mrynar napisał(a):
Gdyby tak bylo to sklepy w razie problemow z towarem masowo by wymienialy produkt na nowy albo zwracaly kase, bo to jest najkorzystniejsze dla klienta, ale nie wiem czy jeszcze jakis by funkcjonowal.
Część polskich sklepów tak funkcjonuje (np ostatnio procpu nie robiło mi żadnych problemów, mimo że klawiatura już drugi raz wymieniana była, i minęło półtora roku od zakupu), Amazon tak funkcjonuje (często wysyłają ci nowy produkt na wymianę zanim jeszcze odeślesz stary), itp itd.
mrynar napisał(a):
Pelna zgoda. Jak gwarancja nie dziala dobrze z jakis powodow to oczywiscie masz rekojmie, ale traktowalbym to jako ostatecznosc.
Wtedy zwykle już masz stracone miesiąc / dwa albo i więcej czasu, wiec sorry, ale od razu wole korzystać z rękojmi , chyba, że rzeczywiście warunki gwarancji są bardzo korzystne, a producent słynie z dobrego serwisu. Większość producentów sprzętu komputerowego słynie z chujowego serwisu.
mrynar napisał(a):
Wybiera sie rozwiazanie najkorzystniejsze dla obu stron, skoro jest serwis door-to-door to po sie bawic w odsylanie towary do sklepu i generowanie dodatkowych kosztow?
Jak wyżej, sporo produktów nie ma door2door, pomijając już fakt że gwarancja w żadnym wypadku nie jest szybszą drogą niż rękojmia w sklepie który się wywiązuje ze swoich obowiązków. Serwisy producentów nagminnie wręcz przetrzymują produkty tygodniami.
mrynar napisał(a):
Nigdy nie jest tak, ze jedna strona ma tylko prawa, a druga same obowiazki.
W tym zakresie sklep ma też prawa (np prawo odmowy wymiany produktu na nowy ze względu na nadmierne koszty), no i ma prawo dochodzić zwrotu poniesionych kosztów od producenta.
mrynar napisał(a):
Ciekawe jest to co mowicie o rzeczach refurbished, jeszcze sie nie spotkalem z takim przypadkiem, ale nie dziwi mnie ze producenci tak robia. Mysle, ze wysylajac zgloszenie do serisu warto dodac informacje, ze sie chce naprawiony sprzet o podanym numerze seryjnym, a nie inny, uzywany.
Możesz sobie dawać informacje, problem w tym, że producent może zrobić co chce, w tym właśnie cała bolączka z gwarancją. Jest uznaniowa.