Bloodleaf napisał(a):
Grając w arenki w mmo zawsze masz inne opcje, odskocznię nawet na chwilę jeżeli masz dość arenek, jakieś PvE/ dungeony itd w grach nastawionych tylko na arenki tego nie masz być może że to jeden z powodów dla których ludzie wolą areny w grach mmo.
No tak ale taki CoD się sprzedaję nieporónywalnie lepiej niż jakiekolwiek mmorpg, a w LoL-a gra więcej niż jakiekolwiek mmorpg, a są to gry tylko arenkowe.
iniside napisał(a):
Dalsza czesc postu nie była do ciebie ;p.
Odpowiadajac na pytanie. Wiekszosc ludzi woli arenki w MMO, bo dzieki temu nie musza sie bac, ze ktoś ich podczas spokojnego bicia mobow zabije. I beda musieli o zgrozo biegnac z cmentarza. Czy tam coś innego.
Po drugie dzieki nim masz dostep do natychmiastowego PvP, nie musisz chodzić gdzieś i szukać potencjalnych ofiar.
Czesc ludzi lubi w nie grać, bo lubie w nie grac.
Czy powstanie takich gier odciagnie ludzi ? Tak. Napewno czesc z tej drugiej grupy.
Jedyne co moze spowodować zmniejszenie ilosci MMORPG na rynku to ich przesycenie. IMO to już sie stało. I ilość klasycznych, pesudoturowych MMORPG bedzie maleć, na rynku jest ich poprostu za wiele, a proba kradniecia im graczy mija sie z celem.
Po drugie same MMORPG (podkreslam RPG), będą powstawać ale imo będą sie dużo bardziej skupiać na Action, a samo RPG będzie tylko miłym dodatkiem w postaci jakiegoś tak małego progresu postaci. Rynek jest poprostu przesycony klonami wowa, które nie proboja nawet wprowadzać żadnych nowości.
Wiekszosc developerow wkoncu zauwazy, ze kurczowe trzymanie sie trendów które wyznaczył WoW jest poprostu nieopłacalne. I takie gry będą niszowe. Ci co to lubia mają już WoWa i wiekszosc z nich tam zostanie.Albo inna gre i tez tam zostanie.
Napewno ktoś postanowi stworzyć hardcore na miare EverQuest 1 z action twistem ;p.
Natomiast napewno czeka nas duża ilość MMO wogóle. MMOFPS, MMORTS, MMO-cos-tam i gier które sa MMO bo maja duza ilosc graczy.
Trochę racji jest.
Jednak mnie interesuje jakie zmiany nie-combat będą w przyszłych mmorpg. Jak będzie wyglądał rozwój postaci, co będzie można robić oprócz bicia mobków albo siebie nawzajem? Jakie modele biznesowe będą istniały i koegzystowały za 5 lat? Jakie będą wspólzależności miedzy graczami. Czy wszyskie gry będą cross-serwerowe czy nie. Czy z mmorpg-ów wyodrębnią się inne pod-gatunki bo teraz ten opis grupuje gry nie mające ze sobą prawie nic wspólnego. Czy dalej wszystkie z wyjątkiem totalnie niszowych mmo w PVE będą wygląły pt. przechodzimy i kompletujemy mapki? Czy instancjowane gry z matchmakingiem przejmą dużą część graczy. (gry typu Forge albo jakieś gry PVE od początku bez open world albo z "open" world oddzielonym jeszcze mocniej niż to jest w GW2, itd
Samo action combat jak się przekonałem mam w sumie w dupie, nawet bardziej chyba nie lubię niż lubię.
To, że będą inne mmo typu mmofps, mmorts, itd to wiadomo, ale nie o nich chcę mówić.
Chyba się niezły offtop zrobił, może gdzieś przenieść / wydzielić ?