Hello zebralem dla was troche info o endgame PvE z najnowszego podcasta bo was lubie i wiem ze nikt ich nie slucha.
GREENSCALE BLIGHT: Instanced Outdoor Raid - 5 Bossow plus nowe dodawane po launchu jako content updaty.
HAMMERKNEEL FORTRESS: Instanced Indoor Raid - XX bossow (minimum 10 - koles nie byl pewny, powiedzial ze dwucyfrowa liczba). Bedzie dodany jako content patch "shortly after launch".
XXX MYSTERY RAID: Zapowiedziany przez zioma raid o ktorym nie chcial powiedziec nic wiecej oprocz tego ze bedzie to tier trudnosci pomiedzy Greenscale a Hammerkneel i bedzie dodany "Very Shortly after launch" - jeszcze przed Hammerknell.
Na pytanie co znaczy "very shortly", czy to jest max 30-60 dni?... koles odpowiedziel: "YES it will be very shortly after retail launch".
Instanced Raidy w grze beda TYLKO i WYLACZNIE 20 osobowe. 10man raidy zostaly z gry wywalone i wszytko jest przedesignowane pod 20osob.
Powodow podali pare, glowny to to ze sa w stanie wypluc z siebie o wiele wiecej contentu jesli nie musza go tweakowac pod dwa rodzaje grup.
Z drugiej strony pada zapewnienie ze w grze istnieje sporo contentu designowanego pod 10osobowe grupy. Min. Outdoor Raid Ritfy sa 10osobowe i Outdoor Raid Bossy sa 10osobowe. Zapewnienie to padlo po pytaniu "co z malymi gildiami?".
Tiered Raiding and Progression
- 10 Expert dungeonow (5mans) na launch - kazdy z dodatkowym contentem w porownaniu do Normal wersji (conajmniej jeden/dwa, czesto nawet trzy nowe bossy plus nowe pomieszczenia, itp...)
- Expert dungeony (5mans) sa podzielone na dwa Tiery. Pierwsze piec - latwiejsze, nastepne piec - trudniejsze.
- Raidy sa tierowane w sensie poziomu trudnosci i wymagan gearu. Greenscale i nameless raid to tier pierwszy (ten sam diff lvl), potem Hammerknell, potem nastepne. Pada stwierdzenie ze playerzy beda potrzebowali choc troche gearu z poprzednich tierow aby nie wipowac w nastepnych na mase. Poprostu jak na Gear-based gre przystalo progrees przez content wymaga rowniez progressu gearu.
- Sredni czas "zrobienia" Expert dungeonu w normalnie wygearowanej grupie to ok. godzinki. W Alphie gdy wrzucili do experta grupe w totalnie crap gearze, wlasciwie minimalnym do nie wipowania na sam widok mobow udalo sie taki inst skonczyc po ~3h.
Sredni czas wymagany do achievementu "speed run" to ok.30-40 (25 minut najmniej - bodajze Iron Tomb) minut na all bossow od pierwszego wejscia w combat - wiec GG.
- EXPERT AND RAID ACHIEVEMENTS: Kazdy ecounter w Expert dungeonie i raidzie ma conajmniej jeden a czesto dwa/trzy achievementy dotyczacych danej walki/wymagajacych spelnienia okreslonych warunkow/itp... ATM nie ma w grze Hard Modes dla raidow ale koles powiedzial ze mmysla o tym i narazie szanse na wprowdzenia okreslil na 50/50 i bardzo zalezne od feedbacku raidow po launchu.
- Planowany jest tier itemow wyzszy niz purple epix. Itemzy zdobywane przez questline'y w raidach. IMHO idento jak poczatkowe Legendary w WoW.
Instance and Raid Lockout Timers
- Brak lockuot timera dla Normal dungeonow
- 24h timer dla Expert dungeonow - czyli max 10 na dzien
- 3 dni lockouta dla "malych raidow", 7dni dla "duzych raidow" (cokolwiek duzy i maly znaczy)
Group composition in Dungeons
- Ecountery w Expert dungeonach sa designowane glownie z mysla o grupach 1xTANK, 1xHEALER, 3xDPS. Lecz niektore walki BEDA wymagac off-heala lub off-tanka. Dosc wyraznie zostalo zalecone zeby bez multispecow nie wybierac sie na Expert dungeony.
- Ecountery raidowe nie sa designowane tak zeby wymagac konkretnych souli czy callingu do tankowania czy heala - wszytko bedzie mozna prawdopodobnie wytankowac np. Riststalkerem (Rogue Tank) czy dowolnym Warriorem tankiem.
Hit, Spell Focus, Valor & Toughness
- Kazdy tier Expert dungeonow i pozniej raidow ma coraz wieksze wymagania co do Hit i Spell Focus. Bedzie wymagana pewna jego ilosc aby nie missowac w bossow. Mozesz isc ofc bez tego ale bedziesz sobie gimpowal DPS przez missy.
- Valor jest statem w 100% PvP. Itemy z PvP nie beda wymagane czy pozadane w raidach PvE.
- Toughness jest statem TYLKO do tankowania. Mityguje CRIT DMG bossow i mobkow. Stat calkowicie nieprzydatny innym klasom w PvE poniewaz Trion "unika critowania w party" oraz jak dostaniesz takiego krita jako leather czy cloth to i tak nie przezyjesz.
Buffs and Debuffs
- 20-osobowe Ecountery sa designowane z mysla o wszystkich buffach/debufafch dostepnych w grze. Ogolnie s siwadomi tego ze przy tylu roznych skillach tergety w 20 osobowych raidach beda debuffowane na potege a playerzy zbuffowani jak swinie.
PS. Tak chcialo mi sie - sluchalem i pisalem rownoczesnie - no big deal.
PS2. Ciekawostka: Od przyszlego tygodnia zapraszaja ekipy z najwiekszych fansite'ow do siedziby Trion'u (Telarapedia, RiftPodcasts, RIFTjunkies, Horriftic Intentions Blog) na pokazy gry i min. "to show the riad content". Wiec mozna sie spodziewac wysypu artykulow i newsow juz nie pochodzacych tylko od devsow.