MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

DirektX
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=89&t=41400
Strona 3 z 5

Autor:  iniside [ 3 sie 2012, 22:11 ]
Tytuł:  Re: DirektX

TobiAlex napisał(a):
zaboleq napisał(a):
TSkidy też chyba są z tego co widać :cry:

To, że Ty widzisz nie znaczy, że inni muszą widzieć. Ale w sumie - ludzie, o gustach się nie dyskutuje, więc o co ten płacz? Teselacja w obecnej formie tylko w BF3 jako takie wrażeni na mnie zrobiła. w TSW jest ale nie powala.


Nie ma powalać. Wystarczy, że mam kamienie, cegły... a nie płaskie tekstury.

Tylko ze taki efekt, da sie uzyskac duzo wydajniej bez uzycia tesselacji (i lepiej wygladajacy).

Autor:  candidoser [ 4 sie 2012, 07:33 ]
Tytuł:  Re: DirektX

chyba nie mowisz o bumpmappingu.
najlepiej jakies fotki daj;)

Autor:  Teo [ 4 sie 2012, 08:04 ]
Tytuł:  Re: Guild Wars 2

Kabu napisał(a):
zaboleq napisał(a):
Ja to nie da się grać przy 40-50 fpsach?

a niektorzy tak sobie wmawiaja - jak i to ze widza roznice miedzy 80 a 100 ;)

Mylicie dwie rzeczy, oko ludzkie jak wiemy nie jest w stanie wyłapać różnic ponad 40fps, dlatego tez mamy coś takiego jak 50Hz, a druga rzecz to odnośnie gier stabilność fps, to ze mamy 60fps i np podczas walki czy szybkiego przemieszczania widoku widzimy klatkowanie to oznacza że wtedy spadek jest do widocznego poziomu czy zapewne poniżej 40 i to sporo, tu jest problem.
Przykładowo jeśli obracamy postać wokół własnej osi bardzo szybko to musimy mieć nadal te przynajmniej 40fps, a tego już żadna karta w większości gier nie zapewni i robi się zamęt w stylu "widzę różnice między 40-60fps", a faktycznie mamy 60fps i spadek to np 25fps w takiej sytuacji co jest oczywiście zauważalne.

Autor:  iniside [ 4 sie 2012, 08:08 ]
Tytuł:  Re: DirektX

http://www.simonfuchs.net/folio/tut02_pom.htm

Autor:  Szamotula [ 4 sie 2012, 09:42 ]
Tytuł:  Re: Guild Wars 2

Zaczac trzeba od tego, ze nie ma czegos takiego jak ile fpsow widzi oko. Oko nie pracuje w systemie wyswietlania klatek na sekunde lol - patrz roznice pomiedzy jaskrawymi blyskami, a ciemnoscia - wedlug doswiadczenia 'ciemne pomieszczenie-jasne pomieszczenie' wiekszosc badanych dostrzegala blysk swiatla, ktory trwal zaledwie 1/200 sekundy(przebywali jakis czas w ciemnym pomieszczeniu i z dupy pojawial sie krotki blysk), ale juz w odwrotnej sytuacji przy naglym zaciemnieniu wiekszosc nie dostrzegala go gdy bylo krotsze niz 1/50s(przebywali w jasnym pomieszczeniu i z dupy swiatlo zanikalo na krotki okres).
A co z testami pilotow USAF? Siedzac w ciemnym pomieszczeniu pojawial sie krotki blysk jasnego obrazu na ktorym byl samolot(trwal on jeszcze mniej bo tylko 1/225 sekundy) i piloci nie dosc, ze byli w stanie stwierdzic w ktorym momencie pojawial sie obraz to jeszcze mogli opisac co on przestawial.


Czytalem gdzies, ze nie ma czegos takiego jak limit fpsow jakie widzi oko, a jedynie jest limit ile moze wyswietlac urzadzenie i praktycznie tyle ile dostaniemy fpsow, tyle nasz mozg przetworzy.
W sumie z logicznego punktu widzenia jest to uzasadnione - w koncu grajac na 120hz monitorze z 120 fpsami obraz, ktory widzimy jest dla nas plynny i zadnego 'rwania' nie dostrzegamy. Czy gdyby w takim razie byl jakis limit fps dla oka to nie oznaczalo by to, ze przy takich 120 fpsach czesc klatek by umykala naszym oczom(cos jak granie bez v-synca, gdy fps skyrocketuje wyzej niz poziom odswiezania monitora przez co obraz zaczyna haczyc)?





Anyways ja tam dyskutowac nie mam zamiaru. Za czasow CRTkow mialem 140hz monitor i roznice przestawalem widziec powyzej 100-110hz. Kazde oswiezanie, ktore bylo nizej jak 100hz odrazu wylapywalem.
Teraz mam monitor LCD 120hz i tez czuje roznice, gdy zmienie ze 120hz na 60hz juz przy samym poruszaniu kursorem. Najlepsze jest to, ze na poczatku roznica jest naprawde bardzo odczuwalna, ale z czasem zanika bo chyba sie poprostu nasze oczy/mozg przyzwyczajaja.
To samo mam gdy wlacze jaki stream z gry/film - przez pierwsze sekundy/minuty obraz zdaje mi sie mega klatkowac, a juz kilka minut pozniej totalnie o tym zapominam i wydaje mi sie, ze wszystko jest piekne i plynne.
Nie wiem ile widze fpsow i tbh mnie to nie obchodzii. Wazne jest dla mnie natomaist to, ze potrafie dostrzec roznice w plynnosci przy 100+ fpsach i 60fpsach tak samo jak przy 60 i 30.


PS. No i tak - najgorsze sa dropy w fpsach niezaleznie na ilu bysmy grali, bo to co mozg odbieral jako plynny przekaz nagle przestaje byc plynne i narasta ten dyskomfort.

Autor:  zaboleq [ 4 sie 2012, 09:46 ]
Tytuł:  Re: Guild Wars 2

A wy ciągle o tych fpsach :roll: .

Autor:  Szamotula [ 4 sie 2012, 09:49 ]
Tytuł:  Re: Guild Wars 2

A o botach mamy gadac ;>?

Autor:  Teo [ 4 sie 2012, 10:03 ]
Tytuł:  Re: Guild Wars 2

Szamotuła ale ty podajesz przykłady możliwości rejestracji przez oko ludzkie pojedynczych obrazów, a to coś innego, tu chodzi o wieczny problem co oznacza 50,60,100 i więcej Hz, a co ilość klatek na ekranie, zapewniam cie że standardowy monitor 60Hz i stabilny nigdy nie spadający poniżej 60fps materiał będzie identyczny na wyświetlaczu 60, 100, 120, 400 i co tam można wymyślać.
Monitory CRT to inna bajka, tradycyjny telewizor 50Hz i materiał z przeplotem był na tyle słaby że dało się zauważyć mruganie, 100Hz dawało nam już komfort bo w efekcie było to 50 klatek, jednak w telewizji analogowej to miało sens zwłaszcza że materiały były kręcone w 25fps.
Cyfrowa tv i to co nas interesuje czyli komputery to inna bajka, tu polegamy na tym ile materiał może zawierać klatek i ile sprzęt wyświetlić, w filmie mamy już pierwsze 60fps co daje rewelacyjną jakość, jednak wystarczy zapuścić jakiś mkv i okazuje się że przy szybkich przejściach kamery mamy klatkowanie bo te 23,9-25fps jest za mało.
Teraz temat gier bo tu cała sytuacja się zmienia, sprzęt trzymający zawsze 60fps chyba nie istnieje i dlatego każdy spadek odnotujemy jako klatkowanie, jednak pisanie że ktoś widzi różnice między przykładowo 50, a 60fps to przepraszam ale pierdzieli bzdury, których nie udowodni bo on widzi ale spadek to fps do poziomów gdzie oko ludzkie to rejestruje, no chyba że widzi jak zwykła żarówka mruga to ok, powinien wtedy zgłosić się do nasa na badania.

Autor:  Kapitan_Pimpol [ 4 sie 2012, 10:42 ]
Tytuł:  Re: DirektX

szamotula ale pieprzysz... tu nie chodzi o to ile oko jest wstanie zarejestrowac, ale czy zauwazy roznice plynnosci jak zwiekszymy z 40 klatek do 100 klatek na sekunde... plynnosc obrazu a ilosc informacji jakie odbieramy w tym czasie to dwie rozne rzeczy. Wiec tekst podprogowy mozesz zachowac na inna dyskusje

Autor:  Szamotula [ 4 sie 2012, 18:55 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Jesli badani(w tym wypadku ci piloci) byli w stanie opisac co zauwazyli to nie byl to obraz podprogowy btw.

A co z tym?
Ustawiam 48 i 60 bez blura - widze roznice. ustawiam 60 i 90 bez blura - tez widze roznice.
I nie, nie wmawiam sobie co widze, bo ustawiam losowe wartosci nie patrzac na to co wybieram i o ile nie jestem w stanie stwierdzic ile one wynosza, to wyraznie widze ktory obraz jest plynniejszy.

Autor:  Turbot [ 4 sie 2012, 19:15 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Ty Szamotula ale pieprzysz z tymi pilotami. Tutaj zadziałałą Pamięc ultrakrótka gdyz nie bylo zmian i po wyswietleniu znowu mieli pusty ekran. Gdyby mieli co 1/200 s jakis obraz nie byli by w stanie rozroznic tych obrazow.

Autor:  iniside [ 4 sie 2012, 19:20 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Swoja dorga. Nie ma to jak podawać pilota jako przykład zwykłego zjadacza chleba :wtf:

Autor:  Teo [ 4 sie 2012, 20:32 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Szamotula napisał(a):
Jesli badani(w tym wypadku ci piloci) byli w stanie opisac co zauwazyli to nie byl to obraz podprogowy btw.

A co z tym?
Ustawiam 48 i 60 bez blura - widze roznice. ustawiam 60 i 90 bez blura - tez widze roznice.
I nie, nie wmawiam sobie co widze, bo ustawiam losowe wartosci nie patrzac na to co wybieram i o ile nie jestem w stanie stwierdzic ile one wynosza, to wyraznie widze ktory obraz jest plynniejszy.

Widocznie masz na tyle duże spadki fps ze widzisz klatkowanie, a nie różnice między podanymi wartościami,
możesz zrobić sobie test, kamerka w telefonie lub coś w tym stylu, ilość klatek np 25, włącz i nagraj przejeżdżający samochód, efekt to widoczne klatkowanie, a przy nagraniu 60fps już nie wychwycisz tego.
Dlatego nawet najlepsze blueray ripy w mkv czyli 1080p przy szybkich scenach klatkują, tu łatwo oszukac ludzkie oko softem zwiększającym ilość klatek jak np splash 1080p/60 itp, polecam.
W grach niestety jest poważniejszy problem przez co "widzisz" różnice.

Autor:  Szamotula [ 4 sie 2012, 22:53 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Szamotula napisał(a):
A co z tym?
Ustawiam 48 i 60 bez blura - widze roznice. ustawiam 60 i 90 bez blura - tez widze roznice.
I nie, nie wmawiam sobie co widze, bo ustawiam losowe wartosci nie patrzac na to co wybieram i o ile nie jestem w stanie stwierdzic ile one wynosza, to wyraznie widze ktory obraz jest plynniejszy.


Sorry, zapomnialem wrzucic linka.
Piszac to powyzej chodzilo mi o ten 'test' http://frames-per-second.appspot.com/

Autor:  Kapitan_Pimpol [ 5 sie 2012, 07:59 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Wiemy szamotula ze chcesz zablysnac, ale mylisz sie. I przyklad z pilotem nie pasuje do omawianego tutaj problemu.

Autor:  Teo [ 5 sie 2012, 08:34 ]
Tytuł:  Re: DirektX

...a drugi przedstawia dokładnie to o czym pisałem wcześniej, jednak ty to inaczej widzę tłumaczysz sobie.

Autor:  TobiAlex [ 5 sie 2012, 12:20 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Szamotula napisał(a):
Szamotula napisał(a):
A co z tym?
Ustawiam 48 i 60 bez blura - widze roznice. ustawiam 60 i 90 bez blura - tez widze roznice.
I nie, nie wmawiam sobie co widze, bo ustawiam losowe wartosci nie patrzac na to co wybieram i o ile nie jestem w stanie stwierdzic ile one wynosza, to wyraznie widze ktory obraz jest plynniejszy.


Sorry, zapomnialem wrzucic linka.
Piszac to powyzej chodzilo mi o ten 'test' http://frames-per-second.appspot.com/


No ok, ale co to niby ma być? Ten pokaz z okiem ludzkim ma tyle wspólnego ile ja z pilotowaniem F-16.

Autor:  Szamotula [ 5 sie 2012, 12:43 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Mozecie rozwinac? Bo nie ogarniam. Jest app - 2 ruchome obiekty sa wyswietlane z podana przez nas iloscia FPS. Patrze na 25fps i widze ze klatkuje, patrze na 50 fps i widze ze jest plynnie, ale porownujac 50 i 60 fps widze, ze jeden jest plynniejszy od drugiego
Nie rozumiem poprostu tej wypowiedzi:
Cytuj:
Teraz temat gier bo tu cała sytuacja się zmienia, sprzęt trzymający zawsze 60fps chyba nie istnieje i dlatego każdy spadek odnotujemy jako klatkowanie,


Rozumiem ze jak odpalam benchmarka z dxtory grajac w starego fpsa/lola/dote/d3 i dostaje wyrazny report, ze naprzyklad avg fps ~119/max fps 120/lowest fps 117 to on mnie oklamuje( w wiekszosci przypadkow mam uptime 120 fps bez zadnej straty)?

Autor:  TobiAlex [ 5 sie 2012, 13:03 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Szamotula napisał(a):
Mozecie rozwinac? Bo nie ogarniam. Jest app - 2 ruchome obiekty sa wyswietlane z podana przez nas iloscia FPS. Patrze na 25fps i widze ze klatkuje, patrze na 50 fps i widze ze jest plynnie, ale porownujac 50 i 60 fps widze, ze jeden jest plynniejszy od drugiego


Ale tu w ogóle chodzi o co innego - to tak jakbyś mi pokazał animację chodzącego człowieka składająca się z 5 klatek animacji i tą samą animację składającą się z 100 klatek animacji. To dalej nie zmienia faktu, że mając stałe 50 fps (stałe, które nigdy Ci nie spadnie do 49) to za Chiny Ludowe nie zobaczysz różnicy przy 60fps (stałe, które nigdy Ci nie spadnie do 59).

Autor:  Szamotula [ 5 sie 2012, 13:13 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Czyli podsumowujac skoro ustawiajac jedna pileczke na 60 fps, a druga na 120 fps jestem w stanie dostrzec, ktora porusza sie plynniej to wniosek jest taki, ze ta prosta aplikacja nie jest w stanie utrzymac stalego fpsu tych obiektow bo w innym wypadku "za Chiny Ludowe nie dostrzegl bym roznicy"?

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team