Skullstone to klasyczna 'podziemiówka', tak zwany dungeon crawler. gatunek ten narodził się w latach 80-tych XX wieku, jego prekursorami były takie klasyki jak Dungeon Master, Eye of the Beholder, Stonekeep. Cecha charakterystyczną tych gier było zamkniecie rozgrywki w podziemiach lub na bardzo ograniczonej otwartej przestrzeni, ruch 'co kratkę', obrót o 90st, widok fpp. Słabe możliwości graficzne ówczesnych komputerów gry takie nadrabiały rozbudowanym systemem współczynników, mnogością dostępnych przedmiotów, ciekawymi zagadkami i często wciągająca historią.
Wraz z rozwojem komputerów dungeon crawlery zostały zastąpione przez gry przygodowo-rpg ze swobodnym ruchem, lepszą grafiką, często rezygnowano z drużyny bohaterów na rzecz pojedynczej postaci z kamerą umieszczana za jej plecami... I tak w pewnym momencie świat zapomniał o tym bardzo ciekawym gatunku gier. Jednak kilka lat temu crawlery powróciły za sprawą studia Almost Human, które wzieło na warsztat Dungeon Mastera, odświeżyło go graficznie, rozbudowało mechanikę rozwoju postaci i nazwało Legend of Grimrock. Graczom się spodobało, gra odniosła ogromny sukces sprzedażowy a crawlery znowu stały się popularne - kolejne gry tego typu zaczęły pojawiać się na portalach z grami niezależnymi oraz na Steamie.
Skullstone to nasza rodzima produkcja, tworzona przez mały, niezależny zespół.
W Skullstone gracz kieruje 4-osobową drużyną bohaterów, przemierza podziemia w poszukiwaniu cennych przedmiotów, rozwiązuje zagadki, walczy z przeróżnymi potworami. Schodzi coraz niżej i niej, a na końcu czeka na niego... o tym jeszcze napiszemy, wyjaśnimy czym jest tytułowy Skullstone i dlaczego w ogóle łazimy po tych podziemiach.
Na początku gry gracz tworzy drużynę wybierając swoich bohaterów spośród ok 30 zdefiniowanych postaci - każda z unikalną kombinacją skilli aktywnych i pasywnych. Pasywne to np rodzaj zbroi i broni w której wyszkolony jest bohater, umiejętność uników, używania tarczy, umiejętności magiczne itp. Aktywne to przede wszystkim czasowe bonusy, często łączone z ujemnymi modyfikatorami - np zwiększenie zadawanych obrażeń kosztem zmniejszenia pancerza - do użycia w trakcie walki.
Moby w Skullstone nie ograniczają się tylko do zadania ciosu z bliska, ewentualnie rzucenia magicznym pociskiem. Mogą się leczyć, rzucać na gracza klątwy (debuffy), atakować obszarówkami w momencie, gdy gracz próbuje np odskoczyć w bok. Wszystko to w bardzo dużym stopniu urozmaica walkę, wyróżniając Skullstone'a spośród innych crawlerów, gdzie każdego przeciwnika można było zabić jedną i tą sama taktyką.
Gracz podczas eksploracji podziemi zdobywać będzie coraz lepszy ekwipunek, ukryte komnaty skrywać będą cenne artefakty, co jakiś czas spotka on przeciwnika nadzwyczaj trudnego do pokonania, którego śmierć na pewno zostanie nagrodzona przy najbliższej wizycie w miasteczku.
Tyle pisania, teraz czas na screeny, czyli jak to w ogóle wygląda:
Jest też filmik z baaardzo wczesnego gameplayu:
https://www.youtube.com/watch?v=f-0Pv57vP7UZapraszam na profil projektu na FB:
https://www.facebook.com/SkullstoneGame/Pozdrawiam.