MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Post launch - opinie i komentarze.
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=84&t=36646
Strona 15 z 22

Autor:  lamoon [ 10 lis 2010, 21:00 ]
Tytuł: 

Laga nie ma z tego co widzę chociaż mogę mieć omamy.

Autor:  visilis85 [ 10 lis 2010, 21:01 ]
Tytuł: 

Poprawa jest widoczna. Wnioskuje glownie z tego co widze bo gram od 2 tygodni codziennie.

Pod Fabernum gdzie zazwyczaj byly najwieksze lagi dzien w dzien tocza sie walki z redami. Czasem taka walka trwa regularnie przez np. 30 minut. Nie jest to masowe pvp ale przy 10-30 graczach nie ma lagow.

Detekcja hitow jest w aktualnie clientside.

Jesli chodzi o pojedynki to nie zauwazam zadnych problemow. Aktualnie gram lucznikiem i nie zdarza sie tak, abym nie trafil przeciwnika w czystej sytuacji z powodu bledow gry/serwera.

Jesli dobrze przyceluje to udaje mi sie trafic w ruszajacgo sie przeciwnika, nawet jesli jest malo widoczny na ekranie/model zajmuje bardzo mala ilosc pikseli - to znaczy jest daleko.

Hitboxy dzialaja poprawnie. Gdy na spokojnie testuje bicie w pve, centymetry decyduja czy trafilem ostrzem, czy handlem. Serwer zawsze pokazuje to co widzi gracz. Niedociagniecia sa spowodwoane tym, ze w tej chwili nie ma jeszcze pelnej kontroli ze strony serwera. Niedlugo ma byc tak, ze serwer bedzie w jakis sposob drugi raz sprawdzal detekecje, ktora ma miejsce w kliencie aby korygowac to co sie dzieje.

Inna sprawa kiedy bije sie dwoch graczy i obaj maja obciazone lacze a do tego serwer gry w danym momencie jest obicazony. To sprawia ze obaj widza co innego i mozna dostac trafienie, mimo ze w naszym kliencie wrog jest 10 metrow dalej.

Ciezko mi to wytlumaczyc bo nie jestem w temacie i nie zagebialem sie w szczegoly. W kazdy razie chyba wiadomo o czym mowie.

W skrocie. Idzie to w dobra strone. Chodzi glownie o to , zeby serwer byl stabilny i radzil sobie z obicazeniem, bo w sytuacji gdy gracz1-serwer-gracz2 jest luz to walka dziala poprawnie.

Jak to wyglada w DFO. Z tego co piszecie tam nie ma zadnych problemow z pvp. Nie pytam o ogolnie. Chodzi mi o sytuacje gdy jeden z graczy laguje przez samego siebie, co sie wtedy dzieje w grze?

W MO aktualnie gracz lagujacy moze uzyskac przewage. Moze byc rowniez taka sytuacja gdzie 1 z 10 laguje i przez to cala walka sie rozpieprza, bo ludzie dostaja ciosy znikad.

Autor:  lamoon [ 10 lis 2010, 21:14 ]
Tytuł: 

Nie sprawdziłem tego jeszcze ale uważam że cały knyf z trafieniem w odpowiednie miejsce polega na tym gdzie jest ten mały celowniczek którego normalnie nie widać, tylko po wciśnięciu i trzymaniu TAB-a. Muszę to sprawdzić. A Ty Vis sprawdzałeś to może? Pytanie czy jest możliwość żeby cały czas mieć go włączonego btw?

Autor:  realnaste [ 10 lis 2010, 21:16 ]
Tytuł: 

Kiedyś była (taki drobny bug) Jak będę mógł zagrać, to sprawdzę :P
A od samego celowniczka aż tak to nie zależy, bo w MO walka działa na zasadzie kolizji, gdzie ciało (hitboxy) i broń to nie tylko modele. Innymi słowy cały łuk jaki zatacza broń się liczy, więc możesz trafić nie tam, gdzie jest "celowniczek", a na samym początku, lub końcu "machnięcia".
Mimo to celowniczek jest oczywiście pomocny.

Autor:  visilis85 [ 10 lis 2010, 21:18 ]
Tytuł: 

lamoon napisał(a):
Nie sprawdziłem tego jeszcze ale uważam że cały knyf z trafieniem w odpowiednie miejsce polega na tym gdzie jest ten mały celowniczek którego normalnie nie widać, tylko po wciśnięciu i trzymaniu TAB-a. Muszę to sprawdzić. A Ty Vis sprawdzałeś to może? Pytanie czy jest możliwość żeby cały czas mieć go włączonego btw?


Mowisz o lukach czy ogolnie?

Autor:  lamoon [ 10 lis 2010, 21:20 ]
Tytuł: 

Ogólnie, nie ważne czym walczysz. Ale może faktycznie tylko łuków się to tyczy, albo w ogóle nie jest to prawdą.

Autor:  realnaste [ 10 lis 2010, 21:22 ]
Tytuł: 

Napisz lepiej jak tam bow crafting :D

Autor:  lamoon [ 10 lis 2010, 21:26 ]
Tytuł: 

Mogę już robić wszystko oprócz recurved i asymetrycznych łuków bo księgarnia w Meduli nie dysponuje odpowiednimi książkami. W Vadda są ale narazie się nie wybieram.

Zrobiłem sobie jeszcze próbnie trzecią postać. Armourcrafter. Robię zbrojki ze skór jak narazie. Ale już zbieram kasę na książkę o lepszych zbrojkach. Jakieś padded i laminated później.

No i uczę się lore o materiałach których używam bo podobno bez tego nie zrobisz dobrej zbroi czy łuku.

Autor:  visilis85 [ 10 lis 2010, 21:29 ]
Tytuł: 

Celownik jest zgodny z kierunkiem wystrzalu. Kiedy cel jest daleko wciskam tab i korzystam z niego korzystam. Przydaje sie rowniez kiedy jest kilka osob, zeby nie trafiac swoich.

Jesli chodzi o trafianie bronia biala. Decyduje to w jakim miejscu znajduje sie bron pod koniec zamachu oraz cel. Jesi zrobisz zamach a cel nagle sie przesunie i zobaczysz ze uderzyles go trzonkiem to dostaje obrazenia wlasnie od niego.

Czasem przy pve jest to denerwujace bo niektore moby sie bardzo szybko kreca i trzeba sie starac, zeby czesciej trafiac ostrzem niz trzonkiem.

Cytuj:
Napisz lepiej jak tam bow crafting


Wtracajac sie. Chyba troche overpowered. Prawie wszystkie skille wymaksowalem w moment. Zastanawiam sie jaki jest aktualnie najlepszy material do lukow. Z brownwood+crepite wychodza mi dosc szybkie decurved, ktore bija za 40+ w gola glowe.

Autor:  lamoon [ 10 lis 2010, 21:33 ]
Tytuł: 

No właśnie też to zauważyłem że bardzo szybko zrobiłem skille prawie na maxa. Zaledwie kilka łuków takich siakich patrzę a tutaj 100 bowcrafting i 8x i 9x innych podskilli.

Ale skille lore idę dużo wolniej i pewnie tutaj jest pies pogrzebany, że co Tobie da że umiesz zrobić łuk z drewna i kości skoro Twoja wiedza o tych materiałach jest równa prawie 0.

Autor:  realnaste [ 10 lis 2010, 21:33 ]
Tytuł: 

No to już coś. Ale goła głowa to słaby wyznacznik więc możesz być spokojny ; )
(Gwoli wyjaśnienia: Obrażenia od strzał lecą na łeb, na szyję przy armorach)

Autor:  lamoon [ 10 lis 2010, 21:39 ]
Tytuł: 

A co racja to racja.

Już zdążyłem zauważyć że głupi armorek który wykonałem sobie ze skórek dzików które łażą koło Meduli coś daje. Bo faktycznie jak biegałem sobie jako gołodupas po okolicy, napadł mnie jakiś red, dokładnie wyglądało to tak że zaszarżował na koniu, machnął mieczem (110dmg) dokładnie w łeb który od razu mi odpadł i pokulał się po okolicy :]

Jednym słowem jesteś golas - jesteś martwy.

Autor:  realnaste [ 10 lis 2010, 21:41 ]
Tytuł: 

http://www.youtube.com/watch?v=M5-I08eDHIE
Ten nowy motyw, gdzie widzisz wszystko z perspektywy odciętej głowy jest epick, trzeba to przyznać devsom :P

EDIT: tu macie już całkiem niezłą broń 30 DMG handle hit :D

Autor:  visilis85 [ 10 lis 2010, 21:44 ]
Tytuł: 

lamoon napisał(a):
No właśnie też to zauważyłem że bardzo szybko zrobiłem skille prawie na maxa. Zaledwie kilka łuków takich siakich patrzę a tutaj 100 bowcrafting i 8x i 9x innych podskilli.

Ale skille lore idę dużo wolniej i pewnie tutaj jest pies pogrzebany, że co Tobie da że umiesz zrobić łuk z drewna i kości skoro Twoja wiedza o tych materiałach jest równa prawie 0.


Polowe rodzajów drewna juz wymaksowalem bo szybko ida. Z kosci to wiekszosc podstawowych + crepite i dense crepite. Tutaj trzeba juz bylo ksiazek.

Wczoraj udalo mi sie zabic pierwszy raz reda (noon) w pojedynke. Grupowo juz bylo duzo latwiej i Zoltan z L polegli pod Fabernum. Milo bylo w koncu ich pokonac po kilku dniach, kiedy wybijali regularnie polowe graczy z Fab.

Autor:  realnaste [ 10 lis 2010, 21:47 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Polowe rodzajów drewna juz wymaksowalem bo szybko ida. Z kosci to wiekszosc podstawowych + crepite i dense crepite.
:o


Nolife! ;p

Autor:  lamoon [ 10 lis 2010, 21:56 ]
Tytuł: 

Gram z takim znajomkiem ode mnie z Poznania i niedawno też udało nam się zabić reda pod Meduli. Miał dobry łuk, szył z niego z bardzo daleka za całkiem spor dmg jak na taką odległość (~30dmg).

Ta gra naprawdę daje spore możliwości jeżeli chodzi o walkę. Można powiedzieć że nie wiadomo jak bardzo będziesz wykoxany jak obskoczy Ciebie takich dwóch średniaków to będziesz poskładany. A to z jednej prostej przyczyny. Brak staminy. Strzelanie, bieganie wszystko ją zżera. Zabijesz jednego ale na drugiego już nie będziesz miał sił.

Przynajmniej tak to wyglądało jak walczyliśmy z tym gościem. Kumpla wyciął ale mnie już nie dał rady. Na końcu to już tylko uciekał ale widziałem że biegnie i po chwili już sapie znów parę metrów przebiegł i sapie. Jak udało mi się go dogonić to walka trwała może z 20 sek. Ciach ciach i padł. Nawet nie machał mieczem. Brak staminy.

W jego loocie nie było niestety łuku. Dwie możliwości. Albo skończył się z braku dura albo koleś po prostu zrobił do delete z plecaka. Jeżeli to drugie to powinni to czym prędzej naprawić. Podobny knyf był w DFO ale zostało to naprawione w ten sposób że nawet jak wywalisz coś z plecaka to jeszcze przez jakiś czas stuff jest jakby wirtualnie w nim tak więc jak padniesz to i tak będziesz zlootowany z tego.

Autor:  visilis85 [ 10 lis 2010, 22:14 ]
Tytuł: 

realnaste napisał(a):
Cytuj:
Polowe rodzajów drewna juz wymaksowalem bo szybko ida. Z kosci to wiekszosc podstawowych + crepite i dense crepite.
:o


Nolife! ;p


:D

Drewno na prawde szybko idzie. Wyciecie jedneo stacka drewna zajmuje moment, a robiac najprostrzy luk potrzebujesz ze 3-4 stacki danego drewna zeby dobic skillem do 100. Jak jeszcze wezmiesz na background postaci loggera to masz cale lore przygotowane (chyba po 20sp na jeden rodzaj) i nie trzeba ksiazek.

Wymaksowanie calego lore od drewna dla jednego craftera w dwie osoby (ktore wiedza gdzie jakie drzewa rosna) zajmie pewnie jakies 10 godzin - tak na luzno szacujac.

Autor:  realnaste [ 10 lis 2010, 22:16 ]
Tytuł: 

10 godzin gry!? I jeszcze grasz w to gówno!? Fanboj! D :

Ale drewna to nic. Metale to dopiero zabawa. Szczególnie, że wymaksowanie np blast furnance to prawdziwy ból :D

Autor:  lamoon [ 10 lis 2010, 22:16 ]
Tytuł: 

A jest gdzieś jakaś stronka gdzie można zobaczyć co ile jest warte na rynku. Tak żeby mieć obraz rząd wielkości cen co by nie zostać wychujanym.

Autor:  visilis85 [ 10 lis 2010, 22:17 ]
Tytuł: 

lamoon napisał(a):
Ta gra naprawdę daje spore możliwości jeżeli chodzi o walkę. Można powiedzieć że nie wiadomo jak bardzo będziesz wykoxany jak obskoczy Ciebie takich dwóch średniaków to będziesz poskładany. A to z jednej prostej przyczyny. Brak staminy. Strzelanie, bieganie wszystko ją zżera. Zabijesz jednego ale na drugiego już nie będziesz miał sił.


Stamina - potrawi bardzo mocno ucieszyc ale jeszcze bardziej wkurwic :]

lamoon napisał(a):
A jest gdzieś jakaś stronka gdzie można zobaczyć co ile jest warte na rynku. Tak żeby mieć obraz rząd wielkości cen co by nie zostać wychujanym.


Najlepiej sprawdzac na:
http://www.mortalonline.com/forums/buying/
http://www.mortalonline.com/forums/selling/
i tak jak mowi realnaste
http://www.mortalonline.com/forums/price-check/

realnaste napisał(a):
10 godzin gry!? I jeszcze grasz w to gówno!? Fanboj! D :

Ale drewna to nic. Metale to dopiero zabawa. Szczególnie, że wymaksowanie np blast furnance to prawdziwy ból :D


To chyba zostanie tylko dla gildii lub mniejszych grup graczy :) .

Na szczescie sa gracze, ktorzy soluja i sprzedaja wszelkie metale. Na forach jest troche ofert.

Strona 15 z 22 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team