Oczywiście w poprzednim poście chodziło mi o system sellery na premierę.
Co do tych jRPGów, Alda, to raczej nie trzymałbym kciuków. Jeśli miałbym się zastanowić, jakie jRPGi dały mi najwięcej frajdy w ostatniej generacji to byłoby to Bravely Default (3DS), Final Fantasy Type-0 (PSP), Shin Megami Tensei 4 (3DS). Nic na PS3 nawet nie zbliżyło się do poziomu tej trójki. Tak, grafikę miały lepszą, ale jeśli chodzi o całokształt, w przeciwieństwie do wyżej wymienionych gier, były to tytuły po prostu przeciętne.
Z drugiej strony, trudno Japońskich developerów winić za takie decyzje, jeśli userbase poszczególnych konsol w KKW wygląda następująco:
Kod:
----------------------------------------------------------------------------------------
|System | This Week | Last Week | Last Year | YTD | Last YTD | LTD |
----------------------------------------------------------------------------------------
| 3DS # | 88.376 | 109.508 | 93.989 | 3.796.114 | 3.620.298 | 13.575.994 |
| WIU | 38.802 | 2.598 | | 509.024 | | 1.136.311 |
| PSV | 27.618 | 24.513 | 4.842 | 851.696 | 585.706 | 1.982.521 |
| PS3 | 11.148 | 11.460 | 21.310 | 697.019 | 943.827 | 9.557.103 |
| PSP # | 3.680 | 3.807 | 13.868 | 392.151 | 682.078 | 20.021.162 |
| WII | 477 | 742 | 3.806 | 64.550 | 423.703 | 12.703.386 |
| 360 | 328 | 351 | 1.339 | 21.693 | 63.455 | 1.635.527 |
----------------------------------------------------------------------------------------
Mają więc do wyboru zrobić grę, której produkcja będzie kosztowała nieporównywalnie więcej i sprzedaż będzie prawdopodobnie o połowę mniejsza albo wypuścić tytuł na handhelda.