MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Polski darmowy mmorpg
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=7377
Strona 1 z 1

Autor:  ranin [ 12 kwi 2004, 13:28 ]
Tytuł: 

Od pewnego czasu pracuje nad czyms, co mozna nazwac gra mmorpg (jeszcze nie przypomina gry, tymbardziej ze nie posiada klienta i sterowanie odbywa sie z pozycji telnetu).

W tej chwili na ukonczeniu jest podstawowy system gry obslugiwany przez serwer (optymizacja kodu). W chwili obecnej mozliwe jest poruszanie sie, rozmawianie na skale widocznych postaci oraz walka wrecz na wpisanej wczesniej mapie. Ciekawe natomiast jest to, ze mapa zostaje udostepniona w pliku tekstowym: mozna ja dowolnie modyfikowac lub napisac wlasna i polaczyc z innymi (przynajmniej planowalnie).

Planowany jest takze klient z interfejsem graficznym oraz edytor map.

Jezyk: C++
Srodowisko: C++ 6 Builder
Planowane srodowisko grafizcne: 2D (DirectDraw lub OpenGL)

W chwili dokonczenia pierwszej wersji alpha serwera rozpoczynam pisanie klienta, w tym celu poszukuje chetnych z przynajmniej jedna z tych umiejetnosci:
- Znajomosc C++ (niekoniecznie w srodowisku Borlanda);
- Grafik (komputerowy: grafika 2D lub 3D - rendery; lub tradycyjny);
W pozniejszym terminie poszukuje:
- Kompozytor/muzyk (ktos naprawde znajacy sie na rzeczy, nie szukam techno/hh maniakow);
- Dzwiekowiec (wszelkie slangi mieczy, spiew ptakow, ryki, jeki itd).

Jesli jestes zainteresowany projektem prosze napisz tutaj lub jeszcze lepiej na numer gg: 2129300 , gdzie zawsze jestem niewidoczny. Nad projektem nie pracuje sam, istnieje pewna grupa osob z ktorymi solidnie zabralismy sie za prace. Kazda pomoc zwieksza szanse na ukonczenie projektu.

Autor:  Kielas [ 12 kwi 2004, 20:51 ]
Tytuł: 

Hej !

Nie chce was chlopaki zniechecac ani krytykowac ale czy to ma sens po raz setny wywazac otwarte drzwi ?
Jest tyle fajnych projektow open source do ktorych mozna sie dolaczyc .....
Zaczynacie wszystko od poczatku .... moze lepiej sie dolaczyc do innego zespolu ? Zawsze to wieksza szansa ze cos z tego wyjdzie poza wczesna pre-alpha.
A jesli nawet chcecie to robic sami to mozna zforkowac jakis sensowy projekt.
Troche tego jest do wyboru ...
http://sourceforge.net/projects/once
http://www.planeshift.it/about.html
http://sourceforge.net/projects/arianne
http://sourceforge.net/projects/crossfire
i jeszcze dziesiatki innych ....
W kazdym badz razie zycze wytrwalosci !!!

Autor:  Ashton [ 12 kwi 2004, 21:36 ]
Tytuł: 

no wiesz, ale ten gosc przynajmniej pisze w normalnym jezyku i ma troche wieksze pojecie niz poprzednik robiacy mmorpga w delphi :smile:

Autor:  ranin [ 13 kwi 2004, 08:26 ]
Tytuł: 

Czy wieksze pojecie nie wiem, ale srednie doswiadczenie w dziedzinie pisania gier i serwerow. Do projektow z sourceforge nie chce sie przylanczac, gdyz gry online z udostepnionym kodem zrodlowym sa niepowazne (wyobrazcie sobie goscia ktory chodzi po mapie i zabija wszystkich kogo tylko zobaczy nawet na nich nie klikajac, wystarczy ze zobaczy). Kod zrodlowy takich gier musi byc ukryty, za duzo oszustow by sie pojawilo gdy tylko gra zyskala by na popularnosci.

Nie przylacze sie do innych projektow takze z 2 innych wzgledow:
- Bardzo czesto projekty poczatkowych programistow sa zle napisane, to znaczy ze warz z rozbudowa spada czytelnosc oraz jedna klasa nie moze dzialac bez drugiej. Mnie udalo sie napisac ciekawie zoptymizowane klasy i funkcje, ktore po przeliczeniu na wiele graczy i jeszcze wiecej botow nie pociagnie 5 ghz.
- Pragne napisac pierwszy taki polski mmorpg, ktory naprawde zostanie dokonczony, slyszalem o studentach co rok temu zabierali sie za swoja gierke (to oni pisali w delphi? Cos z tego wyszlo?).

Dokonczylem podstawowe funkcje serwera, od dzisiaj zabieram sie za klienta, jeszcze pare dni i z pierwszej wersji gry zrobi sie wirtualny chat, gdzie mozna zabic rozmowce ;].

Autor:  Mac [ 13 kwi 2004, 09:38 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Kod zrodlowy takich gier musi byc ukryty, za duzo oszustow by sie pojawilo gdy tylko gra zyskala by na popularnosci.


Security through obscurity = no security. :smile:

Cytuj:
Pragne napisac pierwszy taki polski mmorpg, ktory naprawde zostanie dokonczony


Jezeli ma to byc powazny mmorpg to szanse na ukonczenie masz raczej male (bliskie zeru?). Powodow nie chce mi sie wyliczac. :wink: Jezeli bedzie to rodzaj hobby, tudziez zabawy czy nauki to moze byc dosc ciekawie..

Anyway, powodzenia :smile:

Autor:  Aeroth [ 13 kwi 2004, 10:30 ]
Tytuł: 

przypomnijcie sobie skąd wzięła się Ultima :] Może to powrót "gier garażowych"?

Autor:  Asmax [ 13 kwi 2004, 11:21 ]
Tytuł: 

Ultima, ultima, ale wtedy bylo znacznie prosciej zrobic porzadna gre (mowimy o Ultima I, jak mniemam :wink:)

Autor:  ranin [ 13 kwi 2004, 12:11 ]
Tytuł: 

Najbardziej czestym powodem niezakonczenia projektu jest jego zle zorganizowanie. Zorganizowac nalezy zarowno prace nad aspektami gry jak i wyglad silnika i mozliwosc rozbudywy (zeby potem nie okazalo sie ze by umiescic smoka w jaskini x, trzeba napisac silnik od poczatku).

Nad silnikiem pracuje sam, inaczej byc nie moze gdyz to moja idea optymizjacji i rozbudowy. Dopero jak silnik osiagnie odpowiedni poziom rozbudowania, do jego doskonalenia moze sie zabrac wiele osob.

Osobno pracujemy nad klientem, ktory ma za zadanie przetworzenie steku bzdur serwera na czytelne akcje otoczenia i innych graczy.

Osobno opracujemy system map, ktory bedzie mial za zadanie wyswietlic okolice na ekranie monitora, serwer potrzebuje jedynie informacji gdzie mozna stanac, a gdzie nie.

Jeszcze raz: pilnie potrzebny grafik 2D (komputerowy, klasyczny) lub 3D (rendery).

Autor:  XSiV [ 13 kwi 2004, 23:24 ]
Tytuł: 

Pilnie to moze nie (za duzo mam otwrtych projektow teraz), ale odezwij sie do mnie i powiedz czego potrzebujesz (ICQ w info) cos sie wymysli.

Autor:  ranin [ 15 kwi 2004, 19:43 ]
Tytuł: 

na szybko skombinowalem stronke http://www.vandil.prv.pl/ i wyrylem fabule (dzial historia), kieprawa dlatego chcialbym uslyszec sugestie na jej temat i propozycje zmian.

Autor:  Marino39 [ 23 kwi 2004, 21:11 ]
Tytuł: 

Cos mi sie wydaje ze ja moge sie jakos przydac:P Ucze sie c++ od jakis 2 miesiecy :]

Autor:  Ashton [ 24 kwi 2004, 08:12 ]
Tytuł: 

lol, jestes pewien ze 2 miesiace to wystarczajaco ?

Autor:  ranin [ 24 kwi 2004, 08:57 ]
Tytuł: 

Jedni sie ucza szybciej drudzy wolniej, jednak mimo wszystko potrzebuje kodu ktoregos z twoich programow by ocenic twoje umiejetnosci (jesli naprawde chcesz pomoc).

Kwestia w stylu programowania, mianowicie jeden problem programistyczny mozna rozwiazac na wiele sposobow. Sposob w jakim zostanie rozwiazany wplywa na czytelnosc kodu, wygode jego dalszego pisania oraz efekt koncowy - predkosc i stabilnosc dzialania gry.

Autor:  Marino39 [ 24 kwi 2004, 12:25 ]
Tytuł: 

Ja to glownie pisalem aplikacje konsolowe ;]
Ale mam jedna taka okinkowa ;] zrodlo jest tu: http://www.marino39.boo.pl/bba.zip
Ten program jest jakby loaderem do gry World of Warcraft beta 1 :]
Moglbys zadac mi jakies zadanie (program) do napisania :] w tedy bys mog lepiej mnie sprawdzic. Ja nie mowie ze jestem ekstra ale jakos sie moge przydac :]

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Marino39 dnia 2004-04-24 13:31 ]</font>

Wlasnie robie cos bardziej ambitnego rpg w aplikacji konsolowej ;p czyli rpg tekstowe;p
Narazie ukonczylem tworzenie postaci :]

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: marino39 dnia 2004-04-24 20:02 ]</font>

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team