candidoser napisał(a):
sula napisał(a):
Tak apropo to nadchodzą DRM-y takie, że nie będzie siły ich złamać, choćby armia crackerów z Chin nad tym siadła, bo będzie to DRM sprzęgnięty ze sprzętem hardwarowo (i nie będzie do tego potrzebny żaden specjalny sprzęt tylko zwykły PC,konsola, TV, itp)
zarzucisz jakies linki do tego. Temat dosc ciekawy.
Nie mam, bo je straciłem :/
W każdym razie cały pomysł opiera się o wykorzystanie unikalnego prywatnego klucza w każdym CPU. Komunikacja będzie się odbywała za pomocą klucza publicznego (czyli odczytanie jego ci nic nie da), a zabezpieczenie za pomocą prywatnego klucza w twoim CPU, którego nie podejrzysz programowo choćby nie wiem co, bo go nie będzie w OS i I/O w ogóle. Zostaje tylko odczytanie fizycznie klucza w jakimś laboratorium albo włam na serwery np. Intela gdzie te prywatne klucze będą.
Skopiowanie gry na innego kompa, modyfikacja .exe czy innych plikow gry, grzebanie w OS, snifowanie pakietów lecących przez neta itp nic nie będzie działać, bo to nie tam zabezpieczenie "siedzi".