Mendol napisał(a):
kurde, bija mnie te moby
Ci dam garść tipów dla początkującego:
1. "Free" bloodbullets.
Jak idziesz na bossa albo explorować, to możesz jeszcze w hunters dream dać strzałkę UP i dostać 5 blood bullets. Potem wyleczyć się potionkiem a "stracony" potionek uzupełnić ze skrzynki lub vendorka.
Tym sposobem "wychodzisz" z full ilością potów i 5 kulami więcej.
W czasie eksploracji, jak trafisz na moba stojącego do Ciebie plecami i idziesz na backstaba, to podejdź do moba na odległość uderzenia, użyj strzałki UP żeby dostać 5 bloodbullets i od razu zaatakuj charged atakiem => zyskasz "free" kule a HP od razu odzyskasz "na przeciwniku".
Taka taktyka pozwala mocno zredukować zużycie "prawdziwych" pocisków.
2. Dobre bronie
To kwestia osobistych preferencji ale IMO są bronie zdecydowanie przegięte, pod względem skuteczności.
Hunters Axe np. daje niesamowity crowd control (ładowany atak spod R2 w trybie 2handed) ale od strony wydajności "staminy na damage", szybkości broni i skalowania dmg od atrybutów zaczyna szybko zasysać.
Nie wspominając już o tym, że w PvP 90% ludzi używa jednak broni palnej więc nie wykorzystasz zalet 2ręcznych danych weaponów.
A np. taki niepozorny
Rozpruwacz jest bardzo szybki, ma super move set a w trybie transformacji ma całkiem przyzwoity zasięg i ładnie disturbuje - ta startowa broń jest moją "primary", które używam razem z:
Włócznia karabinowa - REWELACYJNY zasięg 2handed chargowanego ataku, zjada on też o połowę mniej staminy niż hunters axe a zadaje taki sam (a najczęściej lepszy dmg). Poza atakiem chargowanym z R2 praktycznie nie używam żadnego innego. Idealna broń na dużego, mocno walacego przeciwnika (ale nie może być za szybki).
Miotacz ognia - dewastuje 3 bossy w grze. Blood-Starved beast (boss w Old Yahrnam), Amelia (Katedra) i Rom (Byrgenwerth). Można też z powodzeniem zastosować go na Darkbeast pearl (Tajemne więzienie), cleric beast (teoretycznie "pierwszy" boss - ja go robiłem jako drugiego, właśnie po zyskaniu flamethrowera). Mniej użyteczna broń przy zwykłej eksploracji.
Hunters Axe albo Rozpruwacza możesz mieć jako broń startową (w pierwszej zonie też znajdziesz badge, która pozwala kupić wszystkie bronie startowe - więc obie można mieć praktycznie "od razu").
Włócznia i Miotacz są dostępne po zabiciu Gascoigne (dla mnie to był pierwszy boss w grze).
3. Najlepszy startowy char to IMO ten z 14 vitality.
Vitality w tej grze jest jeszcze ważniejsze niż w DS, gdzie częściowo można było np. "iść w staminę" w celu redukcji dmg.
Mając dużo vitality jesteś w stanie wykorzystać potencjał tego systemu odzyskiwania HP po otrzymaniu uderzenia - nie panikujesz, nie uciekasz lecząc się potami, tylko spokojnie przyjmujesz to na klatę i "odpowiadasz" szybkim atakiem odzyskując stracone HP.
IMO najskuteczniejsza droga rozwoju postaci, to wszystkie punkty ładować w vit aż do podniesienia do ok 25-30 punktów.
A w inne statsy => tylko jeśli jest to konieczne do jakieś broni, jakiej bardzo chcesz używać.
4. Ranged damage
Na sytuacje w grze, gdzie masz jakiś gości strzelających w ciebie jak wchodzisz w drabinę, zbyt wiele mobów na raz etc etc. sprawdza się tylko jedna broń => pistolet samopowtarzalny.
Zjada 2x tyle pocisków co zwykły pistolet ale efektywnie ma też 2x taki dmg (nie patrz na statsy - on po prostu wali 2x mocniej).
Jak zabijesz bossa z Old Yahrnam (drugi albo trzeci w grze - generalnie na samym poczatku) to możesz kupować od vendorka "popół ze szpiku".
Targasz tego masz 10 szt i to bostuje dmg "najbliższego strzały z pistoletu pod sufit" - tzn zabijasz praktycznie każdego zwykłego moba, a te twardsze masz na max 2 strzały.
Nie widziałem też w grze żadnego bossa odpornego na bloodtype dmg (z pistoletów) więc można go spokojnie użyć na bossach, żeby je trochę zmiękczyć albo dobić.
Każde inne strzelanie w grze, nie będzie użyteczne pod kątem dmg a tylko parry/disturbowania przeciwnika.
5. Backstab
"Skradanie" się jest dość efektywne. Do sporej ilości mobów da się podkraść, wykonać chargowany atak w plecy a nastepnie backstabnąć.
Oczywiście mob Cię nie może "widzieć" jak się skradasz ale stożek widzenia jest trochę mniejszy niż 180 stopni, więc idzie podejść do gościa, który stoi do Ciebie nawet nie plecami ale bokiem.
Uzywanie szybkiej broni ma też ten plus, że ona ma zazwyczaj szybki chargowany atak.
Np. Rozpruwacz albo Gwintowana laska (oba w trybie "bez transformacji") szybko chargują atak - da się to spokojnie robić po uniku, w walce ze średniej prędkości przeciwnikiem.