Moj post przekopiowany z forum gildii. Powstal ze wszystkich strzepek informacji, ktore udalo mi sie zdobyc glownie z wowwiki.com
Z racji, ze temat bardzo zagmatwany bede najwazniejsze informacje podkreslal:
Czytalem dzis o systemie aren i nie wiem na ile to dobrze zrozumialem, ale postaram sie przedstawic Wam jak to bedzie wygladac:
1. Po pierwsze beda teamy 2vs2, 3vs3 i 5vs5, to bedzie jak gildie, W kazdym z rodzaju teamu moze byc 2x wiecej osob, czyli np. w teamie 3vs3 moze byc 6 itd.
2. Kazdy team bedzie posiadal tzw. team rating , ktory bedzie odzwierciedlal to jak sobie dany team radzi.
3. Co tydzien bedzie uaktualniany rating w zaleznosci od tego jak sie gralo, w zaleznosci od ratingu bedzie sie otrzymywalo arena points, ktore nigdy nie znikna (max da sie zgromadzic 5k, dla przykadu bron 1 reczna kosztuje cos okolo 1900)
4. Trzeba miec odegrane 30% meczy swojego teamu, aby rating zostal uaktualniony.
5. Przy cotygodniowym podliczaniu bedzie sie dostawalo ratingi dla 3 teamow[u] (2vs2,3vs3 i 5vs5), kazdy z nich bedzie odzwierciedlal rozna liczbe arena pointsow. Dostanie sie arena pointsy z ratingu teamu, ktory da najwiecej. Mecze w teamach 5vs5 sa najcenniejsze, mozna na nich dobrze zarobic, ale lepszy rating w teamie 2vs2 moze dac wiecej punktow. Dla przykladu, zaluzmy, ze kazdy ma 1500 team rating, wtedy dostaje sie w przypadku teamu 5vs5 408 pkt (wartosc odczytana z wykresu funkcji arena points od ratingu). Teraz ta wartosc dzielimy na 5, wychodzi 81,6, czyli dla teamu 2vs2 liczba arena points za taki sam rating bedzie wynosila 163, a dla 3vs3 244. Punkty w ten sposob wyliczane otrzymuja wszyscy czlonkowie danego teamu, ktorzy rozegrali 30% z tygodniowych spotkan! (nie dzieli sie tego na wszytkich czlonkow).
Ale dla przykladu jesli w teamie 3vs3 bedzie sie mialo rating 2000, a w teame 5vs5 1500, to wiecej punktow dostanie sie z teamu 3vs3 i za rating z tego teamu beda przyznawane arena pointsy (632 zamaist 408 -> nie odczytywalem tego z wykresy tylko na stronce byl taki przyklad).
WZOR na arena points dla ciekawych:
X = Team Rating, Y = Arena Points
If X>1500: Y = 2894/(1+259*e^(-0.0025*X))
Else: Y = 0.206*X+99
X i Y wartosci <0,300>
6. Jesli chodzi o sam system pozycji i robienia rankingu: Opierac sie on bedzie o szachowy system EOL. Czytalem po angielsku i moe cos tu przekrecic, ale chodzi tu o to, ze na podstawie wczesniejszych gier mozna wyznaczyc statystyczna szanse zwyciestwa kogos nad kims i zaleznie od tego jaka byla ta szansa, sa przyznawane nowe wyniki ratingu. Rowniez kazdy team bedzie przydzielany do walki przeciwko innemu teamowi, ktory prezentuje podobny rating(takie zagranie aby wyeliminowac szybki awans kogos poprzed fuksiarskie wygranie z kims dobrym), ale rowniez max pkt za mecz, rowniez na taka ewentualnosc jak powyzej. Teraz przyklad spisany z wowwikow:
Zakladamy ze team A ma 1500 pkt, team B 1580. Statystyczne szanse wygrania to: 1500/(1500+1580) = 0,48701 dla teamu A i tak samo liczac 0.51298 dla teamu B. Jesli team A wygra to dostaje liczbe punktow rowna: 100*(1-0,48701)= 51,298 pkt.
Wiadomo, ze na poczatku bedzie sie mialo win/loose jakis b.wysoki, ale pozniej jak sie bedzie walczylo z podobnymi graczami bedzie lipa, dlatego wykres zalznosci Team Rating i Arena Points nie jest liniowy.[/quote]
|