MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Mortal Online - DYSKUSJA OGÓLNA.
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=84&t=29136
Strona 7 z 149

Autor:  iniside [ 17 lut 2009, 16:42 ]
Tytuł: 

joshe napisał(a):
iniside napisał(a):
Mendol napisał(a):
no ale nie robia od podstaw chyba? tzn. korzystaja z silnika unreala or smth?
swoja droga ciekawe jak to pociagnie mmo.

UE3.
A najnowsze wersji (UE3.5 czy tam 3.25 zwal jak zwal), jest zaimplementowane Crowd Technology, specjalnie do obslugi ogromnych ilosci postaci na jednej scenie wraz animacjami, particles itd (w GoW2 to jest wykorzystane).

Owszem, tylko pokaz możliwości engine'u opiewał na modele bez tekstur, cieniowania, oraz bez żadnego oprzyrządowania.
Wyobraź sobie 200 chłopa, każdy z inną brechą i innych ciuchach.
Dodatkowo mając na uwadze 10 hitboxów (zatem każdy element teksturowany oddzielnie w zależności od stanu "uszkodzeń" danego członka) podejrzewam że >10 slotów na sprzęt i tak dalej, wtedy z owej prezentacji zrobiłby się pokaz slajdów.

Dobrze że chociaż developerzy są w stanie poświęcić pewne rozwiązania na rzecz wydajności. Choć z tego co mówią, w tym momencie nie idą na żadne kompromisy.

Ale nie tej samej ekipy, która pracuje nad UE3.

Anie wzioles paru rzeczy pod uwage:
a) Hitbox != tekstury, modele etc.
b) sumulacje uszkodzen w UE mozna przeprowadzic proceduralnie
c) Moze byc 100 slotow na sprzet, prawda jest taka ze wiekszosci nie widac bo jest przykryta innym meshem wiec tak czy inaczej nie jest renderowana ;p.

Autor:  joshe [ 17 lut 2009, 20:24 ]
Tytuł: 

iniside napisał(a):
Anie wzioles paru rzeczy pod uwage:
a) Hitbox != tekstury, modele etc.
b) sumulacje uszkodzen w UE mozna przeprowadzic proceduralnie
c) Moze byc 100 slotow na sprzet, prawda jest taka ze wiekszosci nie widac bo jest przykryta innym meshem wiec tak czy inaczej nie jest renderowana ;p.


Wziąłem, tylko nie zrozumiałeś :P
a. nie pisałem o hitboxach jako namacalnych obiektach, tylko odwzorowujących miejsce na którym wykonana zostaje akcja
Mam nadzieję że zakumałeś ;-)

b. nie zapominajmy o powiadomieniu serwera o tym i rozesłaniu informacji do reszty ludzi; sam klient też musi odpalać konkretne animacje (niestety, euphorii nie będzie w MO) i całą masę innych dupereli

c. kontynuując b. to czego nie widać nie znaczy że tego nie ma, klient ciągle dostaje info na temat tego co kto nosi; procek też musi mieć co liczyć, zwłaszcza że "trochę" fizyki będzie zaimplementowane w grze ;)
Aczkolwiek najwięcej w tym zakresie oberwie serwer.


Zatem kilkaset identycznych modeli będących tylko repliką != kilkuset żywych graczy; jeśli chodzi o wydajność tylko po samej stronie klienta

Autor:  iniside [ 17 lut 2009, 21:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
c. kontynuując b. to czego nie widać nie znaczy że tego nie ma, klient ciągle dostaje info na temat tego co kto nosi; procek też musi mieć co liczyć, zwłaszcza że "trochę" fizyki będzie zaimplementowane w grze
Aczkolwiek najwięcej w tym zakresie oberwie serwer.

No tak, ale to ze jest to jeszcze nie znaczy ze cos prezentuje. Dla klienta to czego nie widzi kamera to poprostu jakies ID, a niesmialo przypominam ze rozmawiamy o grafice nie o tym jak bardzo oberwie serwer :D.

Cytuj:
b. nie zapominajmy o powiadomieniu serwera o tym i rozesłaniu informacji do reszty ludzi; sam klient też musi odpalać konkretne animacje (niestety, euphorii nie będzie w MO) i całą masę innych dupereli

Niekoniecznie. Stety lub niestety animacje w UE3 sa client based. Serwer nie otrzymuje o nich zadnego info (afair, moge sie mylic co do tego ze zadnego).
Wiec kazdy klient, moze sobie obliczyc wlasna animacje i poprostu ja wyswietlic. Serwer wysle tylko info o tym ze dostales w leb albo w nogi a client ja sobie intepretuje jak chce (czyt. generuje odpowiedni event np. tryskajca krew :E).

Cytuj:
a. nie pisałem o hitboxach jako namacalnych obiektach, tylko odwzorowujących miejsce na którym wykonana zostaje akcja
Mam nadzieję że zakumałeś

No tak wiem, ale mimo wszystko podmienianie tekstur po oberwaniu w konkretnego hitboxa ma raczej marny sens przy mocy obencych kart graficznych :D.

Autor:  joshe [ 18 lut 2009, 22:58 ]
Tytuł: 

Niektórzy już pewnie widzieli, ale devsi w przypływie dobrego humoru podzielili się easter-eggiem.
http://www.mortalonline.com/forums/atta ... eballs.jpg

Przez przypadek cała mapa świata została pokryta teksturą z ruszającymi się oczami. Szkoda że nie zrobili krótkiego teasera ;)
Króliki wydają się wklejone photoshopie, ale tekstura rozdupiła oświetlenie.

sprawcę ma się rozumieć znaleziono
http://i43.tinypic.com/x0trow.jpg

Jest też już dual wielding ;)
http://s568.photobucket.com/albums/ss12 ... lfixed.jpg

Autor:  zaboleq [ 21 lut 2009, 01:21 ]
Tytuł: 

Co to za licznik na glownej stronie?

Autor:  yabaddi [ 21 lut 2009, 07:10 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Originally Posted by seniorfrito View Post
I'm sorry if this has been asked before. I tried searching for it, but found nothing. Anyway, what is the counter on the main site for?

It's for counting down to zero.
Cytuj:
What is it counting down?

Time.
Cytuj:
Is it the time till release?

No.

by Mats Persson, Developer of MO :D

Autor:  zaboleq [ 21 lut 2009, 12:16 ]
Tytuł: 

Odpowiedz zajebiaszczo konkretna 8)

PS
Nie sadzicie iz te kilkanascie osób w DevTeam to trochę mało i nawet ogrom pracy nie da wymiernych efektów?Sam projekt wydaje się zajebisty , o takim mmo marzę od dawna - szkoda by było gdyby MO zaliczył faila :/

Autor:  Bastian [ 18 mar 2009, 17:28 ]
Tytuł: 

o 16:00 zaczęły się zapisy do bety
http://www.mortalonline.com/beta

link do trailera z forum MO
http://files.filefront.com/720Pmovmov/; ... einfo.html

Autor:  zaboleq [ 18 mar 2009, 18:25 ]
Tytuł: 

No , ja już się zapisałem :P

TRAILER WYMIATA :|

Autor:  Mendol [ 18 mar 2009, 18:37 ]
Tytuł: 

grafika jak w dfo.

Autor:  zaboleq [ 18 mar 2009, 18:41 ]
Tytuł: 

Mendol marna próba flejmu ;)

BTW fajnie wygląda kawałek jak koleś spadam z konia

Autor:  Mendol [ 18 mar 2009, 18:42 ]
Tytuł: 

nie marna tylko realna. i nie flame tylko normalna ocena tego co pokazuja w tej chwili.
tyle.

Autor:  Zarri [ 18 mar 2009, 18:48 ]
Tytuł: 

Mendol napisał(a):
grafika jak w dfo.


Grafika jest zupelnie inna, gdyz na zupelnie innym silniku robiona.

Autor:  Mendol [ 18 mar 2009, 18:49 ]
Tytuł: 

ok niewazne.

Autor:  zaboleq [ 18 mar 2009, 19:04 ]
Tytuł: 

Porównywanie MO do DFO to obraza dla tego pierwszego .Stopniem Faila DFO nic przebić nie może :)

Autor:  Mendol [ 18 mar 2009, 19:07 ]
Tytuł: 

nie sadze.

Autor:  joshe [ 18 mar 2009, 19:31 ]
Tytuł: 

zaboleq napisał(a):
Stopniem Faila DFO nic przebić nie może :)


almost

Obrazek

Autor:  zaboleq [ 18 mar 2009, 22:44 ]
Tytuł: 

Wracajcie do DFO lepiej nerdy :P

Autor:  iniside [ 18 mar 2009, 23:05 ]
Tytuł: 

Mendol napisał(a):
grafika jak w dfo.

Ani to stwiedzenie faktu, ani prowokacja.

Autor:  zaboleq [ 18 mar 2009, 23:38 ]
Tytuł: 

Weźcie nie zaśmiecajcie tego topiku bo gra zapowiada sie imo o niebo lepiej niż dfo i zapewne nie okaże się failem .Wszystko pokaże beta do której mam nadzieje się dostanę .Zapewne jest to mmo na które warto poczekać i z którego ludzie nie bedą szydzić jak z DFO kupe czasu przed premierą ...

Strona 7 z 149 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team