zaboleq napisał(a):
Aha czyli np, nasz warrior ma 50 endurance i 250hp. Czyli powiedzmy może nam paść 4 razy i zostanie mu 50hp. Rozumiem, że jak straci całe hp to nie regeneruje mu sie endu i umiera czy jak?
Od początku. Fighter class, level 1, Endurance 94, Health 5xEndu=470.
Wariant 1
W trakcie walki dostaje hit 20, a więc End=74, Health=450. Dajmy na to, że walka na tym się kończy. Fighter zaczyna regenerować End i wraca do 94. Health pozostaje na 450 do chwili Rest'a. Jeśli walka trwa dalej to po chwili włącza się zdolność klasowa Fightera (i tylko Fighter'a) do automatycznej regeneracji Endurance (parę punktów co jakiś czas - mniej więcej jak co 1 atak).
Wariant 2
Załóżmy, że walka trwa dalej i gość obrywa kolejne hity sprowadzające go do 15 Endurance. Dostaje kolejny hit 20, który sprowadza go do End 0, postać otrzymuje status Knocked Unconscious i pada na ziemię. Z tą chwilą przestaje regenerować Endurance, a wszelkie obrażenia schodzą bezpośrednio z Health. Leżąca postać jest bezbronna więc Health schodzi błyskawicznie. Jeśli na skutek działania zdolności lub czarów zostanie ocucony (revived) to wstanie i zacznie regenerować Endurance. Na tym etapie trzeba bardzo pilnować jego Health bo może być bliskie 0. Jeśli osiągnie ten poziom to nawet ocucona wcześniej postać przewraca się, dostaje status unconscious i do końca walki nie może już brać w niej udziału (wstaje dopiero po walce).
Jeśli w opcjach gry mamy włączony permadeath to z chwilą osiągnięcia Health=0 postać otrzymuje status Maimed. Każdy następny cios po tym zabije ją. Jeśli postać przetrwa walkę to status Maimed utrzymuje się do pierwszego Resta, a do tej pory mamy duże penalty do Accuracy i Defense.