O ile w przypadku PS3 ciezko prownywac do PC (bo Cell, ktorym tam siedzi ma teoretyczna wieksza wydajnosc niz GPU tej konsoli) o tyle w przypadku PS4 sprawa jst duzo bardziej jasna.
NVIDIa (w szczegolnosci) i AMD (mniej, bo to oni maja deal na nowe konsole). moge sobie mowic jakie to PCty sa potezne, wydajne i wogole taki mind-blow jak stad do nastepnej galaktyki.
Ale fakty, sa takie, ze nowe konsole sa narazie lepsze od PC. Nie iloscia teraflopsow, tylko faktem, ze mozna w pelni wykorzystac ich architekture (no przynajmniej jesli chodzi o PS4, z xbone to moze byc pewnie gorzej ;s). I to sie jeszcze przez dluzsza chwile nie zmieni.
AMD promuje Mantle (co z tego wyjdzie, to sie zobaczy), tl;dr wersja jest taka, ze 200MB sterowniki do kart graficznych to paranoja, a pozatym, to my nie mamy dosc programistów, zeby optymalizowac sterowniki do kazdej gry, niech tworcy gry sie tym zajmą. A pozatym jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego.
NVIDIa usilnie proboje przepchnac swoje wlasnosciowe rozwiazania oparte na CUDA (jakby ktos nie wiedzial to całe SDK dostepne od NVIDI jest ideowo bardzo zblizone do Mantle, ze Mantle to kilka MB a NVIDIA.. no coz).
tl;dr My mamy wiecej programistów, mamy swoje fajne rozne SDK, uzywajcie ich, i nawet dla was poprawimy sterowniki. Co prawda jeszcze nie wiemy co robicie, ale jakos sie dogadamy! A najlepiej to nie robcie niczego nowego, tylko uzyjcie naszych gotowych rozwiazań! (co by nie mowic, Flex i GI works, urywaja dupe kompletnie), ale co z tego jak to dziala tylko na kartach NVIDII...
A no i zostaje jeszcze OpenGL. Ktory doskonale wyglada na tych wszystkich tech demach rozszerzeń, ktore TAKIE CUDA robią. Problem w tym, ze OpenGL nie rozwiazuje zadnych problemow, a tylko odsuwa je dalej (rozszerzenia OpenGL, ktore pozwalaja na te cuda sa wlasnosciwie, i sam OpenGL siedzi w sterownikach ktore trzeba optymalizowac pod gry...).
A tak wogole to mialem napisac, ze z PC jest taki problem, ze jakies 40% tych wszystkich teraflopsow, ktore w nim siedzi, znika w eterze. Doslownie.
Jesli cos sie nie zmieni w tej materii, to next-genowie gry nie beda ograniczane przez konsole, tylko przez Windows i DirectX (LOL).
Wezmy prosty przyklad. Uzywajac DirectX mozna maksymalnie przechnac jakies 5k obiektów na klatke. Wyzej nie podskoczysz. Chyba, ze masz CPU o wydajnosci mierzonej w dzisiatkach terflopow. Na jednym wątku.
Na nowych konsolach 20k+ nie powinno byc problemem.
Microsoft ma w dupie rozwoj DirectX. A nawet jakby nie mial, to przypuszczam, ze ludzie ktorzy rozumieli jak to dziala i tak juz dawno tam nie pracuja
Zeby nie byc goloslownym. Epic jest w trakcie przepisywania UE4 na OpenGL. Poprostu doszli do wniosku, ze DirectX juz sie dluzej nie da uzywac, a polityka MS tylko to potwierdza..