mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 458
Dołączył(a): 1.08.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 10:50 
Cytuj  
znow ktos pisze ze wow-klon...tak jakby wow sam w sobie wszystko wymyslil i nie bylo zadnych gier przed.

W dzisiejszych czasach musza isc ku graczom czesto aby mial kto placic za gre. Jak zrobia trudna gre to tylko garstka napalencow co ma czas i checi bedzie grala.

Narzekasz bardzo a nie grales w ogole...Malo kto narzeka kto mial stycznosc z Beta

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 11:10 
Cytuj  
combat wyglada na nudny, jednak momentami potrafi zaskoczyc i wtedy 2.5s sa w sam raz.
oczywiscie, pewnie to kwestia wieku u mnie ale gra mi sie calkiem dobrze, pve jest w sam raz, dungeonkow jeszcze nie robilem.
zakladam, ze poczatkowe levele sa latwe, zeby wlasnie przekonac jak najwiecej ludzi do sprobowania i pogrania.
a poziom trudnosci moze (chociaz nie wiadomo) wzrastac wraz z levelami. nie ma co gdybac na ta chwile, bo chyba niewiele osob robilo jakis end gamowy content.
no i nie uwazam za sensowne walenie nowych, od razu trybem hardcore od levelu 1.
craft wyglada, ze bedzie calkiem fajny - chociaz momentami bardzo upierdliwy, wymagajacy pisania makr ;p


Ostatnio edytowano 22 sie 2013, 11:15 przez Mendol, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 11:15 
Cytuj  
@Kabraxis: Combat jest nudny, ale w porównaniu do gw2/rift, w których to combat jest dynamiczny (hehe) gra nie nudzi się po tygodniu, bo tutaj combat to mimo wszystko nie jest główna część gry. Później nie można sobie pozwolić na dowolne napierdalanie skilli tylko ułożyć trzeba jakąś sensowną strategię na konkretnych bossów.
W SWTOR najelpszym elementem całej tej failgierki był przymus skupienia na bossach w późniejszych instancjach (konieczność przemieszczania się i reagowania na triggery. W FF14 masz to już przy tutorialowym - pierwszym dungeonie :)
Combat potem pewnie będzie odrobinę ciekawszy - większa ilość skilli, mieszanki międzyklasowe, przyspieszenie. Jest szansa, że będzie naprawdę dobrze.
Levelowanie nie skupia się tylko na combacie - questy są naprawdę sensowne - tutorialowe to klasyczne "zabij 6 mobków", ale potem mają sens fabularny, skupiają się na eksploracji świata i możliwości, a nie na powielaniu tego arcyciekawego wzorca.
To co mi się spodobało to to, że nie ma jednej drogi do lvl50.
Możesz levelować przez:
- hunting log (zabijanie po 3 mobki wybranych ras)
- main story quest
- side quest
- grind solo
- grind party (dość wydajne - jak się pozna już świat)
- instancje (trzeba się skupić)

Do tego - nudzi Ci się pałowanie się mieczykiem? Zmieniasz broń na różdżkę i levelujesz maga (brak idiotyzmów z wowlike - jedna klasa na jedną postać). Nie chcesz walczyć - idziesz craftować, a craft to nie jest taka sraczka jak w gw2, gdzie każdy miał max lvl, bo trzeba się trochę namachać aby dojść do produkcji najlepszych itemków. W prównaniu do ffxi crafting jest banalny, ale i tak większość ludzi odpadnie po lvl20 gdzie materiały trzeba już kupować od graczy/zbierać, a nie u npc.
Produkty też - albo sprzedajesz graczom albo zostawiasz na później jako półprodukty, do npc nie sprzedajesz, bo się nie opłaca.
Ekonomia będzie oparta o crafting prawdopodobnie i nie wygląda to jak podrzędna sraczka. Prawdopodobnie, bo wszystko zależy tak naprawdę od samych graczy.
Do tego jeszcze dochodzi gathering (którego nawet nie wypróbowałem).

Jeżeli combat dla Ciebie jest najważniejszy i jedynym aspektem mmo - to odpuść. Jeżeli zaś lubisz bawić się w eksperymenty z nowym equipem, modyfikowaniem go (system materii - niestety nie taki jak w ff7, ale też dość ciekawy (masz o tym topic)), statystykami (dostajesz punkty do rozdysponowania podobnie jak w diablo1), skillami (masz skille obecnie wybranej klasy + wybrane z innych klas (w sensie sam wybierasz - dla przykładu jako gladiator dobierasz sobie protect i cure z conjurera i jesteś uber lowlvl tank)).
Przy FATE natomiast przeszkadza ten GCD, ale liczę, że na wyższych levelach będą itemki, skille i materie zmniejszające GCD.

Patrząc obiektywnie - FF14 to 6/10, porównując zaś do innych produktów to 8,5/10.
Zapowiada się gra na dłużej niż pierwszy miesiąc i raczej nie grozi jej zmiana na f2p/b2p :)
Patrząc na obecną strategię SE przy 11 letniej grze jaką jest ff11 to można założyć, że gra będzie ewoluować cały czas (mniej szumu, więcej zmian niż przy tych lol content update w gw2). Na pewno dodatki będą płatne, ale biorąc pod uwagę powyższe doświadczenia - dodatki to będą:
- nowe klasy
- nowe joby
- nowy equip
- nowe formy rozrywki/instancji (teraz mamy leve, questy, scenario, dungeony)
- zwiększający się lvlcap ( :( ) - tutaj pewnie niestety przyjmą popularną strategię, że co dodatek zwiększą
- najlepsze itemki z poprzedniej wersji otrzymają upgrade by nadal być najlepszymi (więc jak poświęcisz rok czasu na zdobycie czegoś uber to nie straci to na wartości po wyjściu dodatku)

No i co najważniejsze - gra wyróżnia się na tle wowlike innym podejściem do rozrywki - nie jest kolejną kalką.

Cytuj:
Daloby sie np poswiecic calkowicie craftowi i pierdolic bicie mobow?

10 lvli musisz zrobić z main story. Potem możesz zająć się wyłącznie craftem.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania


Ostatnio edytowano 22 sie 2013, 11:18 przez kamilus, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 11:17 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
a poziom trudnosci moze (chociaz nie wiadomo) wzrastac wraz z levelami. nie ma co gdybac na ta chwile, bo chyba niewiele osob robilo jakis end gamowy content.


Pare osob robili endgame w 1.0. Jak to bedzie wygladac w 2.0 to nikt nie wie.

Mam tez nadzieje, ze jakies trudniejsze wyzwania pojawia sie jeszcze przed endgame, bo na takim lajcie to nie nie dociagna do maxlvlu.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 11:19 
Cytuj  
zobaczymy. 90zl to nie majatek, a pewnie w przeciagu miesiaca pojawia sie juz jakies sensowne recenzje/opisy tego co dzieje sie dalej.
mi podoba sie mozliwosc zbrobienia kazdej klasy na jednej postaci (chociaz mogli troche inaczej rozwiazac levelowanie kolejnych).

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 11:29 
Cytuj  
heh dzieki tczewiak za posta... nie wyglada to tak zle jak to tak ladnie opisales. :)

Mi wlasnie o to chodzi ze wrecz przeciwnie - bicie mobow mnie juz w MMO dawno znudzilo ale wiekszosc MMO na to stawia to by sie przydalo zeby chociaz to bylo dobrze zrobione. Jesli mowisz ze ta gra to duzo wiecej niz jebanie mobkow to pewnie sprobuje.

Thx. :)


_________________
Obrazek

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 12:02 
Cytuj  
Kabra jesli zalezy Ci na dynamice, to nie podchodz nawet :) w wiele gier gralem i dynamika walki w ffxiv jest żadna :) co prawda jestem esteta, wiec mi moze sie czar castowac nwet 60sekund o ile efekt jest adekwatny :P, nie mniej ludzie, ktorym zalezy na szybkim action mmo tutaj tego nie uswiadcza.
Choc moze sie zadziac historia jak z moim facetem, ktory na slowo ffxiv - mowil bleeeeeeeeeeeeeeeee, masakra, fufufufufu, wolne, niedynamiczne, ile to sie castuje, a dlaczego stoje jak rzucam czar, blebleble.
Pogral chwile w bete i sie wkrecil na tyle, ze wczoraj bylo "ja chce stroj chokopoko!!!!!!!!!!!!!!!!!" (tak odmienia chocobo:P)
Wiec jak Cie nie odrzuci walka, to byc moze klimat Cie przekona.

już.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 12:12 
Cytuj  
a dla mnie to wlasnie mila odmiana po tych wszystkich niewypalach i probach do tej pory.
mozna pograc lajtowo, bez spinki robiac solo, pewnie trzeba sie skupic w dungeonkach i grajac z krzykiem w teamie ;p

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 12:15 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
a dla mnie to wlasnie mila odmiana po tych wszystkich niewypalach i probach do tej pory.
mozna pograc lajtowo, bez spinki robiac solo, pewnie trzeba sie skupic w dungeonkach i grajac z krzykiem w teamie ;p

Szczerze to nie spodziewałem się, że Ci się spodoba i będziesz chciał grać po becie :p
Ale FF chyba tak już ma. Na papierze wygląda kiepsko, ale jak się już zagra... (no wyjątkiem było ff14 1.0 - na papierze ok, ale wykonanie... jak gw2 :P ).


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

****
Avatar użytkownika

Posty: 1015
Dołączył(a): 30.09.2004
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 12:18 
Cytuj  
Mi się global cooldown bardzo podoba. Trzeba myśleć co się rzuca i combat jest bardziej taktyczny. A nie spam fest wszystko jak leci byle więcej dmg.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 12:21 
Cytuj  
Stobek napisał(a):
Mi się global cooldown bardzo podoba. Trzeba myśleć co się rzuca i combat jest bardziej taktyczny. A nie spam fest wszystko jak leci byle więcej dmg.

O to jest to czego nie potrafiłem ubrać w słowa. Ma się tą chwilę na pomyślenie pomiędzy skillami jakie użyli inni w grupie. Trzeba też kalkulować czy bardziej opłaca się uciec przed atakiem przeciwnika czy w tym czasie castować.
Bezmyślny spam skilli przestaje się sprawdzać przy lvl15 około.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

**
Avatar użytkownika

Posty: 207
Dołączył(a): 6.01.2006
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 12:40 
Cytuj  
Kassei, dobrze napisane. Odniosłam dokładnie takie wrażenie po przeczytaniu tych paru postów tutaj.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 12:43 
Cytuj  
Stobek napisał(a):
Mi się global cooldown bardzo podoba. Trzeba myśleć co się rzuca i combat jest bardziej taktyczny. A nie spam fest wszystko jak leci byle więcej dmg.


o wlasnie o tym zapomnialem stobek :)
na 15 levelu (jesli sie chce oczywiscie komus) trzeba juz ladnie kombinowac ze skillami, myslec jak uzywac i kiedy.
jesli bedzie to coraz bardziej wymagajace, to combat bedzie sprawial duzo funu i bedzie niezlym wyzwaniem.
bo to prawda, ze przy 1sec to faktycznie klikanie 1,2,3.
co do grindu to nie wiem, ale pare razy kombinacje uratowaly mi 'zycie' jak trafilem na bardziej wymagajace moby.


Ostatnio edytowano 22 sie 2013, 12:46 przez Mendol, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 12:45 
Cytuj  
Kabre wszyscy znaja, ale czasem pisze sensownie i w przeciwienstwie do niektorych na tym forum to nie sa jednolinijkowce.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 12:56 
Cytuj  
Kabra, ale Amateru nic Ci nie zrobiła, a jedziesz po Niej jakby Ci babcię zakopała w ogródku. Troszkę też wyluzuj, nie rób z siebie męczennika. Miałeś rację odnośnie gw2, miałeś rację (prawie) odnośnie d3, ale co innego zadać pytanie, a co innego od razu krytykować tytuł, którego na oczy się nie widziało. Ludzie są do Ciebie już negatywnie nastawieni, bo każdy wie, że gier nie lubisz i po wszystkich jeździsz :p
FF mocno opiera się jednak na community (nie tak jak w 11, ale pozostały nasze nawyki) i jeśli zrazisz do siebie wszystkich na starcie to potem stracisz ten, zajebisty nomen omen aspekt gry.
Zagraj, potem się wypowiedz, ale nie prowadź tu proszę krucjaty o czystość i dziewictwo :P


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

******

Posty: 3739
Dołączył(a): 27.02.2004
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 13:07 
Cytuj  
Trochę wyczyściłem.
Pisać na temat to jedno a zachować przy tym odrobinę kultury to drugie. Rynsztoku tutaj nie będzie, od tego jest flames.


_________________
"The tendency to whining and complaining may be taken as the surest sign symptom of little souls and inferior intellects."
Francis Jeffrey

*

Posty: 115
Dołączył(a): 4.07.2013
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 13:10 
Cytuj  
no, wkoncu oficialne forum 14 dziala :P mozna zobaczyc co ludzie spamuja poza hello wordl :]

***

Posty: 654
Dołączył(a): 8.12.2006
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 13:24 
Cytuj  
Działa jak działa, ale nie mogę się zalogować na forum i tak ; >


_________________
Elysium Project pvp: Vsqe

******
Avatar użytkownika

Posty: 3980
Dołączył(a): 8.03.2004
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 13:26 
Cytuj  
Heh GCD moze i 2,5s ale sa skille over GCD jak np u LNC Leg swep (ten ze Stun'em), ktory mozna uzyc w czasie GCD :) Co do samej gry, heh, na poczatku to tego TP jest od groma, nigdy nie spadnie ponizej polowy, ale wystaczy pograc w instach i juz to znacznie sie zmienia, a co dopiero na end-contentowych.

Mi osobiscie sie podoba walka, moze dlatego, ze trzeba uciekac przed skillami mobow a to wprowadza dynamike do gry. Na 50lvl (max lvl oraz dobry sprzet) jak sie nie ucieka przed tymi wlasnie skillami to konczy sie walke z 600/3100 HP a przy odpowiednich skillach stunujacych oraz obieganiem moba, mozna miec full HP, w ogole walka z kilkoma mobami to juz jest masakra. Natomiast jesli chodzi o skille to np taki LNC/DRG ma dwa komplety skilli-combo oraz supportujacych kilka, a korzystanie umiejetne z 2 kompletow combosow daje naprawde FUN, a nie jest proste, bo np 2 set combo to skill zaczynajacy musi byc uderzony od tylu moba itd. Instancje do 30lvl sa banalne, ale takie wlasnie mialy byc :) juz na 35lvl jest roznica np takie Hauke Manor. Na max levelu mamy instancje juz 8 osobowe tylko (w ver 1.o naprawde byly trudne, oraz fajnie pomyslane - np w instancji 8 osobwej dzielilo sie na 2 grupy , ktore musialy w dwoch oddzielnych czesciach insty zabic w tym samym czasie mini bossika, aby uaktywnic portal do glownego bossa) oraz ma byc rajd Crystal Tower na 24ppl, ale to juz w patche 2.1. Poza instami oraz rajdami jest dodatkowy content (inny niz gdziekolwiek), w ktorym jest np 2xharvester, 2x crafter oraz 4 palkerow (normalne party tank+healer i 2xDPS) tzw Hamlety (w nich zdobywalo sie pewne itemy potrzebne do Relicow) a o Treasure Mapach nie wspomne :] A end-contentu ma na pewno nie zabraknac w co osobiscie wierze patrzac przez pryzmat FF11 :)


_________________
"Why is it people who can't take advice
always insist on giving it ?" - J. B.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2223
Dołączył(a): 8.07.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2013, 13:48 
Cytuj  
Jedna rzecz mi chodzi już dłuższy czas po głowie, ale ciągle zapominałem to przetestować. Hipotetyczna sytuacja:

GLA używa FAST BLADE
MRD używa SAVAGE BLADE

domyka się combo ?

MRD używa HEAVY SWING
GLA używa SKULL SENDER

domyka się combo ?

Będzie tak to działać czy tylko można robić self combo, ewentualnie z identyczną klasą?


_________________
Obrazek
RETIRED [UO,SWG,L2,FFXI,FFXIV,WoW,RFO,GW,CoH,DDO,SB,TR,PS,EQ2,MxO,VG,AOC,WAR,DFO,AION,RIFT,LOTRO,SWTOR,EVE]
ATM [PONY CARS GARAGE HOBBY]

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.