mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 484  Następna strona
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 19:01 
Cytuj  
Jestes zajebisty a teraz wpelznij zpowrotem do tematu o failcomie..
Czekam niecierpliwie na kolejny tekst o paradygmatach w grach video lol.

Znawca kurwa od siedmiu bolesci, pewnie przepisujacy bezmyslnie PRowe bzdury jakie tam Failcom pisze w swoich dev diary.

WON!

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 19:05 
Cytuj  
Oj tam, to że musiałeś słownik wertować, to tylko z korzyścią dla ciebie. :wink:
Widzę że i hasło "gry video" też zachaczyłeś.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 19:13 
Cytuj  
o Kabraxis sie obudzil.
jeszcze mu sie nie znudzilo przekonywanie wszystkich, ze jego gust jest najlepszy i zostal wyrocznia jesli chodzi o gry?

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 19:17 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
o Kabraxis sie obudzil.
jeszcze mu sie nie znudzilo przekonywanie wszystkich, ze jego gust jest najlepszy i zostal wyrocznia jesli chodzi o gry?


Nie, jeszcze nie doszedlem do takiego skilla w tej czynnosci jakiego ty posiadasz. Ciagle sie ucze.

Pozatym od paru stron "dyskusja" polega na wytykaniu "panu paradygmat" kolejnych niedorzecznosci wiec czuje sie dotkniety twoim postem.
Dont hurt my fellings mendolku plz. :)

Pozatym jesli to zesie obudzilem to mial byc przytyk do tego ze wczoraj postawoalem do dosc pozna to sorry ale w "ustach" forumowego nolife'a i kolesia ktory najebal tu 17k postow z czego pewnie ze 3/4 to flames brzmi to "weak jak chuj".

Zreszta ta cala "dyskusja" ma sie raczej ku koncowi bo imho to isengrim juz nie bardzo ma co wymyslic, przynajmniej do czasu nowego dev diary od failcomu. :)

****

Posty: 1410
Dołączył(a): 14.05.2009
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 19:53 
Cytuj  
@kabra
o ile trzeba przyznac ze jesli chodzi o pvp to gw wprowadzilo bardzo duzo fajnego(akurat mnie nie przypadlo bo brak skokow i automatyczny follow na atak to dla mnie rzecz nie do przeskoczenia jesli chodzi o gameplay) i mimo ze sam duzo nie gralem to musze przyznac ze pvp w formie MOBA to moj ulubiony gatunek esportowy(blc, wowowe areny i wlasnie areny gw) to juz pierdoloenie ze GW tak dobrze sie przyjelo bo mialo zajebista jakosc itp, a nie bo bylo b2p to totalna herezja mate.

twierdzisz ze grales w gw wiec wiesz jak to bylo chociazby z polskim community - blagam cie, nie mow ze w 95% nie skladalo z totalnych debili w wieku 10-13 lat, ktorzy grali w to tylko dlatego ze bylo b2p, bo w tamtych czasach abonament za gre to dla nich byla rzecz nie do ogarniecia.


anyways skoro twierdzisz ze GW bylo zejebiste contentowo i jakosciowo i to dlatego tak sie przyjelo to uwazasz, ze gdyby i WoW i GW mialo abonament za ta sama kase to nadal GW by tak dobrze stal z graczami?

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 19:53 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
Oj tam, to że musiałeś słownik wertować
słownik wertować
słownik wertować,
to tylko z korzyścią dla ciebie. :wink:
Widzę że i hasło "gry video" też zachaczyłeś.
zachaczyłeś
zachaczyłeś

:D


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 949
Dołączył(a): 15.08.2010
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 19:55 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Największy Playerbase jest w Europie. I to na ten rynek jest kierowana ta gra. Co widać po tym jak AN stara się pokazywać gre w EU


Ba! Oni graczom z EU nawet swiateczne kartki z zyczeniami wysylaja podpisywane wlasnorecznie :)

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 19:56 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Isengrim napisał(a):
Masz jakieś dane konkretne, czy tylko pianę bijesz?

Ale jakie konkretne. 6.5mln sprzedanych pudełek.
PUDEŁEK. Zadne podsumowania nie uwzgledniaja wyprzedazy na steam czy o zgrozo ze sklepu ArenaNET, gdzie dosc czesto byly deale 50% za całego packa.

Nigdzie nie ma danych ze sprzedazy poszczególnych kampani. Najwyraźniej sprzedawały sie na tyle dobrze, ze opłacało sie tworzyć kolejne i jeszcze mieli kase zeby zacząć pracować nad GW2..

Pozatym dalej mnie smiesza, komentarzy jakoby GW2 bylo na rynek azjatycki gdzie jakoby GW1 odnioslo duzy sukces. ROFL. GW1 sprzedało się tam tak słabo, ze cud ze NCSoft wogole będzie probowal tam GW2 sprzedawać.

Największy Playerbase jest w Europie. I to na ten rynek jest kierowana ta gra. Co widać po tym jak AN stara się pokazywać gre w EU, a nie na jakiś zawszonych targach w USA.

Sam linkowałeś artykuł "The publisher informed us that the original Guild Wars has now sold over 6.5 million units. " Na wikiGW podają daty przyrostów o milion w miarę równych odstępach czasowych - więc niby playerbase jest stała, trochę powyżej miliona. Rozumiem że jak NCsoft nie da logów z logowań, to to wszystko jest zgadywaniem, bo bany, granie przez miesiąc i inne takie - i dlatego liczyłem że ktoś z zapaleńców ma gdzieś jakieś wycieki. Bo takie dane są bardzo ciekawe.
To że robią GW2 jest oczywiste - tytuł jest rozpoznawalny, ma dobre opinie, będzie fabryka kasy. Mnie to w sumie dopiero Kabraxis zniechęcił do kupna.
A jak wygląda sprawa community? Ja grałem krótko, z jednej strony ktoś szybko mi udzielił pomocy, ale i trafił się taki, co próbował zescamować (tylko w podstawkę grałem). Domyslam się, że jest sporo fanatyków, ale jak ogólny przekrój?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 20:03 
Cytuj  
Community jest takie jak w innych grach. Są retardy i debile, sa spoko ludzie. Akurat B2P nie ma tu nic do rzeczy przy odsiewaniu kretynów i troli.

Ja ogólnie nigdy nie miałem problemów, a przewinęłem się przez kilka gildii i zawsze dało się sensownie i pogadać i pobluzgać i pograć.

Jeśli miałby mówić na te chwile, to GW ma względnie mało kretynów, bo większość się zwyczanie wykruszyła (co nie znaczy ze nie ma wcale!).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 20:24 
Cytuj  
Kabraxis napisał(a):
Nie, jeszcze nie doszedlem do takiego skilla w tej czynnosci jakiego ty posiadasz. Ciagle sie ucze.

Pozatym od paru stron "dyskusja" polega na wytykaniu "panu paradygmat" kolejnych niedorzecznosci wiec czuje sie dotkniety twoim postem.
Dont hurt my fellings mendolku plz. :)

Pozatym jesli to zesie obudzilem to mial byc przytyk do tego ze wczoraj postawoalem do dosc pozna to sorry ale w "ustach" forumowego nolife'a i kolesia ktory najebal tu 17k postow z czego pewnie ze 3/4 to flames brzmi to "weak jak chuj".

Zreszta ta cala "dyskusja" ma sie raczej ku koncowi bo imho to isengrim juz nie bardzo ma co wymyslic, przynajmniej do czasu nowego dev diary od failcomu. :)


jak widac niewiele z tej nauki ci przychodzi :)
to, ze sie 'obudziles' odnosilo sie do zupelnie czegos innego, ale jak widac jednak zazdroscisz troszke :)
dyskusja bedzie miala sens w momencie kiedy pogramy w gre.
a nie kolejny tytul, gdzie 'prorokujesz' jak to bedzie zajebiscie.
bo zachowujesz sie juz jak huragan, ktory dostaje gesiej skorki po tym jak zobaczy filmik z mass pvp w AA gdzie przy 30 osobach na ekranie jest lag.

przed premiera war'a tez w chuj ludzi bylo podjaranych niesamowicie.
ja rowniez.
bo na 'youtubie' gra wygladala jak murowany hit do grania przez lata.
a wyszlo jak zawsze.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 21:39 
Cytuj  
Się kłócicie jak głupki.

Wyznacznikiem tak zwanego "sukcesu" z punktu widzenia WYDAWCY / INWESTORÓW ,w przypadku GW2 ,będzie sprzedaż boxów + wielkość przychodu z dodatków / DLC / sklepiku. Bo dodatki , ewentualnie DLC i sklepkik zastąpią (do pewnego stopnia) abonament.

I tyle.


Nie sądzę ,żeby A.net i NCSoft nie zależało na graczach żeby grali. Wiadomo ,że też zależy - bo jak ludzie grają , dużo jest turnieji , walki server vs. server , łatwo znaleźć ludzi do dungeonów , world bossa czy arenki to jest to też wabik na kolejnych klientów ,żeby kupili boxa czy później ,żeby ci co mają boxa kupili dodatek czy tam DLC / misje / etc w sklepiku.

No i wiadomo - jak ktoś gra średnio lub dużo to też uogólniając może mu bardziej zależeć ,żeby cool wyglądać i kupi jakiś tam strój czy coś w sklepiku.


Failem by gra była jakby dużo osób przestało grać szybko i 'revenue' ze sklepiku było dużo poniżej oczekiwań + następny dodatek / DLC się sprzedał poniżej oczekiwań.

A.net tak samo jak każda firma będzie miał plany kwartalne do wykonania. Normalka.


Wiadomo ,że ich model wymusza inne podejście do sprawy - ,ale też nie jest to totalnie to samo co w single player grze.


-------------

Co do tego czy failnie. Nie ba bolca - nie failnie.


Pytnie jest tylko czy odniesie sukces na miarę olbrzymiego hype który jest zbudowany?

Może tak może nie. Się okaże.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1803
Dołączył(a): 30.05.2008
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 21:51 
Cytuj  
Niah napisał(a):
Jednego frajera to ty widzisz w lustrze.


No to psinka mi pojechała :lol:


_________________
- Do you have a flag …?
- No flag, No Country, You can't have one! Those are the rules...

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 22:16 
Cytuj  
sula napisał(a):
Się kłócicie jak głupki.

Nie sądzę ,żeby A.net i NCSoft nie zależało na graczach żeby grali. Wiadomo ,że też zależy - bo jak ludzie grają , dużo jest turnieji , walki server vs. server , łatwo znaleźć ludzi do dungeonów , world bossa czy arenki to jest to też wabik na kolejnych klientów ,żeby kupili boxa czy później ,żeby ci co mają boxa kupili dodatek czy tam DLC / misje / etc w sklepiku.


Wiadomo ,że ich model wymusza inne podejście do sprawy - ,ale też nie jest to totalnie to samo co w single player grze.

No właśnie, ale jest jeszcze jeden bardzo ważny czynnik.
Przyjęło się uważać, że abonament to miecz w ręku gracza: możemy cofnąć nasze wsparcie anulując subskrypcję. Jest to jednak tylko część prawdy. Dzięki abonamentowi to deweloperzy trzymają w szachu graczy tworząc dużą barierę wyjścia.

Co tracimy nie kupując vanity items w GW2? Nic.
Co tracimy nie przedłużając abo? Wszystko! Dostęp do postaci, do życia towarzyskiego gildii, do community na serwerze.
Dzięki temu gracze bardzo łatwo dają się manipulować wszelkimi obiecankami - cacankami: bo za miesiąc będzie to, bo za dwa to, a za trzy dodamy nową instancję.

Dążę do tego, że trzeba zrozumieć jedną rzecz:
- wielu niezadowolonych graczy płaci abonament. Muszą, jeśli chociaż jedna rzecz w grze im się podoba.
- aby wydawać pieniądze w item shopie, gracze będą musieli być zadowoleni z gry. Muszą się z niej cieszyć, inaczej zignorują go zupełnie i choćby logowali się do gry dzień w dzień, nie wydadzą ani grosza więcej, jeśli będą czuli się pokrzywdzeni.

W ten sposób działało i działa GW, tak też pewnie będzie w GW2. Dlatego b2p jest modelem wymagającym od dewelopera ciężkiej pracy, a nie pierdzenia w stołki. Ponieważ ANet ma już doświadczenie na tym polu jest szansa, że im się to uda. Pewności oczywiście nie ma, ale przynajmniej wiara w ich sukces jest racjonalna.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 22:25 
Cytuj  
mam wrazenie, ze ciagle piszesz to samo plutonka, a i tak nikt nie zwraca na to uwagi.
za bardzo to wszystko komplikujesz.
a sprawa jest bardzo prosta - jesli gra jest dobra, oferuje cos co mi odpowiada to place za nia co miesiac wspierajac stala kwota developerow - DFO.
jesli gra jest chujowa to nie przedluzam subskrypcji i nie ma znaczenia co mi sie podoba a co nie. bo nie robie sobie tabelki z 'za' i 'przeciw'.

b2p to skok na kase, bo o ile dla nas starych dziadkow to bez znaczenia czy wydamy 50zl miesiecznie czy nie, to dla dzieciakow ma to juz jakies znaczenie. i dla nich jest to wazne, i to ich przyciaga do gry.
i nie ma to nic wspolnego z ciezka praca, a raczej z posiadaniem ludzi, ktorzy sa w stanie ulozyc dobry biznes plan.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 22:28 
Cytuj  
sula napisał(a):

Co do tego czy failnie. Nie ba bolca - nie failnie.


Pytnie jest tylko czy odniesie sukces na miarę olbrzymiego hype który jest zbudowany?

Może tak może nie. Się okaże.

No o tym właśnie jest dyskusja. Tradycją ostatnich tytułów jest że im więcej stron nabitych, tym większy crap (;) dla Kabraxisa, bo sarkazmu by nie poznał, nawet jakby go w dupę ugryzł). GW2 jest w czołówce i z paruzji zmienia się w b2p i esport. Przydałaby się beta zamiast piarowskich blogasków. Ile tego co mówią jest faktem. A nie kolejną TERA.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 22:36 
Cytuj  
Twierdzisz zatem, ze bez ciezkiej pracy da sie zrobić dobrą gre ? ;p.

Jeśli B2P to skok na kase, to jak nazwiesz SWTOR ? Rozboj w bialy dzien ?;p
(50 euro za gre + 13 ueor abo ;p). Wogole jak nazwies wszystkie inne mmo ktore są B2P + abo ? ;p.

Chodzi o podejscie.
W GW1/2 placiles tylko za pudelko. W tym momencie developer musi się naprawde postarać, zebyś chciał grać w jego gre i o zgrozo kupowal kolejnde dodatki/vanity items/dlc itd. Nie mają, stałego miesięcznego przypływu kasy. Nie mogą ci mydlić oczu jeszcze tylko miesiac i bedzie dobrze. (tzn. mogą ale nic im to nie da), wiec jedynym wyjsciem jest zapewnienie odpowiedniej jakosci zebys sam chcial placic.

W typowo rozwijanej grze z abonamentem, chodzi tylko o to zeby zatrzymać gracza jak najdłużej przy sobie. Czy to składając kolejne obietnice bez pokrycia, czy też tak projektujac gre, aby była ona nieskończoną farmą coraz fajniejszych rzeczy (tak, tak 90% playerbase nie gra dla funu tylko po to zeby sie flexowac itamzorkami przed e-kolegami).

Tak czy inaczej abonamenet w grze daje developrom komfortową amortyzacje, jeśli wiedza, że porwali się motyką na słońce to to mają nadzieje, ze tych parenaście tysięcy frajerów którzy wierzą w ich gre będzie płacić (vide Earthrise), tudziez Failcom.


Cytuj:
A nie kolejną TERA.

Turlaj sie. TERA jest zajebista.dddddddd


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).


Ostatnio edytowano 10 lut 2012, 22:38 przez iniside, łącznie edytowano 2 razy
**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 22:36 
Cytuj  
Sorry, ale skokiem na kasę jest żądanie minimum 200 PLN za pudełko plus 100 PLN za 60 dni subskrypcji. Dla nas starych dziadków to nic, bo mamy karty - ale dla dzieciaków to dużo. ;)

Nigdzie nie jest napisane złotymi literami, ani wyryte w kamieniu, że gra w MMO musi być drugim etatem. Że trzeba się do niej logować codziennie. Że trzeba gonić do marchewki potykając się o sterty śmieci.

Równie dobrze można by grać raz czy dwa w tygodniu. I wcale nie chodzi tu o zmniejszenie poziomu trudności. Chodzi o wywalenie całego tego szitu zmuszającego do dziobania contentu dzień w dzień w poszukiwaniu ziarenek, które dadzą nam +10 do bycia zajebistym.

Gra nie staje się trudna przez to, że trzeba X dni farmić materiały, albo trzaskać punkty reputacji. Staje się przez to jedynie czasochłonna. A dzieje się tak, bo gdyby nie była czasochłonna, nikt by nie chciał płacić abo.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 22:45 
Cytuj  
a co za roznica ile kosztuje pudelko?
masz ochote to kupujesz, podoba ci sie gra to kupujesz, masz kaprys to kupujesz.
cena nie gra roli, bo bez znaczenia czy wydasz 50 czy 200zl to zawsze pieniadze.

a ktos ci kazal ci sie logowac codziennie do gry? no chyba, ze gralas w final fantasy to moge zrozumiec twoje podejscie.

a co ma poziom trudnosci do tej dyskusji?
jesli gra jest dobra i mi sie podoba (daoc, vanguard, wow, dfo) to sobie za nia place i w kazdym dowolnym momencie moge sie do niej zalogowac majac dostep do wszystkiego.
a jesli ty dzielisz mmo na takie, w ktorych trzeba farmic/nie trzeba farmic to nigdy sie nie dogadamy.
bo to nie ma akurat zadnego znaczenia.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 22:52 
Cytuj  
Bez przesady, dochodzimy w dyskusji do momentu czy nas stać czy nie na zakup gry ?
Ja sobie kupiłem swtor bo uważam że 140zł i potem 80 za dwa kolejne miesiące to nie jest wiele, byle drink kosztuje 15-20zł, bilet do kina 30zł, pizza 30-40zł, o czym dyskusja ??

Czy GW2 będzie zajebisty przez to że co kilka miesięcy będzie trzeba kupić kolejne pudełko z dodatkiem ?
Może tak ale w tym przypadku zmusza cie do zakupu tak samo jak abonament by grac bo gadanie że nie trzeba to bzdury.

Co do reszty zajebistości GW2 to spokojnie poczekamy jak po premierze będziecie tu whinować i płakać.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 10 lut 2012, 22:59 
Cytuj  
Mendol, sam zacząłeś ze skokiem na kasę :D to jest ten skok, czy go nie ma? Bo czytając Twoje posty odnoszę wrażenie, że b2p jest skokiem na kasę, bo się już dalej nie płaci, a abo nie jest skokiem na kasę, bo i tak możesz nie płacić?
:D

Stary jesteś, a nadal wierzysz, że w gry z abonamentem gra dojrzała elita, dla której kasa nie ma znaczenia, a w gry bez suba tylko biedacy, którzy liczą się z każdym groszem? Proszę Cię ;)

Nikt mi nie kazał logować się codziennie do gry, ale badźmy racjonalni - granie 10 - 14h/tydzień to casual, a są to prawie dwie godzinny dziennie. Nawet w WAR, który był bardzo łaskawy pod tym względem, nie wystarczyłoby to do cieszenia się dużą częścią contentu. Nawet zakładając, że płacę suba i się z tym godzę, niesmak pozostaje. Skoro płacę, to dlaczego gra jest tak zrobiona, że nie mogę się nią w pełni cieszyć?

Poziom trudności to temat, który zawsze wypływa, jeśli ktoś poruszy temat casualowej gry w MMO.


_________________
http://karolinacianciara.pl/

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 484  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.