MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Mortal Online - DYSKUSJA OGÓLNA.
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=84&t=29136
Strona 69 z 149

Autor:  joshe [ 24 lis 2009, 13:07 ]
Tytuł: 

Mark24: czego nie wiedziałeś przed zalogowaniem ?
Bo na pewno nie tego że mapy nie ma, a czat jest tylko lokalny.
Nie miałem większego problemu z nawiązaniem kontaktu. Ale niestety, nikt Cię nie lubi :<

Sterowanie nie jest złe, w beta kliencie ustawione na sztywno.
GUI się nie podoba ? A to peszek. Faktycznie, bez zajebiście wyglądających okienek nie da się grać.

Dla mnie ważne że podstawowy UI nie gryzie w oczy i jest minimalistyczny jak tylko się da.

I zdecydowanie the moar u pvp, the bigger ur penis iz :]


Są faktycznie problemy ze zmianą haseł
wszyscy odsyłają do supportu [email protected]


ps. i co niby za te 2-3 lata miałoby się pojawić ?
5 nowych setów armora, nowy typ domku i konik garbusek ? :>

Najważniejszy jest combat i performance. Reszta jest ok na ten moment.No, wypadałoby jeszcze trochę zwierza dorzucić bo pustawo z deczka.


edit: no offence of kors.
poniżej lamoon jara się na maxa
ja się jaram pół na pół
inni wcale

Autor:  lamoon [ 24 lis 2009, 13:20 ]
Tytuł: 

Mark24 napisał(a):
performance? nie jest jeszcze taki zły - gra działa a to najważniejsze.
Te okienka opcji wyglądają jakby je robił ułomny grafik w paincie - już samo tworzenie postaci jest zjebane totalne.
"Drzewka" skilli etc. wyglądają na jakąs pre-alfę z darmowego koreańskiego grindfestu, zresztą jakie drzewka po prostu lista ~8 skilli na krzyż.
Samo sterowanie - rotfl, ktoś widział gdzieś gorsze? Grałem tylko 20min ale rozumiem, że devsi postanowili od nowa wynaleźć koło i nawet im wyszło, tylko kwadratowe i dupa strasznie boli.

Więc wystartowałem w jakiejś wiosce - 10min spędziłem szukając zmiany sterowania na bardziej ludzkie - nie znalazłem. Znalazłem za to NPC-a (to chyba sukces z tego co czytałem?) - najebałem mu z piąch (NPC nawet się nie odwrócił), obok respawnął się jakiś nagi kolo z penisem po kolana na wierzchu (chyba większy level? ;), brak nicków nad głowami - czegokolwiek, brak jakiejkowiek mapy, wypróbowałem chat ale pustka jak chuj - nikt się nie odezwał. PObiegłem w las - prosto przed siebie, i jak mi się bieganie po pustym lesie znudziło to się lognąłem.

Zmieniłem hasło do konto na tej ich stronce - niestety na mail-a (gmail) nic nie przyszło. Nawet podstaw php ci ich programiści jak widać nie opanowali ;)

Dzisiaj napisałem do supportu - bo generalnie konto za 50 ojro mam zablokowane zmianą hasła (stare nie działa, nowe nie przyszło).

To coś nawet ciężko nazwać failem. Ta gra po prostu potrzebuje conajmnije roku, a moim zdaniem 2-3 lat by coś sobą reprezentować.
I nie wiem po co ta beta - tam nie co za bardzo testować. Ja przetestowałem bieganie nago po lesie - i działa. Całą resztę muszą dorobić.


No to ja miałem z goła inne doświadczenia niż Ty. Pojawiłem się w jakiejś wiosce. Wokoło biegało sporo ludzi, ktoś tam rąbał drewno, ktoś kopał rude, jedni jechali na koniach. Takie tam życie. Poszedłem do kowala (szyld na budynku powiedział mi że to może być tutaj) dostałem od niego noob siekierkę i jakieś łachy. Ubrałem, ciupaga w dłoń i do drzewa. Porąbałem drewna, później pokopałem rudy w pobliskich skałach. Rudę zaniosłem do Refinera i przetopiłem ją na sztabki nie pamiętam czego. Poszedłem do kowala i wykułem pierwszą broń 1h miecz. Ok. Poleciałem kawałek od miasta do pobliskiego lasku. Po drodze mijałem domki graczy, jeden przy drugim. Niektóre skończone inne widać że w trakcie budowy. Podszedłem do jednego skończonego chciałem otworzyć (locked). Ok. Poleciałem dalej. W lasku nieopodal wypasały się dziki. Podszedłem do pierwszego. Zaznaczyłem go sobie TABem i wpisałem TAME. 'Miły dzik miły dzik pozwól mi zostać swoim przyjacielem...' bach...nie udało się:( Dzik się wkurwił i zaatakował. Spierdoliłęm;) Podszedłem do innego. To samo. Ten jednak okazał troszek więcej szacunku. Z następnym było dużo lepiej. Udało się go oswoić. Reaguje na podstawowe komendy. Follow me, Protect me, Attack. Można zmienić jego imię. Wpisałem Loyalty wyskoczył komunikat jak dzik mnie lubi 235/1000 czyli nie za bardzo. Z każdym rozkazem spadało. Tak więc komenda Feed (nakarm). Loyalty skoczyło po dwóch nakarmieniach do jakiś ~500:) Już lepiej. Potem dzik nie był już głodny. Jeszcze opcja Rename i dzik nazywa się Tofik :D Polatałem po lasku i oswajałem. Tym sposobem zrobiłem jakieś 15% tamingu. Dalej już nie rosło. Ok. Poleciałem kawałek dalej w kierunku domków na horyzoncie. Tam w pobliżu pasły się jakieś jelonki czy coś jelonkopodone;) Zacząłem oswajać. Taming zaczął gainować. Chcę teraz dobić do 25% bo można oswajać dzikie konie. Kawałek wgłąb lądu spotkałem skupisko takich. Jak narazie to próba oswojenia skończyła się atakiem na mnie.
Temat walka. Faktycznie atakowanie kogokolwiek w grze jest gainem walki. Czy atakujesz moba, gracza czy npca rośnie walka. Z tym że tak atak na npca w mieście kończy się tym że robisz się szary. W narożniku ekranu jest tarcza która zmienia kolor i widać jacy jesteśmy. Wystarczy że jakiś inny gracz zobaczy że jesteś szary - Guards! Przybiega patan zakuty w mega zbroje z mieczem i dostajesz strzał za 400 i padasz. I duszek :)
Ogólnie gra przypomina mocno ultimke dlatego bardzo mi podchodzi. Może jestem przez to zaślepiony (chociaż nie powiem że nie widać masy błędów) ale gra mi się bardzo przyjemnie. Faktycznie interfejs gracza możnaby zmienić ale suma sumarum można się i do tego przyzwyczaić...itd itd itd
W razie pytań pytać:) NDA jest zdjęte to można śmiało gadać co i jak:)

Autor:  Mark24 [ 24 lis 2009, 14:21 ]
Tytuł: 

NPC-e ani gracze nad głowami nie mają nicków. Dopiero jak przyjebałem NPC-owi z piąchy to na local chacie miałem info:
"you hit regent_vendor_ac for 2 points" - coś w tym stylu.
W wiosce oprócz mnie nie było akurat nikogo - no pojawił się jakiś golas ale gdzieś pobiegł.

Nie zauważyłem by cokolwiek dało się robić, ba próby klikania na NPC-u (znalazłem i pobiłem 2) nie odnosiły żadnego skutku. Generalnie nie znalazłem ani jednego obiektu na który mozna kliknąć i coś zrobić.

Biegnąć po lesie znalazłem jakieś worki i kości - oczywiście kliknąć na to nie można - zero interakcji. btw. 10min biegania po lesie i ani jednego mob-a, tylko drzewa i krzaczory.

jak odzyskam hasło to zdam relację - ale imho to najbiedniejsza beta jaką widziałem i to miesiąc przed premierą - śmiech na sali. Nawet na pokaz enginu (engin jest stary i nie ma co pokazywać) to to coś się nie nadaje.

lamoon - na początku wybierasz lokację startową - ja wybrałem 2 od góry - może to dlatego takie pustki? Ale w sumie dlaczego dają lokacje do wyboru jak tylko w (zakładamy) pierwsza jest playable.

Autor:  grey_cinnamon [ 24 lis 2009, 14:23 ]
Tytuł: 

Heja.

Lamoon, żeby konia stamować musisz mieć 40 tamingu.
Pozdro.

Autor:  Ossur [ 24 lis 2009, 14:42 ]
Tytuł: 

Mark, stajesz przed npc, workiem i klikasz 'R'...

Autor:  lamoon [ 24 lis 2009, 15:26 ]
Tytuł: 

Moi drodzy. Widzę że tutaj wiele osób nie wie o czym w ogóle pisze...ale i tak piszą bo jest im tak wygodniej pierdzielić. W MO prawie w ogóle się nie klika tak btw. Wiele rzeczy po prostu sie wklepuje z klawiatury (tame, trade itp.) Ogólnie proponuję zapoznać się z opcjami klawiszy w grze, naprawdę to nie boli zobaczyć sobie i zapamiętać te kilka klawiszy. X - tryb walki, Z - kursor, R - użyj np.
A ogólnie to proponuje zapoznać się z tym:

http://www.mortalonline.com/files/beta/MO-Quick_guide_0_7.rtf

Plik nie zajmuje dużo a jest tutaj wyłożone czarno na białym jak mniej więcej wygląda teraz MO w wielu kwestiach (housing, taming, guild system, walka...)

Autor:  Mark24 [ 24 lis 2009, 16:39 ]
Tytuł: 

no to widzę powrót do korzenii, lata 80 ubiegłego stulecia się kłaniają. Dobrze, że poruszanie się jakoś udało im się rozwiązać, i nie trzeba wklepywać z klawiatury "go west" :lol:
I tak podchodze do NPC-a
klikam R
klikam Z (żeby mi się kursor myszy pokazał) i mogę kliknąć jakaś opcję
drag & drop nie działa rotfl - trzeba klikać prawym przyciskiem by coś przerzucić do slotów
jak już skończę z nim gadać klikam R
potem klikam Z by się móc poruszyć

normalnie panowie devis produkujący to coś próbują na nowo wynaleźć koło, na razie uczą się programować, zaczęli od podstaw i chyba przerabiają podręczniki z lat 80, gdy obsługa myszy to było coś, a o drag&drop nikt jeszcze nie słyszał ;)

szczerze mówiąc takiej komedii już dawno nie widziałem.

gra jako proces w windowsie ma nazwę: unrealengine.exe - chyba powoli bawią się w przerabianie tego na coś co kształtem będzie przypominało mmorpg ;)

Autor:  Teo [ 24 lis 2009, 16:45 ]
Tytuł: 

Polecam ci inne gry gdzie obsluga myszki jest zrobiona swietnie, jest wow, jest aion i inne, jednak tam nie ma brudnych kroczy i nagich fiutow.

MO wyglada kiepsko, to co oferuja na tym etapie to narazie poczatki fundamentow i wszystko by bylo ok ale oni twierdza uparcie ze wydadza ta gre w 2009 roku, no i tu pojawia sie zdziwienie i smiech.
To ze trezba opanowac kilka klawiszy wiecej to nie problem, problem to sens zastosowania takich rozwiazan jesli sa inne wygodniejsze, sandbox nie oznacza przeciez ze myszke zastepuje sie klawiszami, nie tedy droga.

Autor:  lamoon [ 24 lis 2009, 16:49 ]
Tytuł: 

Mark24 napisał(a):
I tak podchodze do NPC-a
klikam R
klikam Z (żeby mi się kursor myszy pokazał) i mogę kliknąć jakaś opcję
drag & drop nie działa rotfl - trzeba klikać prawym przyciskiem by coś przerzucić do slotów
jak już skończę z nim gadać klikam R
potem klikam Z by się móc poruszyć)


Nie jest to do końca prawdą ponieważ klikając R na NPCu pojawia się automatycznie kursor. Mark24 dobry człowieku, kiedy ostatnio odpaliłeś MO? Nie było to przypadkiem latem? 8)

Autor:  Mark24 [ 24 lis 2009, 16:52 ]
Tytuł: 

5minut temu.
wlasnie dostalem maila od ich supportu z nowym passwordem.
A konto założyłem sobie wczoraj, więc sorry jeszcze nie jestem przyzwyczajony do topornej grafiki z lat 90 i interfejsu uzytkownika z lat 80, oraz totalnie nieintuicyjnego sterowania.
dawno nie grałem w retro.

Autor:  lamoon [ 24 lis 2009, 17:03 ]
Tytuł: 

Prawdę mówiąc wiem o czym mówisz:) Sam jak pierwszy raz odpaliłem to cudo myślałem że się popłaczę. Interfejs mnie dobił. Grafika nie koniecznie, bo nawet całkiem ładna jest, jedynie co mnie jeszcze na dzień dzisiejszy irytuje zarysy ikonek w plecaku. Koszula to jakaś zielona plama w kwadraciku, a miecz to jakieś dwie kreski na krzyż. Mogliby to zmienić bo jest to nie tylko irytujące ale przeszkadzające. Sam nie wiesz na dobrą sprawę co masz w plecaku.

Ogólnie pograj troszek tak ze spokojem i na spokojnie wszystko sobie przeanalizuj zobaczysz że tak na dobrą sprawę nie jest aż tak źle jakby się to wydawało na pierwszy rzut oka. Ale mówię na spokojnie bez irytacji:)

Autor:  zaboleq [ 24 lis 2009, 17:15 ]
Tytuł: 

No ta interakacja z npc prawie jak w UO.Akurat rozwiązania z innych mmo sa chyba lepsze/wygodniejsze niż pisanie do npc ?

Autor:  Szamotula [ 24 lis 2009, 17:32 ]
Tytuł: 

Nawet w Tibii juz nie trzeba gadac z npc ot co!

Autor:  joshe [ 24 lis 2009, 17:50 ]
Tytuł: 

Postacie można "podświetlać" TABulatorem, także z wybieraniem celu nie ma większego problemu. Kliknąć można zawsze.
R prawie automatycznie mi się klika - naleciałość z gierek modern combat FPS - więc też nie wiem w czym problem.

embe napisał(a):
To ze trezba opanowac kilka klawiszy wiecej to nie problem, problem to sens zastosowania takich rozwiazan jesli sa inne wygodniejsze, sandbox nie oznacza przeciez ze myszke zastepuje sie klawiszami, nie tedy droga.

Klawiszy do obsługi jest nawet mniej niż by się mogło wydawać.
Część komend obsługiwana jest niestety komendami, ale nie sądzę by nie dodano opcji bindowania komend do klawiszy (choćby nawet wklepując odpowiednią formułkę).

Zastanawia mnie jednak owe "myszke zastepuje sie klawiszami, nie tedy droga". Nie jest lekko i przyjemnie przyzwyczaić się do obsługi interakcji i interfejsu w MO (choć ten drugi jest prosty jak budowa cepa).
Ale nie potrafię wyobrazić sobie lepszego sposobu na równoczesną grę w FPV oraz używanie kursora w interakcji.

Pojedynczo nie ma sprawy w klikalnych grach mmo, czy crpg gdzie najczęściej pauzka wskakuje podczas wchodzenia do inwentarza. Ale nawet gdy nie ma pauzy, to nikt rozsądny nie miesza kursorem pomiędzy oknami, albo kombinuje gdy naokoło czai się śmierć. Wystarczy że obok przebiegnie gracz który daje dyla przed mobami, a bardziej interesującym obiektem ataku może okazać się nieopatrzny gracz stojący po drodze.

Zobaczymy co i ile usprawnią tuż przed open betą. W tym momencie samo zniesienie NDA jest lekkim strzałem w stopę ze względu na wciąż fatalny combat. W pierwszym tygodniu grudnia mają wysyłać full loot bagi, więc pewnie w okolicach połowy odpalą betę, o ile nie przełożą premiery.
Zatem co najmniej 2 tygodnie zarywania nocek ;)

Szkoda tylko że dali tak zaporową cenę zarówno na klienta, jak i dość drogi na nasze warunki abonament.

Autor:  Teo [ 24 lis 2009, 18:49 ]
Tytuł: 

No ale widzisz, jak narazie chyba nikt nie wpadl na pomysl by zrezygnowac w autach z kierownicy, przeciez wystarcza dwa przyciski, jeden w lewo drugi w prawo, chetni napewno sie znajda na tak rewolucyjne rozwiazanie zwlaszcza przy to auto bedzie drozsze od tradycyjnego z kierownica.

Ja nie neguje stosowania klawiszy, tylko ze producent MO szuka na sile odmiennosci zamiast skupic sie na dopracowaniu tego co w sandbox jest fundamentem, czyli ekonomia zwiazana z lootem i craftem, udoskonalanie postaci, system combatu, wielkosc swiata, swoboda i wolnosc.
Jak wiemy aventurine nie potrafi tego zrobic i wyszlo im fpp mmo z elementami sandboxa.
Tu natomiast od miesiecy testuja poziom dyndania fiutow, zamiast wziasc sie za banalne bindy do komend tekstowych.

Autor:  zaboleq [ 24 lis 2009, 19:41 ]
Tytuł: 

Ja myślę, że jak oni to wydadzą w grudniu to chyba zamkną studio i się zwina z tobołami bo oni po prostu nie mogą tego wydać w grudniu :|...No kurwa nie mogą bo jak do chuja po tych filmikach co oglądam to WHO było lepsze i AoC na starcie bo tutaj po prostu jak widzę jak jakiś koles się z kims leje (combat z youtube a jutro sam przetestuje) to gorzej to wygląda niż w UO :E ...Ciekawe co sie będzie działo po tym zniesieniu NDA i open becie

Autor:  Mendol [ 24 lis 2009, 19:42 ]
Tytuł: 

a nie mowilem :)

Autor:  Mark24 [ 24 lis 2009, 22:42 ]
Tytuł: 

dla mnie ten cały projekt śmierdzi amatorszczyzną i tyle. Zaczynam skłaniać się ku podejrzeniom, że to był skok na kasę i tyle. Grupka nastolatków trochę podłubała przy enginie unreala, na kilku sprawach totalnie się wyłożyła i chyba nie potrafi wybrnąć, sprzedadzą ten 1000 preorderów za 50 ojro to chociaż zakup enginu im się zwróci. A gra w takim stanie nie wytrzyma nawet miesiąca.
Co ja tam kuźwa mam biegać i tamować dziki czy rąbać drzewo przez cały miesiąc...?

Autor:  zaboleq [ 24 lis 2009, 22:47 ]
Tytuł: 

Mark24 napisał(a):
dla mnie ten cały projekt śmierdzi amatorszczyzną i tyle. Zaczynam skłaniać się ku podejrzeniom, że to był skok na kasę i tyle. Grupka nastolatków trochę podłubała przy enginie unreala, na kilku sprawach totalnie się wyłożyła i chyba nie potrafi wybrnąć, sprzedadzą ten 1000 preorderów za 50 ojro to chociaż zakup enginu im się zwróci. A gra w takim stanie nie wytrzyma nawet miesiąca.
Co ja tam kuźwa mam biegać i tamować dziki czy rąbać drzewo przez cały miesiąc...?


te wypowiedzi o dzikach i bieganiu po lesie sie do siga nadaja :D

Nie no ja wierzę, że oni przesuną premierę bo jak sam zagram jutro to naprawdę napiszę na ich forum jakie gówno wciskają na miesiąc przed premierą ...


A to ze strony MO...Phi...

With this in mind we are approaching release, but the release date is not written in stone. Cynically speaking, the more people interested in and buying the game, the more time we will be able to invest in tweaking, polishing and even add more features before launching it

Autor:  joshe [ 24 lis 2009, 23:14 ]
Tytuł: 

Mendol napisał(a):
a nie mowilem :)

huja tam mówiłeś :]

Mark24 napisał(a):
Co ja tam kuźwa mam biegać i tamować dziki czy rąbać drzewo przez cały miesiąc...?

byłby już czas dowiedzieć się na czym polega RPG :)


embe: looting jest w porządku
craftowanie jak wiadomo jeszcze będzie usprawnione
Reszta problemów już chyba została omówiona, ale mnie tylko martwi dławiący się combat. A tym co się pojawiało w changelogach wręcz wierzyłem że już wszystko będzie grało.
Niestety, bez dopracowanej obsługi walki wszystko jest o kant dupy. I właśnie dlatego mam nadzieję że zreflektują się co jest nie tak, a tym bardziej będą potrafili to poprawić.

Reszta mi szczerze mówiąc koło huja lata. Domki czy taming mnie nie jara, bo wyrosłem z bawienia się w domki (no, może poza hotelami w eurobiznesie) Ale fatalnie działający combat jest niedopuszczalny. Sterowanie jest całkiem w pytę, zwłaszcza że to po prostu działa i nie widzę innej możliwości połączenia fpv z interakcją przy użyciu myszki.

Co się zaś tyczy DFo, to nie jest to niestety pure fpv i jeśli co najmniej połowa graczy nie gra 24/7 w trybie fpv, to nie ma do czego przyrównywać. A wiem że każdego męskiego członka ciągnie do pooglądania dupy elfki którą kieruje. Ot co.

Z trochę innej beczki, bo już mnie MO zaczyna denerwować.
Wychodzi może nowe fpv crpg w najbliższym czasie ?
Cokolwiek co najmniej tak dobrego jak Dark Messiah.

Strona 69 z 149 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team