Mark24 napisał(a):
Cła nie ma. Nigdy mi tego nie naliczyli, ale zamawiałem najwięcej jedną paletę. Nie wiem jak jest przy kontenerach.
VAT 20% od zadeklarowanej wartości przesyłki z kosztami przesyłki. Ale oni podchodzą do tego na lajciku - tzn. ja zawsze zaniżam wartość towaru nawet 10-krotnie (bo i tak nie jestem płatnikiem VAT-u, nie przekroczyłem 70k GBP) i nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Po prostu powiedz chińczykowi by wpisał na list przewozowy odpowiednią wartość.
Raczej brytyjski - ale nie jestem pewien. Nie ma żadnego powodu dla którego miałbyś płacić polski VAT. Z drugiej strony baaardzo odradzam drogę morską, o ile przesyłka gabarytowo nie jest naprwawdę duża. Jest masa kosztów dodatkowych, trochę dodatkowej papierkowej roboty, mnóstwo czekania już nawet jak przesyłka jest w porcie, płacisz za każdy dzień magazynowania etc. Osobiscie za pół palety statkiem zapłaciłem bardzo tanio, ale potem dopłaciłem prawie 1000GBP już na miejscu. W sumie gdybym wybrał DHL express to zapłaciłbym podobną kwotę, tylko przesyłkę miałbym w 3dni w domu.
6 albo 8 lat (nie pamietam teraz) przy założeniu, że resztę okresu masz z PL.
Tak napisalem o ptym porcie, chodzilo mi o zasade ogolna. Droga morska jest oplacalna jak masz caly kontener, tak to albo samolot albo kurier.
W Polsce na dziendobry karza ci placic 25% wartosci: 23% vat i 2-3% clo.