Podstawowe informacje:
PLATFORMA: Playstation 3, PC (aktualnie rozważane inne platformy)
RELEASE DATE: 2010
LOKALIZACJE: Japoński, Angielski, Niemiecki, Francuski (równoczesne uruchomienie w dniu premiery)
Linki:
OFICJALNA STRONA: http://www.finalfantasyxiv.com/
POLSKIE FORUM: http://ffxiv.pl/forum/
Trailery i filmiki:
FULL HD: http://dl.square-enix.co.jp/ffxiv/movie/e3_trailer.wmv
HD: http://www.youtube.com/watch?v=kzQ61UI1pqU
Fakty:
Związek FFXI i FFXIV:
- niezalezne gry, niezależne światy
- te same rasy i nowe rasy ale inny świat
- doświadczenie przy produkcji FFXI zostanie wykorzystane w FFXIV (np. level sync)
- nie będzie możliwości przeniesienia postaci z XI do XIV z uwagi na kompletnie różny świat, ale będzie można stworzyć podobną postać
- FFXIV nie będzie wykorzystywał playonline ale będzie istniała możliwość importu friendlisty
- SE aktualnie szuka sposobu na umożliwienie graczom przeniesienia swojego nicka z XI do XIV
- chocobosy mają być używane w całkowicie inny sposób {
zet: do walki, latania?}
Kontent:
- od samego początku zarówno dla graczy solo jak i dla walk wieloosobowych (ang: large-scale)
- będzie kontent zarówno dla solo graczy, casual graczy jak i hardkorowców
- w fabułę będzie wpleciony wątek s-f jak w FF10 czy FF13
Joby i rozwój postaci:
- gracz będzie mógł rozwijać swoją postać w sposób bardziej naturalny i łatwiejszy (ang: without putting too much weight on the player)
- system jobów zostanie rozwinięty i stworzony zostanie całkiem różny od tego z FFXI
- SE nie chce mówić o sposobie rozwoju postaci - jedyne co wiadomo to, że będzie to całkowicie nowy system i że nie będzie on bazował na expie {
zet: Ciekawe co wykombinowali}
- będzie High level job system {
zet: czyżby coś w rodzaju MAG >> ARCYMAG?}
Walka:
- mniejsze znaczenie będzie miała gra w party, gra będzie posiadała większy balans pomiędzy solo i party w aspekcie zarówno lewelowania jak i questowania/zwiedzania świata
- używanie odpowiednich broni do odpowiednich zadań ma mieć wpływ na rozwój postaci {
zet: jakieś pomysły o co chodzi?}
- walka będzie prowadzonabardziej w czasie rzeczywistym i większe znacznie będzie miał odpowiedni timing
- mobki będą mogły robić party przeciwko graczowi/graczom
- bronie będą miały bardzo duży wpływ na postać. SE zaleca uważne przyjżenie się oficjelnemu logo FFXIV - zawiera wskazówki jak będzie działać gra
Więcej wskazówek odnośnie ukrytych informacji w logo - cytat w oryginale aby nie sugrrować niczego tłumaczeniam
-
Square Enix told us that when it approached Amano to do the logo art for FFXIV, that weapons were very important and to think of the concept of a "wheel." Specifically, a wheel of adventurers that has their weapon in front of them and an exposed backside -- which leaves each adventurer to rely heavily on their comrades and their friends. Let the speculation begin.
Serwery
- SE nie planuje podziału na serwery dla różnych regionów świata
- SE nie planuje podziału na serwery dla różnych platform
Beta:
- beta ma trwać dłużej niż beta FFXI, która trwała 3-4 miesiące
Grafika i engine gry:
- fragment trailera prezentujący walkę Galki jest na silniku gry (tak będzie wyglądał w grze) -
screenshot poniżej