mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338 ... 484  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 30 maja 2012, 21:23 
Cytuj  
Lorath napisał(a):
Ale gimmicków które można wrzucić do walk z bossami dla większych grup są setki – podesty, rozdzielanie, kitowanie, zabijanie addów, przerzucanie miedzy jakimiś lokacjami/wymiarami to takie najbardziej ograne motywy. A kwestie braku ról daje się spokojnie obejść. W grze są dziesiątki utility skills, sa mechaniki klasowe – każda z tych rzeczy mogłaby w odpowiednio zaprojektowanych potyczkach spełniać jakąś funkcję. Developerzy AN to bystrzy ludzie, nie sądzę żeby mieli problemy z wymyśleniem fajnych mechanik walk tak aby każda klasa miała miejsce i role. Przykład? No ja devem nie jestem ale tak na poczekaniu mogę coś rzucić. Masz np. bossa który boi się zwierząt, ale przez większość walki chroni się zaklęciem, które obraca wszystkie atakujące go bestie przeciw ich właścicielom albo natychmiast je zabija. Kiedy szykuje swój mega atak, zaklęcie przestaje działać i rangerzy musza wysłać swoich pupilków żeby przerwały 'ładowanie' czaru i wprowadziły bossa na jakiś czas w stan paniki. Potem nuke, nuke, nuke (lub wipe jeśli gracze się zagapili). Po 30 sekundach boss ogarnia się, one-shotuje pety, ciska je gdzieś i wraca do fazy 1 (którą trzeba zacząć od odratowania petów).

Właśnie czegoś takiego nie będzie. Interakcja z otoczeniem - mogłaby być. Splity? Też. Ale nie to co opisałeś, bo żadna rozgrywka w GW2 nie jest zależna od uczesniczących w niej klas. To jest jedno z podstawowych założeń! Między innymi dlatego właśnie wywalono Holy Trinity - więc po co teraz robić krok w tył?
Powtórzę: może nie doczytałam o co tak naprawdę Ci chodzi, ale mam wrażenie, że cała ta dyskusja nad rajdami jest wynikiem tylko i wyłącznie tego, że jesteś rozczarowany, że w GW2 nie ma progressu PvE innego niż level postaci. Od razu przychodzą Ci do głowy rajdy, jako serce całego PvE, oraz ten element wokół którego skupia się życie gildii. Ale w GW rajdów nie było, a gildie jakoś istniały, ludzie grali i przez te wszystkie lata jakoś nie widziałam płaczów 'dajcie nam rajdy'. A że wiele osób rzuciło grę w kąt? Trudno. Nie zrobi się gry dla wszystkich.

Jak napisałam wcześniej - nie chodzi mi o to, że dziwię się jakoś strasznie, że chcesz ten content na 10 osób. Bardziej mnie dziwi Twoja motywacja. Bo prostu nie mogę ogarnąć co takiego magicznego jest w tej dziesiątce, dlaczego nie jest to ósemka, piątka lub szóstka. Jeśli natomiast chodzi o samą złożoność rozgrywki, to niestety zwiekszenie liczby graczy to miecz obusieczny. Z jednej strony - faktycznie, można wymyślić jakieś udziwnione wygibasy pod tytułem 'stań tutaj i tupnij' czy 'idź tam i zatańcz', ale z drugiej strony - odpowiedzialność rozmienia się na drobne. Jeśli masz 3 healerów to śmierć jednego boli mniej niż jeśli jest on tylko jeden. A nie mówię tu już o GW2, gdzie w ogóle nie ma ról i śmierć jednego gracza z 10 to pestka, a jednego z 5 to już poważny cios. Jest to więc zawsze coś za coś.

W GW istnieją lokacje elitarne i myślę, że prędzej czy później spotkamy je także w GW2. Taki Underworld cały czas daje kupę przyjemności, a jest jedynie na 8 osób, czyli standardowe party. A jednak wyprawa tam różni się znacznie od wyjścia do normalnego dungeonu i spowodowane jest to nie iloscią graczy, lecz zwyczajnie tym, jak lokacja ta jest zaprojektowana.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 949
Dołączył(a): 15.08.2010
Offline
PostNapisane: 31 maja 2012, 06:17 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Lorath napisał(a):
Kabraxis napisał(a):
Heh ...Takie dlugie posty i tyle gadania a wystarczy lorathowi napisac "go back to WoW". I na to samo wyjdzie.


Jakbyś je przeczytał to byś nie pisał pierdół o rajcowaniu się statsami :wtf: Bo mnie to nie kręci.

Nie. Ale idea jest ta sama. Chcesz poprostu raidy, do których łatwo wejść.


Gdyby nie bylo roznicy, argument o statsach nie bylby pierwszym jaki pada w takich rozmowach.

Poza tym przeciez o to chodzi m.in. w GW2. Zeby byl latwy dostep do zroznicowanego contentu.

Plutonka napisał(a):
Właśnie czegoś takiego nie będzie. Interakcja z otoczeniem - mogłaby być. Splity? Też. Ale nie to co opisałeś, bo żadna rozgrywka w GW2 nie jest zależna od uczesniczących w niej klas. To jest jedno z podstawowych założeń! Między innymi dlatego właśnie wywalono Holy Trinity - więc po co teraz robić krok w tył?


Nie widze problemu. Przed walka 1 czy 2 graczy dostaje zwierzaki od NPCa jesli w zespole nie ma rangerow. Jesli wymagany jest jakis konkretny efekt w trakcie walki moze byc on uzyskany nie z u-skilla 1 klasy ale powiedzmy 3. To nie jest problem. Walki mozna dowolnie zaprojektowac. Nic nie jest ustalone na sztywno.

Cytuj:
Jak napisałam wcześniej - nie chodzi mi o to, że dziwię się jakoś strasznie, że chcesz ten content na 10 osób. Bardziej mnie dziwi Twoja motywacja. Bo prostu nie mogę ogarnąć co takiego magicznego jest w tej dziesiątce, dlaczego nie jest to ósemka, piątka lub szóstka.


Nie ma nic magicznego. Juz napisalem ze wolalbym nawet wieksze grupy ale 10tka to liczba ktora pozwala rajdom, ze uzyje angielskiego stwierdzenia, "get the foot in the door".

Cytuj:
Jeśli natomiast chodzi o samą złożoność rozgrywki, to niestety zwiekszenie liczby graczy to miecz obusieczny. Z jednej strony - faktycznie, można wymyślić jakieś udziwnione wygibasy pod tytułem 'stań tutaj i tupnij' czy 'idź tam i zatańcz', ale z drugiej strony - odpowiedzialność rozmienia się na drobne. Jeśli masz 3 healerów to śmierć jednego boli mniej niż jeśli jest on tylko jeden. A nie mówię tu już o GW2, gdzie w ogóle nie ma ról i śmierć jednego gracza z 10 to pestka, a jednego z 5 to już poważny cios. Jest to więc zawsze coś za coś.


Jesli wykluczymy mozliwosc przydzielenia odpowiedzialnosci za konkretne elementy potyczki konkretnym graczom wynikajaca z mechaniki danego bossa to faktycznie czemu w ogole brac nawet 5 osob.

Cytuj:
W GW istnieją lokacje elitarne i myślę, że prędzej czy później spotkamy je także w GW2. Taki Underworld cały czas daje kupę przyjemności, a jest jedynie na 8 osób, czyli standardowe party. A jednak wyprawa tam różni się znacznie od wyjścia do normalnego dungeonu i spowodowane jest to nie iloscią graczy, lecz zwyczajnie tym, jak lokacja ta jest zaprojektowana.


Mysle ze juz by sie pochwalili. IMO lokacje elitarne w GW2 to dungeony w explorable mode.

*

Posty: 157
Dołączył(a): 2.09.2011
Offline
PostNapisane: 31 maja 2012, 08:15 
Cytuj  
Kabraxis napisał(a):
No thx. Dowidzenia. Leave GW alone.
W koncu jakas firma porzucila wszystko co chujowe w Themepark MMORPG WoW style (ale zostawiajac to co fajne) i robi cos swojego i mam nadzieje ze z tej sciezki nie zejdzie.

Tak wiec konczac - go back to WoW. Blizzard jebnie pewnie ze 4 raidy w pandach to bedziesz mial z miesiac grania.


i to jest właśnie kwintesencja GW 2 - leave me alone...

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 31 maja 2012, 09:43 
Cytuj  
Lorath napisał(a):
Nie widze problemu. Przed walka 1 czy 2 graczy dostaje zwierzaki od NPCa jesli w zespole nie ma rangerow. Jesli wymagany jest jakis konkretny efekt w trakcie walki moze byc on uzyskany nie z u-skilla 1 klasy ale powiedzmy 3. To nie jest problem. Walki mozna dowolnie zaprojektowac. Nic nie jest ustalone na sztywno.

I takie rzeczy już są. Zwykle, jeśli boss wymaga jakiegoś konkretnego efektu, możemy go uzyskać przy pomocy interakcji ze środowiskiem. Do tego, mamy też różne lochy i jaskinie, które nie są instancjonowane i możesz tam sobie włazić z 10 osobami w gildii. Ba, możesz nawet z 20!

Lorath napisał(a):
Nie ma nic magicznego. Juz napisalem ze wolalbym nawet wieksze grupy ale 10tka to liczba ktora pozwala rajdom, ze uzyje angielskiego stwierdzenia, "get the foot in the door".

Ale naprawdę, nie sądzę, żeby właśnie teraz był odpowiedni moment na takie dyskusje. Jak napisałam wcześniej - wszystko zależy od tego jak się zaprojektuje lokację. Ja 10 razy bardziej czuję się zintegrowana z gildią idąc w 8 osób do Underworld, niż w 12 do Deep. Dzieje się tak, gdyż Deep polega tak naprawdę na standardzie: bijemy trashe przez godzinę, zmagamy się z pułapkami i efektami środowiskowymi, a potem lejemy bossa. A w Underworld zanim dotrzemy do końcowej skrzyni, musimy wykonać odpowiednio questy, które momentami naprawdę wymagają realnej współpracy. Dlatego nie uważam, żeby to właśnie w liczbie graczy kryła się ta magia o której piszesz. Moje doswiadczenia mówią mi co innego. Oczywiście, instancje na 10, 15 czy 20 osób to byłoby pewne urozmaicenie. Ale byłby to raczej krok w bok niż naprzód i nie wiadomo, czy twórcy kiedykolwiek się na to zdecydują. Może tak, może nie. Na pewno nie ma w tej kwestii jakiegoś wielkiego parcia community.

Lorath napisał(a):
Jesli wykluczymy mozliwosc przydzielenia odpowiedzialnosci za konkretne elementy potyczki konkretnym graczom wynikajaca z mechaniki danego bossa to faktycznie czemu w ogole brac nawet 5 osob.

Oczywiście, możemy w tym momencie udawać, że faktycznie po co brać 5, skoro można 2, a po co 2, skoro można grać samemu w Wiedźmina, ale chyba nie o to chodzi w naszej rozmowie. Chcesz dyskutować, to nie uprawiaj takiej retoryki, bo jest poniżej Twojego zwykłego poziomu. Tak, 4-5 osób to jest pewna dolna granica, w jakiej możemy odczuwać radość ze współpracy. Skrajnym rozwiazaniem w standardowych MMO byłyby 3 osoby, ale wtedy wyklucza to z rozgrywki wszystkie klasy, oprócz tych najlepiej wypełniających trzy funkcje Holy Trinity. Ale przecież to wiemy wszyscy.

Lorath napisał(a):
Mysle ze juz by sie pochwalili. IMO lokacje elitarne w GW2 to dungeony w explorable mode.

A ja myślę, że nie wiemy nic o tym jak gra będzie rozbudowywana. Gdy GW się ukazywało nie było ani SF, ani Urgoz, ani Deep, ani DoA. A później jednak jakoś te lokacje się w grze znalazły. Jeśli po premierze będzie duże zapotrzebowanie na odpowiedniki Underworld czy FoW, jest szansa, że za jakiś czas znajdą się one w grze.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 31 maja 2012, 09:55 
Cytuj  
jak dla mnie content w gw2 jest wystarczajaco ok.
sa instancje dla questow rasowych/klasowych, ktore mozna robic solo, sa eventy w ktorych bierze udzial dowolna liczba osob, sa dungeonki do robienia w grupie.
imo naprawde dla kazdego jest cos 'dobrego' - moze nie jest to wybitne, ale daje fun i ja czerpie wiecej przyjemnosci z robienia 'otwartych' questow z ludzmi niz ciagle bieganie w tej samej grupie do tego samego boss'a.
to byl duzy plus rift'a - rifty jak i zamkniete lokacje dla okreslonej grupy.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 1 cze 2012, 05:00 
Cytuj  
http://i.imgur.com/OGWsQ.jpg

Ciekawy wykres.


_________________
Mam leniwe szare komórki.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2624
Dołączył(a): 25.08.2010
Offline
PostNapisane: 1 cze 2012, 07:11 
Cytuj  
Bloodleaf napisał(a):
http://i.imgur.com/OGWsQ.jpg

Ciekawy wykres.

Czyli za ojro będzie można:
-kupić itemki premium ze sklepiku
-naprawiać uszkodzone itemy
-dostać bonusy do gildii
-kupić itemki z auction house
-pokraftować

Nie jest źle.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 1 cze 2012, 20:51 
Cytuj  
http://www.twitch.tv/pcgamer
rozdaja klucze.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******

Posty: 4303
Dołączył(a): 27.04.2005
Offline
PostNapisane: 1 cze 2012, 21:49 
Cytuj  
Stream z nowego buildu:
http://www.twitch.tv/pcgamer/b/320044809 :)


_________________
We are all but specks of dust in the dream of the Grand Butterfly.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 4 cze 2012, 20:03 
Cytuj  
http://www.arena.net/blog/were-ready-fo ... kends-beta

:D


_________________
Mam leniwe szare komórki.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 6 cze 2012, 11:59 
Cytuj  
Crashuje komuś przy patchowaniu klient?

Włączyłem ściągaja się aktualizację, jakieś 2-3 GB się ściągneło bez problemu i potem crash.

"Received incorrect amount of data from HTTP server."

Na jakiś forach też widziałem ten problem, niektórym pomaga compatibility z XP i admin mode, ale nie mi :|

Nie próbowałem ponownie całego klienta ściągać, bo widziałem posty z ludźmi, którzy tego próbowali i nie pomaga...

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 6 cze 2012, 12:24 
Cytuj  
Mi bez żadnego problemu spatchował.


_________________
Mam leniwe szare komórki.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2382
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 6 cze 2012, 12:31 
Cytuj  
Żadnych problemów przy patchowaniu.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 6 cze 2012, 16:40 
Cytuj  
U mnie był error przy drugim patchu, scrashowalo, wyslalem raport wlaczylem znowu i sie normalnie spatchowało.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******
Avatar użytkownika

Posty: 3592
Dołączył(a): 30.07.2005
Offline
PostNapisane: 6 cze 2012, 19:03 
Cytuj  
sula napisał(a):
Crashuje komuś przy patchowaniu klient?

Włączyłem ściągaja się aktualizację, jakieś 2-3 GB się ściągneło bez problemu i potem crash.

"Received incorrect amount of data from HTTP server."

Na jakiś forach też widziałem ten problem, niektórym pomaga compatibility z XP i admin mode, ale nie mi :|

Nie próbowałem ponownie całego klienta ściągać, bo widziałem posty z ludźmi, którzy tego próbowali i nie pomaga...

mi też nie pomagało, ale zrobiłem tak:

odpal cmd.exe i wpisz:
ipconfig -flushdns
później
ipconfig -registerdns

zmień DNS na 8.8.8.8 i alternatywny 8.8.4.4 (Panel sterowania\Sieć i Internet\Połączenia sieciowe -> wchodzisz we właściwości Połączenie lokalne i właściwości IPv4)

odpal launcher


niestety GW2 wywaliłem, więc teraz znowu zasysa się wszystko od nowa ;P


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 6 cze 2012, 20:10 
Cytuj  
Cytuj:
There were a number of problems with the old system that we felt required a change. We believe this new system keeps the spirit of the old system, while actually working better in the long run. Here are the problems we believe this change solve:
1) Best builds were all 30,10,10,10,10. There was always a super strong trait in every line which made each player only put 10 points into that trait line and still gain a very powerful benefit. In the new system this will still be true, but it will be tempered because people will be giving up going 20 or 30 points into multiple lines. This has allowed us to shift traits around so that more of them get play at different levels, meaning they don’t all have to compete against each other at tier 1.
2) This system is so much easier to balance. It is not reasonable to make 12 equally useful traits, particularly given how some of them had niche effects. Making 12 equal traits is harder, takes longer and ultimately leads to some traits seeing a lot less use. Finally an important point is that balance creates more choice as well because unbalanced and bad builds aren’t really options. The old system created a very small subset of über-builds which stomped out a lot of the good builds along with the bad ones.
3) Opportunity Costs are what make interesting choices. Trait tiers allow us to split the traits. 6 allowed in slot 1, 10 (6 tier 1 and 4 tier 2) allowed in slot 2, and 12(6 tier 1, 4 tier 2 and 2 tier 3) allowed in slot 3. The final 2 tier 3 traits are "elite"-like, in the sense that you can only ever have one of them on your build at once. If I'm making a damage warrior I am going to put 30 points into strength, same as every other big damage warrior, but now those characters are all guaranteed to be split at least in half forcing you to not take one of the two exclusive final traits. Before, anytime a character went 30 points in a line they were taking the same 3 (maybe 3 out of 4) traits.
4) Option Shock. New players at level 20 were clicking on a trait line for the first time and seeing 12 options which was very overwhelming. This gives them a bit of a reprieve to pick between a smaller number of traits at first and then learn more as they have played their character more.
5) Putting 30 points into a line left you with a climax of picking the third most interesting trait which did not feel good. Players want to feel like that decision to go 30 is a big decision and that when they make it they get to make a big decision that simply could not happen in the old system. Now when you commit to 30 points you are rewarded with an important choice as well as options that you didn't previously have.
Finally, these are not the final balance numbers or often even the final traits/functionality and we will be iterating on this system as we move towards release. I know for certain there are already a number of changes I wish I could have made before this weekend, but they will have to wait until next time. If you had a really fun build before this change and it is lost now, post it in our beta forums and we can figure out how to make it viable. The intention here was not to remove fun, good builds but to create more viable builds that will increase the variety of characters in the game.
Jon P


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 6 cze 2012, 21:39 
Cytuj  
Cytuj:
This is something we'll be working on until release. You'll see improvements with each beta weekend.
The cold hard technical speak is: we need to fix the main CPU thread getting stalled on occlusion queries to the GPU; we need to fix driver compatibility issues; we'll continue offloading work to other threads.
~ MO


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******

Posty: 4303
Dołączył(a): 27.04.2005
Offline
PostNapisane: 7 cze 2012, 09:59 
Cytuj  
Cytuj:
We're obviously going to release in 2012, and any statements to the contrary are absurd.
~ MO


Czyli na pewno w tym roku. ;)


_________________
We are all but specks of dust in the dream of the Grand Butterfly.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 7 cze 2012, 10:13 
Cytuj  
Varenthin napisał(a):
mi też nie pomagało, ale zrobiłem tak:

odpal cmd.exe i wpisz:
ipconfig -flushdns
później
ipconfig -registerdns

zmień DNS na 8.8.8.8 i alternatywny 8.8.4.4 (Panel sterowania\Sieć i Internet\Połączenia sieciowe -> wchodzisz we właściwości Połączenie lokalne i właściwości IPv4)

odpal launcher


niestety GW2 wywaliłem, więc teraz znowu zasysa się wszystko od nowa ;P

No też twój post przeczytałem po tym jak w akcie desperacji wywaliłem GW2 :|
Udało się w każdym razie, co zrobiłem?

1. Wywaliłem GW2
2. Ściągnałem nową instalkę ze strony
3. Zdefragmentowałem partycję na którym mam GW2 (miejsce się kończyło tylko jakieś 10gb więcej niż GW2 zajmuje, partycja mocno sfragmentowana także pomyślałem, że nie zaszkodzi).
4. Zrobiłem dnsflush, ale nie wprowadziłem tych nowych, które podałeś

Wywaliło się tylko raz na początku, a potem ściągneło całą do końca :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 7 cze 2012, 10:23 
Cytuj  
Ta. Bo niektóre servery Akamai mają popsute pliki, dlatego sa errory przy sciaganiu.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338 ... 484  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.