MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Crafting
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=88&t=38274
Strona 1 z 4

Autor:  Kabraxis [ 20 sty 2011, 19:58 ]
Tytuł: 

Rozwine to troche jesli mozna:

Gathering Professions

BUTCHERING: Zbieranie skor i innych dziwnych rzeczy, przewaznie z mobkow o typie "Beast". Matsy z butcheringu sa uzywane glownie przez profesje: Outfitting, Armorsmithing, Apothecary.

FORAGING: Zbieractwo drewna i roslinek. Matsy z foragingu sa uzywane glownie przez profesje: Apothecary, Artificing i Weaponsmithing.

MINING: Zbieranie rudy metali i kamieni szlachetnych. Matsy z miningu sa uzywane glownie przez profesje: NIE TESTOWALEM - napewno Armorsmithing i Weaponsmithing.

Crafting Professions

ARMORSMITHING: Wytwarzanie zbroi z zelaza (Chain i Plate) oraz tarcz. Mozliwosc rozbijania armorow dla pozyskania matsow.

OUTFITTING: Wytwarzanie zbroi ze skory i szmatek (Leather i Cloth). Mozliwosc rozbijania armorow dla pozyskania matsow.

WEAPONSMITHING: Wytwarzanie mieczy, toporow, broni obuchowej, sztyletow, lukow i strzelb. Mozliwosc rozbijania wszytkich typow broni dla pozyskania matsow.

ARTIFICING: Wytwarzanie bizuterii (pierscienie, amulety) oraz lasek (staff), totemow (off-handy dla casterow) i rozdzek (wands - ranged weapon dla casterow). Mozliwosc rozbijania (Salvage) bizuterii, lasek i offhandow/rozdzek dla pozyskania matsow.

APOTHECARY: Wytwarzanie wszelkiej masci mikstur oraz barwnikow do armorow (dyes - inne kolory niz u vendorow).

RUNECRAFTING: Wytwarzanie run, ktore sa uzywane do ulepszania statow itemkow. Mozliwosc rozbijania (Runebreaking - Disenchant) itemow od rarity uncommon (zielony) w gore dla pozyskania materialow.

Autor:  Teo [ 20 sty 2011, 20:10 ]
Tytuł: 

w minigu kopie się też maty dla artificing

Autor:  Razoth [ 20 sty 2011, 20:26 ]
Tytuł: 

Ile można mieć na raz profesji i na jakich zasadach? Można mieć na przykład kilka gathering?

Autor:  tomugeen [ 20 sty 2011, 20:27 ]
Tytuł: 

3 profesje total.

Autor:  Razoth [ 20 sty 2011, 20:27 ]
Tytuł: 

I dowolnie można je mieszać?

Autor:  tomugeen [ 20 sty 2011, 20:28 ]
Tytuł: 

Si.

Autor:  mkmiko [ 21 sty 2011, 23:58 ]
Tytuł: 

Mam nadzieje ze dziadostwa nie bedzie typu matsy drozsze do wycraftowanego iteamu ;/ ale cos mi sie wydaje ze punkty handlowe beda zawalone iteami przez to ze skilluje sie na crafcie i cala gospodarka bedzie w dupe

Autor:  Teo [ 22 sty 2011, 00:04 ]
Tytuł: 

mkmiko napisał(a):
Mam nadzieje ze dziadostwa nie bedzie typu matsy drozsze do wycraftowanego iteamu ;/ ale cos mi sie wydaje ze punkty handlowe beda zawalone iteami przez to ze skilluje sie na crafcie i cala gospodarka bedzie w dupe

Też się tego obawiam ale tu może uda się im balansować salvagowaniem gotowych itemków.

Autor:  allander [ 26 sty 2011, 20:01 ]
Tytuł: 

Mi brakuje dodatkowych informacji.
np. ze Burlap Cloth mogę użyc do OUTFITTING lub do innego skila. Mam Butchering i czasami nie wiem, czy resztę oprócz skórek moge opylić u handlarza czy zostawic bo sie przyda :)

Autor:  Piszpan [ 27 sty 2011, 10:21 ]
Tytuł: 

allander napisał(a):
Mi brakuje dodatkowych informacji.
np. ze Burlap Cloth mogę użyc do OUTFITTING lub do innego skila. Mam Butchering i czasami nie wiem, czy resztę oprócz skórek moge opylić u handlarza czy zostawic bo sie przyda :)


odpal sobie okno craftu to zobaczysz. a generalnie zbierasz z butcheringu w zaleznosci od lvla skilla.

Autor:  Teo [ 27 sty 2011, 12:01 ]
Tytuł: 

Generalnie we wszystkich grach lepiej zostawiać to co białe, zielone, niebieski itd, a szare wywalać do vendora.

Autor:  elitper [ 28 sty 2011, 20:27 ]
Tytuł: 

mozna miec 3 zbieractwa i 3 crafty ? czy jak to jest ?

Autor:  Ravushimo [ 28 sty 2011, 20:50 ]
Tytuł: 

Nie... mozesz miec max 3 profesje, zazwyczaj 1 crafterska i 2 zbierajace.

Autor:  Lokken [ 2 lut 2011, 22:30 ]
Tytuł: 

Czy ma sens posiadanie 3 profesji zbieractwa na maine by móc wszystko bezpiecznie zbierac na high levelowych krainach, a profesje crafterskie robić na altach i wykorzystywać zebrane matsy ? Teoretycznie w ten sposób mógłbym wszystko scrafcić.

No chyba, że są jakies ograniczenia np: jest jakiś min lvl postaci dla danego lvl craftu, itemy są bind on pickup itp.

Autor:  Bloodleaf [ 3 lut 2011, 08:02 ]
Tytuł: 

Nie wiem czy część vendorów nie jest w hi-level krainach a recepty możesz kupić BoP za planarite albo za artisan marki które będziesz miał na altach.

Autor:  tomugeen [ 3 lut 2011, 09:07 ]
Tytuł: 

Testowal ktos apothecary i artificing?

Z moja niezdolnoscia do farmienia skalek (mialem ~50 mining jak wszedlem do zony z tin ore wymagajacym 75) bawilem sie tylko w outfitter/runecrafter. Runki okazaly sie bardzo przydatne, podobnie widze potencjal w apothecary - potiony sa dosc drogie w grze, a sam pije ich duzo.
Jak natomiast wyglafa articicing? Te poboczne itemki poza wandami sa dobre? Bizuteria etc.

Autor:  Bloodleaf [ 3 lut 2011, 09:10 ]
Tytuł: 

Apo robiłem ale sprawa wygląda podobnie jak ze skałkami, siedzisz w zonie i wybijasz level na ziółkach albo lecisz do nastepniej i już nic nie możesz zebrać.

Autor:  Piszpan [ 3 lut 2011, 10:36 ]
Tytuł: 

kurde faktycznie jak sie w to bedzie grac dluzej trzeba pomyslec o jakims alcie z apothecary .. ;/ fuck.

Autor:  Amadeo [ 10 lut 2011, 21:59 ]
Tytuł: 

Ponawiam z innego topicu:

Witam wszystkich jako iż póki co mało "liznąłem" Rifta, a szczególnie owy craft, to dla co bardziej obeznanych mam parę pytań:

Jako iż przymierzam się do gry ranger/mm/coś tam to za skarby świata nie mogę się zdecydować co wybrać..

Na początku rozmyślałem skinning i al'a leatherworking czy coś w ten deseń, a jak wy to widzicie okiem bardziej doświadczonych względem opłacalności pod pve i pvp w end game

może herbalism i alchemia i owe runy ( nie znam nazwy ), ogółem co w waszej opinii jest najbardziej boostujące pvp i pve a co pod zarabianie pieniędzy.

Pytam gdyż nie chce się potem obudzić z ręką w nocniku i nagle zmieniać na inne profki, a dobrze było by znać waszą opinię aby sobie ułatwić wybór a może i innym pomóc.

z góry dziękuję i pozdrawiam.

Autor:  yabaddi [ 10 lut 2011, 23:26 ]
Tytuł: 

Trochę trudno odpowiedzieć na twoje pytanie biorąc pod uwagę, że beta przebiegała w 3 dniowych eventach i nikt tak na poważnie nawet nie zaczął handlować, a co dopiero mówić o kalkulowaniu wymiernych zysków.

Przyjrzałem się craftowi (bo nie ukrywam lubię ten element gier) i osobiście mam zamiar wybrać połączenie takich 3 skilli: butchering (dla pozyskiwania skór), outfitting (dla szycia leather armor oraz toreb które wytwarza też ta profesja) i runecrafting (aby podrasowywać sobie sprzęt runami).

Olbrzymim plusem jest w Rifcie wprowadzenie salvage (czyli możliwości rozkładania sprzętu z pokrewnej do wybranej dla postaci profesji). Bardzo zwiększa to wydajność levelowania crafta gdyż mamy możliwość odzyskiwania części zużytego materiału.

Daleko w crafcie nie zaszedłem (bo jedynie do ok 50pkt skilla czyli jeszcze novice) więc wstrzymam się z domysłami co będzie/może być dalej ale patrząc na recepty początkowe to widzę, że są to przedmioty dobrze uzupełniające nagrody z questów (o podobnej wartości, czasem jedynie posiadające lepiej dobrane atrybuty). Jak ktoś pocraftował na wyższych poziomach skilla to chętnie poczytam o jego doświadczeniach w tej materii ;)

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team