mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 13:05 
Cytuj  
Bahamut napisał(a):
zaboleq napisał(a):
Widać, że epic mierzy wysoko bo wprowadzenie marketplace gdzie w przyszłości będzie można kupić "pluginy" zrobione przez innych albo przez epic(lub też zassać za darmo) to strzał w dziesiątke i często w uj upraszcza pewne sprawy.

A ten marketplace w UE już istnieje? Dajcie linka bo ja nie mogłem znalźć. UE z marketplacem to by była już zupełnie inna historia, największą zaletą Unity jest właśnie asset store. No i stabilność :wink:

Jeszcze jedno pytanie odnośnie Blueprinta:
Czy jak stworze jakiś skrypt przy pomocy BP to z tego się zrobi kod w który będe mógł później "pisemnie" ingerować, czy to jest taka zamknięta struktura że tylko "wizualnie" można działać?

Marketplace nie jeszcze dostepny dla wszystkich. Narazie jest tam tylko darmowy content Epica. Plan jest zeby kazdy mogl tam wrzucać co chce.

Co do Blueprintów. Nie. Mozna je edytowac tylko wizualnie.
Jedyny kod jaki sie z tego robi to Bytecode jak sie BP skompiluje.

Oczywiscie jak masz chec to mozesz przejzec zrodla, w C++ dla blueprintów jak dokładnie sa generowane (;

@up Trudne do zrozumienia ?
https://docs.unrealengine.com/latest/IN ... index.html
Tu masz podstawy wyłożone. Nawet nie musisz rozumieć co one robia. Jedyne co musisz wiedziec, zeby zaczac, to, ze trzeba z nich dziedziczyc ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 13:49 
Cytuj  
iniside napisał(a):

@up Trudne do zrozumienia ?
https://docs.unrealengine.com/latest/IN ... index.html
Tu masz podstawy wyłożone. Nawet nie musisz rozumieć co one robia. Jedyne co musisz wiedziec, zeby zaczac, to, ze trzeba z nich dziedziczyc ;p.


No właśnie o tym mówię, w momencie w którym jednak chcesz wiedzieć co one robią i jak, i zacząć modyfikować zaczynają się schody. A dokumentacje już przewertowałem więc nie wiem po co wkleiłeś. I jeszcze raz powtórzę, to nie jest jakaś straszna wada, jedyne co to nie zgadzam się że Unity jest trudniejsze niż UE4.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 14:00 
Cytuj  
Ja to absolutnie rozumiem. Po prostu nie zgadzam, sie ze jest to az tak duzo bardziej skomplikowane.

Chociaz musze tez uczciwie przyznac, ze ciezko mi sie wczuc w absolutnego nooba, bo programowania obiektowego nauczyłem sie już tak dawno temu, ze dla mnie to jest rownie naturalne jak oddychanie.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 14:09 
Cytuj  
Czy ktoś może podać jakie to udogodnienia od unity 4.3 wprowadzono dla gierek stricte 2d? Niestety w robocie moje proxy nie lubi tej strony...


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 14:16 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
Czy ktoś może podać jakie to udogodnienia od unity 4.3 wprowadzono dla gierek stricte 2d? Niestety w robocie moje proxy nie lubi tej strony...


Najlepiej jak sobie na youtube obejrzysz filmy, bo jest już w pip tutoriali.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 14:19 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Ja to absolutnie rozumiem. Po prostu nie zgadzam, sie ze jest to az tak duzo bardziej skomplikowane.

Chociaz musze tez uczciwie przyznac, ze ciezko mi sie wczuc w absolutnego nooba, bo programowania obiektowego nauczyłem sie już tak dawno temu, ze dla mnie to jest rownie naturalne jak oddychanie.


Problem w tym że ja absolutnym noobem nie jestem, fakt że z C++ ostatni raz korzystałem 10 lat temu na studiach, ale mimo wszystko z programowaniem mam ciągły styk. Niestety patrząc na kod tych podstawowych klas w UE4 człowiek dostaje oczopląsu od ilości makr, metadanych, etc. Np problem z wczoraj, jak się bawiłem i chciałem zmienić sposób pracy kamery, to za cholerę nie mogłem dojść gdzie jest kamera ustawiana w podstawowych klasach, w momencie jak controller przejmuje pawna. Dzieje się to automatycznie (gdzieś sobie) i ślepi się człowiek w ten kod, i nie widzi tego po prostu. Nie wiem, może to te lata zepsucia językami skryptowymi.

zaboleq napisał(a):
Czy ktoś może podać jakie to udogodnienia od unity 4.3 wprowadzono dla gierek stricte 2d? Niestety w robocie moje proxy nie lubi tej strony...


Box2d dodali w Unity 4.3 jeżeli mnie pamięć nie myli, więc masz funkcjonalny silnik fizyki 2d który mocno upraszcza sprawy. Dodali też funkcionalnosć atlasów, i spritów etc. Niestety box2d ma sporo bugów w obecnej implementacji i tu właśnie wychodzi jedna z bardziej bolesnych dla mnie wad Unity. Mianowicie naprawianie czegokolwiek zajmuje im tak długo, że robi się niedobrze. Od 3 miesięcy czytam na ich forum, że bugi są naprawione już w następnej wersji, tylko co z tego jak ta wersja wychodzi "niedługo" od 3 miesięcy, a to i tak łagodniejszy przypadek...

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 15:07 
Cytuj  
Edit: W sumie już znalazłem, okazało się, że działało to co miałem tylko zapomniałem odznaczyć w komponencie kamery żeby używał ustawień kontrolera /facepalm

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 15:16 
Cytuj  
Wogóle to ponoć subskrypcje UE4 można zakończyć po 1 miesiącu i dalej korzystać, ale bez updatów.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 15:18 
Cytuj  
Można i inside o tym już pisał.
Naprawdę rozjebali system:)

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 17:15 
Cytuj  
Goatus napisał(a):
iniside napisał(a):
Ja to absolutnie rozumiem. Po prostu nie zgadzam, sie ze jest to az tak duzo bardziej skomplikowane.

Chociaz musze tez uczciwie przyznac, ze ciezko mi sie wczuc w absolutnego nooba, bo programowania obiektowego nauczyłem sie już tak dawno temu, ze dla mnie to jest rownie naturalne jak oddychanie.


Problem w tym że ja absolutnym noobem nie jestem, fakt że z C++ ostatni raz korzystałem 10 lat temu na studiach, ale mimo wszystko z programowaniem mam ciągły styk. Niestety patrząc na kod tych podstawowych klas w UE4 człowiek dostaje oczopląsu od ilości makr, metadanych, etc. Np problem z wczoraj, jak się bawiłem i chciałem zmienić sposób pracy kamery, to za cholerę nie mogłem dojść gdzie jest kamera ustawiana w podstawowych klasach, w momencie jak controller przejmuje pawna. Dzieje się to automatycznie (gdzieś sobie) i ślepi się człowiek w ten kod, i nie widzi tego po prostu. Nie wiem, może to te lata zepsucia językami skryptowymi.


AActor::CalcCamera(...)
Mozna tutaj. Np. w APawn::CalcCamera.
Mozna tez to zrobic przy pomocy componentów. Jak zrobisz projekt z template TPP, to bedziesz mial przykładowy kod.

Fakt, macra moga zryć troche beret jak sie na to patrzy. Ale je potraktowałem tak samo jak atrybuty w C#, wiec w sumie wydało mi sie to dosyć naturalne :D.

To nic. Poczekaj az bedziesz probowal uzywac Delegatów. Tam to jest dopiero macr.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 18:02 
Cytuj  
iniside ile ten UE4 zajmuje?


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 18:06 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
iniside ile ten UE4 zajmuje?

Zrodla okolo 100MB.

Do zrodel potrzebujesz sciagnac okolo 1.4gb dodatkowego contentu.

Instalacja z Launchera okolo 7gb (tzn, tak mowia, ja tam czekam, az mi fixna konto ;p). Moge sie dostac do githuba ale nie moge sciagnac z launchera.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 18:29 
Cytuj  
Obejrzałem ten filmik o blueprintach (Solus). No kurcze, jestem pod wrażeniem :)


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 19:06 
Cytuj  
sory inside ale gosc od solusa jest totalnym rozpierdalaczem z jego tech background

i mimo ze sie nie chwali to moge ci przysiac ze rozkurwia nie jednego kodera wiedza o programowaniu

z czym do ludzi lolz


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 19:14 
Cytuj  
Hourences nie zna sie na programowaniu. On jest Level designerem.

Sam mowil, ze on zupelnie nie ogarnia pisania kodu i jesli trzeba cos pisać to po prostu zleca to komus innemu.
Napewno nie jednego kodera rozkurwia wiedza na temat projektowania systemów, ale nie na temat pisania kodu ;p.


A ze zna sie na rzeczy to inna historia. Ile to juz 15 lat na UE pracuje.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 19:29 
Cytuj  
czyli mialy problemy z napisaniem 'hello world'?


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 19:53 
Cytuj  
Z napisanie cout << "Hello world" << endl; pewnie by nie miał. Ale sam mowil, ze napisaniem kodu pod UE4 juz by miał.
Nie popadajmy w skrajnosci ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 20:02 
Cytuj  
Ja w next weekend się pobawię.
Zrobię Polowanie na Tczewiaka 3D.
Nawet fejsa nałożę na model.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 mar 2014, 20:04 
Cytuj  
Alda no bez przesady :P. Co innego ogarnąć np prostą metode a co innego zrobić kilka klas które razem będą generowały dungeon w stylu BSP. Tu już sama znajomość składni nie wystarczy tylko trzeba mieć łeb jak sklep:).


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 25 mar 2014, 16:46 
Cytuj  
iniside jeszcze jedno pytanko :) jak wygląda sprawa z 2D - są takie ficzery jak ma teraz Unity (sprite editor itp. itd.)?


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.