MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
MMORPG FAQ dla nowych https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=4634 |
Strona 1 z 10 |
Autor: | Ashton [ 6 sty 2003, 10:34 ] |
Tytuł: | MMORPG FAQ dla nowych |
MMORPG FAQ v0.2 Spis Tresci +Na dobry poczatek +Co to jest MMORPG |-Jaka jest roznica pomiedzy MMORPG i zwykla Online RPG? |-Za co niby mam im placic? +W co grac ? |-Anarchy Online |-Asheron's Call 2 |-Dark Age of Camelot |-Everquest |-Ultima Online +Jak placic za MMORPGi? +Gdzie to kupic ? +Co zrobic jak juz kupie MMORPGa ? +Lista Serwerow z Polakami +Na co warto czekac? +Slowniczek +Linki +Credits Na dobry poczatek (zanim o cos zapytasz) Przeczytaj ponizsze linki, wiedza zdobyta na tych stronach uchronii cie przed podpadnieciem ludnosci forum. Nie pytaj takze o emulatory, darmowe serwery czy darmowe gry mmorpg. Za pytanie o darmowe serwery do gry xxx na 90% forumowicze cie wypatrosza. Do pytan dotyczacych darmowych mmo jest oddzielny podwieszony temat w tym samym dziale. http://bsdzine.org/rtfm/ http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm Co to Jest MMORPG? MMORPG czyli Massively Multiplayer Online Role-Playing Game, jak sama nazwa wskazuje, jest gra do rozgrywki tylko przez internet. Na przeznaczonych do tego serwerach spotykaja sie setki a nawet tysiace graczy z calego swiata, aby przezywac razem przygody i poznawac nowych ludzi. Indywidualni uzytkownicy nie moga "zakladac" swoich wlasnych gier jak w przypadku battle.net. Jaka jest roznica pomiedzy MMORPG i zwykla Online RPG? Zasadnicza roznica polega na tym, ze swiat gry MMORPG jest znaczie wiekszy, a do tego moze sie w nim spotkac duzo wiecej osob niz w zwyklych grach RPG. W MMORPG zycie toczy sie nieustannie - po wyjsciu z gry nie bedziemy musieli zaczynac wszystkiego od poczatku - nasza postac oraz wszelkiego rodzaju przedmioty, jakie nasza postac ma na sobie, sa przechowywane na serwerze. Coraz wiecej gier z tego gatunku pozwala na wynajmowanie lub tez budowanie wirtualnych posiadlosci - mieszkan, domow, sklepow, zamkow itp. Za gry MMORPG trzeba placic comiesieczny abonament. Za co niby mam im placic? Gry MMORPG, w odroznieniu od zwyklych gier, sa caly czas rozwijane. Czesto pojawiaja sie patche poprawiajace bledy (ktorych w tak bardzo rozbudowanych grach niestety nie da sie uniknac) oraz dodajace nowe elementy do gry takie jak: dzwieki, przedmioty, potwory, czy nawet cale strefy (np. podziemia). W wiekszosci gier MMORPG nad wszystkim przez 24 godziny na dobe czuwaja pomocnicy, tzw. GM (GameMaster) lub CSR (Customer Service Representative). Nie wspomne juz nawet o serwerach-potworach i laczach o ogromnej przepustowosci, za ktore tez trzeba placic. W co grac? Wbrew pozorom MMORPGow jest dosc sporo, a dzieki temu, ze staja sie coraz bardziej popularne, powstaje ich coraz wiecej. Ponizej przedstawiamy liste MMORPGow; pogrubiona czcionka wyroznilismy te, ktore wydaja nam sie najbardziej interesujace:
Anarchy Online(http://www.anarchyonline.com) AO jest osadzony w klimatach cyberpunkowych, co odroznia go od reszty z wymienionych gier, ktore raczej stawiaja na fantasy. Gra ma wspaniala grafike... (beast dopisz cos bo ja sie nieznam na ao) Asheron's Call 2 - tu prosze o napisanie czegos poniewaz niemam najmniejszego pojecia o tej grze- Dark Age of Camelot(http://www.darkageofcamelot.com) DAoC jest kolejna gra osadzona w klimatach fantasy. Po smierci krola Artura, Camelot popadlo w wojne domowa i podzielilo sie na 3 realmy ktore walcza ze soba o panowanie: -Albion ktorego zamieszkuja ludzie i jest on w klimatach sredniowiecznej Anglii. -Hibernie zamieszkana przez magiczne stworzenia takie jak: Elfy, Celtowie, Lurkieeny i Firbowie. Realm ten jest strasznie cukierkowy w sam raz dla dzieci -Midgard ktory jest oparty na legendach o Vikingach Wszedzie gory i lasy, Dostepne Rasy to Norsemani (vikingowie) Trolle, Krasnoludy i Koboldy. DAoC glownie nastawiony jest na pvp i pod tym wzgledem jest bardzo dobrze zrobiony. Co prawda mozna bic monstery, ale po dluzszym czasie sie to nudzi. Tu chodzi o walke z innymi realmami o zamki relikty itp. Gra ma piekna grafike i wspaniale dzwieki. Niestety DAoC jest pierwsza gra ktora zostala podzielona na wersje Europejska i Amerykanska, jedni z drugimi niemoga grac, na forum spotkasz glownie ludzi z wersji US. Do gry wyszedl takze niedawno dodatek poprawiajacy szybkosc gry, polepszajacy grafike oraz dodajacy nowe rasy, profesje i tereny o nazwie Shrouded Isles. Everquest(http://www.everquest.com) I kolejna gra w klimatach fantasy. Tym razem jednak bardziej D&D, a sama gra glownie nastawiona na walke z Potworami (jest pod tym wzgledem najlepsza na rynku) robienie questow i grupowanie sie. Ras jest duzo od ludzi zaczynajac idac przez elfy i krasnoludy a na trollach i ograch konczac. Zaleta gry jest zroznicowanie, kazda profesja to cos innego. Sa tu postacie stworzone do gry w grupie ale takze takie ktore najlepiej graja solo, sa tez takie ktore moga robic to i to. Everquest jest wydawany w polsce przez lem http://www.lem.com.pl. Ultima Online(http://www.uo.com) Najpopularniejsza w polsce gra mmorpg, mimo wieku nadal dobrze sie trzyma i gra w nia bardzo duzo graczy. Gra rozni sie od reszty glownie widokiem izometrycznym, oraz niesmowita wolnoscia. Mozesz byc kowalem, magiem, morderca, zlodziejem, krawcem, handlowcem, wojownikiem czym tylko zechcesz sam rozwijasz umiejetnosci ktore chcesz. Gra ma bardzo rozwinieta ekonomie czesto mozna spotkac pod bankiem ludzi handlujacych przeroznymi towarami (w dzien ciezko przejsc bez laga) rzadkimi przedmiotami, a nawet domami, tak w grze mozna miec swoj wlasny dom umeblowac go a nawet postawic tam kupcow, ktorzy beda sprzedawali podrozujacym to co im dasz. Niestety uo ma juz swoje lata i kod sieciowy gre jest juz nieco przestarzaly co mozna latwo odczuc w trakcie gry. Jak placic za MMORPGi? Teoretycznie mozemy placic dowolna tloczona, karta platnicza (z wytloczonym nazwiskiem, numerem oraz data waznosci karty), ale najbardziej popularna i przede wszystkim w stu procentach akceptowalna forma jest oplata karta kredytowa. Najszybciej, jesli nie masz jeszcze konta w zadnym banku, tego typu karte mozemy zdobyc w mBank lub w Inteligo (gdzie koszt zalozenia nie przekracza 50zl). Poza tym placic mozna jeszcze na kilka innych sposobow m.in.: przelew, kod (w formie cd-key'a), ktory mozna zamowic u dystrybutorow. Gdzie to kupic ? Niektore z wyzej wymienionych gier mozna juz kupic w polsce, sa to Ultima Online wydawana przez im group za okolo 99zl, Everquest wydawany przez lem za okolo 50-99zl, oraz Anarchy Online wydawane przez CD-Projekt w cenie 99zl. Mozna te gry znalezc w wiekszosci Empikow. Gry takie jak Dark Age of Camelot czy nowsze dodatki do Everquesta trzeba niestety sprowadzac z zagranicy, najlepiej przez kolege/rodzine w stanach jezeli jednak niemamy takich mozna zamowic ze sklepu internetowego, jednak koszt przesylki takiej to wydatek minimum 50 zlotych. Znane mi sklepy sprzedajace do polski to:
Co zrobic jak juz kupie MMORPGa ? Na poczatek polecam poszukac na forum dzialu dotyczacego gry, powiedziec ze jest sie nowym zapytac sie gdzie graja (ponizej podalem znana mi liste serwerow z polakami), Polacy czesto wspomagaja nowych graczy rada i itemami, pozatym czesto w tych dzialach znajdziesz takze linki do stron o grze ktore warto przeczytac sa tam porady mapy i tym podobne. Lista Serwerow z Polakami Anarchy Online Atlantean (Rubi-Ka 1), Clan - Wiekszosc Rimor (Rubika-2), Clan Die Neue Welt Dark Age of Camelot: Bevedere [US] - realm Albion - wiekszosc Excalibur [EU] - realm Midgard - wiekszosc Everquest: Tarew Marr Ultima Online: Catskill Europa - wiekszosc Siege Perilous - tez wiekszosc - serwer dla weteranow, mozna sie zabijac nawzajem bez zadnych problemow Na co warto czekac? Jesli nie zainteresowala cie zadna pozycja dostepna w tej chwili, warto troche poczekac. W tym roku nastapi wysyp gier z gatunku MMORPG. Slowniczek: Nie mamy wlasnego slowniczka, ale polecamy skorzystanie z tego, ktory znajduje sie na Gry-Online. Ponizej linki: http://www.gry-online.pl/gry/03-01/58.htm http://www.gry-online.pl/gry/03-01/59.htm http://www.gry-online.pl/gry/03-01/60.htm http://www.gry-online.pl/gry/03-01/61.htm Linki: www.mmorpg.com www.mpogd.com [url=http://mmorpg.com/index.cfm?CFID=1666060&CFTOKEN=86969026§ion=gamelist]>TUTAJ<[/url] jest spis final, beta i development mmorpg. Credits: Ashton Beast konrador Aenima Alex Lobo_17 Ogr RedruM |
Autor: | konrador [ 6 sty 2003, 11:15 ] |
Tytuł: | |
masywna gra rpg? :E popracuj nad tym jeszcze troche i wyjeb polowe usmieszkow. z druga setka na koncu zdan jeszcze jakos da sie zyc. |
Autor: | Beast [ 6 sty 2003, 11:47 ] |
Tytuł: | |
Podwiesze topic i sprobujemy go wspolnymi silami dopracowac, na temat Anarchy Online, Notum Wars i moze Shadowbane dopisze kilka slow pozniej Pozdrawiam. |
Autor: | Karol66 [ 6 sty 2003, 12:08 ] |
Tytuł: | |
SB to moze opisac jesli... tzn JAK juz wyjdzie |
Autor: | Ashton [ 6 sty 2003, 12:16 ] |
Tytuł: | |
wlasnie o to mi chodzi wspolnymi silami ;] konrador: postaram poprawic czesc textow teraz reszte poprawie pozniej jak bede mial znowu czas piszcie jak lepiej by co brzmialo itp przynajmniej niebedzie trzeba pisac 1000x tego samego nowym ;] |
Autor: | Ash'Veem [ 6 sty 2003, 12:31 ] |
Tytuł: | |
Nie mam pojecia jak wpadles na to ze UO ma slaby kod sieciowy. |
Autor: | Scorpio [ 6 sty 2003, 12:39 ] |
Tytuł: | |
Pewnie przeczytal opis w ŚgK rofl |
Autor: | Mutant [ 6 sty 2003, 12:40 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ashton napisał:
...przynajmniej niebedzie trzeba pisac 1000x tego samego nowym ;] I tak nikt tego nie bedzie czytal, bo ludzie sa leniwi. Jak wyjdzie za dlugie to moze do polowy ktos dojdzie. Zawsze latwiej jest sie zapytac. Zmiencie topic na: Nie czytaj ! to sie moze sprawdzi |
Autor: | Mad Shinji Ikari [ 6 sty 2003, 13:06 ] |
Tytuł: | |
Ashton sie wczuł , chce sie dostac do Śgk A Sims Online??? gdzie sims online!!!!!!!!! :< |
Autor: | Ashton [ 6 sty 2003, 13:11 ] |
Tytuł: | |
nie poprostu ashton sie nudzi czekajac na everquesta |
Autor: | Ashton [ 6 sty 2003, 13:11 ] |
Tytuł: | |
mozna odsylac do faq jak ktos sie zapyta Ash stad mam takie pomysly ze sa wykurwiste lagi |
Autor: | konrador [ 6 sty 2003, 13:27 ] |
Tytuł: | |
'wykurwiste' lagi w tym przypadku nie sa spowodowane kodem sieciowym gry : |
Autor: | Ashton [ 6 sty 2003, 14:59 ] |
Tytuł: | |
a czym ? to napewno nie isp bo do innych gier niemam lagow tak samo serwy raczej tez nie sa przeciazone |
Autor: | Karol66 [ 6 sty 2003, 15:39 ] |
Tytuł: | |
Po prostu niewiele jest gier pracujacych na pakietach potwierdzonych jak UO. NWN tez to maja. W efekcie jak jedna osoba ma laga to staje cala gra. Niezamierzonym efektem jest wiec jej pelna "strategicznosc" przy rozgrywce w kilka osob przez net (mimo ze gra miala byc "real time") W UO jest podobnie tyle ze tam lag dotyczy jednej osoby - ruszasz sie o 2 pola jak na przyzwoitego konika szachowego przystalo i stoisz czekajac na potwierdzenie od serwera czy sie faktycznie ruszyles czy nie. Czyli generalnie efekt mozna opisac jako "caly swiat stoi". Jesli lag pusci to potem twoj klient w sekunde dostaje nawal informacji konczacych sie zazwyczaj informacja "zginales". W DAoC i AO natomiast przyjmuje sie domyslnie ze jesli jakis pakiet z informacja sie spoznia to ze "wszystko jest jak bylo" (jesli biegles przed lagiem - biegniesz nadal w tym samym kierunku) W efekcie jak KOGOS INNEGO laguje to np. widzisz ze biegnie na ciebie, walisz spell i po chwili dostajesz komunikat "out of range" i facet wraca na pozycje sprzed 1-2 sek - jego klient zdazyl zweryfikowac ze gosc sie zatrzymal. W odroznieniu od AO jednak w DAoC poszli na pewien kompromis. Jesli majac laga wbiegniesz mi w zasieg i ja walne Cie np. DD a Twoj klient "poprawi" Twoje polozenie po tym jak ja skoncze castowac czar to mimo ze Cie "cofnie" do tego miejsca gdzie ty sie zatrzyzmales to damamge dostaniesz. Ja ten mechanizm na swoj uzytek nazwalem mechanizmem kompensacji laga Poza tym DAoC/AO jest zasadniczo wolniejsze od UO. W UO serwer dziala "prawie natychmiast" - czyli majac lacze 30ms jest duzo duzo szybszy od kogos majacego 200ms. W DAoC/AO ten prog szybkosci dzialania jest przesuniety na ok. 200-300ms (znam sporo osob ktore mowia ze ta gra jest juz za wolna jesli nie masz w teamie minstrela ze speed song ) AO ma ten prog ustawiony po srodku o ile pamietam - tak na ok 100ms. <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Karol66 dnia 2003-01-06 15:41 ]</font> |
Autor: | Ashton [ 6 sty 2003, 15:54 ] |
Tytuł: | |
czyli to co napisalem stary kod sieciowy ;/ |
Autor: | Ash'Veem [ 6 sty 2003, 16:05 ] |
Tytuł: | |
UO ma capped maxymalny running speed na 100 ms gdzies tak tez.Czyli koles ktory ma 5ms nie bedzie szybszy od kogos z pigniem 100ms. |
Autor: | Coval [ 6 sty 2003, 16:16 ] |
Tytuł: | |
Ash, w praktyce jest inaczej. Poniewaz domki, rozmowy, npc, zwierzaki po prostu laguja. Gdyby to byla gra UO Duel, gdzie sobie pykasz w 2 osoby, badz jakas sensowna ilosc, to byc moze nie byloby roznicy. Tak jak stajesz na schodkach Big Tower - zawsze masz laga. Musisz miec suuuper lacze, zeby tego nie poczuc. Nie znam sie dokladnie na tych sprawach, jednak wydaje mi sie, ze strumien informacji jest rozny w roznych momentach gry. Na champach jest 100+ osob i wszystko chodzi dobrze, ale jak kazdy zaczyna cos robic (ie. walic EQ) to od razu gra staje. I wszyscy maja jednakowo - aczkolwiek to moze wynikac ze zbyt slabego kompa obslugujacego ten subserver. Ping does matter. |
Autor: | Ash'Veem [ 6 sty 2003, 16:33 ] |
Tytuł: | |
No dlatego napisalem ze to running speed i nic wiecej chyba. Wiadomo ze kolesiowi z 5ms bedzie latwiej castowac spelle itd niz komus kto ma 20 razy taki ping :|. |
Autor: | konrador [ 6 sty 2003, 18:11 ] |
Tytuł: | |
ashton, jedyny lag, ktoreg jestem pewny... z reszta nm, nie ma co psuc ladnego topica :E nie obwiniaj calej gry slabymi laczami swojego isp. jakbys mial dobre polaczenie z serwerem, to by ci netcode nie przeszkadzal. |
Autor: | Aenima [ 6 sty 2003, 18:43 ] |
Tytuł: | |
przynajmiej proboje cos robic ale w tym faq nie ma nic czego nie mozna znalezc na www |
Strona 1 z 10 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |