O nie, La Theine Plateau argument...
FFXI- lokacja z trawą, wzgórzami, drzewami liściastymi, kilkoma skałkami i ścieżką.
FFXIV- lokacja z trawą, wzgórzami, drzewami liściastymi, kilkoma skałkami i ścieżką.
Milion innych gier- lokacja z trawą, wzgórzami, drzewami liściastymi, kilkoma skałkami i ścieżką.
Sami złodzieje w tej branży developerskiej-spec. design lokacji!
Oczywiście że wyglądają podobnie bo co można odkrywczego wymyślić w tego typu lokacji? Wrzucić kilka głów z Wyspy Wielkanocnej aby była trochę bardziej unikalna? Zamiast pisać jakie wszystko jest podobne lepiej napisz jak Ty byś zrobił grę aby 90% lokacji było unikalnych dla tej i tylko tej gry a 10% było podobnych, krytykować jest zawsze łatwo.
Dlatego napisałem, że lokacje będą się różnić głównie topografią bo tak naprawdę czym innym mają się różnić? Zamiast małego jeziorka na d-4 będzie większe jeziorko na f-12, zamiast zejścia do wykopalisk w stylu Jury K-Częst. będzie pewnie przejście w teren górzysty do jakiejś wioski a potem to cholera wie co dalej. No ale ok, można sobie opinię o całym świecie i całej grze ustalić na podstawie alfa wersji gry gdzie zaprezentowano jedną lokację tak popularną dla każdej gry. Faktycznie dyskusja jest bez sensu.
Reasumując:
-nowy system walki (choć walka nie będzie w stylu chodzonego mordobicia z automatów na dworcu tylko bardziej strategiczna)
-nowy system power-upowania postaci
-lokacje które mimo podobnej oprawy (założenie po obejrzeniu jednej lokacji z filmików) będą prowadziły w zupełnie inne miejsca
-nowa fabuła, ponoć jeszcze bardziej epicka niż ta z FFXI
-nowe miasta, które na pewno będą wyglądać inaczej niż Lastok, Sandoria, Jeuno czy też Wieś
-brak stref czyli koniec z czarnym ekranem i przerwami w konwersacjach
-automatyczny teleport do miejsca gdzie się wzięło questa po nagrodę
-instancje wszystkiego od zabicia 3 kur do cholera wie czego.
Ale przecież to będzie ta sama gra, po prostu ładniejsza, prawda?