mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 10:29 
Cytuj  
Chyba nie bylo tematu o crafcie.

Na PS3 nawet craft mi sie spodobal :), tym bardziej, ze da sie wygodnie craftowac jedna reka i przy okazji robic cos innego np. pic piwo :)

Mam dwa pytania na teraz:

Czy da sie jakos dzieki ubraniom podniesc bazowy % HQ?

Co oznaczaja statsy na ciuchach dla crafterow? (w prosty sposob tego nie znalazlem, a nie ma teraz czasu szukac...)

**
Avatar użytkownika

Posty: 7136
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 10:42 
Cytuj  
Staty masz opisane wszystkie jak na nie najedziesz w chara menu.

******

Posty: 4799
Dołączył(a): 8.12.2004
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 13:22 
Cytuj  
gear nie podnosi bazowego % hq, podnosi jedynie statystyki ktore maja wplyw na robienie hq


_________________
Final Fantasy XI : Zjawcia [Ramuh] RETIRED
Final Fantasy XIV: Chrysalis Skyserpent [Moogle]

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 13:38 
Cytuj  
Tak, da się podnieść szanse na HQ za pomocą ekwipunku. I to dość znacząco. Do craftera masz takie parametry 3

CP - to ilość punktów Crafting Points jakie masz na środkowym pasku, np biżuteria ma taki bonus. Ilość punktów CP przekłada się na możliwość wykonania np akcji Mater's Mend dodającej 30 durability
http://www.ffxivinfo.com/class/alchemist.php?ability=masters-mend

Crafting - to ilość punktów "skilla ", im więcej tym więcej punktów temu zrobisz przy jednym użyciu "Basic Synthesis", warto też sprawdzana przy rzucie na failed zapewne, inaczej mówiąc im wyższy współczynnik tym mniej razy trzeba użyć akcje Basic Synthesis, i zostaje wiecej durability na Toucha
http://www.ffxivinfo.com/class/alchemist.php?ability=basic-synthesis

Control - to "skill" sprawdzany przy wykonywaniu touch-y, czyli produkcji HQ. Im wyższy tym większa szansa na udaną akcje i więcej punktów w Quality


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 13:40 
Cytuj  
A ten współczynnik poor/normal/good/excelent da się czymś manipulować, czy to kompletny random?


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

****
Avatar użytkownika

Posty: 1996
Dołączył(a): 26.04.2003
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 13:50 
Cytuj  
Da się nim manipulować umiejętnością taką jak observe. W każdym kroku przedmiot może mieć losową wartość tego współczynnika, a ta umiejętność przechodzi do kolejnego kroku.


_________________
With a solar knife I split the sky
And walk right in between
To search the answers to every "why?"
Where I have seen the unseen.

FFXI Retired

******

Posty: 3739
Dołączył(a): 27.02.2004
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 14:03 
Cytuj  
Scorpio napisał(a):
Control - to "skill" sprawdzany przy wykonywaniu touch-y, czyli produkcji HQ. Im wyższy tym większa szansa na udaną akcje i więcej punktów w Quality


Control w żaden sposób nie wpływa na udaną akcję. Control wpływa tylko i wyłącznie na ilość punktów, które podnoszą quality przy każdorazowym użyciu akcji "touch"

Na udane akcje wpływają umiejętności Steady Hands (+20% szansy na sukces w następnych 5 akcjach) i Steady Hands II (+30% szansy na sukces w następnych 5 akcjach).

Durability można modyfikować wieloma skillami, defaultowo każdy craft ma 2, do tego dochodzi jeszcze min. Manipulation z goldsmitha i Waste Not'y z Leathercraftera.

Observe to strata cp, już lepiej przy "poor" wydać cp na odnowienie steady hands czy cokolwiek innego. Albo użyć Hasty Touch za free :)


_________________
"The tendency to whining and complaining may be taken as the surest sign symptom of little souls and inferior intellects."
Francis Jeffrey

****

Posty: 1815
Dołączył(a): 7.01.2005
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 20:21 
Cytuj  
Co do jakości materiału to jeśli mając excelent zepsujemy to kolejny będzie poor, reszta to random.


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 7136
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 20:22 
Cytuj  
Po Excellent zawsze jest poor afair?

A po Good zawsze masz normal.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 2 paź 2013, 20:53 
Cytuj  
Mój przepis na HQ cokolwiek w late:

Inner Quiet ->Great strides -> Adv. Touch -> Gr8 Str. -> Adv. Touch -> Careful Synthesis II

Między great strides a adv. touch mam 2 tury, żeby starać się dostać good/excellent używając steady hands/wait albo syntezy (zależnie od duralibility i many).

******
Avatar użytkownika

Posty: 3980
Dołączył(a): 8.03.2004
Offline
PostNapisane: 3 paź 2013, 07:27 
Cytuj  
IMHO Great Strides always first !
Dlaczego? Ano dlatego, ze juz po jego uzyciu moze ulec zmianie status craftowalniego materialu :) Osobiscie wtedy uzywam adv. touch (90% jest to ilosc, ktora uwazam ze warto ryzykowac).
Observe - uwazam za useless jak juz Rha wspomnial ;D

A w ogole to mam pytanie:
Jak zarzadzacie skillami na gwiazdkowych itemach ?

Sam przy itemach z 40dur. uzywam Inguety II + Standard Synt do wykonczenia w jednym kroku.


_________________
"Why is it people who can't take advice
always insist on giving it ?" - J. B.

Avatar użytkownika

Posty: 42
Dołączył(a): 17.07.2013
Offline
PostNapisane: 3 paź 2013, 12:04 
Cytuj  
Jest jeszcze lepszy sposób który praktycznie gwarantuje zawsze hq 100% (lub ~90%) - chyba że ma się mega pecha ;)

Potrzebne są crafty:

Carpenter lvl 15 - skill Rumination
Armorer lvl 15 - skill Rapid Synthesis
Goldsmith lvl 15 - skill Manipulation
Culinarian lvl 37 - skille Hasty Touch (lvl15), Steady Hand II(lvl 37)
Alchemist lvl 15 - skill Trick of the Trade

I teraz przykładowa synteza z durability 80

Inner Quiet > Steady Hand II > Hasty Touch > Hasty Touch > Hasty Touch > Hasty Touch > Hasty Touch > Steady Hand II > Hasty Touch > Hasty Touch > Master Mend II > Hasty Touch i tak dalej.

Należy pamiętać, że jeżeli mamy "Good" to się używa Trick of the trade aby sobie zwrocić 20 CP. Rumination zostawiamy sobie do krytycznych sytuacji kiedy jesteśmy przyparci do muru z brakiem CP :)
Manipulation używa się w syntezach z 40 durability.
Rapid synthesis używamy w przypadku dwu gwiazdkowych itemów gdzie progress jest wysoki (233).

Lvl 15 craftów (pojedyńczego crafta) robi się w niecałą godzinę, tylko problem jest z Culinarianem i 37lvl. Plusem tego jest też ogromna ilość shardów, które się dostaje na lvl 1, 5, 10 questach ;).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.