mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 484  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 23:58 
Cytuj  
Tak. Przy czym jeśli WvWvW to nie do konca wiadomo jak to bedzie z tym boostowaniem levelu (tzn. czy do max, czy do jakiejś średniej).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 181
Dołączył(a): 12.11.2006
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 00:12 
Cytuj  
Heja,

Podyskutujmy z faktami. W jaki sposób dochodzi do walki 2k osób? Jak to jest zorganizowane. Od strony gameplaya i od strony technicznej, serwerowej i programowej.
Skoro to fakt, to pewnie ktoś z tu piszących już to widział i wie jak to działa.
Pozdro.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10851
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 00:17 
Cytuj  
Atherius napisał(a):
Huragan napisał(a):
Mendol napisał(a):
w gry bez suba graja biedacy, ktorych nie stac na drogie pudelko i.


teraz to jebnales strasznie :) w gry F2P wydaje sie duzo wiecej niz gry z abonamentem.....
Przyklad z ostatnich dni, kumpel mi powiedzial ze przez ostatnie kilka miesiecy wydawal na gre Zentia okolo 1000zl miesiecznie :) A gra jest F2P , h3h3


Zależy od człowieka, ja f2p omijam szerokim łukiem. :)


spoko, bo to nie sa gry dla biedakow cebulakow :)

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 00:17 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
przyznam szczerze, ze zupelnie nie rozumiem twojego pytania, w odniesieniu do tej dyskusji.

Po prostu zastanawiam się dlaczego tak bronisz abonamentu w grach i czy naprawdę nie widzisz, jak patogenny jest to system. Też wolę mieć abo w prywatnej lecznicy, ale co to ma do rzeczy? Póki żyję, póty mam o co dbać. MMO to inna para kaloszy. Abonament to nie jest uniwersalny system, który się sprawdza zawsze i wszędzie. W MMO miał sens, gdy była to rozrywka niszowa, a sprzęt i internet były drogie. Teraz przez niego gracze tylko tracą - i nie pieniądze - lecz to, o ile lepsze byłyby gry MMO bez mechanizmów wspoerających modele f2p i p2p.
Poza tym, GW nie stało się żadnym pay2win, więc to już jest argument z kosmosu.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 00:49 
Cytuj  
Plutonka - a dlaczego MMO to inna para kaloszy? W sensie czym się dla mnie różni od powszechnych usług typu telefon czy pornole w TV, czy cokolwiek?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 01:03 
Cytuj  
Placenie za pornole to juz imo szczyt glupoty ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 01:12 
Cytuj  
Bo płacenie za ludki co się bija nie jest :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 01:13 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
Bo płacenie za ludki co się bija nie jest :)

Tylko troche mniejszy.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 08:05 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
Plutonka - a dlaczego MMO to inna para kaloszy? W sensie czym się dla mnie różni od powszechnych usług typu telefon czy pornole w TV, czy cokolwiek?

Nie rozumiem, trzeba to tłumaczyć?
Usługi takie jak opieka lekarska bądź telefon w żadnym wypadku nie wiążą się z dostarczaniem Tobie contentu. Oczywiście, usługodawca musi dbać o swoją konkurencyjność, ale przecież nikt nie narzeka, że idzie ponownie do jakiegoś lekarza, czy dzwoni dwa razy pod ten sam numer.

Dużo więcej analogii mamy z pornolami, czy przemysłem rozrywkowym w ogóle. Showbiznes faktycznie polega na dostarczaniu nam contentu. Tylko że tam pracują setki tysięcy, jak nie miliony osób na całym świecie. Nie podpisujesz umowy z jedną z wytwórni, by przez miesiąc oglądać to, co nakręcili przez dwa lata, a następnie cieszyć się powtórkami. Nie czekasz 3 miesięcy na jeden film oglądając stare.

Gdyby faktycznie tak było, na pewno by się okazało, że nie masz swobody w wyborze, najpierw musisz zaliczyć 10 filmó, które Cię nie interesują, aby obejrzeć ten jeden na który czekasz. W dodatku, aby móc go włączyć musisz na kanapie obok siebie mieć piekarza i lekarza.
Absurd? Tak działają MMO.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 08:21 
Cytuj  
no ty tez nie rozumiesz.
ja place abonament za telefon/opieke bo tak jest MI wygodniej i SAM sie na to decyduje. i to ja wybieram dostawce uslug.
identycznie jest z mmo. wybieram to, ktore mi sie podoba, place dopoki mi sie podoba.
i content nie ma z tym nic wspolnego, wiec nie rozwijaj juz bardziej porownania, ktorego nie zrozumialas od poczatku (moze bylo podane zbyt ogolnikowo).

dlatego twoje pytanie odnosnie zus'u nie wiem do czego sie odnosilo.

i serio, zawsze masz wybor :)

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 08:37 
Cytuj  
Jaki wybór? Że mogę nie grać? Tak, mogę, i z tego świetnego przywileju korzystam. Tylko że chętnie bym sobie pograła. To, że lubię gry online nie oznacza, że muszę się z uśmiechem godzić na to, jest w nich złe, lub z nich całkiem rezygnować.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 08:46 
Cytuj  
oczywiscie, ze nie musisz sie godzic i wiekszosc tego nie robi :)
no jesli ty MUSISZ grac i nie mozesz zrezygnowac to nie ma dla ciebie ratunku :)

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 09:44 
Cytuj  
Mi nie chodzi o to, że ja nie chcę płacić, bo mi szkoda kasy i byłabym zadowolona, gdyby ktos zapłacił za mnie. Mi się nie podoba cała filozofia projektowania gry, którą modele p2p i f2p wymuszają. I tyle. I nie jest dla mnie wyjściem nie granie. Tzn - jest, ale cieszy mnie perspektywa pojawienia się na rynku GW2, bo wreszcie, tak jak w przypadku GW, dostanę grę, która nie zakłada, że jestem idiotką lubiącą biegać w kółeczku jak chomiczek.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 09:50 
Cytuj  
hehehe, doceniam twoje poczucie humoru i umiejetnosc smiania sie z samej siebie :)
kazdy producent tak zaklada. to, ze w gw2 potrafia to ukryc swiadczy tylko o ich profesjonalnym podejsciu do zarabiania kasy i wiedza jak to robic.
wilk syty i owca cala. oni maja kase, tobie wydaje sie, ze w koncu ktos nie probuje zrobic cie w balona.

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 10:03 
Cytuj  
:D
A jak oni mnie mogą zrobić w balona? W najgorszym razie kupię pudełko z grą i przejdę fabułę. Akurat lore GW mi się podoba.

Różnica jest taka, że aby to zrobić, nie będę musiała się godzić na rzeczy, które mi się w grach MMO nie podobają. Będę mogła grać ze znajomymi, nawet, jeśli będą grać więcej niż ja i będą mieli większe levele. Sama będę też decydować, jaki tryb gry odpowiada mi najbardziej i jeśli któryś nie spodoba mi się wcale, nic nie stracę omijając go.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 10:10 
Cytuj  
no to jest najwiekszy plus GW2 - skalowanie leveli. jesli bedzie poprawnie dzialac to super.
pytanie jak bedzie wygladac ten sklepik i co bedzie mozna w nim kupic.
zalozenia jak zwykle wygladaja zajebiscie. ale trzeba pamietac o tym, ze w niejednym mmo obiecywano nam juz caly swiat :)

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 10:11 
Cytuj  
Arturnik napisał(a):
- World pvp - boost od max lvl, bez skilli i gearu
tak?


to już strasznie kiepsko wygląda


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 19064
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 10:15 
Cytuj  
Atherius napisał(a):
iniside napisał(a):
E tam. Gorzej jak sie chce grac w 3 gry i kazda ma abonament, w tedy placenie to juz lekka przesada, zwlaszcza, ze w kazda pogra sie po pare godzin ;p.


Wkręcenie się na max w jedne mmo to już w sumie granie tylko w jeden tytuł dla przeciętnego człowieka. A Ty piszesz o 3ch. :)
Chyba, że coś w deseń eve, czyli granie w zmienianie skilli jak to niektórzy uskuteczniają.


No dokladnie. Nie da sie grac w wiecej niz jedno mmo naraz.

Jesli chodzi o F2P to poza tym ze przyciagaja dzieciaki z gimnazjum to jeszcze nie maja interesu w tym zeby gracz gral jak najwiecej. Tak naprawde idealny klient to taki co kupi gre, pogra dwa tygodnie, potem kupi dodatek, pogra 2 tygodnie itd

I tak sie dzialo w wypadku GW1. Wiem z wlasnego doswiadczenia. Sam kupilem 2 egz. i potem dokupywalem dodatki i jedno konto kupilem z wszystkimi dodatkami bezposrednio od NCsoftu. Sam pogralem w sumie moze z miesiac, moj syn troche wiecej z kumplami z podstawowki/gimnazjum, a moja zona pograla chyba z 3h. :)

Ta gra byla pusta w srodku jak balon, nie bylo tam co robic za bardzo. Oczywiscie poza arenami, ale to trzeba lubic.

Jednak abonament jest bardziej wymagajacy dla devsow, same obietnice nie wystarczaja, bo sie konczy tak jak w przypadku WARa (ktory naprawde mogl byc zajebista gra na cale lata). Trzeba sie starac i sluchac graczy all the time.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 10:17 
Cytuj  
Plutonka napisał(a):
:D
A jak oni mnie mogą zrobić w balona? W najgorszym razie kupię pudełko z grą i przejdę fabułę. Akurat lore GW mi się podoba.

Różnica jest taka, że aby to zrobić, nie będę musiała się godzić na rzeczy, które mi się w grach MMO nie podobają. Będę mogła grać ze znajomymi, nawet, jeśli będą grać więcej niż ja i będą mieli większe levele. Sama będę też decydować, jaki tryb gry odpowiada mi najbardziej i jeśli któryś nie spodoba mi się wcale, nic nie stracę omijając go.


Tłumacząc na nasze. w SWTOR zeby przejsc tzw. fabułe musiałes (nie ma BATA, MUSIALES), robic nudne, powtarzalne poboczne questy zeby tluc level. Questy te jak na sile, byly mozliwie najbardziej rorzucone po mapie, zebys tracil jak najwiecej czasu na jezdzenie w te i z powrotem. Co bys przypadkiem za szybko nie skonczyl grac..


Ofc. Nikt cie nie zmusza do gry. Ani tym bardziej do placenia. Ale jak sam widzisz fakt, ze trzeba gracza wydoic wplynal wybitnie na sposob w jaki gre sie projektuje.

Ty Mendol mowisz ze swojej perspektywy. Plutonka mowi jak to wplywa na projektowaiee gry wogole.
I niestety fakt, jest taki, ze jeśli chodzi o mainstreamowe gry z abonamentem, to one są projektowane (i to w sposob bezczelny), tak aby gracza doic jak najdłużej sztucznie podbijajac czas jaki jest potrzeby na dojscie do pewnych rzeczy.

Czy WAR przez to ucierpiał. Jak najbardziej.
Tierowanie contentu, tierowanie itemkow, To wszystko miało na celu dostarczyć marchewke, za którą będzie gonił plebs. Oczywiscie zeby marchewka miala sens, to za kazdym razem musi ci pozwolic jednym pierdnieciem zmiesc tego, kto ma gorszą marchwke.

W GW1 taki design byłby pozbawiony sensu, bo trzymania gracza na siłe przy grze nic konkretnego developerowi nie dawało. Gra musiala mu sie poprostu na tyle spodobać, zeby sam chciał grać i co jakiś czas kupować kolejne dodatki (ktore nota bene były zawsze rozwinięciem horyzontalnym).

Czy można tak projektować gre P2P ? Jasne ze mozna. Czy ktoś sie na to porwie ? Mało prawdopodobne. Dlaczego wogole miałby to robić ? Skoro sprawdzony gear treadmill, ma miliony chętnych i gotowych do płacenia farmerów ?

Cytuj:
Jednak abonament jest bardziej wymagajacy dla devsow, same obietnice nie wystarczaja, bo sie konczy tak jak w przypadku WARa (ktory naprawde mogl byc zajebista gra na cale lata). Trzeba sie starac i sluchac graczy all the time.

Oczywiscie ze trzeba. Tylko, ze.. zreszta czyt. co napisałem. Chodzi o filozofie desingu gry, a nie o model.

Jedno i drugie sprawia ze developer musi sie starać. Z tym, ze imo przy B2P musi sie starać bardziej. Bo dodatki sumarycznie będą generować mniejszy zysk. A jak będą dodatkowo gowniane to nikt ich nie kupi i developer musi zwijać interes. Przy abonamencie, developer jest zabezpieczony i może sobie pozwolić, na odwlekanie, albo wydanie czegoś słabszego i twierdzić, zę za 3 miesiące to już napewno bedzie lepiej. A fani epaxow płacą i farmią dalej...


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).


Ostatnio edytowano 11 lut 2012, 10:21 przez iniside, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 11 lut 2012, 10:19 
Cytuj  
nie sadze zeby to o czym rozmawiamy wplywalo na projektowanie gier.
co wiecej nawet fps'y zaczynaja wydawac z abonamentem.
takze, prawda jak zwykle lezy po srodku.

poza tym gw2 ma byc 'pelnym' mmo z tego co zrozumialem.
bo gw1 to bylo imo bardziej cos na podobienstwo sc2, lol'a, doty.
gdzie sa turnieje, jest kasa od sponsorow itd. itp.

anyway zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 484  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.