mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 29 lis 2005, 15:01 
Cytuj  
Chciałbym ponownie wsiąść na swojego konika, czyli zapodać trochę rozważań na temat optymalizacji szybkości lvlowania. Zacznę od tego, że najważniejszym parametrem nie jest to, ile expa dostajesz za ubitego moba...

Najważniejsze jest ile zdobędziesz expa w określonym czasie, tzw EOT (exp over time). Co z tego że ubijesz jednego silnego moba na minutę i dostaniesz za niego 4000exp, jeśli w tym samym czasie możesz ubić 5 mobów znacząco od ciebie słabszych ale każdy z nich daje po 1000exp? Widać różnice? Ilustracją tego niechaj będzie przykład z Partisan Hiddaway: widziałem tam gościa, który zabijał OlMahumLord w 10 strzałach. Po drodze go chyba musiał dwa razy rootować, a po jednym ubiciu musiał robić jeszcze full mana regen rest. Kretyn, prawda? No więc kierowany współczuciem, pytam: dlaczego to robisz? Bo za tego moba dostaję zajebisty exp... (działał chyba na zasadzie, im mocniejsze moby potrafię bić, tym jestem mocniejszy). Facet dał się namówić, aby przenieść się pod Dion i tłuc moby o 4-5 poziomów niższe od siebie. Potem dziękował.

No, a teraz szczypta rozważań ogólnych. Zapewne część z Was już dawno zauważyła, że HP mobów, jest pochodną LVL'u moba. Funkcja ta ma postać wielomianu ax3+bx2+c. HpMoba = 0,652596471 * LvlMoba^2 + 10,55354552*LvlMoba + 67,40302198. Ta funkcja jest przybliżeniem, a jeśli ktoś odczuwa silną potrzebę, aby mieć bardzo dokładny wykres to zapraszam do przypisu na dół. Dzięki tej funkcji, znając lvl moba jesteśmy w stanie orientacyjnie określić ile mob powinien mieć na swoim lvlu HP. Oczywiście teoretycznie, ponieważ... tak !!! Niektore moby mają więcej/mniej HP niż wynika z modelu. I nie chodzi mi tu o różnice rzędu 4*HP albo 1/2HP. Bywa i tak, że tak zwany zwykły mob ma 1,2*HP więcej niż "powininien" mieć.

Dla uzupełnienia obrazu dodam że podobną funkcję można wyliczyć dla LVL =f(EXP). Nie jest to jednak konieczne, bowiem możemy użyć skrótu... otóż istnieje relacja HPvsEXP=1.5 wspólna dla wszystkich mobów. Czyli za każde 1000 posiadanego HP, mob generuje 1500 EXP. W praktyce oznacza to, że taki UnicornElder lvl 55 który posiada 7 930 HP, po zabiciu wygeneruje nam 11 888 EXP. Oczywiście ta relacja jest też teoretyczna... są oczywiście wyjątki, i to zarówno w jedną jak i drugą stronę...
    przykład negatywny: taki Krator z HP=3 598, oddaje nam tylko 4 491 EXP. Czyli relacja 1.2. A przecież powinien dawać 5397... Gdzie sie qurwa
    zapodziało te 1000 exp????
    przykład pozytywny: tutaj kryje się odpowiedź na pytanie kończące poprzedni akapit. Te brakujące 1000 exp zapodziało się w innych mobach. Na przykład DoomKnight lvl 65. Jako, że posiada on 3465 HP to teoretycznie powinien on generować 5198EXP. Teoretycznie, albowiem za jego zabicie dostajesz 7 478 EXP!!! Nieźle co? Relacja 2,2. Jedna z najwyższych w grze... A jak jeszcze np nuker dobije go overhitem to z pojedynczego moba dostajemy: 9 300 EXP !!


Co to oznacza w praktyce? Mądry gracz będzie szukał mobów które mają wysoką relację HPvsEXP. Jest ich całkiem sporo... Są grupy mobów, które z reguły mają wysoki HPvsExp: np łucznicy, moby transformujące, moby z 1/2HP. Mniej mądry gracz pójdzie do np katakumb (a dlaczego nie powienien, o tym poniżej)

Co wpływa na EOT? Jest całkiem sporo czynników. Wymienię te dla mnie najważniejsze:

1. Level gracza vs Level moba
do niektórych to jeszcze nie dotarło, więc powtarzam raz jeszcze. Jeśli zależy nam na szybkim lvowaniu, to bijemy moby o 5 poziomów od siebie niższe. Dotyczy to każdej klasy, rasy i sytuacji. Mechanika gry jest tak ustawiona, że przy takim ustawieniu odnosisz same korzyści: EOT jest największy, moby zadają ci mały damage, rzadko Ciebie stunują, częściej masz szanse na avoid attack, ty zadajesz im duży damage, rzadko musisz robić resty, i sumując to powyższe: dużo rzadziej umierasz :-D

2. Częstość respawningu
Niektórzy zapominają, że do moba trzeba dobiec... I tak latając po polu za z rzadka respawnującymi się mobami 1HP spędzamy 20%-30% czasu poszukując czegoś do ubicia. No bo co dolecimy to kilka klepnięć i moba nie ma... Dlatego warto znaleźć sobie moby ze zwielokrotnionym HP. Idealna sytuacja to taka, że stoisz sobie właściwie w miejscu a moby ci same włażą pod nóż. W grę wchodzą tu przede wszystkim wszelkiego rodzaju lochy, ale także i niektore moby na otwartym powietrzu np. North EnchantedValley, Aligator Island...

3. Unikalne dla moba właśności (np. wrażliwość na WindAtck, podatność na Stun, odporność na arrows)
Niby te różnice nie są duże, np "10% obniżony pdef na blunt atack" u kościotrupów, ale w rezultacie przekłada się to na dużo lepszą efektywność. Jeśli możesz to wybieraj te moby które są podatne na twoje special skils. Szczególnie istotne jest to w przypadku nukerów: zwykłego moba taki nuker kładzie w dwu strzałach. A jeśli znajdzie sobie moba wrażliwego na jego np na fire attack, to tymi samymi dwoma strzałami może kłaść moba o 2 poziomy wyższego. Czyli 10%EXP z kila więcej. Moim zdaniem warto.

4. Typ party.
Jeśli zależy wam na szybkim expieniu to jak ognia unikajcie kilkuosobowych party, które chodzą na pojedyncze moby... Często takie party ustawia się na kiling mobów o kilka poziomów wyższych od średniego lvl członków party. EOT jest tragiczny... Jeśli już musisz w takim party uczestniczyć to polujcie na moby zielone, ale ze zwielokrotnionym HP. Wtedy będzie znośnie. Jeśli chcesz mieć party z szybkim exp to jedynym rozsądnym wyjściem jest
polowanie w grupie AOE. I najlepsze efekty uzyskuje się przy łowieniu mobów 1/2 HP.

5. Typ mob'a
a)Moby grupowe z 1/2 HP.
Absolutnie najlepsze moby do zdobywania exp'a w party. Jest ich sporo... a zaczynają sie od 20 lvl. Grupki kolo Gludio, BeeHeve, TanorCanyon, Oren, Ancient BattleField. Ich cechą charakterystyczną jest bardzo wysoki stosunek HPvsExp. Zaczyna się od 2,1, a kończy na 3.1. Absolutnym rekordzistą jest tu grupka Tanor Silenosów koło Giran. Ta o której mówię to 3 Shamans+Chieftain. Shamani chociaż są mobami 1/2HP, to generują EXP jakby były mobami o normalnym HP. Jeśli zależy ci na szybkim EXP'ieniu to tylko tam.

b)Łucznicy
Jest niejako regułą, że jeśli mob atakuje Ciebie za pomocą łuku, to będzie dawał dużo wyższy exp niż inne moby. Takimi mobami powinni się szczególnie zainteresować tankerzy, a to z tytuł'u ArrowDeflect. ShieldStun - i gość jest twój.

c)Moby transformujące.
Np, taki TimakTroopLeader, albo FallenShaman, ew OlMahumTranwestyta. Dają fajny exp i nadają się do solowania, oczywiście dla każdego inna taktyka - ale to już samemu trzeba sobie opracować - bo co się opłaca oneshotującemu nukerowi, może się zupełnie nie opłacać biednemu BH...

d)Moby z katakumb.
Może nie powinnem tak na nie narzekać ale wszędzie się słyszy takie obiegowe opinie, że "catas rules". A prawda jest taka, że są tam jedne z gorszych mobów pod względem relacji EXPvsHP. Ten bardzo niski stosunek rekompensuje jedynie fakt, że moby same włażą pod nóż i nie musisz tracić czasu na ich szukanie, co poprawia EOT. Na ich plus trzeba doliczyć także to, że zazwyczaj bardzo ładnie dropują itemsy, ancient adenę i spoilują.

e)Moby typu "miniboss z obstawą" (Lord, Shaman, Warrior, Scout of Plain albo Snipe's z Cruma)
Występują w trójkach bądź czwórkach. Z reguly jest to aggro leader + passive miniony. Ich zysk z tłuczenia jest taki że mają one normalne HP, ale exp jest wyższy od standardowego.


Jeśli ktoś jest zaintersowany szczegółową listą mobów, to prosze wyslac email na PM, to podesle.

[Add]
HPMoba = a*x^10+b*x^9+c*x^8+d*x^7+e*x^6+f*x^5+g*x^4+h*x^3+i*x^2+j*x+k, gdzie:
a -5,44212274926811E-13
b 1,75466704783758E-10
c -2,38032057743694E-08
d 1,75410650590789E-06
e -7,51739210988094E-05
f 1,82525131753881E-03
g -2,07075431884942E-02
h -1,00805677689737E-02
i 2,7416468321744
j 1,3389871966584
k 62,3297787752896
a 0,978943630995869
b 15,8277448297971
c 101,349725274725


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

**

Posty: 461
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 29 lis 2005, 15:16 
Cytuj  
Świetny opis! Proponuje podwiesić topic :)


_________________
WoW; Grim Batol; Alliance; Tehlover

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2739
Dołączył(a): 20.06.2004
Offline
PostNapisane: 29 lis 2005, 15:42 
Cytuj  
tez dodam ze fajne..

tyle ze zamiast tworzyc nowy watek moglbys wkleic to do przydatne info ^^

Mozna by tez stworzyc pelniejsza liste mobow idealnie nadajacych sie do bicia dla poszczegolnych class


Obrazek

***

Posty: 700
Dołączył(a): 26.11.2004
Offline
PostNapisane: 29 lis 2005, 16:46 
Cytuj  
doczepić do "Przydatne info" niech zostanie dla potomności ;)
good job Arkadek.

nie bardzo wiem o co chodzi z tym:
arkadek napisał(a):
Funkcja ta ma postać wielomianu ax3+bx2+c. HpMoba = 0,652596471 * LvlMoba^2 + 10,55354552*LvlMoba + 67,40302198.
HPMoba = a*x^10+b*x^9+c*x^8+d*x^7+e*x^6+f*x^5+g*x^4+h*x^3+i*x^2+j*x+k,


ja poprostu ide do pitu lub BS i tam expuje ale jak ma to komuś pomóc to ok :p


_________________
B A R T Z
Obrazek
79Ghost Hunter/78Saggitarius

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 29 lis 2005, 16:58 
Cytuj  
Brakuje mi listy właciwości mobów - widział to ktoś?


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 29 lis 2005, 17:01 
Cytuj  
arkadek napisał(a):
Brakuje mi listy właciwości mobów - widział to ktoś?

Tylko na koreańskiej stronie jest lista mobów z ich dropami i właściwościami (bo rozumiem, że chodzi ci o np. 'HPx4', 'Ressist to Dark Magic' etc?).


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2739
Dołączył(a): 20.06.2004
Offline
PostNapisane: 29 lis 2005, 17:03 
Cytuj  
na l2wh jesli wybierzesz moba masz podane hp level i jego 'bufffy'

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 29 lis 2005, 18:04 
Cytuj  
Poziomka napisał(a):
na l2wh jesli wybierzesz moba masz podane hp level i jego 'bufffy'

Tak wiem, niestety jest to trochę kłopotliwe w obsłudze... szukam czegoś w formie tabeli...


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

*

Posty: 140
Dołączył(a): 12.05.2004
Offline
PostNapisane: 1 gru 2005, 20:39 
Cytuj  
rozumiem, ze chodzi ci o cos takiego jak plik w excelu, ktory kiedys dostalem od Ciebie - niestety tamten jest do C1. (extramobs - jakos tak)

Ponadto uzurpuje sobie prawo do przeklejenia tego tekstu na wlasna strone :P Ty jestes zdrowo po czaszcze porypany arkadek :P

**

Posty: 461
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 gru 2005, 16:06 
Cytuj  
Uzurpuje to znaczy ,że można czy nie ? Ponieważ chciałbym na gamecenter.pl (forum) w dziale lineage 2 to zamieścić oczywiście z zapiskiem ,że przez ciebie został stworzony. Prowadze tamten dział więc dla innych użytkowników było by to bardzo pomocne :) Jeśli nie no to trudno, nie obraże się przecież :)


_________________
WoW; Grim Batol; Alliance; Tehlover

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 2 gru 2005, 20:50 
Cytuj  
ZabaTHC napisał(a):
Uzurpuje to znaczy ,że można czy nie ? Ponieważ chciałbym na gamecenter.pl (forum) w dziale lineage 2 to zamieścić oczywiście z zapiskiem ,że przez ciebie został stworzony. Prowadze tamten dział więc dla innych użytkowników było by to bardzo pomocne :) Jeśli nie no to trudno, nie obraże się przecież :)

Ja myślę ze upublicznienie tego artykułu jest równoznaczne z tym że tracę nad nim kontrolę... kopiujcie sobie gdzie chcecie, ale z prosze o ustawienie linka do "strony macierzystej" :)


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

**

Posty: 461
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 gru 2005, 22:01 
Cytuj  
Ok niema sprawy :) dzięki :)

Edit: Tak dla jasności podaje ci link do topica gdzie to dałem, jeśli coś się nie zgadza, chciałbyś aby dopisać to mów :)


_________________
WoW; Grim Batol; Alliance; Tehlover

*

Posty: 145
Dołączył(a): 28.09.2004
Offline
PostNapisane: 3 gru 2005, 17:40 
Cytuj  
Jedna sprawa na temat nukerow < konkretnie SH i NM>
Dla nich najlepsze sa mobki 1x hp z tego powodu ze to 2 strzaly potem BtM .
W przypadku np 2x hp mobkow zdejmuje sie to na 4 strzaly , dostaje sie od tego , bo zdazy dobiec i co najgorze robi sie 1 btm na 4 nuke a nie na 2 jak w przypadku 1x hp mobs.


_________________
Lineage ][ Maldonez 77 Eva Saint/6X Necromancer| Bartz |Dynasty

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 16 maja 2006, 10:31 
Cytuj  
Czy ktoś jeszcze oprócz mnie bawił się w zapisywanie tych danych? HP Lvl oraz EXP? Jeśli ktoś ma takie dane to prosiłbym o podesłanie. Pracuję nad tłumaczeniem na angielski i chcę to udostepnić szerszemu gronu...


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 16 maja 2006, 13:42 
Cytuj  
Hyh aż zapomniałem o tym. Generalnie świetny tekst ;)
Dorzucę dwie uwagi tylko:
- Katakumby są super pod jednym warunkiem - jesteś poleuserem i masz wolne minimum 2-3 pokoje. Mające ze sobą SE spokojnie można w duo expować tam. Raz, że moby z HPx4 a dwa sporo mobów agresywnych/z scocjalen dzięki czemu bardzo łatwo można pullować cały pokój, albo wyciągac tylko agro moby (czyli na wyższych levelach te nie stunujace) z 2 lub 3 pokoi. Także zgodnie z tym co Arkadek napisał nie trzeba latać od moba do moba - a to dość istotne w gruncie rzeczy.
- Nie wiem z czego to wynika ale mam wrażenie, że moby z HPx4/x5 mają mniejszy p.atk od mobów z HPx1/x2.

BTW Postaram się wynotować jak będę coś solował.

Ogólnie Spiteful Soul HPx1/2 moby (bodajże 6 w grupie) mają exp na poziomie mobów z HPx1. Zdecydowanie polecam z alcarity2 potionkiem i VR2 praktycznie nie potrzebujesz się healować (od czasu do czasu heal gdy leader da radę cię zastunować).


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

***

Posty: 909
Dołączył(a): 8.04.2004
Offline
PostNapisane: 16 maja 2006, 13:58 
Cytuj  
Ja dodam jeszcze od siebie jedną rzecz.

Zazwyczaj moby, o których napisał Arkadek, mają skojarzone ze sobą najbardziej zyskowne questy:
  • Coin of Magic (Normal/Royal Member)
  • Warehouse Keeper's Pastime
  • For Sleepless Deadman
  • Illegitimate Child of Goddess
  • Stolen Dignity

A to tylko czubek góry lodowej.

Większość czasu spędzam bijąc własnie te moby. Dla osób posiadający na drugim accouncie SE/PP nie ma lepszego sposobu na levelowanie i zarabianie kasy.

Dodatkowo te moby zazwyczaj mają lepszą i dłuższą droplistę niż pozostałe moby (rzadkie partsy i recepty).
Z tego wynika jasno, że opłaca się je tłuc nie tylko z powodu XP EoT, ale także z powodu zyskowności.

*****

Posty: 2392
Dołączył(a): 17.07.2004
Offline
PostNapisane: 16 maja 2006, 20:58 
Cytuj  
Ja expie tylko na najlepszych mobach :wink: Zawsze jak mi sie skoncza jedne dobre to z pol dnia szukam innych ktore sie beda nadawac :wink:

Calkiem niezle sie teraz ( 43lvl ) sprawuja Ogry ( 38lvl ) na Field of Silence. Padaja po paru laciach dajac 1700expa i jest ich pelno obok siebie. Sa aggro ale sa na tyle slabe ze otoczony przez 5 daje rade sie uratowac nie ruszajac sie z miejsca;) Oczywiscie kox bez SSow bo mnie nie stac na ich ciagle uzywanie:/

1lvl na dzien solo bishopem


Gdybym mial bron C grade + bonusy z setu + uzywal SSow to spokojnie bym 2lvle wyciagal dziennie na tych mobach :wink:

Nie wspominajac juz co by sie dzialo gdybym mial buffera wysokolvlowego obok siebie :wink:


_________________
Obrazek

***

Posty: 779
Dołączył(a): 28.07.2005
Offline
PostNapisane: 17 maja 2006, 00:25 
Cytuj  
Sou napisał(a):
Ja expie tylko na najlepszych mobach :wink: Zawsze jak mi sie skoncza jedne dobre to z pol dnia szukam innych ktore sie beda nadawac :wink:

Calkiem niezle sie teraz ( 43lvl ) sprawuja Ogry ( 38lvl ) na Field of Silence. Padaja po paru laciach dajac 1700expa i jest ich pelno obok siebie. Sa aggro ale sa na tyle slabe ze otoczony przez 5 daje rade sie uratowac nie ruszajac sie z miejsca;) Oczywiscie kox bez SSow bo mnie nie stac na ich ciagle uzywanie:/

1lvl na dzien solo bishopem


Gdybym mial bron C grade + bonusy z setu + uzywal SSow to spokojnie bym 2lvle wyciagal dziennie na tych mobach :wink:

Nie wspominajac juz co by sie dzialo gdybym mial buffera wysokolvlowego obok siebie :wink:

Dlaczego nie idziesz do Branded?
Ja tam na twoim lvl robilem 3-4lvl dziennie.
Znajdz se jakas pole grp i bedzie najs+zerowe koszty:]


_________________
Obrazek

*****

Posty: 2392
Dołączył(a): 17.07.2004
Offline
PostNapisane: 17 maja 2006, 06:39 
Cytuj  
Tylko jeszcze trzeba znalezc takie party potem....znalezc kolejne potem trafisz na typa co sciagnie na siebie 20 mobow i padnie a ty zaraz po nim :wink: Moze ja mam pecha ale wszyscy polowcy ktorych spotkalem powodowali ze musialem restowac. Prosta kalkulacja pokazywala ze jesli nie ma zapewnionego dobrego kompana ktory przez najblizsze pare godzin bedzie ciagle online to nie ma co isc.

3-4lvl dziennie... :wink:

Te grupowe sie nawet oplaca bic w party tylko co z tego jak ostatnio z kumplem poszlismy i jakos 60lvl down sie doczepil i przerywal mi ciagle czary + zabijal moby i stunowal w czasie walki... w koncu skonczylo sie na -6% expa po 3h koxu... szczegolnie ze jak widza healera to sie nie krepuja i zawsze sie przyczepia bo jedyne co moge zrobic to uspic ich :wink:


_________________
Obrazek

**

Posty: 439
Dołączył(a): 27.04.2005
Offline
PostNapisane: 17 maja 2006, 08:29 
Cytuj  
moze to bedzie maly OT ale ... musze przyznac ze tyle czasu ile gram na Bartzie i gralem sam potem znajdowalem kogos do duo czy jak pomagalem bratu zaczynac nie zdazylo mi sie zeby mnie ktos chociaz raz flagowal O_o . Wydaje mi sie troche dziwne to o czym piszesz >< koniec OT


_________________
Obrazek

TheDoda is back - BARTZ :D

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.