Damned Isle to kolejna gra "via www", czyli dostępna tylko dzięki przeglądarce internetowej, znalazłem ją już jakiś czas temu, szukając jakichś gierek
Nie pochłania dużo czasu, z racji ograniczenia turami... Może opiszę krótko
Jak na grę stworzoną w PHP, to posiada całkiem przyzwoity system poruszania się, poniżej screen z gry z planszą, do poruszania się:
http://complete.pl/larin/damnedisle/damnedisle1.jpg
Gra powoli, ale wciąż się rozwija. Póki co "esencją" gry, jest... zabijanie potworów, zdobywanie doświadczenia i sadat (waluta pieniężna w grze). Możnaby rzec, iż jest to typowy hack'n'slash, ale ograniczeniem wszystkich akcji są tury. Codziennie mamy do dyspozycji 45 tur (za pierwszym razem 90), które zużywamy poruszając się, wkładając/zdejmując z siebie rzeczy, wyrzucając je, czy atakując, ew. rzucając czar. Można także zostać złodziejem (czasami niektóre potwory też okradają, dziś mnie demon okradł na 3.5k (sic!)) i zakładać własne klany.
Tutaj widać screen z widokiem mojego ekwipunku:
http://complete.pl/larin/damnedisle/damnedisle2.jpg
Tworząc postać mamy do wyboru aż 12 różnych ras, od szczura po orka.
Wybieramy również boga, którego będziemy wyznawać (każdy bóg daje nam jakiś specyficzny skill).
Potwory na ekranie widzimy, jako ich "avatary". Po zabiciu jakiegoś, dodaje się on do naszego "Creature Book", poniżej screen:
http://complete.pl/larin/damnedisle/damnedisle3.jpg
Interakcja z innymi graczami jest bardzo ograniczona, trzeba znać język konkretnej rasy, by porozumieć się z innym graczem, a na dodatek trzeba stać na tej samej "kratce", co owy delikwent. W każdym razie, po spotkaniu jakiegoś gracza dodaje się on do naszego "Player Book":
http://complete.pl/larin/damnedisle/damnedisle4.jpg
Zarejestrować można się pod poniższym linkiem (tak, jest to link "polecający", i nie ukrywam, że bardzo pomożecie mi, rejestrując się właśnie z niego):
http://www.damnedisle.com/index.php?cmd=refer&rtyp=p&rid=323
Po zarejestrowaniu się na powyższym linku, na skrzynkę e-mail przychodzi wiadomość z linkiem aktywacyjnym, po kliknięciu weń wchodzimy na adres
http://www.damnedisle.com, logujemy się, na początek zmieniamy hasło, a później tworzymy postać.
Po stworzeniu postaci pojawiamy się na specyficznym dla każdej rasy "training isle", mamy tam 2 questy do wykonania, zdobywamy je wchodząc do domków, które są na mapach. Pierwszy polega na zabiciu dwóch potworów, będącymi naszymi "wrogami rasowymi" (np. dla elfów są to impy, dla orków krasnoludy, dla szczurów węże). Drugi polega na zakupieniu dwóch 'sailor supplies' i dostarczeniu ich do pewnego domku w górach.
Po wykonaniu drugiego questu mamy możliwość przeniesienia się do właściwego "Damned Isle", gdzie rozpoczyna się prawdziwe życie
Mimo wszystko radziłbym wszystkim pozostać na training zone przynajmniej do 5-10 poziomu, gdyż są tam dużo lepsze dropy, a potwory są nieco słabsze niż na Damned Isle.
Zabijać innych graczy możemy tylko wtedy, gdy jest tzw. "Blood Moon". Gdy jest "Halfblood moon", możemy zabijać tylko naszych wrogów. "Stan" księżyca widzimy po prawej stronie od mapki.
Ze wskazówek ode mnie:
* dobrze jest na samym początku zdobyć przynajmniej pierwszy poziom skilla "Sight", gdyż zamiast 9 kratek widzimy wtedy aż 16. Możemy go zdobyć wybierając konkretnego boga, rasę, bądź później nauczyć się u trenera.
* przy levelupie nigdy nie bierzcie "Turns", to dodaje tylko kilka tur (chyba nawet 1-2, ktoś ostatnio na forum gry wył strasznie
)
* jeśli chcecie zostać magiem, na training zone podtrenujcie tylko trochę toughness i str, a resztę pakujcie w magię, na training zone nie możecie też kupić czarów, dopiero na Damned Isle, więc nie wydawajcie całego sadat od razu
Każda postać posiada następujące atrybuty:
HEALTH - czyli po prostu punkty życia
STRENGTH - siła; odpowiada za nasz udźwig, jeden punkt siły odpowiada 10 punktom "targs"
COMBAT - umiejętność walki; mniejsza szansa, że nasza postać zostanie trafiona, i większa, że nasza postać trafi we wroga
TOUGHNESS - wytrzymałość; zmniejsza obrażenia, które są nam zadawane
DAMAGE - im wyższe, tym dotkliwsze są nasze uderzenia
CHARM - charyzma; używana tylko w złodziejstwie; zwiększa szanse na to, że nam uda się coś ukraść oraz zmniejsza szansę na to, że ktoś nas okradnie
MAGIC - zwiększa obrażenia magiczne
Póki co tyle, jeśli ktoś będzie chciał, to dopiszę więcej
Jeśli ktoś ma jakieś pytania, to pisać