MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Ktos w to jeszcze gra?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=86&t=38992
Strona 4 z 9

Autor:  sola [ 9 wrz 2011, 13:15 ]
Tytuł: 

Witam.

Nie sledze zbyt uwaznie wiec pewnie juz bylo. Wyzej ktos wspominal ze gra jest jeszcze f2p. Czyli mam rozumiec ze po kupnie gry (digital/pudlo) mozna grac bez miesiecznych oplat? Chyba ze wprowadzili itemshop?

Autor:  Gokulo [ 9 wrz 2011, 13:19 ]
Tytuł: 

Nie ma miesiecznych oplat jeszcze i nie ma czegos takiego jak item shop.

Autor:  Bodziu [ 12 wrz 2011, 07:09 ]
Tytuł: 

Gokulo napisał(a):
Sa Open World NMy ale wiekszosc jest dosc latwa i maja prawie instant-respawn (chyba, ze cos zmienili od kiedy ostatni raz o nich czytalem).

Sam instancji nie robilem (postac za slaba :p), ale ogolnie wydaja sie byc jak typowe dungeony z WoW-like gier z dodatkowymi smaczkami (rozne mozliwe sciezki i objectives w srodku). Desh na pewno dokladniej opisze, ale znowu chyba porownania nie ma do wielu innych gier :D


Faktycznie dungeony sa instancjonowane, CD na reset ich to 5minut od momentu wejscia, czylli praktycznie zaden, wiec mozna je rabac do bolu. Z randomami to raczej ich sie nie da zrobic, bo specyfika, jak i trudnosc, jest dosc duza. Z moich osobistych refleksji powiem tyle, ze przypominaja mi troche insty z LOTRO. Co chwile jest jakas "Cut Scene", ktora mozna skipnac, jak i strategia jest zgola odmienna od stylu gry FF11. Walki z Bossami sa teraz bardziej na myslenie anizeli na dmg i to mi sie podoba, nie jak w WoW DPS race. Tutaj trzeba robic konkretna strategie, a czasu jest stosunkowo duzo jak na zabicie, nawet ze slabo wygearonym teamem powinno sie to spokojnie robic. W ogole to sam dungeon jest pewnego rodzaju Guild Leve z czasem 60minut, przy skipnieciu mobow, otwarciu drzwi oraz zebraniu wszystkich skrzynek w noob party zostaje okolo 20minut na zabicie bossa, wiec czasu duzo, ale pomylek musi byc malo, strategia podobna do innych gier jak EQ2, WoW czy LOTRO, po prostu trzeba kontrolowac addy, wylaczac buffy bossa jak i omijac niesmiertelne oczka latajace po calej sali z bossem, ktore co chwile zatrzymuja sie aby rzucic AoE status debuffy na cos okolo 20s (bind, amnezja itp).Pierwsze podejscia sa dosc trudne, a walka dosc dynamiczna, bardzo duzo sie dzieje na raz i trzeba to ogarniac, dlatego z randomami jak na razie to wielka lipa i raczej nie da sie tego zrobic :/
Reasumujac, dosc dobra zabawa, aczkolwiek jeden instance to troche za malo jak na end-content, ale w przyszlych patche szykuja walke z Ifritem i inne grand companie, wiec spokojnie bedzie co robic. No i ostania mala refleksja, ktore po tych kilku wypadach mi sie nasunela, naprawde w tej grze gracz jednak musi miec wiele klas rozwinietych. Strasznie to pomaga w grze, a czasem wydaje mi sie, ze wrecz niezbedne jest posiadanie pewnych skilli z innych klas, bo sama gra jest typowo kombinatoryjna, a efektywnosc wzrasta wraz iloscia posiadanych skilli z innych klas :) To wlasnie jest fajne.

Autor:  mrynar [ 12 wrz 2011, 17:03 ]
Tytuł: 

Bodziu napisał(a):
Gokulo napisał(a):
Sa Open World NMy ale wiekszosc jest dosc latwa i maja prawie instant-respawn (chyba, ze cos zmienili od kiedy ostatni raz o nich czytalem).

Sam instancji nie robilem (postac za slaba :p), ale ogolnie wydaja sie byc jak typowe dungeony z WoW-like gier z dodatkowymi smaczkami (rozne mozliwe sciezki i objectives w srodku). Desh na pewno dokladniej opisze, ale znowu chyba porownania nie ma do wielu innych gier :D


Faktycznie dungeony sa instancjonowane, CD na reset ich to 5minut od momentu wejscia, czylli praktycznie zaden, wiec mozna je rabac do bolu. Z randomami to raczej ich sie nie da zrobic, bo specyfika, jak i trudnosc, jest dosc duza. Z moich osobistych refleksji powiem tyle, ze przypominaja mi troche insty z LOTRO. Co chwile jest jakas "Cut Scene", ktora mozna skipnac, jak i strategia jest zgola odmienna od stylu gry FF11. Walki z Bossami sa teraz bardziej na myslenie anizeli na dmg i to mi sie podoba, nie jak w WoW DPS race. Tutaj trzeba robic konkretna strategie, a czasu jest stosunkowo duzo jak na zabicie, nawet ze slabo wygearonym teamem powinno sie to spokojnie robic. W ogole to sam dungeon jest pewnego rodzaju Guild Leve z czasem 60minut, przy skipnieciu mobow, otwarciu drzwi oraz zebraniu wszystkich skrzynek w noob party zostaje okolo 20minut na zabicie bossa, wiec czasu duzo, ale pomylek musi byc malo, strategia podobna do innych gier jak EQ2, WoW czy LOTRO, po prostu trzeba kontrolowac addy, wylaczac buffy bossa jak i omijac niesmiertelne oczka latajace po calej sali z bossem, ktore co chwile zatrzymuja sie aby rzucic AoE status debuffy na cos okolo 20s (bind, amnezja itp).Pierwsze podejscia sa dosc trudne, a walka dosc dynamiczna, bardzo duzo sie dzieje na raz i trzeba to ogarniac, dlatego z randomami jak na razie to wielka lipa i raczej nie da sie tego zrobic :/
Reasumujac, dosc dobra zabawa, aczkolwiek jeden instance to troche za malo jak na end-content, ale w przyszlych patche szykuja walke z Ifritem i inne grand companie, wiec spokojnie bedzie co robic. No i ostania mala refleksja, ktore po tych kilku wypadach mi sie nasunela, naprawde w tej grze gracz jednak musi miec wiele klas rozwinietych. Strasznie to pomaga w grze, a czasem wydaje mi sie, ze wrecz niezbedne jest posiadanie pewnych skilli z innych klas, bo sama gra jest typowo kombinatoryjna, a efektywnosc wzrasta wraz iloscia posiadanych skilli z innych klas :) To wlasnie jest fajne.


Dzieki Bodziu!

Brzmi dobrze. Ja generalnie za instancjami nie przepadam, ale te w LOTRO sa fajne! Wiec jesli jest podobnie to git.

Autor:  Zangetsukun [ 12 wrz 2011, 19:52 ]
Tytuł: 

Jest tu jakis trial?

Autor:  Gokulo [ 12 wrz 2011, 19:56 ]
Tytuł: 

Nope, ale gra ogolnie chyba grosze teraz kosztuje?

Autor:  Gli2duS [ 14 wrz 2011, 20:46 ]
Tytuł: 

jak coś to ja mam jeszcze niewykorzystany guest coupon

Autor:  Lord_Deshter [ 30 wrz 2011, 16:19 ]
Tytuł: 

Jakby ktoś był zainteresowany to Tutaj są Patch notes z updatu, który wychodzi w przyszły wtorek.

Autor:  mrynar [ 18 paź 2011, 10:18 ]
Tytuł: 

Pogralem wczoraj troche i powiem tak zmiany na plus sa widoczne, walka jest ciekawsze, craft tez przyjemniejszy, ale niestety jest to ciagle ta sama gra zbudowana na debilnym pomysle leve, po zrobieniu 3 mam dosyc na nastepny rok (uciekajacy mob moze byl fajny za pierwszym razem, ale pozniej zwyczajnie wkurwia, inne genaialne pomysly na urozmaicenie leve wcale nie sa lepsze...).

No i brak AH wkurwia, moze jakbym sobie obejrzal aukcje i zobaczyl, ze jest fajna bron za milion to bym i w leve i w zarabianiu kasy znalazl sens.

Jak komus sie system podobal to warto do gry wrocic, bo wszystko jest lepiej dopracowane.

Ja czekam na 2,0.

Autor:  Targaryen [ 18 paź 2011, 10:32 ]
Tytuł: 

mrynar napisał(a):
Pogralem wczoraj troche i powiem tak zmiany na plus sa widoczne, walka jest ciekawsze, craft tez przyjemniejszy, ale niestety jest to ciagle ta sama gra zbudowana na debilnym pomysle leve, po zrobieniu 3 mam dosyc na nastepny rok (uciekajacy mob moze byl fajny za pierwszym razem, ale pozniej zwyczajnie wkurwia, inne genaialne pomysly na urozmaicenie leve wcale nie sa lepsze...).


Leve to tylko jeden z kilku sposobów na sp w dodatku dużo słabszy niż zwykłe grind party. Craft też się szybciej robi na syntezach niż licząc na sp bonus z leve. Leves się robi głównie dla marków i jak ktoś nie ma czasu na grind party czy behesty. Teraz jeszcze doszedł powerlevel, który jest super przegięty i mają go niedługo patchować. A uciekające moby... no cóż jak się robi to samo leve po raz n-ty to wiadomo kiedy można się spodziewać że coś zacznie uciekać i odpowiednio temu zaradzić.

mrynar napisał(a):
No i brak AH wkurwia, moze jakbym sobie obejrzal aukcje i zobaczyl, ze jest fajna bron za milion to bym i w leve i w zarabianiu kasy znalazl sens.


Opcja search pokazuje czy jest jakaś "fajna broń za milion". Przebiegnięcie po wardach i obejrzenie wszystkich retainerów z gwiazdką nad głową (to ci, których searchowałeś dla konkretnej broni, w końcu chyba wiesz czego chcesz szukać, prawda?) zajmuje 5 minut.

Autor:  Gokulo [ 18 paź 2011, 10:35 ]
Tytuł: 

W patchu 1.20 ma dojsc opcja kupowania bezposrednio z search counter, czyli praktycznie juz to samo co AH.

Power Level juz niby spatchowali, ale podobno nadal dosc dobre jest. I tak, Leve nie sa juz centralna czescia gry, Yoshida postanowil zrobic z nich tylko casual content dla ludzi do robienia jak maja mniej czasu i chca posolowac dla troche exp i nagrod. Lepiej sie expi w party, do tego dochodza questy za jakis tam exp i przedmioty co pare leveli.

Autor:  mrynar [ 18 paź 2011, 10:55 ]
Tytuł: 

Ok, dzieki za rady.

Dzis postaram sie spojrzec na gre olewajac leve. Jakas rada jak i gdzie znalezc party na exp na lvlu 20+?

Obadam tez ta wyszukiwarke przedmiotow.

Autor:  Targaryen [ 18 paź 2011, 11:00 ]
Tytuł: 

Zazwyczaj shouty w Uldah, nie wiem jak jest teraz ale 3 tygodnie temu to była norma.

Autor:  Gokulo [ 18 paź 2011, 11:18 ]
Tytuł: 

Yup, niestety search system dla party dobrego nie ma, obecny jest jakis dziwaczny i nikt nie uzywa, dlatego ludzie shoutuja w Ul'dah o PT. Ogolnie Ul'dah jest centralnym miestem jezeli chodzi o Community wiec jezeli chcesz Market Wards przegladac to tez tam, bo w innych miastach moga byc pustki.

Autor:  Scorpio [ 18 paź 2011, 13:10 ]
Tytuł: 

Bodziu napisał(a):
[...]No i ostania mala refleksja, ktore po tych kilku wypadach mi sie nasunela, naprawde w tej grze gracz jednak musi miec wiele klas rozwinietych. Strasznie to pomaga w grze, a czasem wydaje mi sie, ze wrecz niezbedne jest posiadanie pewnych skilli z innych klas, bo sama gra jest typowo kombinatoryjna, a efektywnosc wzrasta wraz iloscia posiadanych skilli z innych klas :) To wlasnie jest fajne.


To chyba jakiś babol jest ... raczej. Oznacza że trzeba wbić lvl w kazdym jobie by móc być efektywnym w jednym ?

Dalej jest to bezpłatne ?

Autor:  Gokulo [ 18 paź 2011, 13:39 ]
Tytuł: 

Nic nie trzeba, ale pewne skille z innych klas bardzo pomagaja. Nie jest tutaj taki przymus jak bylo z SJ w XI.

Bezplatne do grudnia jeszcze.

Autor:  mrynar [ 20 paź 2011, 10:26 ]
Tytuł: 

Pogralem znowu troche.

Wprawdzie party na exp nie znalazlem, :/ ale za to pocraftowalem troche, zrobienie 21-->22 zajelo mi z 2h lacznie z kupowaniem materialow i sprawdzaniem przepisow. Da sie zyc, pewnie doswiadczony FFXIVgracz zrobilby to szybciej.
Rzeczywiscie kupowanie jest teraz calkiem przyjemne, powiem szczerze ze nawet ma to swoj urok (cos innego niz AH). Ciagle troche topornie idzie wymiana itemow z retainerem, ale i tak o niebo lepiej niz kiedys.
Fajnie, ze dodaje przepisy do listy i ostatnio robione itemy sa na gorze. Duzy plus za to.
Ogolnie craft mnie wciagnal wiec pewnie zostane na jakis czas w XIV.

Mam tylko kilka pytania:
- na jakiej stronie jest najlepsza lista itemow do zrobienia?
- co daje HQ? Zmienili cos?
-Sa w grze rzadkie i drogie materialy i co za tym idzie rzadkie przedmioty z nich zrobione?
-Kase jest na co wydac? Czy kazdy ma grube miliony w plecaku?

Autor:  kamilus [ 20 paź 2011, 10:57 ]
Tytuł: 

Skąd ściągnąć aktualnego klienta?

Autor:  Gokulo [ 20 paź 2011, 16:55 ]
Tytuł: 

mrynar napisał(a):
Pogralem znowu troche.

Wprawdzie party na exp nie znalazlem, :/ ale za to pocraftowalem troche, zrobienie 21-->22 zajelo mi z 2h lacznie z kupowaniem materialow i sprawdzaniem przepisow. Da sie zyc, pewnie doswiadczony FFXIVgracz zrobilby to szybciej.
Rzeczywiscie kupowanie jest teraz calkiem przyjemne, powiem szczerze ze nawet ma to swoj urok (cos innego niz AH). Ciagle troche topornie idzie wymiana itemow z retainerem, ale i tak o niebo lepiej niz kiedys.
Fajnie, ze dodaje przepisy do listy i ostatnio robione itemy sa na gorze. Duzy plus za to.
Ogolnie craft mnie wciagnal wiec pewnie zostane na jakis czas w XIV.

Mam tylko kilka pytania:
- na jakiej stronie jest najlepsza lista itemow do zrobienia?
- co daje HQ? Zmienili cos?
-Sa w grze rzadkie i drogie materialy i co za tym idzie rzadkie przedmioty z nich zrobione?
-Kase jest na co wydac? Czy kazdy ma grube miliony w plecaku?


Recepty na Lodestone ogolnie:
http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/index.html

Lub dokladniej na:
http://ffxiv.zam.com/ - z czego tutaj sa jeszcze "stare recepty", na itemy "dated" i materialy, ktore znikna po nastepnym patchu, ze wzgledu na revisions recept ogolny.

Z HQ maja robic tak, ze jezeli bedziesz mial materialy HQ to itemy bedzie gwarantowany HQ ale to chyba dopiero od nastepnego patcha, a poza tym narazie chyba niewiele sie zmienilo.

Autor:  Zangetsukun [ 22 paź 2011, 10:14 ]
Tytuł: 

Do kiedy gra jest darmowa? (o ile jest jakies info)

Strona 4 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team