktualnie zrobione, wytknięcie błędów, próbę popsucia czegoś. Kilka(naście) minut dziennie Waszego cennego czasu.

Ta gra jest czymś nowym, w takim sensie, że nie bazowałem na gotowych 'skryptach', silnikach i rozwiązaniach. Nie jest to żadna modyfikacja istniejącego kodu tylko coś co razem z małą grupą przyjaciół piszemy w sumie od zera. Na tym etapie brakuje jeszcze kilku elementów, część grafik to zwykłe szkice w ołówku lub paincie, ale ogólnie nadaje się to do prezentacji. Główne funkcje działają, obecna wersja jest w pełni grywalna, w niektórych miejscach można zobaczyć jakiej jakości grafiką będziemy ostatecznie dysponować.

Kilka screenów:

http://s22.postimg.org/xwbhycrgx/screen1_1.png
http://s21.postimg.org/qi5yyry6v/screen2_1.png
http://s11.postimg.org/p5n9ou2o3/screen3_1.png

Osoby zainteresowane pomocą w testach proszone są o odpowiedź w tym temacie, prywatną wiadomość na forum lub kontakt na email: game.pgr(at)gmail.com

Pozdrawiam.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 12:05 
Cytuj  
Zapodaj konto to potestuje w wolnej chwili :]

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 14:21 
Cytuj  
Nie uruchamia się :] Error: Class not found. Jave mam aktualną.


Posty: 27
Dołączył(a): 4.07.2013
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 14:33 
Cytuj  
Przeglądarka nie załadowała ci appletu, odśwież stronę/kartę albo zaktualizuj wtyczkę w przeglądarce.
Ten błąd pojawia się bardzo rzadko, w sumie to nie wiem co go powoduje. Paru osobom 'samo się naprawiło'.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 14:48 
Cytuj  
Odświeżanie nie pomaga, próbowałem na 3 przeglądarkach. Moja cierpliwość na tą chwilę została wyczerpana :] może za jakiś czas obadam znowu.
Polecam robienie gier w unity http://unity3d.com/ jest Javascript a do tego wszystko na wszystkim działa :]


Posty: 27
Dołączył(a): 4.07.2013
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 14:56 
Cytuj  
Unity ma swoją własną wtyczkę, tak samo jak java. I tak samo coś się może zrypać.
W twoim przypadku mógł jeszcze mieszać antywirus, który jest nastawiony na usuwanie wszystkich plików .jar (za głupotę autorów antywirusów nie odpowiadam).

Javascript też mi jakoś specjalnie nie jest potrzebny, nie jest to żaden argument.
Unity jest fajne ale zwyczajnie zbędne do takiej gry jak moja, nie mam też tyle czasu, żeby tworzyć to w unity.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 14:58 
Cytuj  
FrozenShade napisał(a):
Unity jest fajne ale zwyczajnie zbędne do takiej gry jak moja, nie mam też tyle czasu, żeby tworzyć to w unity.

Nigdy nie próbowałem robienia gier w czymś innym niż Unity; czemu uważasz że robienie w unity jest bardziej czasochłonne?

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 15:00 
Cytuj  
Bo zna javę?


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania


Posty: 27
Dołączył(a): 4.07.2013
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 16:16 
Cytuj  
Kodowanie w javie jest bardzo przyjemne, praktycznie wszystko co potrzeba znajduje się od razu 'na pokładzie'. Dokumentacja jest przejrzysta a maszyna wirtualna bardzo wydajna. Same zalety. (plus argrument @up)
Oprócz klienta trzeba również napisać serwer, tu znowu jest java.
Po prostu jest to wygodniejsze od tworzenia klienta i serwera w dwóch różnych językach na dwie różne maszyny wirtualne. Zwłaszcza w miejscach, które wymagają używania tego samego lub bardzo podobnego kodu.

Jak kiedyś się na tych grach dorobię na tyle, żeby zatrudniać ludzi do pomocy i płacić im prawdziwymi pieniędzmi to będę miał dużo większe możliwości. Na razie kodzę to sam.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 16:22 
Cytuj  
No ja średnio się czuje w programowaniu więc wybrałem unity :] . Urzekło mnie to że praktycznie w dzień można zrobić ponga czy prostego shootera, widać ty jesteś hardkorowym koderem i inaczej to postrzegasz :]


Posty: 27
Dołączył(a): 4.07.2013
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 16:34 
Cytuj  
Ja troche inaczej do tego podchodzę. Większość dzisiejszych niezależnych 'tfurcuf' gier przeglądarkowych pisze sobie kawałek skryptu w php, do tego rzeźbi coś w node i jakoś im to chodzi. Ja wyciskam z procesora wszystko co się da, synchronizuję wątki, tworzę własne klasy zarządzające cachowaniem danych z bazy (zmniejszenie ilości i/o), całość podszywam bardzo wydajnym i zoptymalizowanym kodem.
Ja się nauczyłem programować po stronie serwerowej, klienta gry piszę, bo nie ma nikogo innego, kto by to zrobił tak dobrze jak ja

****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 18:18 
Cytuj  
Chętnie testnę.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 20:16 
Cytuj  
FrozenShade napisał(a):
Ja troche inaczej do tego podchodzę. Większość dzisiejszych niezależnych 'tfurcuf' gier przeglądarkowych pisze sobie kawałek skryptu w php, do tego rzeźbi coś w node i jakoś im to chodzi. Ja wyciskam z procesora wszystko co się da, synchronizuję wątki, tworzę własne klasy zarządzające cachowaniem danych z bazy (zmniejszenie ilości i/o), całość podszywam bardzo wydajnym i zoptymalizowanym kodem.
tak dobrze jak ja

Liczy się efekt końcowy. Jeśli zrobisz gre, ktora zdobędzie więcej graczy niż gry tych 'tfurcuf' i zaczniesz mieć problemy wydajnościowe, to wtedy możesz robić optymalizacje. Ale martwienie się o wydajność na początku to przeważnie strata czasu, tym bardziej, że z tego co widzę po screenach (z tego wnioskuję jaki jest gameplay), to ta Twoja gra nie będzie praktycznie procka zużywać. Rzeczywiście I/O toprędzej czy później problem, ale to można poprawić zawsze i to szybko.

Co do Unity, to też mi nie odpowiada w nim coś. Wolę pisać w czystym javascriptcie.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.


Posty: 27
Dołączył(a): 4.07.2013
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 20:57 
Cytuj  
Mylisz się, przerabianie istniejącego kodu jest czasem dużo trudniejsze niż napisanie wszystkiego od nowa. Więc lepiej od razu pisać porządnie. Tak mnie nauczono.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 20:58 
Cytuj  
FrozenShade napisał(a):
Ja troche inaczej do tego podchodzę. Większość dzisiejszych niezależnych 'tfurcuf' gier przeglądarkowych pisze sobie kawałek skryptu w php

php to nie jest pro język?


_________________
.


Posty: 27
Dołączył(a): 4.07.2013
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 21:25 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
FrozenShade napisał(a):
Ja troche inaczej do tego podchodzę. Większość dzisiejszych niezależnych 'tfurcuf' gier przeglądarkowych pisze sobie kawałek skryptu w php

php to nie jest pro język?


Uznam to za próbę strollowania mnie ;)

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 22:01 
Cytuj  
FrozenShade napisał(a):
Mylisz się, przerabianie istniejącego kodu jest czasem dużo trudniejsze niż napisanie wszystkiego od nowa. Więc lepiej od razu pisać porządnie. Tak mnie nauczono.

Nikt nie mówi, że masz pisać kod, który jest trudny do przerabiania. Jeżeli będziesz stosował standardowe wzorce projektowe, to nie będziesz miał z tym problemu.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.


Posty: 27
Dołączył(a): 4.07.2013
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 22:26 
Cytuj  
Stosowanie pewnych wzorców od razu narzuca pisanie porządnego, zorganizowanego i wydajnego kodu. Raz się napisze, potem nie ma po co przerabiać. najgorsza rzecz w programowaniu to 'ruszenie' czegoś co działa i zostało wytestowane. I co potem, kolejne 'beta testy' bo zwiększyliśmy wydajność kodu?

Właśnie dlatego od razu piszę tak, żeby potem nic nie zmieniać.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 22:36 
Cytuj  
FrozenShade napisał(a):
Uznam to za próbę strollowania mnie ;)

tu mnie masz, ale chodzilo o kogos innego ;)


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 5 lip 2013, 22:36 
Cytuj  
W przypadku gry nie da sie tak pisać. Bo gracze zawsze chca czegoś, czego nie przewidziales.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.