mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2974 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 149  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2010, 21:04 
Cytuj  
Sigh.
Trawe zawsze sie robi na sprite'ach. Nawet w Crysis trawa to zwykle meshe z two-sided texturami. Dlatego jak wspomnialem duzo zalezy od umiejetnosci grafikow ktorzy przygotowuja textury. Prawda jest taka ze gowna bata nie ukrecisz.

Myslisz ze jak sie robi drzewa i krzaczki ? Generalnie sa dwa sposoby Liscie z meshy (nikt normalny tego nie robi do gier) i bilboardy (czyli jak w kazdej grze). W Crysis drzewa sa zrobione dokladnie wedlug tego schematu rdzen drzewa do mesh, potem pare odstajacyh galezi a reszta to textury ;p.

Dlatego, biorac pod uwage ze ich graficy do tej pory nie byli w stanie przygotowej porzadnych tekstur roslinnosci to ja bym na cuda nie liczył. Samo zrobienie trawy to 1 minuta w Mayi, ale tekstury do tego to juz sztuka ;p/

Epic ma Atlas (jesli chodzi o MMO). Uprzedzajac pytanie nie slyszalem o zadnej grze opartej o Atlas.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2010, 21:19 
Cytuj  
Jakbym miał się spuszczać przy placeholderach (obecne drzewka i trawku), tylko po to, żeby niedługo po tym spuszczać się jeszcze bardziej przy tym co powinno być (speedtree 4), a po chwili ponownie (speedtree 5) to bym powiedział szefowi gdzie sobie może wepchnąć swój krawat :)

Pisałem że ziębią mnie drzewka bo i tak nie lampię w górę - jak optymiści. Odnośnie trawki i krzorów, to mam tylko drobne ale, że jak na tak długi czas bety graficy mogli poświęcić dzionek na smarnięcie lepszych pngów, zamiast skopiowania gifów z duke-nukema ;)

Ale jak już wspomniałem, flora mnie wali w tym momencie, bo koniec końcem wejdzie speedtree. Tym lepiej że w najnowszej wersji UE3.x jest już zaimplementowany.

Co do atlasa, to zdaje się APB i crimecraft korzystają z tej technologii. Ale to ciągle instanced "m"mo.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2010, 21:24 
Cytuj  
joshe napisał(a):
Ale jak już wspomniałem, flora mnie wali w tym momencie, bo koniec końcem wejdzie speedtree. Tym lepiej że w najnowszej wersji UE3.x jest już zaimplementowany..


No wlasnie chodzi, o to ze ludzie podniecaja sie tym ze bedzie ST5 w MO (jkaby to jakis cud byl, przeciez ten soft jest zaszytyw UE3 w standardzie) i mysla ze odrazu bedzie ładniejsza roslinnosc (magiczny przycisk imporove flora).Problem polega na tym, ze nie bedzie. Bo sam program cudow nie czyni (czego ja jestem dobrym przykładem ;p).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2010, 21:26 
Cytuj  
ale już same standardowe elementy z biblioteki speedtree są całkiem w pytę.
Testowo rozrzucić trochę zieleniny i można potem się pałować z dziuplami, szyszkami i rosą na trawie ;)


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 30 mar 2010, 21:34 
Cytuj  
ale co to ma za znaczenie w przypadku mo, skoro nie potrafia sobie poradzic z podstawowymi rzeczami?

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2010, 21:39 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
ale co to ma za znaczenie w przypadku mo, skoro nie potrafia sobie poradzic z podstawowymi rzeczami?


Obrazek


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 30 mar 2010, 22:17 
Cytuj  
a mozesz jasniej? czy tak chciales 'zablysnac' ?

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2010, 22:49 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
a mozesz jasniej? czy tak chciales 'zablysnac' ?


W ten sam sposób co Pan, psze Pana.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 30 mar 2010, 23:14 
Cytuj  
chyba nie do konca.
mnie tez nie interesuje czy trawka bedzie bardzo zielona czy mniej zielona.
najbardziej interesuje mnie czy w mmo z fps combatem nadal wystepuje lag i desynch. z tego co czytam to tak. nie widze wiec za bardzo sensu waszego rozwodzenia sie nad 'speedtree' i tego jak beda drzewka wygladac, skoro jak na razie ta gra nie 'dziala' na podstawowym poziomie.

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 02:02 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
chyba nie do konca.
mnie tez nie interesuje czy trawka bedzie bardzo zielona czy mniej zielona.
najbardziej interesuje mnie czy w mmo z fps combatem nadal wystepuje lag i desynch. z tego co czytam to tak. nie widze wiec za bardzo sensu waszego rozwodzenia sie nad 'speedtree' i tego jak beda drzewka wygladac, skoro jak na razie ta gra nie 'dziala' na podstawowym poziomie.

Desynchro nie występuje u 100% graczy.
Nie występuje nawet u 50%.
Występuje jednak u wystarczająco dużej ilości graczy, aby nie móc tego zignorować. wystarczy jeden bug powodowany desync-iem u kilku graczy -> wywali serwer -> SV ma usmażoną dupę.

Że nie wiadomo kto tak naprawdę daje dupy i za co konkretnie, wina zatem spada całkowicie na SV. Pomimo że zrobili dość znaczne postępy w walce z desynchronizacją i optymalizacją, to jednak nie wystarczyło.

Speedtree mnie ziębi. Choć ładnie wygląda i w ogóle cycuś, to jednak wolę aby gpu harowało przy renderowaniu graczy, niż kasztanów i liści.
Skoro jednak epic łaskawie podzieli się najnowszą wersją swojego engine-u z zaimplementowanym speedtree 5, to się przecież nie obrażę.
A przy okazji znajdzie się ciastko dla graphic_whores ;)

No i o czym się tu rozwodzić gdy wszyscy programiści zapieprzali przy fixowaniu desynca ?
Dopóki nie uporają się z tym gównem (to już 3 miechy!), nie ma bata na dobry balans w pvp i dokładne przejrzenie tego, co jeszcze trzeba fixnąć, poprawić i stweakować.
Chociażby to że full plate +2h bastard + koń jest nie do zajebania. A jakikolwiek łucznik to może co najwyżej próbować śmiertelnie rozbawić takiego przeciwnika.

A mnie osobiście bardzo wk**** to, że nie ma już w MO miejsca dla niezrzeszonych w grupach graczy. No chyba że rąbanie drewna i klejenie kaftanów ze skóry 24/7 może przynosić fun. Mnie to jednak nerwuje już po 10 min.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 05:19 
Cytuj  
joshe napisał(a):
(...)A mnie osobiście bardzo wk**** to, że nie ma już w MO miejsca dla niezrzeszonych w grupach graczy. No chyba że rąbanie drewna i klejenie kaftanów ze skóry 24/7 może przynosić fun. Mnie to jednak nerwuje już po 10 min.

sprecyzuj trochę, w czym jest problem?

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 07:35 
Cytuj  
no widzisz joshe i o taka odpowiedz chodzilo :)
jak chcesz to potrafisz ;p


nie chce ale musze. 'a nie mowilem' ;) tego wlasnie sie obawialem, ze w przypadku takich problemow - znalezienie rozwiazania moze zajac naaaprawde duzo czasu ;/
szkoda, bo liczylem jednak, ze MO za jakies pol roku bedzie juz calkiem si.

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 15:21 
Cytuj  
Havok napisał(a):
sprecyzuj trochę, w czym jest problem?

Jako wojownik, nie wyskillujesz się w craftowaniu. Trzeba zatem zdobywać materiały i kupować sprzęt u crafterów (albo kasiora albo kasiora+materiały). W pve gdzie wszystko spieprza błyskawicznie, bieganie samemu od kozy do świni - nie mówiąc o dogonieniu tej trzody - jest dość męczące. Pozostaje więc hunter albo mag. Z łukiem jest lepiej, ale na większe monstra ciężko się rzucić na pustym terenie, chyba że już działają headshoty.Tu jeszcze sprawa łucznika vs full plate warriora - pozostawię bez komentarza w tym stanie zbalansowania.

O magu niewiele powiem, bo nie używałem magii w tym roku.

A teraz do wszystkiego powyżej należy dodać czynnik zwany pvp oraz - co oczywiste - full drop.
W pewnych rejonach grasują bandy PK (nie, nie gankerzy, ale mimo wszystko nie pogardzą łatwym łupem) i tu się kończy opowieść gracza solo. Nikt grający solo nie narucha tyle stuffu by ciągle mieć się w co ubrać, zwłaszcza że w pve też zgarnia się niezłe bęcki. 50s za kompletny zestaw zbroi to nie jest mały szmal, a to i tak średniej jakości wyrób. O wierzchowcu nie wspominając, bo ta impreza do najtańszych również nie należy.
Nie będę zużywał klawiatury pisząc o zdzieraniu łupów z innych graczy, bo PK solo ... nie przy coraz większej ilości zrzeszonych graczy.

Pozostaje jeszcze droga złodzieja, ale nieustanne okradanie sakiewek po pewnym czasie stanie się nudne.

Tak wiec bez żadnego wsparcia, granie solo po pewnym czasie staje się zbyt irytujące, a coraz więcej czasu wymagają czynności które nie dają funu.



Mendol napisał(a):
nie chce ale musze. 'a nie mowilem' ;) tego wlasnie sie obawialem, ze w przypadku takich problemow - znalezienie rozwiazania moze zajac naaaprawde duzo czasu ;/
szkoda, bo liczylem jednak, ze MO za jakies pol roku bedzie juz calkiem si.


Problem jest do rozwiązania, w końcu w IT nie ma rzeczy niemożliwych ;)
Poza tym desync pojawiał się 2 czy 3 razy w zeszłym roku. Ale tym razem z całym stuffem w grze całowite pozybcie się problemu nie nastąpiło.

Tyle dobrze że jeszcze miech dali sobie na developerkę (ciekawym kto wyskoczył z zaskórniaków ) :)
i tym razem epic faktycznie zacznie przy tym grzebać wraz z devsami SV.

Ciekawym co nowego w ostatnim buildzie UE, bo mam nadzieję że speedtree5 to nie jedyny bonusik :)


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 15:51 
Cytuj  
Przełożony release - zajebiście jak dla mnie :). Wiecej ficzerów + poprawiony netcode - mniam 8)


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 16:20 
Cytuj  
@joshe
Czyli grind i dostawanie co jakiś czas w palnik od silniejszych? To coś jak obecnie w DFO (chociaż tu craft jest pewnie słabszy). No i temat rzeka...balans ;)

****

Posty: 1554
Dołączył(a): 22.01.2006
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 16:55 
Cytuj  
Trochę dziwne to narzekanie na problemy gry solo w grze MMO :P
Nie wiem jak inni ale ja jeśli gram w multi to nie po to aby "samemu biegać" :P


_________________
"Są dwie rzeczy bezgraniczne: wszechświat i Ludzka głupota, co do wszechświata nie jestem pewien" A. Einstein

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 16:56 
Cytuj  
To nie jest gra MMO, to jest tryb multiplayer do gry solo.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 17:22 
Cytuj  
problem w tym, ze w MO nikt nie widzial wiecej niz 20-30 osob w jednej lokacji.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 17:54 
Cytuj  
Ale w MO można z powodzeniem zrealizować karierę pustelnika, chatka na zadupiu, korzonki na śniadanie, łowienie ryb i polowanie na dzika zwierzynę :)


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

*****

Posty: 2392
Dołączył(a): 17.07.2004
Offline
PostNapisane: 31 mar 2010, 18:02 
Cytuj  
Tak sobie wlazlem do tego tematu, gra sie srednio interesuje. Wydaje mi sie jednak ze gadanie o pustkach w grze w czasie bety jest troche bezsensu ;d

EDIT: wbilem na strone i cos pisze o open becie... jest open beta? zasysam clienta i gram?;p


_________________
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2974 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 149  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.